Wau, millaisen sarjakuvan löysin, tässä kaikille eronneille ja eroperheiden lapsille

"Kiira"
Ei kaikilla ole tuollaista ja se on asia joka pitäisi joidenkin ihmisten sisäistää. Miksi on niin vaikea käsittää, että ei jokaista lasta hylätä ja traumatisoida eron tullessa? Oma lapseni ei edes muista vanhempiensa eroa eikä sitä kun vanhemmat ovat olleet yhdessä koska oli eron tullessa niin pieni. Silti lapsi on molemmille vanhemmilleen tärkeä eikä häntä syyllistetä tuolla tavoin kuin tuossa asenteellisessa sarjakuvassa.
 
[QUOTE="Kiira";28316650]Ei kaikilla ole tuollaista ja se on asia joka pitäisi joidenkin ihmisten sisäistää. Miksi on niin vaikea käsittää, että ei jokaista lasta hylätä ja traumatisoida eron tullessa? Oma lapseni ei edes muista vanhempiensa eroa eikä sitä kun vanhemmat ovat olleet yhdessä koska oli eron tullessa niin pieni. Silti lapsi on molemmille vanhemmilleen tärkeä eikä häntä syyllistetä tuolla tavoin kuin tuossa asenteellisessa sarjakuvassa.[/QUOTE]

Tuo asenteellinen sarjakuva on yhden lapsen kokemus.
 
"Kiira"
Tuo asenteellinen sarjakuva on yhden lapsen kokemus.
Niin, vain yhden. Ei koske meitä tuollainen vaikka aloituksessa selvästi halusit kaikkien eronneiden ja eroperheiden lasten näkevän tuon. En ymmärrä miksi koska meillä lapsella ei ole tuollaista eikä ollut omassa lapsuudessa kun vanhemmat erosivat. Enemmän perhehelvettiä tuntuu nähneen moni lapsi joiden vanhemmat ovat väkisin pysyneet yhdessä vaikka ero olisi ollut parempi kaikkien kannalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
Oletko tosissasi
Oletko sä tosissasi?! Argh, miten ahdasmielistä ajattelua. Oma mieheni kuoli vuosi sitten, ja jäin yksin lapsieni kanssa. Löytäisitkö tähän aiheeseen jonkun mukava sarjakuvan..
Ole iloinen omasta perheestäsi, toivottavasti itse elät elämäsi ilman vastoinkäymyisiä parisuhde rintamalla....
 
Blue
No oho, kuinka hypähdettiin!! :O

Kirjoitetaanhan kaikista muistakin kokemuksista vaikkei se koska juuri niitä kaikkia sitä tilannetta läpikäyviä. Ei tarvitse heti olettaa että tuomitaan tai syyllistetään.

Eikö aloitusta voi ottaa niin että käykääs eroperheet katsomassa miten joku lapsi on eron joutunut kokemaan niin osaatte omassa erossanne huolehtia ettei niin käy.
 
"Kiira"
No oho, kuinka hypähdettiin!! :O

Kirjoitetaanhan kaikista muistakin kokemuksista vaikkei se koska juuri niitä kaikkia sitä tilannetta läpikäyviä. Ei tarvitse heti olettaa että tuomitaan tai syyllistetään.

Eikö aloitusta voi ottaa niin että käykääs eroperheet katsomassa miten joku lapsi on eron joutunut kokemaan niin osaatte omassa erossanne huolehtia ettei niin käy.
No kyllä ap:n aloituksesta sai sellaisen kuvan, että hän paheksuu eronneita paljon ja haluaa syyllistää. Ehkä kannattaisi vähän miettiä kuinka asiansa esittää. Tuossa sun viimeisessä lauseessa on asiaa ja noin asian olisi voinut esittää.

Pitäisi joidenkin ymmärtää se, että ero ei ole välttämättä mikään maailmanloppu vaan uusi alku kaikille.
 
Blue
[QUOTE="Kiira";28316816]No kyllä ap:n aloituksesta sai sellaisen kuvan, että hän paheksuu eronneita paljon ja haluaa syyllistää. Ehkä kannattaisi vähän miettiä kuinka asiansa esittää. Tuossa sun viimeisessä lauseessa on asiaa ja noin asian olisi voinut esittää.

Pitäisi joidenkin ymmärtää se, että ero ei ole välttämättä mikään maailmanloppu vaan uusi alku kaikille.[/QUOTE]

Kaikkea ei aina tarvitse ottaa negatiivisen kautta. Jos ei ole ennakkoasenteita tai ei syyllisty niin ei näe mitään negatiivista tuossa aloituksessa. Minä en sitä nähnyt.
 
