#-vuotias osapäivähoitoon vai kerhoon?

  • Viestiketjun aloittaja mietteliäs äiti
  • Ensimmäinen viesti
mietteliäs äiti
Olen heinäkuussa 3 vuotta täyttäneen ja puolivuotiaan tyttöjen äiti ja nyt tuntuu,että kolmivuotias alkaa olla turhautunut pelkkään kotielämään..Tässä meidän lähellä ei ole sellaisia puistoja,joissa kävisi paljon lapsia vaan aika autioita ovat,joten sillä lailla ei pääse muita lapsia tapaamaan..Pikkusiskostakaan ei ole vielä leikkikaveriksi..Perhekerho on siirtynyt kauemmaksi..Olenkin miettinyt,olisiko osäpäivähoito hyvä ratkaisu,vaikka vain pari kertaa viikossa(päiväkoteja 2 aivan liki)..Toisaalta 1,5 km päässä olisi myös avoin päiväkoti,jossa varhaiskasvatuskerhotoimintaa..Maksaisi 17,80/kk.Mitä mieltä olette,kumpi vaihtoehto olisi parempi/edullisempi? :) Kiitos jo neuvoista!!
 
Jos lapsesi menee kunnalliseen päiväkotiin menetät kaikki kelan tuet siitä lapsesta, paitsi ei tietysti lapsilisää. Kerhothan ovat yleensä ihan kivoja tuon ikäiselle ja saa muidenkin lasten kanssa leikkiä.
 
Minä olen ehdottomasti kerhojen ym harrastustoiminnan kannalla. Minun päähän ei mahdu,että kotona oleva äiti veisi oman lapsensa edes osapäivähoitoon,kun maailma on pullollaan kerhoja ja muuta harrastustoimintaa. Mulla 2lasta joista vanhempi 4v. Häntä käytän perhekerhossa,srk;n päiväkerhossa sekä muskarissa. Lisäksi käymme kerran pari viikossa uimassa. Nuorempi käy tietysti meidän mukana uimassa ja perhekerhossa.Niin pitkään ainakin kun minä olen kotona meidän lapset hoidetaan myös kotona.
 
äiti 80
Mikä itsestä tuntuu hyvältä kun oman lapsen parhaiten tuntee. Ite oon samaa puntaroinut jossakin vaiheessa mutta olen käyttänyt 2 kertaa viikossa kerhossa ja aatellut että seriittää. Näin on meillä hyvä mutta ei sinunkaan ideasi ole hullumpi...
 

Yhteistyössä