Vuokralla asuvat ovat vajakkeja

  • Viestiketjun aloittaja Omistaja
  • Ensimmäinen viesti
Olen miettinyt että vuokralla asuvien on pakko olla jotenkin vajaita. Varsinkin vielä yli 30-vuotiaana vuokralla asuvien. On siinä jotain outoa jos ei osaa pelata korttejaan siten että kykenee saamaan lainan. Jokainen täysjärkinen peruspulliainen siihen pystyy! Ei tarvitse olla älyttömän korkeasti koulutettukaan.

Täytyy pikemminkin olla jumalattoman rikas pystyäkseen asua vuokralla! Tosi tyhmä saa ihminen olla jos asuu sillä tavalla puolet elämästään tai peräti koko elämänsä.

Itse ostin oman asunnon jo alle 20-vuotiaana. Minulla on myös sijoitusasunto, jota vuokraan reilulla voitolla. Naureskelen vaan tyypeille, joille sitä vuokraan. Että ovat tyhmiä luusereita, mutta mikäs siinä jos saan lypsettyä rahaa. ;)
Musta taas tuntuu, että sulla itselläsi ei ole kaikki lusikat laatikossa, kun jaksat noin kovasti miettiä muiden asumisratkaisuja. Normaali-ihmiselle on ihan sama, missä muut asuvat ja miten. Koita sinäkin löytää maailmasta jotain muutakin kiinnostavaa kuin asunnot.
 
Meilläkin on huollot ulkoistettu ja voidaan yhtä hyvin muuttaa toiseen asuntoon tai kaupunkiin. Mikään ei estä laittamasta tätä asuntoa vuokralle tai myymästä sitä. Huonoja perusteluja sinulla vuokralla asumisen puolesta.
Miksi sitä pitäisi jotenkin perustella? Sekä vuokralla että omassa asunnossa asuminen on molemmat joltain kannalta ajateltuna "tyhmiä" ratkaisuja. Mutta ehkä ei kannata ottaa elämää niin negatiivisesti.
 
Pääkaupunkiseudulla vuokrat ovat kylläkin huomattavasti kalliimpia kuin oman talon maksaminen. Täältä ei tasan tarkkaan saa vuokrattua 165 neliön omakotitaloa 800 e/kk.
Aika moni ei myöskään tasan tarkkaan saa ostettua pääkaupunkiseudulta omakotitaloa.

Nämä ketjut toistuvat aina yhtä idioottimaisina. Omistusasunnon esimerkiksi haetaan 165 neliön omakotitaloja, jotka vieläpä usein ovat jossain meren rannalla tai niissä on monen hehtaarin pihat ja puutarhat, palvelusväki tekemässä ikävät työt jne jne... ja vertailukohdaksi haetaan vuokrakämppää jostain laitakaupungin rapistuvasta lähiöstä. Ja sillä todistellaan, miten ankeaa on asua vuokralla.

Mutta lähinnähän näitä ketjuja aloittelevat ihmiset, jotka toivovat vastaukseksi juuri niitä "kaikki ei saa lainaa" ja "asun vuokralla kun ei ole varaa omaan", ja muutaman sellaisen vastauksen jälkeen ketjun aloittaja voi kokea onnistuneensa elämässä jossain, kun on saanut ostettua oman kämpän. Mahdollisesti vaikka puolisonsa rahoilla, mutta silti se oma asunto riittää hänelle saavutukseksi ja sisällöksi. Siksi ketjuissa kaikki vuokralla asumisen syyt nähdään huonoina, koska vastaukseksi halutaan vaan niitä "ostaisin heti oman, jos olisi varaa" -tyyppisiä.
 
En kyllä ikinä pystyisi asumaan asunnossa jossa muovimatto.
Mihin tämä liittyy?

Itselleni on ok niin parketti, muovimatto kuin laminaatti, riippuu vaan missä huoneessa ja miltä näyttävät. Aiemmin asuin vuosia asunnossa, jossa oli lautalattia, ja siitä en vaan oikein tykännyt. Mutta muut ok. Kylppärissä minusta muovimatto on ihan ok, helpompi pitää siistinä kuin kaakelilattia.
 
Mekin saatiin, vaikka tulot oli lainaa hakiessa bruttona yhteensä n. 3500 e/kk.
Kiva juttu, mutta en tainnut kirjoittaa teistä mitään. Edelleen - kaikki eivät saa ostettua omakotitaloa pk-seudulta.

Yksi kaverini etsi puolisonsa kanssa omakotitaloa, ja heidän tulotasollaan (ehkä suunnilleen samaa tuloluokkaa kuin te) olisi saanut vaan jonkun aika huonokuntoisen pienen omakotitalon, jota olisi joutunut todella paljon remontoimaan. Kun eivät halunneet mitään mörskää, päättivät jatkaa asumista ok-kuntoisessa kerrostaloasunnossaan.
 
Viimeksi muokattu:
No olen ollut 16 vuotta sairaseläkkeellä ms-taudin takia ja vuokralla yksiössä avioeron jälkeen, saan ihan hyvää asumistukeakin. Nyt etsin isompaa asuntoa vuokralle, koska naapurit saattavat olla minkälaisia vaan. Tässä asunnossani on naapureina ollut työttömiä juoppoja, huumeidenkäyttäjä ja koirien omistajia eli eipä ole ollut rauhallista asua tässä viiteen vuoteen.. Sijainti on kyllä hyvä, lähellä keskustaa ja vuokra halpa. Maksan siis vuokraa itse alle 100 e, loppu on asumistukea, eli on sitä varaa leikatakin hallituksella. Asun pienessä kirkonkylässä Pohjois-Savossa, tyttäreni on täällä yleensä viikonloput.
 
vierailijage
Olen miettinyt että vuokralla asuvien on pakko olla jotenkin vajaita. Varsinkin vielä yli 30-vuotiaana vuokralla asuvien. On siinä jotain outoa jos ei osaa pelata korttejaan siten että kykenee saamaan lainan. Jokainen täysjärkinen peruspulliainen siihen pystyy! Ei tarvitse olla älyttömän korkeasti koulutettukaan.

Täytyy pikemminkin olla jumalattoman rikas pystyäkseen asua vuokralla! Tosi tyhmä saa ihminen olla jos asuu sillä tavalla puolet elämästään tai peräti koko elämänsä.

Itse ostin oman asunnon jo alle 20-vuotiaana. Minulla on myös sijoitusasunto, jota vuokraan reilulla voitolla. Naureskelen vaan tyypeille, joille sitä vuokraan. Että ovat tyhmiä luusereita, mutta mikäs siinä jos saan lypsettyä rahaa. ;)

Ööö okei. Täällä yks yli 30 v, joka asuu vuokralla. Mä vietin melkein 10- vuotta ulkomailla, enkä pidä itseäni tyhmänä siksi, että en jäänyt Suomeen "pelaamaan kortteja oikein". Matkustelin parhaimman osan nuoruudestani. Voih.. olinpa vajakki. Matkustele sinä sitten eläkkeellä, kun olet pelannut korttisi tuolla tavalla.
 

Yhteistyössä