Yhteenmuutto ja ongelmat

Hei,
meillä on aikamoinen ongelma edessä. Tulevan puolisoni ja minun näkemys ei nyt kohtaa alkuunkaan. Heillä on sovittu (ex-vaimon kanssa) että lapset ovat viikko ja viikko, se toimii heillä. Itselläni taas on tilanne, että lapset ovat isällään to-su ja seuraavalla viikolla 1 tai 2 arki-iltaa/yötä. Mutta tämä uusi mieheni haluaa, että meilläkin tulee jatkossa (mahdollisimman pian, jo ennen yhteenmuuttoa) olemaan tuo viikko ja viikko. Tiedän, ettei lapseni sitä halua, enkä minä ainakaan vielä, ex-miehelleni se voisi sopia, ei kuitenkaan ma-ma vaan ke-ke, eli yhteisymmärrystä ei oikein löydy.

Tiedän, että tämä uusi suuttuu, jos en saa/halua järjestää tapaamisia noin. Hän on aika tempperamenttinen ja tottunut saamaan asiat läpi niinkuin hän haluaa, juuri äsken puhuttiin siitä, ja hän haluaa, että niin tapahtuu. Minulle se ehkä voisi jotenkin loppujen lopuksi käydä, mutta lasten tahto mielestäni menee edelle, heillä on sen verran pienemmät lapset, että he toimivat niin kuin vanhemmat sanoo, mutta itselläni 13 ja 16v. tytöt (joiden mielipidettä olen halunnut kuulla asiassa kuin asiassa, niin kaikki on mennyt hyvin) ja 5v. poika.

Onko kenelläkään ollut samaa tilannetta ja onko päästy minkälaiseen kompromissiin? Kaipa hän lopulta sen sitten hyväksyisi jos näin vielä jatkuisi, mutta nyt tuntuu, että vaikeaa se on, muuten sitten kaikki onkin enemmän kuin hyvin.
 
Pitäkää kodit ja taloudet erillään niin kauan kun on noin ratkaisevia erimielisyyksiä asioista. Lasten etu pitää mennä sen ohi mitä yksi aikuinen haluaa. Sinä lastesi äitinä on se, joka tietää mikä on parasta lapsillesi ja älä anna rakkauden huuman sekoittaa nyt sitä kuvioa. Jos mies sinua todella rakastaa, niin se rakkaus kestää sitten kahdesta erillisestä asunnosta tai sitten antaa sinun toimia sinun lasten hyväksi sinulle ja lapsillesi sopivalla tavalla.
 
vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 16:47 vieras kirjoitti:
Pitäkää kodit ja taloudet erillään niin kauan kun on noin ratkaisevia erimielisyyksiä asioista. Lasten etu pitää mennä sen ohi mitä yksi aikuinen haluaa. Sinä lastesi äitinä on se, joka tietää mikä on parasta lapsillesi ja älä anna rakkauden huuman sekoittaa nyt sitä kuvioa. Jos mies sinua todella rakastaa, niin se rakkaus kestää sitten kahdesta erillisestä asunnosta tai sitten antaa sinun toimia sinun lasten hyväksi sinulle ja lapsillesi sopivalla tavalla.
Erittäin hyvin vastattu
 
koiraharrastaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 17:22 vieras2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 16:47 vieras kirjoitti:
Pitäkää kodit ja taloudet erillään niin kauan kun on noin ratkaisevia erimielisyyksiä asioista. Lasten etu pitää mennä sen ohi mitä yksi aikuinen haluaa. Sinä lastesi äitinä on se, joka tietää mikä on parasta lapsillesi ja älä anna rakkauden huuman sekoittaa nyt sitä kuvioa. Jos mies sinua todella rakastaa, niin se rakkaus kestää sitten kahdesta erillisestä asunnosta tai sitten antaa sinun toimia sinun lasten hyväksi sinulle ja lapsillesi sopivalla tavalla.
Erittäin hyvin vastattu
:wave: Täysin samaa mieltä! Älä tosiaankaan pilaa lastesi elämää jonkun uuden miehen takia!
 
Jaa-a.Tulipa sulle jyrkkiä vastauksia.Olette kuitenkin varmaan aika tosissanne haaveilleet yhteisestä kodista.Voisko se mies vielä kuitenkin taipua.Noin isot tytötkin,eihän se nyt ole niin traagista missä ovat.Siis,eihän niitä tarvitse vahtia tms.Vai mitäköhän mies nyt ajaa takaa tossa järjestelyssä,et lapset aina samaan aikaan teillä(kai se niin päin tarkoittaa)?Niin ja sitten taas 5-vuotias pojan on mielestäni hyvä olla enempi äidin luona,jos on siihen tottunut ja hyvin mennyt.
 
