vuorotyötä tekevä, mistä vuorosta tykkäät ja miksi

itse tykkään aamuvuoroista. siinä saa sitten kuitenkin rentoutua kotona illan. Jos on iltatuuri, niin saa kyllä kotona tehtyä hommia enemmän kuin aamuvuoron jälkeen, mutta se on sellaista kellon kyttäämistä. yövuorossakin on oma viehätyksensä, mutta se yövuoro on niin hiton pitkä
 
Sinkkuaikoina yö- ja iltavuorot olivat parhaat. Sopivat parhaiten normaalrytmiini.

Mut nykyään, vaikken vuorotyötä teekään, valitsen mieluiten mahdollisimman aikaisen aloituksen. On ihanaa kun saa istua illalla rauhassa saunalla, syödä kunnolla ja sit painua vatsa pulleana petiin.
 
Tykkään eniten öistä, vaikka ne onkin muun elämän kannalta hankalimpia. Vaikka olisi kiireinenkin yö, niin se tunnelma on silti jotenkin rauhallisempi kuin päivällä. Tykkään muutenkin puuhailla öisin kun muut nukkuu. Yövuorot on meilläkin pitkiä, mutta tuleehan niistä sitten tuntejakin ja pitkät vapaat palkitsee :) Teen pitkiä (14 h) muutenkin paljon. On ihanaa mennä kotiin peiton alle kun muu maailma herää.
 
En ole ikinä ollut vuorotyössä, mutta aamuvuoro olisi itselleni sopivin. Herään muutenkin aikaisin ja näin kerkeäisi tehdä kotonakin juttuja.

Jos joskus iltapäivällä alkaisi vuoro, niin ei aamusta oikein mitään saisi varmaan aikaiseksi, aamutoimet vain venähtäisivät parilla tunnilla ja se olisi sellaista odottelua ja kellon vahtaamista.

Yövuoro olisi varmaan töiden puolesta kiva, kun olisi hiljaisempaa, mutta olen niin huono valvomaan, että vaikeaa olisi.
 
kotihoitsu
Molemmissa (aamu ja ilta) omat hyvät ja huonot puolensa. Aamuvuoroissa jää enemmän aikaa perheelle ja kotihommille, mutta olen myöskin kyllä illan virkku ja aamun torkku, joten siksi taas iltavuorot on kivoja. Työ myös osittain sisällöltään erilaista. Aamuissa on monipuolisemmin erilaisia hommia, kuten hoitotoimenpiteitä ym. mutta taas iltavuorossa ei "tarvi" hoitaa, kun "pakolliset" iltatoimet.
 
vierailija
Pidän tällä hetkellä ilta - ja viikonloppuvuoroista ja käytännössä teen vain niitä. Puoliso taas tekee varhaista aamuvuoroa ja pelkästään arkena. Perhe-elämä pyörii niin paljon paremmin, kun jompi kumpi vanhemmista on käytännössä aina kotona, ja tällä hetkellä se on ihan ykkösprioriteetti tässä elämässä.
Kun lapset ovat kasvaneet sihen ikään että pärjäävät yksinkin kotona, toivon että voin itsekin alkaa tehdä aamuvuoroa ja pelkästään ma-pe, koska siinä kuitenkin jää viikonloput vapaaksi. Raskaassa työssä, jossa vapaapäiviä on yksittäin siellä täällä, ne yksittäiset vapaat ei oikein riitä fyysiseen palutumiseen.
 
Aamuvuoroista, jos ne ei ole liian aikaisia. Siinä on kivaa tunnelmaa, kun kävelee tyhjillä kaduilla töihin ja katselee kaupungin heräämistä. Ja töiden jälkeen ehtii vielä tehdä jotain. Toki jos on helvetin aikainen aamuvuoro, niin menen töistä vain koomaamaan kotiin, ja sitten on koko päivä pilalla.

Iltavuoroissakin on puolensa. Voi nukkua pitkään. Ja töistä lähtiessä puljua sulkiessa on yleensä sellainen "jes mä ehin kaiken ja olin tehokas tänään" -fiilis. Mut iltavuoroissa on se, että sitä ennen en yleensä saa mitään järkevää aikaiseksi, niin menee vapaa-aika hukkaan.
 
9mmm
Noh silloinkun olin vuoro duunissa niin ehottomasti ilta vuoro kun on enempi iltaihmisiä. toki aamulal aikastekkin pitää toisella tapaa virkeenä. Mut iltavuoron jälkeen oli just se rentosu tehä mitä vaan ja ei tarvinnu murehtii aikasta herätystä aamulla pysty menee vai kbaariin parilel tai lämmittää saunan illalla ja rentoutua ja tosiaan et nukkua saa ja parempi liksa tietty iltavuoroissa eihän se nyt sovi kun on lapsi.
 

Yhteistyössä