Yasmin-Pillereistä

Minä olen nyt syönyt ensimmäisen levyn yasmin-pillereitä ja maanantaina aloitan toisen..

Mutta asiani on sellainen koskien kyseisiä pillereitä, että onko teillä muilla ollut samanlaista kuin minulla:

Minulle pillerit muuten ovat hyviä.. Ei ole mielettömiä mielialanvaihteluita, joita oli cerazette-minipillereitä syödessä.. Mutta nytten on sitten mukavat vuoto-ongelmat!! Yleensä minulla on kuukautiset kestänyt 3-4 päivää, niin nyt ne kestää viikon tai vähän ylikin. Ja jos rakastellaan, niin heti sen jälkeen alkaa kanssa vuotamaan. Onko kenelläkään toisella noin?
Jos on, niin oletteko vain jatkaneet pillereiden syöntiä vai lopettaneet ja vaihtaneet johonkin muuhun ehkäisy-vaihtoehtoon?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 23:05 shamppanja kirjoitti:
MINÄ KANS SÖIN NIITÄ E-PILLEREITÄ KUN HANKIN NIITÄ EKAN KERRAN MIELIALAT VAIHTELI 6-7 TUNIA PILLERIN OTTAMISEN JÄLKEEN ONNEKSI POIKAYSTÄVÄNI YMMÄRSI MINUA JA LOHDUTTI KUN ITKIN JOKA ILTA
No, nyt mulla onneksi nuo oireet helpotti.. Mutta joku kirjoitti, että kolmannen levyn aloittamisen jälkeen alkoi nuo mielialojen vaihtelut.. Kyl toivon, ettei itsellä alkaisi, kun kolmannen jossain vaihees aloitan!
 
ihana kuulla että tää on normaalia, heh. mä olen nyt syönyt puolisen vuotta kyseisiä pillereitä ja alussa tuli kanssa yllättäen vuotoa vaikka ei ollut vielä ne välipäivät pillereistä. jatkoin kuitenkin pillereitä tunnollisesti ja homma tasaantu. nyt tuntus menevän ihan hyvin... :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 20:43 nannastiina kirjoitti:
ihana kuulla että tää on normaalia, heh. mä olen nyt syönyt puolisen vuotta kyseisiä pillereitä ja alussa tuli kanssa yllättäen vuotoa vaikka ei ollut vielä ne välipäivät pillereistä. jatkoin kuitenkin pillereitä tunnollisesti ja homma tasaantu. nyt tuntus menevän ihan hyvin... :)
Näkyy olevan normaaalia =). Toivottavasti minullakin tasaantuisi, kun pidempään olen käyttänyt =).
 
Itse olen syönyt Yasmin-pillereitä kohta vuoden ja mielialavaihteluita tosiaankin on :( Saan välillä hirveitä raivareita, tavarat lentää ja muuta "kivaa". Lisäksi päänsärkykohtauksia ja vuoto tosiaankin kestää melkein viikon. Taitaa olla merkin vaihto edessä, kun uusin reseptin syksyllä... :headwall: Onko muilla näitä raivareita?!
 
äitä
Itse olen syönyt vasta yhden liuskan ja vuotoja ilmeni kuukautisten välissä. Lisäksi on ollut päänsärky kohtauksia,oksettaa,turvottaa,huippaa. Mutta pahimpia on mielestäni nämä mielialamuutokset; välillä itken ihan ilman syytä kaikista asioista ja välillä raivoan ja tiuskin ties mistä.Ja siitähän kärsii sitten lapsi ja mies(ja parisuhde). Voiko olla nuiden pillereiden syytä, vai johtua väsymyksestä?Meillä tosin on yötkin parantanuut, vaikka vieläkin heräillään,joten en pistäisi kaikkea tätä väsyn piikkiin.
Antaessaan pillerit lääkäri väitti että nämä kyseiset eivät ole aiheuttaneet kellekkään mitään sivuoireita,tuttavakin sanoi ettei hänellä ole ollut ongelmia, toisin kuin aijempien kanssa.
Mutta kun itsestä tuntuu ettei elämä näiden kanssa suju.Muilla vastaavaa?
 