Minusta sinun uusi miehesi kuulostaa hyvin itsekeskeiseltä ja omaannapaansa tuijottavalta ihmiseltä. Onhan se selvä asia ettei
murrosikäisiä teinejä voi määräillä samalla lailla kuin pieniä lapsia.

Oletko ajatellut miten uusi miehesi tulee suhtautumaan sinun lapsiisi
kun muutatte yhteen. Jos hän on nyt tottunut että lapset tekevät niinkuin hän määrää ja sinun lapsiesi kanssa se ei tule onnistumaankaaan. Saattaa vaan olla tiedossa ongelmia jos hänellä
on tuollainen asenne asioihin.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 13:18 koiraharrastaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 17:22 vieras2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 16:47 vieras kirjoitti:
Pitäkää kodit ja taloudet erillään niin kauan kun on noin ratkaisevia erimielisyyksiä asioista. Lasten etu pitää mennä sen ohi mitä yksi aikuinen haluaa. Sinä lastesi äitinä on se, joka tietää mikä on parasta lapsillesi ja älä anna rakkauden huuman sekoittaa nyt sitä kuvioa. Jos mies sinua todella rakastaa, niin se rakkaus kestää sitten kahdesta erillisestä asunnosta tai sitten antaa sinun toimia sinun lasten hyväksi sinulle ja lapsillesi sopivalla tavalla.
Erittäin hyvin vastattu
:wave: Täysin samaa mieltä! Älä tosiaankaan pilaa lastesi elämää jonkun uuden miehen takia!
Peesi! Tässä kohtaa se on aikuiset joilta odotetaan kompromisseja, ei lapsilta.
 
niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 14:42 mari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 13:18 koiraharrastaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 17:22 vieras2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 16:47 vieras kirjoitti:
Pitäkää kodit ja taloudet erillään niin kauan kun on noin ratkaisevia erimielisyyksiä asioista. Lasten etu pitää mennä sen ohi mitä yksi aikuinen haluaa. Sinä lastesi äitinä on se, joka tietää mikä on parasta lapsillesi ja älä anna rakkauden huuman sekoittaa nyt sitä kuvioa. Jos mies sinua todella rakastaa, niin se rakkaus kestää sitten kahdesta erillisestä asunnosta tai sitten antaa sinun toimia sinun lasten hyväksi sinulle ja lapsillesi sopivalla tavalla.
Erittäin hyvin vastattu
:wave: Täysin samaa mieltä! Älä tosiaankaan pilaa lastesi elämää jonkun uuden miehen takia!
Peesi! Tässä kohtaa se on aikuiset joilta odotetaan kompromisseja, ei lapsilta.
Kokemuksesta voin sanoa, että ei kannata muutta yhteen jos riidan aiheena on sinun tapasi ja sinun lapsesi ja se, että ne pitäisi mukauttaa nyxäsi mielen mukaiseksi!

Teillä, sinulla, lapsilla, heidän isällä, on hyvin toiminut tämä systeemi tähän asti. Olet huomioinut lapsesi hienosti. Älä anna tämän suhteen mennä rikki suuren ihanan rakkauden huumassa!!

Itselläni oli myös tilannetta, jossa uusi mies puuttui tavallaan minun ja minun lasteni väliseen suhteeseen. Hän tuli siihen väliin, rikkoi sen, mitä meillä oli silloin ollut,. Lapset olivat aika pieniä vielä silloin. Minä annoin mennä, en ajatellut, vaikka välillä tuntui pahalta, ettei enää ole samaa spontaania yhdessäoloa ja lämpiöä lasten kanssa kuin ennen, kun se mies oli nyt siinä "välissä"... Mutta olin niin rakastunut....

Eroon se liitto päättyi, ei mies sitten minun lapsiani oikeasti sietänytkään eikä oppinut heitä sietämään, saati tykkäämään.

Välit lapsiin oli kuitenkin etääntyneet. Nyt kun he ovat isoja, se harmittaa ihan tosissaan, sillä se aikoinaan rikottu on todella vaikea korjata enää. Lapset jäivät aina vähän kuin kakkoseksi, kun se ihana rakkaus meni edelleen. Joustamista, aikuiset ensin, ei se niin kuulu mennä ainakaan silloin kun on uusperhe jossa toinen vanhempi ei ole lapsen oma..
 
