Yäk... Noniin nyt sen on haistanu työkaveritkin. :( Mitä tehdä haiseville kengille??

  • Viestiketjun aloittaja nimetön.
  • Ensimmäinen viesti
nimetön.
Olen vasta parikymppinen nainen ja en ymmärrä, miten saan mun kengät aina lemuamaan ja haisemaan 2-4kk käytön jälkeen! Näin käy kesällä, mutta myös talvella...

Yleensä mulla on yhdet kengät aina mitä käytän eniten.

Tällä hetkellä talvella uggseja ja ne lemuaa aivan kauheille! ja kesällä oli adidaksen tennarit, nekin alkoi haista...

Joskus ei tätä ongelmaa ollut. :'( miten tälläinen voi kehittyä yhtäkkiä vaan??

Jaloissani on myös paljon syyliä ja kehittyy aina rakkoja kengillä kävellessä yms..... joskus tuota syylä ongelmaakaan ei ollut. :'( niistäkin haluaisin eroon, ne haittaa TODELLA paljon! syylät ja kovettumat siis ...

Ja nyt kun mä kävelen esim. noilla haisevilla uggseilla työpaikalle, vaihdan työkengät jalkaan, niin kun jo sukat haisee valmiiks niille pahoille uggseille niin se lemu siirtyy työkenkiin... en tiiä siirtyskö muuten, mut kyllä mulla työkengissäkin (balleriinat) päivällä hikoaa jalat mukavasti! kun otan työpäivän jälkeen kengät jaloista pois, niin mul on ihan märät sukanpohjat ja ne balleriinatkin kyllä lemuaa vähän! :(

Olen _TODELLA_ väsynyt tähän, nyt etenkin kun työkaverit on huomannu myös tämän ongelman. :'( :'( en halua olla tällänen! hävettää!

Vinkkejä? neuvoja? mikä avuksi? mikä on?
 
noh.
ensinnäkin peset tai heität pois haisevat kengät. sitten käytät jotain hienestoainetta, antiperspiranttia jaloissa. jos kengät kostuu/kastuu, kuivatathan ne aina mahd. nopeasti? mitä useammin ja mitä pahemmin kengät kastuu sitä hirveämmältä ne alkaa haista. täytyisi kuivattaa mahd. nopeasti äläkä käytä kenkiä jos ne vielä on kosteat!
 
Määäää
Sun vaan pitää heittää pois ne uggit. Onks ne aika kuumat..? Siks jalat hikoilee? Mitä jos valitsissit jatkossa tosi kevyitä ja ilmavia kenkiä, jotka eivät pääse ummehtumaan noin.
 
nimetön.
ensinnäkin peset tai heität pois haisevat kengät. sitten käytät jotain hienestoainetta, antiperspiranttia jaloissa. jos kengät kostuu/kastuu, kuivatathan ne aina mahd. nopeasti? mitä useammin ja mitä pahemmin kengät kastuu sitä hirveämmältä ne alkaa haista. täytyisi kuivattaa mahd. nopeasti äläkä käytä kenkiä jos ne vielä on kosteat!
Miten mä pesisin ne? mutta saatan heittää poiskin ja ostaa jotkut uudet. Mitenkähän todennäkösesti ne alkaa haista??

Onko mun ongelma tosiaan noin paha, et ois pakko parikymppisen naisen käyttää jotain HIENESTOAINETTA????? :'( ja oiskohan se ees mitenkä terveellistä tai turvallistakaan!?

Ja mun kengät on kastunu tosi nopeasti ja eipä mulla ole mitään muuta paikkaa missä oikein kuivattaa ne kun antaa vaan lattialla olla... ja olen kyllä joutunut valitettavasti samoja kenkiäkin käyttämään vaikka ne ovat olleet vielä kosteat/märät. Kastuneet siis ulkona.
 
