Vuorohoitolapsen vanhempi, kurkkaa tänne :)

  • Viestiketjun aloittaja "hoitaja"
  • Ensimmäinen viesti
"hoitaja"
Kaipaisin mielipidettä joltakin jonka lapsi on vuorohoitopäiväkodissa.. :)

Jos kuvitellaan tilanne että sinun lapsesi on ainoa joka on vaikkapa sunnuntaina hoidossa 9-18, yksi hoitaja viettäisi siis kaksin kokopäivän lapsesi kanssa.

Millasia ajatuksia herättää jos hoitajalla on oma lapsi mukanaan koko työpäivän? Pidätkö positiivisena juttuna että lapsesi saa lapsiseuraakin vai herääkö negatiivisia ajatuksia että hoitaja sinun lapsesi "siivellä" hoitaa myös omansa?

Mulla tulee olemaan sellasia tilanteita että saisin ottaa oman alle kouluikäisen töihin mukaan jos luvassa on tuollanen rauhallinen päivä, mutta en tiedä miten suhtautua.. ts. "mainostaisinko" hoitolapsen vanhemmalle että meillä on täällä "Maikki" leikkikaverina vai pitäisinkö mahd. matalaa profiilia..
 
vvh
Mäkin pitäisin positiivisena asiana. Antaisi sellaisen kuvan hoitajasta, että välittää lapsista kun tahtoo pitää omansa mukana. Ja tylsähän sillä omalla lapsella olisi (ainakin mun lapsella) jos ei olisi ketään kaveria. Että oikein hyvällä katsoisin tuota järjestelyä! :)
 
Positiivisena kokisin ja mun lapsella on ollutkin näin kivasti, että oli pienessä vuorohoitoyksikössä jossa hoitajalla oli samanikäinen lapsi. Jos mun oma oli siellä ainut hoidossa joskus niin otti silloin oman lapsen mukaan :) se oli minusta mukavaa ja nyt jo teini-ikäinen lapsi muistelee sitä lämmöllä.
 
"yyhoo"
No enpä ole valittanut, eikä sen paremmin lapsikaan, vaikka meilläkin pari kertaa on yhden hoitajan lapsi ollut töissä mukana. On kyllä reilusti vanhempi, mutta eipä ole tahtia haitannut.
 

Yhteistyössä