No wau my ass. Minulla tuli paha mieli sarjakuvan tekijän puolesta, mutta aloitus sai minut todella vihaiseksi. Eipäs syyllistetä siellä.
Miten minä syyllistän? Ihan naurettavaa :D

Että jos ei erikseen ilmoita, että kaikilla ei ole sitten näin, niin se tarkoittaa sitä että minä haluan syyllistää? Niin, no jos menit ja syyllistyit niin ehkä siihen on syynsä?
 
???
Ja mitä minun eroperheeni lasten pitäisi tästä sarjakuvasta ajatella? "Onneksi meillä oli fiksummat vanhemmat." Niinkö? Ja suomennanko tämän vielä heille, jotta he ymmärtäisivät mitä tässä sanotaan. Suuntasit tämän aikuisten lisäksi eroperheiden lapsille. Miksi ihmeessä? Toisille, että he voisivat iloita, kun heille ei käynyt noin? Ja toisille, että he tietäisivät, etteivät ole ainoita joille käy noin? Vai mikä oli ideasi, että lastenkin pitäisi tuota katsoa?

Entä mitä minun pitäisi tuosta ajatella? Ei kosketa eroani. Ei kosketa perhettäni. Ja jos joillain on tuollaista, niin surullista, mutta maailma on täynnä surullisia asioita.

Ehkä olisi kannattanut "ilmoita" omasta löydöstä ihan omassa rauhassa. Ehkäpä otitkin tuosta itse opiksi, niin että tiedät miten jonain päivänä toimia... ja toki kannattaa esitellä löytö omalle puolisolle ja lapsille, jotta hekin oppivat jotain.
 
Miten minä syyllistän? Ihan naurettavaa :D

Että jos ei erikseen ilmoita, että kaikilla ei ole sitten näin, niin se tarkoittaa sitä että minä haluan syyllistää? Niin, no jos menit ja syyllistyit niin ehkä siihen on syynsä?
Esikoiseni ei voi hyvin. Ei vaikka kuinka yrittäisin. Hänelle on edelleenkin, kohta 12 vuotta eron jälkeen isä hienoin ja tärkein asia maailmassa. Tosi hieno isä onkin, joka näkee lastaan silloin, kun se sattuu hänen kalenteriinsa sopimaan. Toisinaan poikani vaipuu itseinhoon, eikä halua olla osa uusioperhettämme. Ja kyllä, olen hakenut myös ammattiapua tilanteeseen.

Tunmen empatiaa omaa lastani ja sarjakuvan lasta kohtaan, mutta sinun avauksesi pidän asenteellisena ja syyllistävänä. Emme elä täydellisessä maailmassa, jossa kaikki parisuhteet ovat onnellisia ja kestäviä, mutta aika harvassa ovat oikeasti ne vanhemmat, jotka muuttuvat välinpitämättmiksi lapsiaan kohtaan.
 
Blue
Esikoiseni ei voi hyvin. Ei vaikka kuinka yrittäisin. Hänelle on edelleenkin, kohta 12 vuotta eron jälkeen isä hienoin ja tärkein asia maailmassa. Tosi hieno isä onkin, joka näkee lastaan silloin, kun se sattuu hänen kalenteriinsa sopimaan. Toisinaan poikani vaipuu itseinhoon, eikä halua olla osa uusioperhettämme. Ja kyllä, olen hakenut myös ammattiapua tilanteeseen.

Tunmen empatiaa omaa lastani ja sarjakuvan lasta kohtaan, mutta sinun avauksesi pidän asenteellisena ja syyllistävänä. Emme elä täydellisessä maailmassa, jossa kaikki parisuhteet ovat onnellisia ja kestäviä, mutta aika harvassa ovat oikeasti ne vanhemmat, jotka muuttuvat välinpitämättmiksi lapsiaan kohtaan.
Mutta vaikka niitäkin on (vaikkakin vähän) niin niitä ei saa ottaa puheeksi ettei vahingossakaan syyllistä niitä jotka osaavat erota fiksusti?
 
"vieras"
Oletko sä tosissasi?! Argh, miten ahdasmielistä ajattelua. Oma mieheni kuoli vuosi sitten, ja jäin yksin lapsieni kanssa. Löytäisitkö tähän aiheeseen jonkun mukava sarjakuvan..
Ole iloinen omasta perheestäsi, toivottavasti itse elät elämäsi ilman vastoinkäymyisiä parisuhde rintamalla....
Jotain rajaa tolla mielensä pahoittamisellakin pitäis olla :D. Sinä syyllistyit, koska? Vertasit eroa miehesi kuolemaan?

Oikeasti, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, edelleenkin. Jos pidettäisiin syyllistymisen ja mielensäpahoittamisen mestaruuskisat, olisivat 'aikuiset' aika vahvoilla...
 