Valitusta ja raivoamista!

Samoilla linjoilla olette kanssani asian suhteen. Aika osuvia luonneanalyysejä tuli.. itsekeskeinen yms. Mua tällä hetkellä vee ituttaa ja raskaasti.

Puhuin lasten kanssa eilen tuosta viikko ja viikko, he eivät halua sitä missään nimessä. Heidän koti on siellä missä on äiti, ymmärrän heitä hyvin ja en voi heitä pakottaa tuollaiseen ratkaisuun, he sanoivat, että pakkohan heidän on suostua jos niin päätämme, mutta en pysty siihen tai edes halua! Vanhin sanoi, että to-ma voisivat olla isällään ja seuraavalla viikolla 1 ilta tai ke-ma. Minusta tuo on häneltä/heiltä aikamoista joustoa, mutta se EI KÄY miesystävälleni!!!!!!!!!!!!!!!!!! Samoin exä VAATII jo tuota viikko ja viikko (elareiden takia, tosi hyvä syy!!) Miksi miehet ovat tuollaisia???!!! Minä teen nyxän mielestä tästä vaikean!!!!!!! Lasten pitää tehdä niinkuin sanotaan. Haloo????!! Minä olen aina kuunnellut lapsia, toki vanhempana olen se joka tekee päätökset, mutta lasten ehdoilla, ja meillä on tosi ihanat välit lasten kanssa. Enkä halua olla heistä viikkoa erossa, nyxän mielestä lapset voivat käydä "isäviikollaan" myös minun luona, mutta.. en halua silti. Tästä tulee aivan hirveät riidat, tiedän sen. Mutta jos hän minua rakastaa, niin hän hyväksyy sen, että ei olla 7 päivää yhdessä joka toinen viikko "vaan" 5....

Olisi minullakin syyt raivota hänelle, hän esim. pitää exänsä kanssa viikon kesälomaa yhdessä, että lasten takia voivat lähteä mökille kaikki!!!! Tai että muutenkin viettävät aikaa yhdessä, kaupoilla käyden, kahvilla.. hän käy exän luona päästämässä exän harrastuksiin omalla vapaa viikolla ym ym. Mua ottaa nuo päähän, mutta hyväksyn ne.

Hän tosiaan haluaa että meillä on samat vapaat vaikka ei asuta vielä yhdessä, ja mitä lasten kasvatukseen tulee, meillä on siinä myös aivan eri näkemys, tulee räiskymään ja kovaa. Koska hän sanoo mitä tehdään ja niin tehdään. Rakastan tätä miestä todella paljon, mutta hänessä nämä piirteet ovat sellaisia mitä en meinaa kestää, kaikki muu onkin sitten ihanaa.

Millä aikuisen ihmisen saa ymmärtämään, että se mitä hän haluaa ei ole aina se minkä tulee saamaan!!!!!!!!!???? Minä en kuulema rakasta häntä, jos en suostu tuohon jne. Pe*hana ei sillä ole mitään tekemistä rakastamisen kanssa, rakastan häntä ja rakastan lapsiani.
 
Pahalta kuulostaa nuo teidän ristiriidat jo alkuvaiheessa. Mieti tarkkaan haluatko jatkossakin olla se joka aina joustaa ja jonka lapset aina joustaa tämän uuden miehesi pillin mukaan. Voin vakuuttaa sinulle ettei tilanteenne ainakaan ehlpommaksi muutu jos ja kun yhteen muutatte. jos olisin sinä ajattelisin lapsiani ja jatkaisin yhteiseloa eriosotteissa taikka jatkaisin matkaa. miski sinun lastesi pitäisi olla maksajina sinun "rakasumisessasi"?? Ihan hyvällä kysyn.
 
Sun kannattaa nyt ottaa tiukka linja ja päättää vaan itse omien lapsiesi asiat. Ei kannata mennä siihen että annat uuden miehesi päättää kaikista asioista. Siitä seuraa varmasti vaan pahemmat ongelmat tulevaisuudessa jos muutatte yhteen.
Sinua varmasti harmittaa myöhemmin jos pilaat tämän takia välit lastesi kanssa.
Eiköhän luulisi että aikuinen ihminen ymmärtää jos selvität oman kantasi ja tunteesi asiohin selkeästi.
 

Yhteistyössä