Yksi kysymys mirenasta

Onko vaikuttanu haluihin?
Miulle ei sovi pillerit tai renkaat kun halut häviää ja mielialat heittelee. Nyt määräs lääkäri mirenan runsaiden vuotojen hoitoon. Muita kokemuksia kyllä löytyy netistä paljon, mutta missään ei puhuta vaikutuksesta haluihin.
 
"Jenis"
Mulla oli Mirena monta vuotta, eikä vaikuttanut haluihin mitenkään. Paitsi ehkä lisäävästi, kun pystyi luottamaan ehkäisyyn ja menkatkin jäi ajan mittaan pois kokonaan :)
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa lisää;29178242:
Lisää kokemuksia, kiitos. Resepti ois apteekissa. En uskalla ottaa.
Mitä uskaltamista siinä on? Asennus käy hetkessä, ja pois sen saa kyllä (aika paljon helpommin kuin esim. ehkäisykapselit) jos tarve tulee. Aiheuttaa myös sivuvaikutuksia vähemmän kuin muut hormonaaliset, koska hormoni pysyy "kohde-elimessä".
 
[QUOTE="Jenis";29178252]Mitä uskaltamista siinä on? Asennus käy hetkessä, ja pois sen saa kyllä (aika paljon helpommin kuin esim. ehkäisykapselit) jos tarve tulee. Aiheuttaa myös sivuvaikutuksia vähemmän kuin muut hormonaaliset, koska hormoni pysyy "kohde-elimessä".[/QUOTE]

Se hinta, miusta ainakin turhan kallis kokeilu jos alle vuoden päästä joutuu sen poistattamaan. Ja vaikka ei muuta oiskaan, mut mie en kestä sitä ett koko seksielämä kuivuu kasaan ehkäisyn takia.
 
"Manon"
Se hinta, miusta ainakin turhan kallis kokeilu jos alle vuoden päästä joutuu sen poistattamaan. Ja vaikka ei muuta oiskaan, mut mie en kestä sitä ett koko seksielämä kuivuu kasaan ehkäisyn takia.
Puhuiko lääkäri, että voisit saada Mirenasta Kela-korvauksen? Jos kierukka määrätään muun(kin) kuin vain ehkäisyn takia niin siitä voi saada Kela-korvauksen. Tosin korvauksen suuruutta en tiedä.
 
Se hinta, miusta ainakin turhan kallis kokeilu jos alle vuoden päästä joutuu sen poistattamaan. Ja vaikka ei muuta oiskaan, mut mie en kestä sitä ett koko seksielämä kuivuu kasaan ehkäisyn takia.
Eikös se niin ole, että saat mirenan edullisemmin, koska se on määrätty vuotojen hoitoon? Itse sain sen ilmaiseksi erikoissairaanhoidossa kohduntähystyksen yhteydessä asennettuna.
 
"Jenis"
Se hinta, miusta ainakin turhan kallis kokeilu jos alle vuoden päästä joutuu sen poistattamaan. Ja vaikka ei muuta oiskaan, mut mie en kestä sitä ett koko seksielämä kuivuu kasaan ehkäisyn takia.
Mä sain siitä Kela-korvauksen, kun tuli ehkäisyksi tilanteessa missä mikään muu ei vaan kerrassaan käynyt. Ei jäänyt vuodelle paljoa hintaa, saati viidelle vuodelle - en tosin enää muista mikä se hinta oli :D
 
Kiikaa
Minulla ollut nyt 6 kk ja kertaakaan ei vielä ole seksiä ollut tänä aikana kun minun ei vaan tee mieli. Tuntuu kun alapää olisi kuiva sahara ja edelleen alavatsa kipeä lähes päivittäin niin ei todellakaan ole seksi mielessä. Ennen kierukkaa seksiä oli noin 3-4 kertaa viikossa joten toivottavasti menis nopeasti ohi nämä alkuoireet.
 

Yhteistyössä