Vw vai Audi?

Vanha vitsihän on, että Volkkarilla ajavilla olisi varaa ajaa Audillakin, mutta ovat piheyttään valinneet VW:n. :)

Volkkarihan on kansan auto ja aika ilmeetön, joskaan ei missään nimessä huono auto! Itse kyllä ottaisin A6:n, hinnasta huolimatta. A4:n tavaratila on oikein vakuuta.
 
Eikös kuitenkin VW ja Audi ole aika pitkälle samoja autoja. Itselläni on VW Passat ja melkeinpä kaikista osista löytyy myös Audin merkki. Pohjalevy, tekniikka ym. taitaa olla aivan samat molemmissa. Audi on ehkä vähan enemmän viimeistellympi, johon on esim. muotoilulla haettu jonkinlaista hienostuneisuutta, jonka myötä hintakin on sitten korkeampi. Mielestäni nuo erot ovat kuitenkin niin pieniä, että en lähtisi maksamaan niistä niin paljon korkeampaa hintaa.
 
jokapoika
20 vuotta autojen parissa työni puolesta toimineena, voin sanoa että itse valitsisin Volkkarin. Ja tässä tapauksessa Passatin jos verrataan A6:een.

Niinkuin joku tuossa mainitsi, niin autot ovat toisilleen sisarmalleja, eli saman autotehtaan tuotteita, ja ovat varmasti molemmat hyviä vaihtoehtoja. Suurinosa osistakin ovat vaihtokelpoisia keskenään.

En kuitenkaan ottaisi hintavampaa audia koska jos ajattelee asiaa näin, että volkkari on hieman edullisempi, mutta sillä erotuksella saa taas Volkarin varusteltua ehkä hieman paremmaksi kuin vakio Audi?????

Ja muutenkin ajoasento Audissa on sellainen, kuin istuisi munakupissa ja syvällä. Ilman muuta Volkkari.
 
MInä ottaisin ehdottomasti Audin, jos siihen on varaa. Perus-Audissa ei tosin ole mitään varusteluita, ja kaikesta pitää maksaa lisää, mutta kokemukseni perusteella Audi kestää huomattavasti paremmin ja auton jälleenmyyntiarvo ei putoa yhtä huimaa vauhtia kuin esim. Passatin. Ajettavuusjututhan ovat jokaisen omia mielipiteitä, minä tykkään ajaa enemmän Audilla. Penkkejäkin on useammanlaisia, joten asia ei selviä kuin kokeilemalla. Itse olen ns kuppipenkkien puolestapuhuja, koska tulee ajettua pitkää matkaa.

Enpä muista, onko uuden A4n sisätilat vanhaa mallia suuremmat, mutta vanha ainakin oli mahdottoman pieni. Säädä kuskin penkki ajoasentoon ja mene sen jälkeen takapenkille istumaan.
 
mr auto
Molemmathan ovat VAG -konsernin tuotteita.

Moottoritekniikka on sama ja taitaa koneetkin olla tehoiltaa samoja molemmissa.


Audissa saa maksaa premium brandin tuomasta statuksesta, itse auto ei ole teknisesti parempi kuin VW

VW on taasen statukseltaa kansanauto kuten nimikin kertoo, laadultaa aivan sama kuin Audi.


Sitten on vielä Skoda, joka kärsii menneisyyden itäblokki statuksesta, laatu ja moottorit samaa kauraa kuin edellisissä.


Itse valitsisin näistä Skodan.
 

Yhteistyössä