Mutta vaikka niitäkin on (vaikkakin vähän) niin niitä ei saa ottaa puheeksi ettei vahingossakaan syyllistä niitä jotka osaavat erota fiksusti?
Sarjakuva itsessään on surullinen ja ajatuksia herättävä. Vaikeista asioista saa ja kuuluukin keskustella. Se on sitten eri asia, miten asiansa esittää. Ap:n tavassa esittää asiaansa en näe mitään, joka osoittaisi minkäänlaista ymmärrystä tai empatiaa. Näen sen ainoastaan tapana osoitella sormella itseään huonompia ihmisiä. Eivätkä nuo sinun puolustuspuheesi varsinaisesti paranna asiaa.
 
"Kiira"
[QUOTE="Morrison";28316953]Heeeii!
Ne koirat älähtää johon kalikat kalahtaa!!![/QUOTE]

Miksi aina pitää olettaa tuollaista? En mä ainakaan syyllistynyt mitenkään vaan alkoi ärsyttämään ap:n asenteellinen aloitus eronneita kohtaan. Kun tuo sarjakuva on kaikille eronneille ja eroperheen lapsille. No miksi jos sopii kysyä? Mitä mun ja lapseni pitäisi saada tuosta sarjakuvasta muuta kuin sääliä tuota yhtä lasta kohtaan? Miten tuon pitäisi meihin vaikuttaa kun mitään muutettavaa ei ole tilanteessamme?
 
Blue
Sarjakuva itsessään on surullinen ja ajatuksia herättävä. Vaikeista asioista saa ja kuuluukin keskustella. Se on sitten eri asia, miten asiansa esittää. Ap:n tavassa esittää asiaansa en näe mitään, joka osoittaisi minkäänlaista ymmärrystä tai empatiaa. Näen sen ainoastaan tapana osoitella sormella itseään huonompia ihmisiä. Eivätkä nuo sinun puolustuspuheesi varsinaisesti paranna asiaa.
Okei, olet oikeutettu tuntemaan noin. Voitko vielä kertoa mikä kohta tuosta aloituksesta oli sitä syyllistävää ja sormella osoittavaa:

Wau, millaisen sarjakuvan löysin, tässä kaikille eronneille ja eroperheiden lapsille

ja mikä minun sanomisissani "löi lisää vettä kiukaalle" (eli pahensi asiaa)?
 
"vieras"
Okei, olet oikeutettu tuntemaan noin. Voitko vielä kertoa mikä kohta tuosta aloituksesta oli sitä syyllistävää ja sormella osoittavaa:

Wau, millaisen sarjakuvan löysin, tässä kaikille eronneille ja eroperheiden lapsille

ja mikä minun sanomisissani "löi lisää vettä kiukaalle" (eli pahensi asiaa)?
Voisko olla tuo tässä kaikille eronneille ja eroperheiden lapsille ja sitten linkissä erossa hylätty lapsi jolle valehdeltu ja jonka elämä on aivan pilalla vanhempien välinpitämättömyyden ja varsinkin sen eron takia. Mitä ne eroperheiden lapset tuosta saa vaikka lukisivatkin? Miksi se on wau? Mä ymmärrän tuon itsensä nostamisena että te surkimukset jotka ootte eronneet, tällastahan teillä on ja ei saa olla itsekäs ja pilata erolla lapsen elämää.

Sun puheista en tiedä.
 
Blue
[QUOTE="vieras";28317101]Voisko olla tuo tässä kaikille eronneille ja eroperheiden lapsille ja sitten linkissä erossa hylätty lapsi jolle valehdeltu ja jonka elämä on aivan pilalla vanhempien välinpitämättömyyden ja varsinkin sen eron takia. Mitä ne eroperheiden lapset tuosta saa vaikka lukisivatkin? Miksi se on wau? Mä ymmärrän tuon itsensä nostamisena että te surkimukset jotka ootte eronneet, tällastahan teillä on ja ei saa olla itsekäs ja pilata erolla lapsen elämää.

Sun puheista en tiedä.[/QUOTE]

"Wau, tästä aiheesta on tehty hieno sarjakuva!" "Wau, en tiennytkään että eroamisesta on tehty sarjakuvia!"

Ei hän suosittele sitä pienille lapsille, vaan ymmärsin että hän suosittelee sitä meille palstailijoille joiden vanhemmat ovat eronneet. Että herättääkö se mitään tunteita siitä miten on aikanaan omien vanhempien eron kokenut.

Siis tosi jännä miten eri tavoin ihmiset pystyvät parin sanan lauseen ottamaan..!!
 

Yhteistyössä