<hmmh
Onko sulla oikean kokoiset kengät? ;)
Monesti ängetään kokoa liian pieniin jalat.. vaikka sopivissa jalat olisivat ilmavammin.
Jalkahoitajalla käynti ei lie huono idea? On nykyään olemassa paljon hyviä antiperspirantteja ja jalkadödöjä.
Opettele pitämään vaihtosukkia mukana. Jalat hautuu muuten lisää vaan.
Jos ei jalkahoitajan vinkeillä helpota niin ihan tk:n lekurikin vois ottaa kantaa. Jotkut sairaudet lisää hieneritystä ja esim. diabetes aiheuttaa jalkaongelmia.
 
nimetön.
Alkuperäinen kirjoittaja Määäää;30584503:
Sun vaan pitää heittää pois ne uggit. Onks ne aika kuumat..? Siks jalat hikoilee? Mitä jos valitsissit jatkossa tosi kevyitä ja ilmavia kenkiä, jotka eivät pääse ummehtumaan noin.
Ei oo liian kuumat! :) vaan just sopivan lämpimät näin talvella. Mutta mulla esim. sisällä balleriinoissa hikoilee ne jalat nyt talvellakin... ja kyllä myös kesällä, mutta sillon on kuuma...

Mietin et kuka mieskään vois haluta ees tämmösen?
 
nimetön.
Onko sulla oikean kokoiset kengät? ;)
Monesti ängetään kokoa liian pieniin jalat.. vaikka sopivissa jalat olisivat ilmavammin.
Jalkahoitajalla käynti ei lie huono idea? On nykyään olemassa paljon hyviä antiperspirantteja ja jalkadödöjä.
Opettele pitämään vaihtosukkia mukana. Jalat hautuu muuten lisää vaan.
Jos ei jalkahoitajan vinkeillä helpota niin ihan tk:n lekurikin vois ottaa kantaa. Jotkut sairaudet lisää hieneritystä ja esim. diabetes aiheuttaa jalkaongelmia.
On väljät ja ihan sopivat!

Tarviinko todella jonkun antiperspirantin tai jalkadödön... :( ei hitto miten noloa!!

Ja vaihdan sukat kyllä aina päivittäin. Niin kun alusvaatteetkin jne. Normaali hygienia siis.

Diabetestä suvussa kulkee aika paljon... mutta mitkä muut oireet vois viitata sokeritautiin? mitä mulla pitäis olla, jos olis se.. tai ees kehittymässä...
 
Kyllä kai kaikila ainakin vähän hikoilee jalat.
Hankit vain useammat kuin yhdet kengät ja pidät vuorotellen niin että ne ennättää aina kuivua välillä. Eivät ainakaan ala niin nopeaa haisemaan. Ja ei esim tekonahkaa, tai muita hengittämättömiä kenkiä.
 
nimetön.
Kyllä kai kaikila ainakin vähän hikoilee jalat.
Hankit vain useammat kuin yhdet kengät ja pidät vuorotellen niin että ne ennättää aina kuivua välillä. Eivät ainakaan ala niin nopeaa haisemaan. Ja ei esim tekonahkaa, tai muita hengittämättömiä kenkiä.
Mun balleriinat kai on jotain tekonahkaa... Prismasta ostetut...

Mutta kyllä ne muuten on ihan hyvät kengät jalassa ollu!!! kerrankin balleriinat mitkä ei hierrä tai mitään... istuu täydellisesti ja on nätit! :heart:
 
inho
Ymmärrän sua. Reilu parikymppinen naishenkilö minäkin. En muista jalkojeni hikoilleen häiritsevästi vielä reilu vuosi sitten. Nykyään tää on ihan mahotonta. Jalat hikoilee kesällä, talvella. Nytkin ärsyttävän nihkeän hikiset, mut silti jääkylmät.

Syksyn ja talven aikana oon ostanut jo kahdet uudet kengät. Toiset lentämässä roskiin kun kävivät pesussa mut haisevat silti.

Absolutt torria ostin tänåän ja levitin jalkoihin. Aiemmin kokeilin jo ko merkin kosteuspyyhkeitä mut ei auttanut.

Uusia kenkiäkään ei olisi joka viikko varaa ostaa.

Niin ikävä vaiva. Nolo. :( Olispa työ jossa voisi olla sukkasillaa.

Tsemppiä!
 
