VW Transporter -i tai MB Vito -bussi onko kellään?

äeppä-73
Meillä on vw transporter, 1+ 9. Tykätty ollaan, dieselillä kulkee ja minä tykkään ajella ko. autolla enemmän kuin entisellä uudehkolla opel astra farkulla.
Lapset viihtyy hyvin kyydissä, kun on tilaa, eikä tarvii "tapella" jokaisesta sentistä.suosittelen.
Tämä meidän auto on ollu joskus taksi, sisustus on sen mukainen.
Löytyy pöytä ja muitakin mukavuuksia, valoa jne. =)
 
äeppä-73
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2006 klo 12:24 äeppä-73 kirjoitti:
Meillä on vw transporter, 1+ 9. Tykätty ollaan, dieselillä kulkee ja minä tykkään ajella ko. autolla enemmän kuin entisellä uudehkolla opel astra farkulla.
Lapset viihtyy hyvin kyydissä, kun on tilaa, eikä tarvii "tapella" jokaisesta sentistä.suosittelen.
Tämä meidän auto on ollu joskus taksi, sisustus on sen mukainen.
Löytyy pöytä ja muitakin mukavuuksia, valoa jne. =)
heh unohdin koko kysymyksen, tarkkaan en verosta tiedä, kun mies ne hoitelee, mutta muistikuva olis että dieselvero olis ollu jonkun 600-700 e/v.
 
Wilma69
tutkippa nettiauto.com siellä on monia mb ja vw-minibusseja,jotka on muutettu pikkuverolle,jotta säästyy tuolta 600-700 veron maksulta.Käsittääkseni pöytä,petimahdollisuus,keitin(joku jopa kertoi laittaneensa Bilteman parinkympin hellan)ja jonkin sortin vaatteiden säilytystila vaaditaan . katso esim Ajoneuvo Id: 599826,siinä esimerkki.
itse koeajoimme tuollaista vitoa,ihan kiva ajettava,ei liian iso kaupunkiajoon,kuten taas MB Sprintteri on taas huomattavasti isompi ,mielestäni. keskustelen mielelläni aiheesta lisääkin,sillä olen jonkin aikaa seurannut vastaavia ,etenkin noita Vitoja, en niinkään VW.tä.Ja yhä on suunnitelmissa ostaa Vito.Tosin suosittelen cdi-koneellaa olevaa(tai itse asiassa mieheni vaatii sitä).Mutta jos kiinnostaa,niin jatkakaapa joku asiasta tietoinen juttua,niin pääsen kommentoimaan..
 
kokemusta on
Työni puolesta jouduin tekemisiin paljonkin autojen kanssa. Myöskin kyseisten merkkien parissa.
Sanoisinkin mielipiteeni näistä kahdesta merkistä.
Ensinnäkin MB Vitoa, ainakaan niitä ensimmäisiä mallivuosia, en ottaisi mistään hinnasta, siinä on niin pikkuvikainen ja myöskin isovikainen romu suoraan sanottuna. Meillä oli töissä neljä kpl:tta, kolme pikkubussia (Vito 110) ja yksi pakettiauto(Vito 108).

Nää kolme bussia oli kokoajan remontissa, lähes joka viikko sai kiristellä käsijarrun säätöjä, ei pysynyt millään kohdillaan. Milloin oli oli liukuoven sarana/laakeri systeemi mäsänä, milloin lämmityslaitteen säätimet lähes sulaneet jonkin häiriön takia, yhdestä vaihdettiin moottori (olivat muuten kaikki dieseleitä) vähillä kilometreillä. Sitten oli kaikenmailman kolinoita, puslat siis kuluneet metalliin asti.
Kumma kyllä tuo 108 oli paljon parempi versio. Ja kannattaa muistaa,
että noita Vitoja ei tehty muistaakseni saksassa.Ehkä Espanjassa?

No yhdellä lauseella.VW Transporter on näistä kahdesta ehdottomasti parempi.
 
Wilma69
onko ne vanhemman malliset just niitä 97-99 ja ei cdi-mallia?näin minä ainakin käsitin,että juuri siksi meille etsitään 00 tai nuorempaa ja ehdottomasti cdi.kerro lisää...
 
kokemusta on
Kyllä vaan. Näistä CDI-malleista minulla ei ole kokemusta, mutta niissäkin on periaatteessa sama kori ja tekniikka, paitsi siis moottori, lukuunottamatta aivan näitä viimeisiä malleja,olisiko nyt 2004 lähtien missä myöskin kori uudistui. Aivan varma en ole vuosiluvusta, koska en enää seuraa niitä työkseni.

