Vyöhyketerapia yms.

Taustaa: Meillä yksi lapsi 1,5v joka on saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla (hormonipiikit + inssi, väestöliitolla), yritystä oli 1v 7kk. Selkeää syytä lapsettomuudelle ei ole löytynyt. Nyt toista yritetty reilu vuosi, ei kuulu, ei näy. Päätin kokeilla vyöhyketerapiaa, koska se on kiinnostanut ja siitä on joillekin ollut apua.

Viime viikolla olin ekan kerran vyöhyketarapiassa. Oli tosi mukava täti, kyseli paljon taustaa, juteltiin. On hoitanut paljon lapsettomuudesta kärsiviä vyöhyketarapialla. Ensin juteltiin paljon mitä kaikkea itse voi tehdä lapsen saannin eteen, terveelliset elämäntavat!!!! Paljon vihanneksia, kasviksia, marjoja, sokeri ja rasva vähiin, vitamiineja, kahvi pois, valkoinen vehnäjauho ja maitotuotteet vähiin (?, tuolle maidolle oli joku selitys, en muista enää mikä ja itse vähän kriittisesti suhtaudun siihen). Ei saunaan ovulaation aikaan, syy: lämpö tuhoaa/ heikentää siittiöiden toimintaa/elinkykyä. Olisi myynyt vitamiineja sen kymmentä sorttia, mutta kohteliaasti kieltäydyin. Kertoi kyllä paljon vitamiineista ja suositteli niitä, mutta minulle riittää nyt purkki tai pari.

Itse vyöhyketerapia sitten. Hoitaja kävi läpi "pisteitä" jaloissa ja korvissa. Kyllähän se vähän tuntui ja välillä vähän sattuikin, mutta ei niin kovasti etteikö sitä olisi kestänyt. Mitään neuloja ei käytetty, tietääkseni vyöhyketerapiaan ei neulat kuulu (akupunktio?). Lopuksi vielä vähän käsitteli jumiutuneita niskoja. Olo oli ihan hyvä sen jälkeen. Vyöhyketarapia on kokonaisvaltaista hoitamista, mutta voidaan keskittyä enemmän jonkin tietyn asian hoitamiseen, eli käsitellä niitä pisteitä, jotka vaikuttaa lapsen saantiin. Tämä eka kerta oli aika lyhyt, ensi viikolla uudestaan, ovulaation aikaan juuri. Silloin aikaa on varattu 50 min ja hinta on 35 ?.

Olemme nyt jonossa tutkimuksiin julkiselle puolelle, sinne päästään syksyllä. Ja halusin nyt kokeilla tälläistä vaihtoehtoista hoitomuotoa. Onko muilla kokemuksia? Tuolla yhdessä avauksessa niitä vähän olikin jo, mutta päätin tehdä ihan uuden avauksen. Itse tietysti toivon että apua löytyisi vaikka tästä hoitomuodosta, syytä kun ei lapsettomuudelle ole. Stressi lapsen saannista tietty lisää vaikeuksia, kun osaisikin rentoutua. Tulipahan stoori.
 

Yhteistyössä