Vuokralle vai omaan?

Meillä on siis tälläinen tilanne. Mulla vakituinen paikka ja mies vielä opiskelee valmistuu syksyllä 2007. Me asutaan tällä hetkellä miehen vanhempien talossa jossa meillä on kaikki omaa, keittiö sun muut. Nyt ollaan mietitty et mitä tehään mentäiskö vuokralle johonkin vai ostettaisko rivari asunto!
Omakotitalo meillä oli ensiksi suunnitteilla, mutta siitä luovuttiin kun ei tiedä et saako mies täältä töitä vai ei. Meeillä on yksi lapsi ja toinen suunnitteilla. kertokaa omia kokemuksia. kannattaako ostaa oman jos sen joutuu myidä 2 vuoden kuluttua. :/
 
teekoo
Riippuu siitä, joudutteko maksamaan nykyisessä asunnossa vuokraa ja jos joudutte, niin kuinka paljon. Mutta en mä ainakaan vuokralle muuttaisi, vaan jos jompikumpi tai molemmat pystyvät tekemään remppaa itse niin ostaisin pintarempan vaativan rivarikämpän. Sen voi sitten parin vuoden päästä myydä jos tilanne niin vaatii... :)
 
Ehdottomasti omaan, jos vaan mahdollista. Kyllähän vuokralla asuminen on aika järjenköyhää hommaa....vähintään yhtä kallista, ellei kalliimpaa kun omassa asuminen ja joka kuukausi vaan maksat sen summan, etkä ikinä rahoja näe enää. Omasta jos pankille lyhennät velkaat, niin saat sentään sitä rahaa takasinkin kun myyt asunnon, ja asunto on kuitenkin aika hyvä sijoutus kohde, kun hinnat pääsääntöisesti vain nousee.
 
antsu
Me ostettiin tilava rivitaloasunto pari vuotta sitten kun ei haluttu vielä rakentaa omaa....hirvitti se lainanoton määrä mikä ois pitänyt tehä ensimmäiseen omaan kotiin. Järkevämpää tää on maksaa lainaa ja myydä sitten kun tila loppuu tästä asunnosta. Nyt on parin kuukauden ikäinen vauva ja suunnitelmissa on et toinen syntyy vielä tähän asuntoon parin vuoden päästä ja sitten aletaan katsellee miltä tuntuis omakotitalo. Ollaan siihen mennessä ehitty jo hyvä summa maksamaan tästä asunnosta itselle!
 

Yhteistyössä