X-Box........ öööh, muutamia kysymyksiä olis esitettävänä kyseistä vimpainta koskien..

Minä myönnän, että en osais pelata edes Nintendoa.
Nyt sitten tenavat saivat lahjaksi x-boxin ja minä joutohetkenäni sitten netistä pelikauppaa katsastamaan.

Siis mihin tuo vimpain kytketään kiinni? :O Telkkariin vai?
Ja peli on sellainen cd levyn näköinen kiekko joka ujutetaan vimpaimen uumeniin, vai?

Ziises. Mä en ole vielä edes avannut koko laatikkoa koska mä pelkään sitä :D

Öksyin jonnekin pelikauppasivustolle ja se haluais 'ladata' pelin joten suljin äkkiä koko sivun ja vaivun epätietoisuuden valtaan..... kun eihän se peli nyt tähän teitokoneeseen tule, eihän?



JA juu, mä olen autuaan tietämätön moisista ja olen yrittänyt pilttini suojella näiltä rakkineilta mahdollisimman pitkään. :D
 
vaivihkaa
Heissuli!

Meillä on wii asennettuna AV puolelle, ps3 hdmi paikkoihin sekä yksi tietokone hdmi2 paikoissa televisiossa.

PS3 on ainakin ps-store josta voi ostaa pelin kun on pelitilille ladannut rahaa (näitä pelitili lippuja on ostettu game stopista). Pelikoneen kovalevylle voi ladata pelejä sen muistin mukaan, sieltä löytyy joitain ilmais pelejäkin.

Pelit ovat muuten cd-levyä muistuttavia.
 
Laita xbox telkkariin kiinni ja virtajohto seinään. Ohjaimet on langattomat, niihin patterit. Laita masiina päälle siitä isosta pyöreästä virtanapista, ohjain keskellä olevasta pyöreästä napista. Hetki menee niin ne löytää toisensa. Sitten telkkari päälle ja etsi sieltä sisääntulo jonka kautta saat xboxin kuvan näkyviin, hdmi1 tai hdmi2 oletettavasti. (telkkarin kaukosäätimessä on nappi joka on nimetty esim lähteet tai source, sitä selaamalla löytyy.)



Kun saat kuvan näkymään niin cd-levyn näköinen peli vaan sisään masiinaan, valitse "play [pelin nimi]" ja pitäis toimia. Jos laite haluaa jotain päivitellä, niin vastaa vain No thanks.



Et tarvitse laitteeseen nettiä, ilmankin voi pelata.

Sent from my Windows 8 device using Board Express
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
No kyllä mä nyt sen verran sentäs ymmärsin, että johonkin ruutuun se pitää liittää :D

Hämmennyin vain kun kauppa käski ladata pelin.....

En mä nyt jaksais millään lukea käyttistä- vielä. Luen sen kyllä, ei sitä tässä perheessä nimittäin kukaan muu ainakaan tule lukemaan.

Mutta kiva kuulla että pelikone on kiltti. Lähestyn sitä varoen ja maanitellen, mutta kuitenkin kommenteistanne rohkaistuneena varmaankin ennen uutta vuotta.

Ja hei, MINÄ olen ihminen joka on aina halunnut lukea ja kutoa, virkata ja ommella. Mä en ole ikinä nähnyt mitään järkeä missään pelikoneissa. Montako tumpeloa olen kiltisti neuvonut ruuanlaitossa, virkkauksessa yms? Häh?
Ja sitten kun mä vuorostani tuon eteenne asian jota en hallitse niin sitten vain ivataan...... :mad:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27756301:
Enkä kyllä käsitä, että mitä eroa siinä on, luetko samat asiat täältä palstalta vai käyttöohjeista. Mikä tämän ketjun funktio on?
Pikainen apu :D Mä osaan lukea palstaa nopeammin kuin viitsin avata tuon rakkineen laatikkoa ja kaivaa mitään suomenkielsitä nivaskaa sieltä.

Sitäpaitsi mun mies on tyypillinen mies mitä tulee käyttöohjeisiin. Eikä sekään ole kokenut pelikoneita tarvinneensa ei ennen eikä nyt.
Voi lapsiparkoja :D

Mutta en mä nyt enempää tarvitse apuja enkä ivoja.
 
voe elämä
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27756182:
Kettuilkaa nyt huolella sitten kun kerran alatte.

Äsh, pelatkoon wiillään.
Joo, tää on ehdottomasti paras ratkaisu näillä tiedoilla. Pidä kallis pelikone paketissaan vaan. Annat sen sitten testamentissas jollekin lapsenlapselle kun susta aika jättää.
 
"vieras"
Xbox kannattaa laittaa kiinni telkkariin HDMI-johdolla eikä sillä mukana tulevalla komponenttiadapterilla. Se tarvitsee myös nettiyhteyden (joko langallisen tai langattoman) päivitysten ja pelien lataamista varten.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
Miten ihmeessä te olette sen Wiin saaneet toimimaan?

Sen lapset osas :D Ovat oppineet naapurissa.

Mutta nyt pelaa tuo musta boksikin. Ja sain jopa ihan itse selvitettyä että tähän vanhempaan versioon käy yhtä lailla xbox360 version pelit.
Lapset saavat nyt tunnin peliaikaa päivittäin mikäli eivät ole toistensa raiveleissa kiinni. Ne alkavat pikkuhiljaa siis tasapäistyä 'normaaliin' muottiin vaikka äitinsä yrittää kynsin hampain pitää kiinni omista periaatteistaan.


End of story.
 
  • Tykkää
Reactions: Jätkä

Yhteistyössä