Wallander

Hei kaikki!

Onko paikalla muita Kurt Wallander - faneja?? Mie olen aivan hullaantunut noihin niiiiiin hyviin ruotsalaisiin dekkareihin. Siis puhun nyt elokuvista..valitettavasti en ole päässyt lukemaan vielä yhtään Henrik Mankellin kirjaa....
Onko muita ruotsalaiseen elokuvaan/dekkareihin ihastuneita?
 
mappi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 19:37 pitkä kiekko kirjoitti:
Hei kaikki!

Onko paikalla muita Kurt Wallander - faneja?? Mie olen aivan hullaantunut noihin niiiiiin hyviin ruotsalaisiin dekkareihin. Siis puhun nyt elokuvista..valitettavasti en ole päässyt lukemaan vielä yhtään Henrik Mankellin kirjaa....
Onko muita ruotsalaiseen elokuvaan/dekkareihin ihastuneita?
Täällä ainakin yksi! Niitä elokuvia olen katsonut, kirjoja en ole lukenut. Paitsi nyt lopetettiin canal ja vaihdettiin viasatiin, joten ei taida Wallanderia enää näkyä...? Mutta tykkäsin siis tosi paljon! Ja järkytyin sen "Lindan" (oliko hän Johanna?) itsarista!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 12:36 mappi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 19:37 pitkä kiekko kirjoitti:
Hei kaikki!

Onko paikalla muita Kurt Wallander - faneja?? Mie olen aivan hullaantunut noihin niiiiiin hyviin ruotsalaisiin dekkareihin. Siis puhun nyt elokuvista..valitettavasti en ole päässyt lukemaan vielä yhtään Henrik Mankellin kirjaa....
Onko muita ruotsalaiseen elokuvaan/dekkareihin ihastuneita?
Täällä ainakin yksi! Niitä elokuvia olen katsonut, kirjoja en ole lukenut. Paitsi nyt lopetettiin canal ja vaihdettiin viasatiin, joten ei taida Wallanderia enää näkyä...? Mutta tykkäsin siis tosi paljon! Ja järkytyin sen "Lindan" (oliko hän Johanna?) itsarista!

Piti ihan käydä etsimässä tietoa tästä Johanna Sällströmistä.... eräillä nettisivuilla kerrottiin hänen kärsineen masennuksesta läpikäytyään Aasian tsunamin....Todella harmi, tykkäsin kovasti hänestä Wallander - sarjassa. Myös tämä Ola Rapace on suosikkini....Just tässä yksi ilta katsottiin miehen kanssa Wallanderin Pilvilinna....niin hyvä, niin hyvä, että!
 
Ilmottaudun! Mä ihastuin ensin kirjoihin ja sen jälkeen elokuviin. Harmi kun meillä ei ole enää Canal+:aa, mut ei kai sitä voi pelkästään Wallander-elokuvien takia pitää?! Suosittelen kyllä kirjojen lukemistakin, niissä on paljon juttuja, mitä ei ole leffoissa.
 
Huomenna aion suunnistaa kirjastoon etsimään Mankellin opuksia...josko edes joku löytyisi... nämä kirjat ovat miulle ihan tuntematon suuruus, joten kiva nähdä, miten leffa ja kirjat menevät yhteen.
Ja siis meikä on niin niitten leffojen fani, niin fani, että! =)
 
Voi olla että jäisin leffoihinkin koukkuun, mut kirjat on miut koukuttanut ihan todella. Lähes kaikki on pitänyt omaan hyllyyn hankkia ja äitin hyllystä lainaan loput.

Pitkään ollaan mietitty sitä canalin hankkimista. Nyt kun alkaa olla oma koti valmiina ja rakennusprojekti loppusuoralla, niin vois olla aikaa joskus istahtaa telkkarin ääreen jonkun hyvän leffan seurassa. =)
 
kukkerikuu
Minä :wave: Ainoa oikea Wallander elokuviss on se Rolf "mikäsenytoli". Mulla on monta Mankelin kirjaa itsellä ja kaikki olen kirjastosta lainannut ja lukenut. Hitsi kun ei tule seurattua et millon niitä Viasatilta tulee... kerran oikein linnoittauduin yksi sunnuntai-ilta sohvalle kera poppareiden jne ja sit... pahoittelemme mutta elokuvaa ei esitetä vaan tilalla nähdään.... Että sapetti. Lisäksi mä tykkään saksalais- ja englantilaisdekkareista.
 
Jos tykkäätte Wallandereista, niin kannattaa tutustua myös Beckiin, aivan huikean hyvää ruottalaista kamaa!! Beckejä esitettiin joitain aikoja sitten vino pino jollain tavan kanavalla (en nyt muista millä), mut vuokraamoista saapi jos jäi näkemättä.

Kerrassaan hyvä maku teillä :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 15:21 Äitykkä kirjoitti:
Jos tykkäätte Wallandereista, niin kannattaa tutustua myös Beckiin, aivan huikean hyvää ruottalaista kamaa!! Beckejä esitettiin joitain aikoja sitten vino pino jollain tavan kanavalla (en nyt muista millä), mut vuokraamoista saapi jos jäi näkemättä.

Kerrassaan hyvä maku teillä :)
Joo, ja mie tykkään noista Van Veetereneistäkin...vai kuinkahan tuo nyt oikeaoppisesti kirjoittettaisiinkaan.... Mutta Canal+ tulee sitäkin. Ja miun ihan eka tutustuminen näihin pohjoismaalaisiin pollarisarjoihin oli Ykköseltä joskus tullut Murhakomissio. Se oli muistaakseni tanskalainen poliisisarja, siinä näytteli mm. Mads Mikkelsen, joka oli tässä uudessa Bondissa pahiksena.... äärettömän hyvä näyttelijä ja äärettömän hyvä sarja..... =)
 
Martinsson
Todellakin, Wallander-kirjat ovat loistavia dekkareita, tarinat hyviä, mutta parasta erityisesti henkilöt. Varsinkinkin Kurtin ongelmat ja realismi viihdyttää=)!

Kannattaa muistaa, että Nyt Canal?:lla pyörivät elokuvat eivät perustu 90-luvulla kirjoitettuihin "aitoihin ja alkuperäisiin" Wallander-tarinoihin - poislukien ensimmäinen uusi Wallander-filmi "Ennen routaa". Nämä uudet leffat eivät siis ole Henning Mankellin kirjoittamia, vaikkakin käsittääkseni hän on hyväksynyt kunkin elokuvan tarinan.

Mankellin kirjoihin on tehty Ruotsissa elokuvat 90-luvulla, pääosassa "alkuperäinen" Wallander, eli tässäkin ketjussa mainittu Rolf Lassagård. Näitä leffoja jos vaan jollain olisi videolla ja/tai dvd:llä, niin mieluusti vaikka ostaisin.... Ruotsalaisista nettikaupoista niitä saa - tosin ilman suomenkielisiä tekstejä, mutta kovasti hinnoissaan ovat.

Ja vielä vinkkinä: lukekaan Wallanderit siinä järjestyksessä, missä ovat kirjoitettu. Itse poikkesin tuosta järjestyksestä ja harmityti kovasti....
 

Yhteistyössä