Wat wat? Mihin maksan asumistuen???

Eli, minulle on nyt näköjään myönnetty asumistukea mutta se on tullut minun tilille eikä mennyt suoraan vuokranantajalle niinkuin kuului. Tänään vuokran eräpäivä. Sosku maksaa vuokraani myös koska olen työttömänä. Minne siis nyt maksan sen? Soskulle joka viime kuussa maksoi koko vuokrani vaiko vuokranantajalle?

Joo, olen ihan uusi näissä jutuissa.... Ikänä ennen joutunut hakee tukia ja tää on hankalaa!
 
Miltä ajalta se as.tuki on? :)
Jos siinä on takautuvaa as.tukea et maksa sitä mihinkään.
Sosku ottaa yleensä omansa takaisin jos tahtoo (takaisinperinnällä) niin,ettei se raha käy tililläsi.

Paljonko vuokrasi on?
Paljonko tilille tuli as.tukea?
Oliko siinä mukana takautuvaa tukea?
 
Sitä päätöstä kelalta ei ole vielä tullut. Kai se postissa viim. huomenna tulee...

Vuokra on 890e ja tukea oli tullut pikkuisen päälle 470e... Äääh...
Kirjaudu kelan sivuille verkkopankkitunnuksilla ja lue päätös? :)
Monesti takautuva tulee itselle ja sitten se sen kuukauden tuki menee sinne vuokranantajalle.Kannattaa katsoa siitä päätöksestä. :)
 
Tässä jonottelen kelaan samalla... Kävin kelan sivuilla ja käsitin että viimekuun asumistuki on mennyt suoraan soskulle... Ja sitten siellä luki että asumistuki on nostettavissa jokakuun sejase päivä. Eli siis mä nyt ilmoitan soskulle asumistuen määrän ja maksan sen itse joka kuu vuokranantajalle ja sosku maksaa sen jäljelle jäävän määrän?
 
Tässä jonottelen kelaan samalla... Kävin kelan sivuilla ja käsitin että viimekuun asumistuki on mennyt suoraan soskulle... Ja sitten siellä luki että asumistuki on nostettavissa jokakuun sejase päivä. Eli siis mä nyt ilmoitan soskulle asumistuen määrän ja maksan sen itse joka kuu vuokranantajalle ja sosku maksaa sen jäljelle jäävän määrän?
Juu juuri niin.
(jos maksaa)
Miksi sosku maksaa as.tuen jälkeen jäljelle jäävän vuokran?
 

Yhteistyössä