Vuoropäiväkodista ja työvuoroista,ilmiantaisitteko?

  • Viestiketjun aloittaja facebook
  • Ensimmäinen viesti
facebook
Eli lapseni on vuoropäiväkodissa hoidossa, ja siellä täytyy työajat ilmoittaa jotta voivat tarkistaa että vanhemmat ovat oikeasti töissä.
Lapseni tarhakaverin äiti pitää lasta hoidossa täysiä päiviä 10-12h vaikka on oikeasti vain osa-aikatöissä.
Lapsi on alle 2 eikä äiti siis ole hänen seurassaan kuin hetken vuorokaudesta, ymmärtääkseni tilanne on jatkunut jo vuoden.Lapsen puolesta tuntuu pahalta.
Mutta mitä mieltä, pitäisikö päiväkodille vihjaista että äiti tuo lapsen moneksi tunneiksi hoitoon ilman oikeaa hoidon tarvetta?
 
Eli lapseni on vuoropäiväkodissa hoidossa, ja siellä täytyy työajat ilmoittaa jotta voivat tarkistaa että vanhemmat ovat oikeasti töissä.
Lapseni tarhakaverin äiti pitää lasta hoidossa täysiä päiviä 10-12h vaikka on oikeasti vain osa-aikatöissä.
Lapsi on alle 2 eikä äiti siis ole hänen seurassaan kuin hetken vuorokaudesta, ymmärtääkseni tilanne on jatkunut jo vuoden.Lapsen puolesta tuntuu pahalta.
Mutta mitä mieltä, pitäisikö päiväkodille vihjaista että äiti tuo lapsen moneksi tunneiksi hoitoon ilman oikeaa hoidon tarvetta?
no onko hoito millaista, siis onko esim yövuorossa (jolloin muuten lapsi on hoidossa myös sen ajan kun vanhemmat nukkuu)
 
Miksi sitä syytä ei voi vaikka kautta rantain kysellä siltä äidiltä itseltään ensin? En nyt ainakaan ihan suorilta lähtisi selän takana toimimaan ja kantelemaan hiekkalaatikkoperiaatteella, jos en tiedä kaikkia taustoja.
 
"Mina"
No enpä kokisi, että kuuluu minulle toisen perheen asiat noin tarkasti. Eiköhän ne hoitopaikan ihmiset huolehdi siitä, että lapsi ei ole ns. liikaa hoidossa. Tai joka tapauksessa se ei ole ainakaan sinun asiasi. Mieti miten typeräksi kyttääjäksi leimaudut, jos asialle on olemassa joku järkevä selitys?
 
[QUOTE="Mina";23061111]No enpä kokisi, että kuuluu minulle toisen perheen asiat noin tarkasti. Eiköhän ne hoitopaikan ihmiset huolehdi siitä, että lapsi ei ole ns. liikaa hoidossa. Tai joka tapauksessa se ei ole ainakaan sinun asiasi. Mieti miten typeräksi kyttääjäksi leimaudut, jos asialle on olemassa joku järkevä selitys?[/QUOTE]peesi myös tähän
 
"mei"
Meitä mahtuu maailmaan monta, eikä me kaikkien motiiveja voida tietää tarkkaan. Tilanne ei toki kuulosta mitenkään lapsen suhteen ihanteelliselta, mutta kun ei taustoja tiedä. Onko äiti yh? Valvottaako lapsi paljon yöllä? Jos äidin on oltava päivisin töissä, hoitaa yksin lasta joka nukkuu äärettömän huonosti niin ehkä hän nukkuu päivällä että jaksaa valvoa yöllä ja mennä aamulla työhön. Tämä nyt vaan yksi ajatusketju joka voisi selittää tuollaista tilannetta.
 
jepujee
Eikös nuo työvuorolistat /listat koska lapsi on hoidossa haluta pk:ssa siksi että voivat resursoida hoitajien määrät oikein? Ei siksi että kytätään koska olet töissä ja koska ei; tosin vuoropäiväkodista ei ole kokemusta...Suomessahan saa lapselle hakea hoitopaikan vaikka äiti olisi kaikki päivät kotona, tämä subjektiivinen oikeus.
 
---
Eikös nuo työvuorolistat /listat koska lapsi on hoidossa haluta pk:ssa siksi että voivat resursoida hoitajien määrät oikein? Ei siksi että kytätään koska olet töissä ja koska ei; tosin vuoropäiväkodista ei ole kokemusta...Suomessahan saa lapselle hakea hoitopaikan vaikka äiti olisi kaikki päivät kotona, tämä subjektiivinen oikeus.
Käsittääkseni subjektiivinen oikeus ei päde vuoropäiväkoteihin.
 
mun työkaverini pitää kanssa aika usein lapsiaan turhaan päiväkodissa. ja siis just vuoropäiväkodissa missä se ei oo sallittua.
sen vielä ymmärrän, että vie tai hakee paria tuntia aiemmin että kerkee vaikka kauppaan, mutta että siivoomisentakia pitää viedä kokopäiväks,shoppailuntakia kokopäiväks ja kesällä auringonoton.
entiedä heidän tukiverkoista mitään,mutta kun lapseton vuorohoidossa ni niitei turhaan siellä sais pitää.
mun lapset on ihan normaalissa päiväkodissa ja oon rajannu päivät vielä niin että on max 12pvä kuukaudessa hoidossa. sillon kun oma vuoroni alkaa ennen klo. 16. käytän mä joskus ne päivät silti vaikka mulla ois kuukaudessa vaan 7 iltavuoroo. en ehkä kaikia 5 mutta ainakin kaksi vapaapäivää oon laittanu ittelleni et käyn jo aamusta salilla jne. mutta tuollahan se on sallittua. en mä mielelläni noita silti turhaan päiväkodissa usein pidä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23061325]joskus on lapsen etu olla hoidossa kuin kotona, valitettavasti näin on monilla perheillä.[/QUOTE]

Peesi!! Monet äidit ovat masentuneita nykyään ja on lapsen etu että ei ole siinä ristitulessa :( Turvallisempaa lapselle olla siellä hoidossa kuitenkin kun masentuneen äidin kanssa kotona. Ja kysehän ei nyt ole siitä että olisi 24h/vrk hoidossa. Masentunut ihminen voi olla arvaamaton kun hermoja kiristää...ikävä kyllä.
 

Yhteistyössä