Vuotoa... valemenkat?

Hei!

Osaiskohan joku auttaa minua tässä epävarmuudessa... Odottelin menkkoja joulun alla, mutta niitä ei kuulunut. Sitten joulupäivänä alkoi tiputteluvuoto, jota on tullut joka päivä pieni määrä. Sen verran että suojaa tarvii. Eilen kuitenkin tein malttamattomana raskaustestin ja plussahan siihen tuli. Mutta mitä tää on? Miksi tiputtelee? Itsellä takana neljä raskautta eikä koskaan oo tällaista vuotoa ollut, vaan menkat on jääneet heti pois. Onko kokemuksia? Kiitos jos joku osaa vastata edes jotain... Tietty pelkään nyt koko ajan keskenmenoa, tuntuu että ei kovin hyvä ennuste voi tällaisella raskaudella olla. :(
 
eikös se ole ihan normaalia että raskauden alussa tiputtelua voi olla.jostain luin että sitä voi olla ekan ja tokan raskauskuukauden alussa samaan aikaan kun menkat normaalisti olis.
toivottavasti tiputtelu menee ohi :hug:
 
Mulla oli tämän raskauden alussa vuotelua, aluksi en edes tiennyt odottavani, kunnes menin lääkäriin huonon olon takia ja siel selvisi että odotan!Ja mulla vuoteli parisen viikkoa ja välillä oli aika runsastakin vuotoa!
Niin ja tämä on minulle neljäs raskaus eikä muissa ole ollut vuotelua, paitsi ekassa tuli menkkojen aikaan ihan vähän!
Nyt mennään rv:lla 26+6 ja vauveli liikuskelee kovasti!
Mulle lääkäri sanoi että jopa joka neljännellä on alkuraskaudessa vuotelua...
 
Tuulenpuuska: tekstisi on kuin suoraan omasta tapauksesta!!! Mulla menkkojen piti alkaa tässä joulun pyhinä. Aattona alkoi rusehtava tuhru ja ajattelin, että nyt ne alkoi. Tuota tuhrua jatkui eikä kunnon vuotoa näkynyt. 26. päivä tein testin ja haamu tuli. Seuraavana aamuna saman merkkinen testi antoi hyvin haalean haamun. Kävin ostamassa Clearbluen digitaalisen samana päivänä ja se antoi plussan. Ja eilen selvä plussa jälleen. Olin ihan että MITÄ??? Tuota tuhrua tulee yhä. Se on semmoista ruskeaa jota tulee pyyhkiessä ja välillä ihan pikkuisen pikkuhousunsuojaan. Mitään kipuja ei ole ollut. Ja siis punaista se ei ole ollut missään vaiheessa.
Esikoista odotetaan. Kesällä oli keskeytynyt km joka todettiin ultrassa, mitään vuotoja ei silloin ollut.
Olen NIIIIN huolissani!!! Vaikka tietää, että monilla näitä vuotoja tulee, mutta kun se omalle kohdalle sattuu niin pelästyyhän sitä.
Mitään muita raskausoireita ei ole ja sekin huolettaa. On semmoinen kumma olo, onko tässä raskaana vaiko ei?! Varmaan on varattava ultra yksityiseltä niin sekin selviää...

HUOH!! :/
 
Sus soo
Ensinnäkin tsemppiä kaikille epävarmuudessa oleville! Toivotaan tietenkin aina parasta, eiköstä joo!

Mulla on seuraavanlaisia kokemuksia:
1. raskaus: ei vuotoja missään vaiheessa. Kaikki ok. Loppuun asti kaikenlaisia raskausoireita!
2. raskaus: Oireeton raskaus. Kivuton ruskehtava vuoto alkoi rv 8 ja kesti 2 viikkoa. Neuvolassa sanottiin, että se on normaalia. Menin kuitenkin yksityiselle, jossa todettiin sikiö ilman sydänääniä, jolta kehitys päättynyt rv 8 eli silloin kun vuoto alkoi. Lääkkeellinen km.
3. raskaus: vuotoa silloin kun menkat piti alkaa. Kesti noin kaksi päivää. Käytin sidettäkin, mutta vuoto ei runsasta vaikka veristä. Vuotoja ei jatkossa ja terve lapsi syntyi. Raskauden aikana kaikenmaailman oireet!
4. raskaus meneillään: Ruskehtavaa ja veristä vuotoa rv 8 noin kolme päivää, niin että piti pitää sidettä. Ultassa todettiin kaikki ok. Viikko taukoa ja uusi vuoto (n. 2pv) rv 9. Nyt meneillään rv 12+1 ja toivomuksena, että nuo vuodot olisi jo historiaa. Tällä kertaa taas raskaus, jossa ei minkäänlaisia oireita!

