Yhden päivän kestävät kuukautiset??

Auttakee mua... Voiko kuukautiset kestää vain päivän verran?? Lauantaina kp26 alkoi aamupäivällä vuoto, sitä tuli vähän, oli punaruskeaa verta (sellaista "vanhaa" verta ).. Laitoin siteen ja siihen oli tullut iltaan mennessä tippa tai kaksi... Vuoto loppui siis heti, kun alkoikin, pyyhkiessä tuli vielä tuhrua... Tein tänään raskaustestin, koska emme käytä ehkäisyä ja vauva olisi tervetullut... Negatiivinenhan se oli... :( Olen käynyt lääkärissä vuotohäiriöistäni ja saan luultavasti keltarauhashormonikuurin, kunhan lääkäri katsoo ensin jotain labroja ennen reseptin antamista. Mutta olisikohan tästä kierrosta vielä mahdollista plussata? :O Tietääkö ketään kuinka kauan kestää kiinnittymisestä, että voisi saada plussan testiin? Raskausoireita minulla on vähän, alavatsalla vihlominen, tuntemukset tisseissä ja itkuherkkyys sekä närästys... Tänään kp30 TAI kp5 jos tuo vuoto oli menkat vaikka kesti vain päivän?? Edellisestä kierrosta sain plussan testiin kp32, mutta se taisi olla kemiallinen raskaus... Osaako kukaan auttaa tai sanoa mitään?
 
Mulla on vuotohäiriö enkä laske menkoiksi muuta kuin oikean, kunnon menkkavuodon. Tuhruja - sekä ruskeita että punalimaisia - tulee välillä pitkin kiertoa montakin päivää putkeen mutta loppuu kun ovulaatio lopulta tulee, kp23-32 välillä. Eli kiertojen pituudet on 38-46 päivää.

Tässä kierrossa menkat kesti 8 päivää, sitten tuhrutteli kp14 asti ja sen jälkeen ei ole näkynyt mitään, ovuloin kp23. Viime kierrossa tuhrutteli kp 27 asti, ovuloin vasta kp32.

Mulla heti menkkojen alkaessa kipeytyy ja turpoaa rinnat, on alakuloa, väsymystä, pahoinvointia, ruokahaluttomuutta, alavatsalla jos jonkinmoista tuntemusta, finnejä pukkaa joka paikkaan jne. Eli näitä klassisia "raskausoireita" mutta mulla ne tulee ihan vaan menkoista.

Sinuna en ehkä pitäisi tuota vuotoa menkkoina, odottelisin viikon - kaksi ja soittelisin lääkäriaikaa jos ei kunnon menkat ala. Kohdun limakalvo ei uusiudu jos ei edes jonkinlaista kunnollisempaa vuotoa tule.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta Pikkuinen12! Sitten minulla on vaan menossa kp??? koska kertaakaan ei ole tullut kunnon kuukautisia ehkäisyn lopetuksen jälkeen, pelkästään tuhrua 3-4vkon välein. Tonne väliin mahtuu kuitenkin kaksi haaleaa positiivista raskaustestiä niin oletin, että nuo "turhut" ovat oikeita menkkoja... :/
 
Jos testailee usein r-testeillä kun ei ole varma ovulaatio-ajankohdasta, voipi niitä r-testihaamuja saada aina välillä testivirheen tai LH-nousun vuoksi. Etenkin kaikki epämääräinen haamuilu on syytä kyseenalaistaa eikä ehkä automaattisesti aina ajatella oliko se kemiallinen raskaus. Itselläkin on pari kertaa ollut viikon ajan ennen menkkoja epäselvää haamuilua ja pari kertaa ihan selkeä kemiallinen raskaus.

Menkkavuodonhan ei tarvitse olla kamalan runsasta, mutta suotavaa olisi että edes jonkinlaista suojaa tarvitsee käyttää ja tulisi kunnon vertakin eikä pelkkää ruskeaa tuhrua. Tosi niukat, päivän tai parin menkat vihjaa ovuloimattomasta kierrosta.

Ovulaation ympärillä tapahtuvat hormonaaliset muutokset kasvattaa kohdun limakalvoa, joka siis kuukautisvuodossa uusiutuu ja verivuodon seassa saattaa vähän limakalvoriekaletta ollakin jos kovasti syynää mitä tuotosta sieltä tulee. Jos pari kolme päivää putkeen tulee edes jonkin verran verta siteeseen, sen voisi jo laskea menkoiksi.
 
Verta ei ole tullut ollenkaan, pelkkää tuhrua 1-3pvää aina 3-4vkon välein ja parina kertana ei ole edes tarvinnut sidettä... : / Tikutin ovulaation siitä kierrosta, kun sain ne plussat, muuten en ole ovulaatitikkuja käyttänyt... Ovulaatioplussasta meni 4pvää, kun tuli vähän taas tuhrua ja pari viikkoa myöhemmin ne haamut testiin... Aivan äärimmäisen turhauttavaa, kun ei tiedä tavallaan ollenkaan, että mikä kiertopäivä on.. :(
 

Yhteistyössä