"Nuuh"
Vaihda kenkiä vaikka kesken työpäivän. ota kengistä pohjallinen pois kun otat ne jalasta. pohjallisen vaihtaminen saattaa auttaa.
villaiset sukat imee kosteutta paremmin kuin puuvillaiset
 
kenkien raikastus
Sain itse jostain vinkin kenkien tuoksun hävittämiseen: appelsiinin tai muun sitrushedelmän kuoret kenkiin. Ainakin meillä on auttanut. Kenkien ja sukkien vaihto useamman kerran päivässä ja säännölliset jalkakylvyt merisuolavedessä (se ei ainakaan ole kallista!) Toivottavasti löydät avun; kiusallinen tuo jalkahikoilu!
 
"Killi"
Pese jalat hyvin aamuisin, ja laita tosiaan jotain hienestoainetta jalkoihin. Ei se mitään noloa ole, body shopistakin saa kivoja.
Kengistä tässä jo olikin, mutta kiinnitä huomiota myös sukkiin. Bambua, puuvillaa tms. Ei ainakaan tekokuitua.
Äläkä tätä nyt niin raskaasti ota. Pieni ongelmahan tuo lopulta on. Kaikilla meillä näitä on. Toisilla tulee näppyjä, toisilla kasvaa karva. Mitä näitä nyt on. :) Ei se oma köriläs niitä sitten huomaa. Samanlaisia ne on itsekin.
 
-9-9-
Käytä sellasia kenkiä mitä voi konepestä?
Itselläkin hikoilee jalat heti näin talvisaikaan ku on sekä sukat että kengät koko työpäivän. Ei siinä oikein auta muu ku pesu. Ehkä jotkuu poppakonstit sitruskuorilla ja muilla keittiöstä löydettävillä tuotteilla peittävät sitä hajua jonkin verran, mutta pesu varmaan on paras tapa.
Käytän niin pitkään kuin mahdollista kesäkenkiä, semmosia missä ei tartte olla sukkia hiostamassa. Kotonakin kuljen aina paljain jaloin ku ei vain sukat toimi...
 
nimetön.
Tänään ostan uudet kengät ja ne ei saa ruveta haisemaan!! työkengistä pitää saada vielä haju pois. Ostan siihen ehkä jotain suihketta tms. Sit elän normaalisti ja toivottavasti ei tarvii tähän ongelmaan enää törmätä...! näin mä ajattelen.

Kastuessaan noi kengät haisee.

Ja en käytä pohjallisia. Ja muuten mulla on aina kylmät jalat yleensä ja huono verenkierto! eikä jalat haise jos ei oo kengissä yms.

Ihan hiton kamalaa, jos mulla on niin paha ongelma että tarviin jotain _HIENESTOAINETTA!_ . Miettikää nyt, parikymppisellä naisella. Mä ymmärrän jos joku mies tarvitsisi, mutta nuori nainen.... Haloo.

Ja kyllä pitää riittää et kerran päivässä vaihtaa vaatteet yms. Voi herranjumala!

Ja ihan normaaleita sukkia oon käyttäny, ohuita puuvilla sukkia mitä saa h&m:ltä ja muista muoti liikkeistä. Ei pitäis olla ainakaan liian paksut ja kuumat, kun on niin ohkaset!

Olenkohan kehollisesti ÄIJÄ?
 
"Nuuh"
Kaikissa kengissä on pohjalliset, hyvissä kengissä ne on irralliset, halvoissa kengissä kengänpohjiin liimatut. Hajuasyöppöpohjalliset vois auttaa.

Ja villaisia sukkia saa ihan ohuenakin, esim miesten pukusukat on yleensä villaa.
 
nimetön.
[QUOTE="Nuuh";30586455]Kaikissa kengissä on pohjalliset, hyvissä kengissä ne on irralliset, halvoissa kengissä kengänpohjiin liimatut. Hajuasyöppöpohjalliset vois auttaa.

Ja villaisia sukkia saa ihan ohuenakin, esim miesten pukusukat on yleensä villaa.[/QUOTE]

Joo, no mä en ole mies...

Ja toivottavasti mulle tätä ongelmaa ei enää tule.

Vittu oksettaa puhua koko helvetin asiasta!!!

Työkaveri joutu laittaa mun kengät sellasen muovisäkin sisään ja muiden kenkien kun ei tarvii olla muovisäkissä, mutta loppuupahan multakin huomenna tuo rangaistus...
 

Yhteistyössä