Wow, mustahan tulee rikas! Kiitos sille, joka vinkkasi hyvästä säästövinkistä :D

Joku jossakin ketjussa kertoi, että hänen tililtään menee joka kerta säästötilille rahaa, kun hän maksaa jotakin kortilla. Mä olen kortin suurkuluttaja, joten ajattelin, että siinäpä vasta näppärä keino mullekin, kun muutoin ei mulla tahdo tuo säästäminen aina oikein onnistua :ashamed:

Vajaa 2 viikkoa sitten aloitin tämän "säästämisen" ja nyt rahaa oli ilmestynyt säästötilille jo 40€! Joo, joo, tiedetään että se on ihan mun omaa rahaani, enkä ole yhtään sen rikkaampi, kuin mitä eilen, tai edellispäivä, mutta silti :D
 
"vieras"
Pystyykö jonkun pankin kanssa tekemään tollasen siirtosopparin vai ihan itsekö aina siirrät kun korttia olet käyttänyt? Joku prosentti ostosten arvosta vai aina kiinteä summa?
 
miten se toteutetaan käytännössä?
Mulla on tuo e-possu, josta Kaunishäntäinen orava tuossa alla kertoo. En tiedä onko toteutettavissa muiden pankkien kohdalla.

Mulla menee 2€ aina kun korttia höylään, mutta päivärajaa en laittanut. Jos tilin saldo menee riittävän pieneksi, niin sitten ei sitä 2€ summaa mene lainkaan. Senkin rajan sai itse määritellä.
 
[QUOTE="...";28693433]En tajua, mikä idea tässä on. Miksi ei voisi vain siirtää haluttua summaa säästötilille joka palkkapäivä? Senkin saa tehtyä automaattisesti.[/QUOTE]

Tää on paljon jännempää näin :D Yhtään en tiedä, että paljonko rahaa on säästössä, ellen käy nettipankissa.

Mulla ei ole hajuakaan siitä, että paljonko mä ns. pystyisin säästöön kuussa laittamaan...kun tuloja ei hirmuisesti ole (ei ole juuri nyt luvassa palkkapäiviäkään, kun en ole hetkeen töitä tehnyt), olisi vähän hassua määritellä jotain summa x, joka menee suoraan säästöön. Tai toki voisin muutaman kympin niin laittakin, mutta näin se summa näemmä muodostuu isommaksi, kuin mitä suoralta kädeltä säästöön noin niinkuin muutoin laittaisin.
 
neff
itse nostain käteistä ja kun oston jälkeen tulee kotiin heitän jäljelle jääneet hilut lasipurkkiin ja tilin yhteydessä menee suoraveloituksena säästötilille rahaa.


ihan jees systeemi ollu, ja toimii.
 
looser
[QUOTE="...";28693433]En tajua, mikä idea tässä on. Miksi ei voisi vain siirtää haluttua summaa säästötilille joka palkkapäivä? Senkin saa tehtyä automaattisesti.[/QUOTE]

Onhan se paljon kivempaa kun kunto kasvaa silleen huomaamatta kun pyörii kuukauden verran epätasaisen maaston sienimetsällä kuin että alkaisi käydä varta vasten lenkillä. Ihan silleen vahingossa, tekemättä mitään hirveän suurta päätöstä tai muutosta.
Tai kun rakastuu tai on kipeänä, eikä ruoka maistu kahteen viikkoon, niin laihtuu viisikin kiloa. Silleen tietämättään ja ilman ylimääräistä luopumista.

Tai kun säästää silleen vahingossa, ilman että itse huomaakaan. :D

Elämän pieniä iloisia yllätyksiä. Luonnekysymys kai, mutta tällaiselle itsekurittomalle luuserille ihan mahtava juttu.

Itse tein aikoinaan niin, että siirsin aina nettipankissa käydessäni säästötilille rahaa niin, että laskin tilin saldon aina tasakymppiin. Joskus meni 63 senttiä, joskus 9,63 euroa ja joka kerta tein, vaikka vaan saldoa oisin käyny kattomassa. Silläkin säästi paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: Jätkä
Itse tein aikoinaan niin, että siirsin aina nettipankissa käydessäni säästötilille rahaa niin, että laskin tilin saldon aina tasakymppiin. Joskus meni 63 senttiä, joskus 9,63 euroa ja joka kerta tein, vaikka vaan saldoa oisin käyny kattomassa. Silläkin säästi paljon.


Näin teen minäkin ja sillä saa kans huomaamattaan rahaa säästöön. :)
 
kfkfkf
Tää on hyvä systeemi, mut ihan tyhmää kun on vain nordeassa :D

Meillä on toiminut ihan hyvin se, että kun ylimääräistä rahaa tulee, se siirretään säästötilille. Ihan kaikki ylimääräinen. Myös kaikki huutonet myynnit menee suoraan sinne. Mut sit taas myöskin kaikki ylimääräinen ostetaan säästötilin rahoilla. Normitilillä olevat rahat on vain ruokaan ja vuokraan/laskuihin.
 
Tää on hyvä systeemi, mut ihan tyhmää kun on vain nordeassa :D

Meillä on toiminut ihan hyvin se, että kun ylimääräistä rahaa tulee, se siirretään säästötilille. Ihan kaikki ylimääräinen. Myös kaikki huutonet myynnit menee suoraan sinne. Mut sit taas myöskin kaikki ylimääräinen ostetaan säästötilin rahoilla. Normitilillä olevat rahat on vain ruokaan ja vuokraan/laskuihin.
Mä en vielä ole keksinyt säästötilille varsinaista käyttökohdetta...mutta se tuskin muodostuu ongelmaksi :whistle:
 
"..."
Ihan huomaamatta se rahaa säästyy myös silloin, kun säästöön laitettavat rahat siirretään syrjään heti palkkapäivänä. Kun niitä ei näe, ei niitä osaa myöskään kaivata. Toki jos oikeasti ei halua säästää tehokkaasti vaan vähän hassutella, tuo pyöristäminen voi olla ihan kiva keino.
 
looser
[QUOTE="...";28693585]Ihan huomaamatta se rahaa säästyy myös silloin, kun säästöön laitettavat rahat siirretään syrjään heti palkkapäivänä. Kun niitä ei näe, ei niitä osaa myöskään kaivata. Toki jos oikeasti ei halua säästää tehokkaasti vaan vähän hassutella, tuo pyöristäminen voi olla ihan kiva keino.[/QUOTE]

Olen kokeillut sitäkin ja enemmän siellä polttelee isompi tasasumma kuin huomaamatta lähtevät pikkuhilut. Minun nettipankkikäytölläni sain muuten enemmän säästöön hassuttelulla kuin satanen palkkapäivänä sivuun-systeemillä.

Jokainen tavallaan. Ja hilut menee meilöä possuun.
 

Yhteistyössä