Mitä Äitä kirjoittaa tekstissään, niin kuulostaa tutulta.

Sunnuntaina aloitan kolmannen levyn.. Ja nyt on alkanut ilmestymään ihan mielettömiä päänsärkyjä (koskee päähän jo toista päivää peräkkäin) ja mielialanvaihteluja. Itsellä on kyllä väsymystäkin, mutta vaikka ei olisikaan ni mielialat hyppii kyl ihan mielettömästi.

Mies totesi minulle, että kun syön pillereitä, niin silloin oon rauhallinen ja kultainen ihminen, mutta sitten, kun menkat alkaa, niin silloin olen kuin mikäkin villipeto. Silloin en nauti elämästä ollenkaan ja olen masentunut.

Siis en kyl tiedä, et mikä on.. Johtuuko pillereistä vai mistä. Onnex maanantaina on terveydenhoitajalle aika, että pystyn selittää hänellekin asiasta. Katsotaan tuleeko selvyys asioihin.
 
Itse söin kyseisiä pillereitä aikoinaan. Minulle ne eivät ( muistaakseni ) aiheuttaneet suurempia mielialan vaihteluita, mutta niin hirvittäviä alavatsakramppeja ja muitakin kummallisia oireita mm. huimauskohtauksia, huonovointisuutta ym. vastaavaa. Vaihdoin sitten takaisin Merciloniin ja ongelmia ei ole ollut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 17:18 mimi kirjoitti:
tyhmä kysymys, miten tehokkaita kuukautisten jälkeen tuo ehkäisy?pitääkö käyttää parina eka päivänä esim. kondomia?
Tuossa juuri noita ohjeselostetta luin, niin ei niissä lukenut mitään, että pitäisi käyttää lisäehkäisyä.. Mutta korjatkoon joku, joka tietää asiasta enemmän :wave:
 
Tänään sitten, kun kävin nla:ssa niin sieltä informoitiin minua, että syksyllä on tulossa miedompi yasmin-pilleri. Sitä aion minä kokeilla sitten, ja katsoa miten käy näiden "lisäoireiden" kanssa. Häviääkö ärtyisyys ja masentuneisuus sitten niiden käytön yhteydessä. Nuo oireet ilmestyy aina, kun on se väliviikko :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 15:47 mimi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 19:50 Red Dragon kirjoitti:
Tänään sitten, kun kävin nla:ssa niin sieltä informoitiin minua, että syksyllä on tulossa miedompi yasmin-pilleri.
kysyitkö tuota em ehkäisyjuttua samalla?
Mie luin tuon sinun kyseisen kysymyksen sen nla-käynnin jälkeen. Mutta missään papereissa ei mainita, että pitäisi käyttää lisäehkäisyä.
 
käytin Yasmin pillereitä vuoden verran,muuten sopivat,mutta sitten alkoivat iho-ongelmat.Kasvoille ilmestyi rumentavia näppylöitä.Vaihdoin lääkärillä pillerimerkkiä,sittemmin olen käyttänyt Cypretyl-merkkiä,iho-oireet hävisivät pian ja elämä hymyilee! =)
 
tämä on nyt sitten puolustuspuheenvuoro1
10 vuotta olensyönyt pillereitä, niistä viimeiset n. 4-5 vuotta (koska nämä pillerit nyt tulivatkaan) olen syönyt yastinea ja aivan loistavasti toimivat. vuodot lyheni 3-4 päivään, eikä sen enempää mieliala vaihdellleen kuin normaalistikaan. Että taitaa olla yksilöllistä, miten mitkäkin pillerit sopivat. Mutta piti vain tulla kertomaan, että jotain positiivistakin....
 

Yhteistyössä