Vuoden ikäinen viikoksi hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jättäisitkö vuoden ikäisen lapsen viikoksi luotettavalle hoitajalle, jotta pääsisitte kaksin lomalle puolisosi kanssa? Onko kukaan jättänyt, jos on niin kuinka meni?
 
hmm
En ole jättänyt. Kauhea ikävä olisi tullut. Mielestäni yhden lapsen vanhemmat eivät tarvitse lomaa lapsesta, kun lapsi on vasta vuoden, eikä etenkään lapsi vanhemmista! Tiedän kuitenkin pari perhettä, joissa toisessa jo puolivuotias oli viikon lomamatkan vuoksi hoidossa isovanhemmillaan. Hyvin oli mennyt puolin ja toisin. Itsestä ei vaan tuohon olisi.
 
:)
En jättäisi. Kaksivuotiaani on ollut yhden yön mummolassa kylässä. Pakottavan tarpeen vuoksi voisi tietysti olla enemmänkin, mutta parisuhteen "laatuaikaan" tämäkin riittää meillä mainiosti.
 
kade
kuule jätä toki oon ihan kade pääsisinpä minäki lomalle tosin meillä kolme ipanaa ja vanhin 6v ja nuorin vajaa kaks. kaikki niin riiviöit et mulla tota mahista ei oo kun toi anoppi on mikä on ja oma äiti sairautensa kanssa jaksaisi niin kauaa. kaikki muut kateelliset täällä sanoo et ei sais jättää mut mä oon hyväl taval kateelline ja sanon lähde lomailee hyvil mielin
 
Alkuperäinen kirjoittaja kade:
kuule jätä toki oon ihan kade pääsisinpä minäki lomalle tosin meillä kolme ipanaa ja vanhin 6v ja nuorin vajaa kaks. kaikki niin riiviöit et mulla tota mahista ei oo kun toi anoppi on mikä on ja oma äiti sairautensa kanssa jaksaisi niin kauaa. kaikki muut kateelliset täällä sanoo et ei sais jättää mut mä oon hyväl taval kateelline ja sanon lähde lomailee hyvil mielin
Niin no mietit vaan itseäsi, et sitä pientä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kade:
kuule jätä toki oon ihan kade pääsisinpä minäki lomalle tosin meillä kolme ipanaa ja vanhin 6v ja nuorin vajaa kaks. kaikki niin riiviöit et mulla tota mahista ei oo kun toi anoppi on mikä on ja oma äiti sairautensa kanssa jaksaisi niin kauaa. kaikki muut kateelliset täällä sanoo et ei sais jättää mut mä oon hyväl taval kateelline ja sanon lähde lomailee hyvil mielin
Me muut ollaan siis kateellisia mistä?

Mä saisin lapset anoppilaan viikoksi (ja varmaan pidemmänkin aikaa anoppi lapsia mielellään kattelis) mutta mä en halua heitä sinne antaa, kun haluan ihan itse olla lasteni kanssa. Ja varsinkin jos lomareissulle lähdetään, niin mennään kyllä sitten koko perhe, kuten kesällä mentiinkin.
 
..
Tuo on aivan täyttä pas¤¤¤ nuo "nyrkkisäännöt".
Älä tunne huonoa omaatuntoa jos jätät lapsen hoitoon, itse vanhempana tiedät pystytkö sinä olemaan erossa lapsesta kuinka kauan. Niin kauan kun lapsella on rakastava ympäristö ja tuttu hoitaja johon hän luottaa niin voit huoletta antaa lapsen hoidettavaksi.

 
vieras
Mun vanhemmat jätti mut about vuoden ikäisenä veljeni kanssa tädille hoitoon, kun menivät lomalle etelään. Tämä siis jo kultaisella 70-luvulla. Ihan hyvä ihminen musta kasvoi, en oo tarttenu terapiaa ja olen kykenevä pysyviin ihmissuhteisiin. Eli anna palaa vaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Tuo on aivan täyttä pas¤¤¤ nuo "nyrkkisäännöt".
Älä tunne huonoa omaatuntoa jos jätät lapsen hoitoon, itse vanhempana tiedät pystytkö sinä olemaan erossa lapsesta kuinka kauan. Niin kauan kun lapsella on rakastava ympäristö ja tuttu hoitaja johon hän luottaa niin voit huoletta antaa lapsen hoidettavaksi.
Anteeks vaan, mut tuo ei ole mikään tuulesta temmattu juttu! Lapsen kehitystä ajatellen se on ääneen sanottu. Ei vuosikas ymmärrä sitä, miksi äiti on pois. Ja vaikka kuinka olis rakastava, ja tuttu hoitopaikka, niiin se ei ole sama kun omat vanhemmat.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Tuo on aivan täyttä pas¤¤¤ nuo "nyrkkisäännöt".
Älä tunne huonoa omaatuntoa jos jätät lapsen hoitoon, itse vanhempana tiedät pystytkö sinä olemaan erossa lapsesta kuinka kauan. Niin kauan kun lapsella on rakastava ympäristö ja tuttu hoitaja johon hän luottaa niin voit huoletta antaa lapsen hoidettavaksi.
juurikin näin
 
kahden.äiti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja kade:
kuule jätä toki oon ihan kade pääsisinpä minäki lomalle tosin meillä kolme ipanaa ja vanhin 6v ja nuorin vajaa kaks. kaikki niin riiviöit et mulla tota mahista ei oo kun toi anoppi on mikä on ja oma äiti sairautensa kanssa jaksaisi niin kauaa. kaikki muut kateelliset täällä sanoo et ei sais jättää mut mä oon hyväl taval kateelline ja sanon lähde lomailee hyvil mielin
Me muut ollaan siis kateellisia mistä?

Mä saisin lapset anoppilaan viikoksi (ja varmaan pidemmänkin aikaa anoppi lapsia mielellään kattelis) mutta mä en halua heitä sinne antaa, kun haluan ihan itse olla lasteni kanssa. Ja varsinkin jos lomareissulle lähdetään, niin mennään kyllä sitten koko perhe, kuten kesällä mentiinkin.
näin, meilläkin pieni loma suunitteilla mutta lapset tulee mukaan, joskus on 4v. ollut yhden yön hoidossa, nyt kun tuo 8kk on niin ehkä sitten kahdestaan puolison kanssa jonnekkin kun toinenkin on ainakin vuoden.
tulisin hulluksi ilman lapsia <3
 
kahden.äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Tuo on aivan täyttä pas¤¤¤ nuo "nyrkkisäännöt".
Älä tunne huonoa omaatuntoa jos jätät lapsen hoitoon, itse vanhempana tiedät pystytkö sinä olemaan erossa lapsesta kuinka kauan. Niin kauan kun lapsella on rakastava ympäristö ja tuttu hoitaja johon hän luottaa niin voit huoletta antaa lapsen hoidettavaksi.
Anteeks vaan, mut tuo ei ole mikään tuulesta temmattu juttu! Lapsen kehitystä ajatellen se on ääneen sanottu. Ei vuosikas ymmärrä sitä, miksi äiti on pois. Ja vaikka kuinka olis rakastava, ja tuttu hoitopaikka, niiin se ei ole sama kun omat vanhemmat.
näin, kun kuopus joutui 6pv iässä teholle niin sanoivat että olisi hyvä olla paljon paikalla...
 

Yhteistyössä