Mutta tietenkin vain minun mielipiteeni on, että VW Transporter on parempi vaihtoehto. Lisäksi kannattaa, niinkuin varmaan tiedät, seurata vaihtoautomarkkinoita, itse olen käynyt www.oikotie.fi sivuilla.

Ja vielä kannatta muistaa esimerkiksi se, että esimerkiksi poliisillahan on hyvä kokemus näistä asioista ja heillähän on melkein järjestään kaikki maijat Transportereita, minkähän takia?

En ole myöskään mikään mersu vihaaja, vaikka siltä saattaa vaikuttaa.
Mutta tosiasiat vain puhuvat puolestaan. Mersu tekee paljon hyviä autoja, mutta siitä huolimatta en katsoisi, että siitä tähdestä kannattaa maksaa ylimääräistä hintaa, varsinkin jo s amalla rahalla tai kenties edullisemminkin voi saada aivan laatutavaraa.

Myöskin neuvoisin välttämään Ford Transit merkkisiä autoja ja niissäkin vuoteen 2001-02 asti, jolloin heiltä tuli tämä uusi korimalli.

No, tässähän tuli nyt vähän sieltä ja täältä, Hei vaan!
 
kokemusta on
Ja vielä jäi jotain sanottavaankin. Volkkarihan käyttää ns. TDI moottoreita eli Turbodiesel, ja voin sanoa että onko mukavampaa autoa ajaa kuin TDI moottorilla varustettu auto. Siinä on juuri sopivasti vääntöä ja voimaa( tietenkin sekin riippuu minkä version valitsee), muistaakseni niitä oli 1,9 2,0 2,4 litran koneilla varustettuna, saatan olla väärässäkin.

Ja ainakin aikaisemmin näissä volkkareissa oli vakiovarusteena webasto-lisälämmitin, joka siis lämmitti moottorin jäähdytysnesteen ja vaihtoehtona oli myös, että se puhalsi myöskin ikkunat auki, ajastimella varustettu ja diesel-öljy käyttöinen. Nojoo, eiköhän täsä ollutkiin taas.
 
Juuh, VW Transporterin TDI:llä saan työkseni välillä ajella ja tykkään tosi paljon! Mietittiin tossa vaan sitä vaihtoehtoa, et jospa rakentas yhden penkki rivin pakuun ja takaosa jäis auki (tarttis koirien kuljetukseen). Tuli vaan mieleen et jääkö siitä a) kovin kylmä vaikka lisäis lämppäreitä b) kovin meluisa...

Me ollaan juu kans kuultu noista Viton vikapuolista, siks tuo VW on ollut ykkösvaihtoehto. Mut täytyy käydä kattoos nettiautos!
 
kokemusta on
Niin tuossa tuli vielä mieleen sellainenkin vaihtoehto, kuin Chrysler Voyager, on muuten niin mukava auto ajella. Eli sehän on tollanen tila-auto ja penkitkin valmiina ja ne saa vielä helposti pois ja istuinjärjestelyä voi muuttaa aika tavalla.

Luulisin että hintaansa nähden erittäin hyvin varusteltu auto, saa manuaali-vaihteella (en suosittele) ja myöskin automaattina.

Automaati on sitäpaitsi huomattavasti yleisempi versio, joten saattaa olla keppivaihteista tahdo löytyääkään.

Taitavat vain olla lähes bensakoneella, mutta on niin pirun mukava auto.

Sitten mä luulen että nykyään ei pakettiautoon saisi laittaa sellaista lisäpenkkisysteemiä, vaan se olisi rekisteröitävä henkilöautoksi, jolloin verot nousevat jo aika paljon.Kannattaa ottaa selvää.

Vielää siitä diesellistä, että tuollaisen pikkubussin dieselvero on aika paljon vuodessa, ja nykyään kun kattelee noita bensan ja naftan hintaeroja, niin ei ole enää kummoinenkaan ero niissä. Ja sillä dieselveron hinnallahan ajelee aika pitkään bensakoneellakin.
 
Kiitos vinkistä, kävin kattoos sitä Vitoa 664853 sielt nettiautosta. Kivahan se oli mut se koirien häkkiosuus on hieman hankala ku mein koirat on niin isoja et ne se pohja ei voi olla silleen korotettu. Harmi sikäli ku muuten olis ollu tosiaan valmiiks häkki koiria varten.
 

Yhteistyössä