Nämä on niin yksilöllisiä kaikki raskaudet... Ilman muuta suosittelen yksityiselle ultraan menemistä. Olen todennut, että palvelukin siellä on neuvolaa parempaa (ainakin meidän kunnassa). Maksaahan se, mutta ehkä parempi saada mielenrauha kuin elää epävarmuudessa.

Toivon kovasti, että teillä on kaikki hyvin!

t. Sussoo


 
Kiitos kovasti kaikille vastauksista! :hug:

Kimpsu, ompas meillä tosiaan samanlainen tilanne. Minulla oli ihan menkkamaisia kipujakin silloin kun vasta odottelin menkkoja, ja myös näinä vuotopäivinä, mutta kivut oli vain hyvin lieviä, sellaista kipristelyä. Normaalisti minulla on tosi kivuliaat kuukautiset. Nyt on sekä tiputtelu että kivut oikeastaan loppuneet, toivottavasti lopullisesti.

Olen onkinut netistä tietoa ja kyllä se siltä näyttää, että "valekuukautiset" saattavat tulla vaikka olisi raskaana. Ei ne varmaan mitään kovin harvinaista ole. Toivottavasti meillä on Kimpsun kanssa vain sellaiset kyseessä!!! Varmaan la:tkin menis samoille ajoille. =)

Mulla on siis neljä raskautta takana, joista kaks meni kesken. Toinen keskenmeno oli keskeytynyt, ja antoi merkin joskus 8. viikon tietämillä, tuolloin tuli vähän veristä ja ruskeaa vuotoa, sen jälkeen ei mitään. Kuollut alkio löydettiin vasta 13. viikolla rutiiniultrassa. Mutta olettaisin, että jos km alkais jo nyt niin eiköhän sieltä kaikki tavara tulis pois...? Hädin tuskin kun on päässyt vasta kiinnittymään kohtuun.

Tsemppiä sulle Kimpsu, toivotaan parasta meille molemmille!!!
 
Tuulenpuuska: Hyvä kun sulla vuoto näyttää loppuneen. Mullakin oli silloin "menkkakipuja" kun vuoto alkoi. Ei suoranaisesti tehnyt kipeetä, kipeetä, mutta sama tunne vatsassa kun juuri ennen menkkoja ja menkkojen alkupäivinä. Tuota "kipua" ei ole ollut enää pariin päivään, mutta tuhruttelu kyllä jatkuu. Yhä semmoisena ruskeana (ei ole missään vaiheessa ollut punaista) jota tulee pyyhkiessä ja välillä hiukan siteeseen.
Päivät menee netissä surffaten etsien tietoa just noista "valekuukautisista" ja vuodoista. Paljon näitä vuotoja näyttää loppujen lopuksi olevan. Mutta siitä huolimatta ei kyllä yhtään osaa relata :(
Olin jo varaamassa ultraa ensi viikolle että saisi jotain selvyyttä, mutta ehkä ei kuitenkaan 5+1 näy juurikaan mitään, jotenka jos maltan pari viikkoa odottaa.

Tsemppia Tuulenpuuska, toivotaan todellakin parasta meille molemmille!!!

LA mulla menisi tuonne syyskuun alkupäiville. Sitä odotellessa...
 
