yh äidit ja isät

Hei,
Onko kukaan joutunut viemään huoltoa oikeiteen yhteishuollon toimimattomuuden takia? Ja millä perustein sait huollon itsellesi?

Minulla 3 lasta, 1 aiemmasta avioliitosta. Poika on nyt 6 vuotias, sisarukset 8 ja 11 vuotiaat.

Haen yksinhuoltoa, koska edellisessä avioliitossa oli perheväkivaltaa. On poliisi käynyt toteamassa tilanteen hälytyksellä, ja myös työpaikalla huomattiin ruhjeet ja jäljet, ja siitä todistaja. Pahoinpitely muuttui eron jälkeen vainoksi. Uhkailua txt (tallessa vain osa) puhelimitse ja välikäsien kautta. Kiusaaminen ulottui myös omaan isääni sillä hänkin sai kuulla kuinka paska ja huono äiti hänen tyttärensä on.

Pahoinpidellyt myös lastani josta menossa rikostutkinta, ei tuomiota vielä.

Pelkään tätä ihmistä ja hän yrittänyt myös tulla ovesta läpi asuntooni. Tästäkin todistajana ulkopuolinen naapuri.

Ei halua osallistua päivähoitoon, eikä lapsen terveyden edesauttamiseen (lapsi traumatisoitui ja tarvitsee mm.terapiaa) Uhkaillut myös päiväkotia. Muuta yhteyttä ei vuosiin. Lastensuojelu ei tiedä mistään mitään hänen mielestään ja lapsen psykologikin on hullu. Minä olen hänestä hullu. Olen myöskin lutka, huora ja ansainnut kaiken.

Lapsi oireilee voimakkaasti, hän ei edes myönnä että ongelmaa vaikka lukuisia lastens.ilmoituksia tehty. Ei kadu väkivaltaa, ja aina kun yrittää asiallisesti sopia jostakin huoltoon liittyvästä on vastaus vaan höpöhöpö kaikki on sun päässäs ämmä.

Ei pysty sopimaa esim elatuksesta, ei suostu sulkemaan yhteistä pankkitiliämme (ja kyllä, pankki vaatii molempien suostumuksen) erosta jo aikaa kuitenkin. eikä suostunut perheneuvolaan, mistään ei voi puhua ei neuvotella. Ei vuosiin. Ja uhkailut ja haukkuminen vain jatkuvat, enää ei edes puh.puhuminen ole mahdollista, saatika kasvotusten tapaaminen. En uskaltaisi edes.

Hän mustamaalaa minua myös lastensuojeluun jossa asiakkuus siis perheväkivallan ja lapsen tunne elämän ongelmien vuoksi. Tarinat kääntyneet aika uskomattomiksi ja eroavat räikeästi esim poliisin kirjauksista. Hän siis valehtelee minusta sinne perättömiä.

Pahoinpidellyt myös nyk. puolisonsa josta poliisin tekemä last.suojeluilmoitus. (mikä tuli myös minulle koska yhteinen lapsi ja väkivalta tausta)

Miten huolto onnistuisi yhdessä? Olen väsynyt ja toivoton. En näe muuta mahdollisuutta kuin oikeus. Valvotut tapaamiset näillä perustein jo hävisin, joten onko huoltajuuteenkaan mitään mahdollisuuksia.
 

Yhteistyössä