Itellä ny tässä jänskättää... ku tänään alkoi ruskeaa tuhrua tulla.. Ajattelin et olis vaikka tärpäny tossa ovisaikaan.. sit mulle tuli tossa viime maanantaina yhden päivän aikana pieni tuhru pöksyihin. oisko ns. kiinnittymisvuotoa ollu ? en tiedä.. Voisikohan nämä mulla olla ny valemenkat?? :eek: kertokaa jokuu!! :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja mely:
Itellä ny tässä jänskättää... ku tänään alkoi ruskeaa tuhrua tulla.. Ajattelin et olis vaikka tärpäny tossa ovisaikaan.. sit mulle tuli tossa viime maanantaina yhden päivän aikana pieni tuhru pöksyihin. oisko ns. kiinnittymisvuotoa ollu ? en tiedä.. Voisikohan nämä mulla olla ny valemenkat?? :eek: kertokaa jokuu!! :(
Minulla oli melko outo juttu tuossa viime viikolla.Nyt on rv 10 Ja viime viikon keskiviikkona mulla oli aivan tautisen kipeä alaselkä+alamaha,kävelykin teki tiukkaa.No illalla oli pikkuhousunsuojaan tullut punaruskeaa vuotoa vähän ja sitä jatkui useampana päivänä mutta pikku hiljaa alkoi kivut loppua ja vuotokin loppu jo viikonloppuna.Viime viikon torstaina kävin ultrassakin neuvola-lääkärissä ja siellä se vauva liikuskeli ja sydän sykki! :heart:
Ja koko ajan oli semmonen tunne sydämmessä että ei se vauva oo mihinkään mennyt tuolta mahasta.Ja normaalisti ennen ku vuoto alkoi (jos en oottas vauvaa) niin kuukautisten ois pitänyt alkaa 4 päivää aiemmin.
Nyt jatkan rauhallisin mielin odotusta ja luotan siihen että kaikki on hyvin mahassa =)
 
Miimari-84 Missä vaiheessa sait tietää raskaudesta? :) mulla tossa keskiviikkona alkoi vuotoa ruskealla tuhrulla.. sit nyt 3 päivään kestäny. Nyt kun käy vessassa ei enää mitään :eek: Mitähän tämä sitten on '? Ajattelin käydä ostaa raskaustestin ja testata huomenna. Kyllä niin paljon mietityttää tää mun vuoto.. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja mely:
Miimari-84 Missä vaiheessa sait tietää raskaudesta? :) mulla tossa keskiviikkona alkoi vuotoa ruskealla tuhrulla.. sit nyt 3 päivään kestäny. Nyt kun käy vessassa ei enää mitään :eek: Mitähän tämä sitten on '? Ajattelin käydä ostaa raskaustestin ja testata huomenna. Kyllä niin paljon mietityttää tää mun vuoto.. :(
Tein testin joulukuun 26 pvä.Yhen päivän oli vasta kuukautiset myöhässä.Ihmettelin vaan ku mua vilutti koko ajan ja muut sanoo että on kuuma =)
Mulla oli se vuoto just tommosta paitsi vähän myöhemmin..Kiinnittymisvuotoa voi olla tai sitten myös ns.kuukautiset.Lääkäri sanoi minulle että tollasia vuotoja saattaa olla monellakin naisella jopa ihan kunnon vuotoa ja silti on ollut kaikki hyvin mahassa! =) Ja yleensä ei kuulemma niihin vuotoihin ees löydy mitään syytä että mikä sen aiheuttaa.Teehän testi ja ilmotappa sitten mitä se testi sanoi! :D Onnea matkaan ja minä pidän peukkua pystössä! :D
Ps.Taitaa olla pahan onnen päivä tuo keskiviikko! :D Mullakin alkoi keskiviikkona se vuoto :headwall:
 
Hei!

Tässä omat kokemukseni raskauksista ja vuodoista:

1. Raskaus:
Erittäin kovia kipuja rv 5+2 alkaen, jotka pahimmillaan estivät liikkumisenkin ja taju meinasi lähteä. Pari päivää myöhemmin alkoi vuoto. Kipuja sekä vuotoja jotakuinkin tauotta rv 5-12, ultrissa aina kaikki ok. Vuodot olivat välillä todella runsaita, välillä ihan minimaalisia. Rv 12+2 selvisi, että vauvalla pahat kehityshäiriöt (multippeli neuraaliputken sulkeumahäiriö), raskaus keskeytettiin rv 12+6.

2. Raskaus:
Pariin otteeseen niukkaan vuotoa rv 6-8 aikana. Ei lainkaan kipuja. Yhdessä tai kahdessa ultrassa (en muista enää tarkkaan) kaikki ok, rv 8+4 todettiin sikiön kuolleen vajaa viikkoa aiemmin, heti edellisen ultran jälkeen.

3. Raskaus:
Vuotoja toisinaan rv 6-12 aikana. Välillä melko runsaastikin. Ei kipuja. Useita ultrauksia (ehkä viisi), joissa kaiken todettiin olevan ok. Rv 11+jotain todettiin, että sikiö on kunnossa, mutta ilmeisesti toinen raskauspussi on tulossa ulos. Tämän toiseksi raskauspussiksi epäillyn "klöntin" tultua ulos vuodot loppuivat ja raskaus on jatkunut ns. normaalisti. Tällä hetkellä meneillään rv 29+0.
 

Yhteistyössä