Yksin kotona, osaisitko nauttia?

  • Viestiketjun aloittaja voi voi
  • Ensimmäinen viesti
voi voi
On tämä kummallista, ihanaakin. Pari kertaa vuodessa pääsen/joudun olemaan muutaman päivän yksin kotona kun mies reissaa lasten kanssa vanhemmilleen. Minä jään koiravahdiksi.
Onhan tämä kivaakin, on rauhallista, ei kukaan vaadi mitään paitsi tietysti koirat ruokansa ja lenkkinsä mutta se on lähinnä vain kivaa.

Vietän siis itsenäisyyspäivänkin yksin, en ole edes kysynyt kaverilta että onko se vapaalla ja lähdössä jonnnekin kun ei mua oikein huvita lähteä ainakaan baariin koska se vie taas voimia.

Kovasti olisi tekemistä ja paikkojen puunaamista. Katsotaan nyt jääkö mun aherrus laihaksi saaliiksi.

Hermolepoa. On syömistä, juomistakin jos tekee mieli. Laitoin juuri leivinuuniin tulen ja se paukkkuu ja rätisee rattoisasti. Koirat on tyytyväisinä nukkumassa lenkin jälkeen. Mikäs tässä ollessa?
 
voi voi
Ajattelin että huomenna katsoisin linnanjuhlia ja silittäisin samalla vaikka jouluverhot.

Jännäri kesken, sitä luen vielä ennenkuin rupean nukkumaan.

Töitäkin olisi mutten jaksa nyt niistä murehtia.

Onko muilla tällaisia hetkiä ja jos on niin osaatko silloin nauttia olostasi vai viekö ikävä sen ilon? Kyllä mullakin on ollut välillä tosi ikävä ja ekan päivän suurinpiirtein vollannut ikävääni.
 
jepjuu
Kuulostaa ihanalta :). Kesällä olin todella uupunut (ylikuormitus ja masennusjakso), ja painostin miehen lasten ja vanhempiensa kanssa mökille. Ekat kaksi päivää vain lojuin, kolmantena vähän siivoilin. Ja kun tulivat takaisin, löysin itsestäni ihan eri tavalla jaksavan ja kärsivällisemmän äidin.

Hyvä kun tuli puheeksi. Pitää muistaa puhua miehelle ja ehdottaa, että kumpikin kävisi lasten kanssa yksin esim oman sukunsa mökillä. Välillä on hyvä saada elellä ihan omaan tahtiin ja kuunnella itseään. Syödä kun haluaa, katsoa telkkarista hömppää ja tehdä mitä huvittaa. Sitten taas arvostaa perheenkin läsnäoloa :).
 
"Joopa"
Minä oikein haaveilen siitä että joskus saisi olla ihan YKSIN vaikka vuorokauden! Se olisi aivan ihanaa ???? näköpiirissä ei ole sellaista moneen vuoteen mutta sitä odotellessa!
 
Tarantula
On tämä kummallista, ihanaakin. Pari kertaa vuodessa pääsen/joudun olemaan muutaman päivän yksin kotona kun mies reissaa lasten kanssa vanhemmilleen. Minä jään koiravahdiksi.
Onhan tämä kivaakin, on rauhallista, ei kukaan vaadi mitään paitsi tietysti koirat ruokansa ja lenkkinsä mutta se on lähinnä vain kivaa.

Vietän siis itsenäisyyspäivänkin yksin, en ole edes kysynyt kaverilta että onko se vapaalla ja lähdössä jonnnekin kun ei mua oikein huvita lähteä ainakaan baariin koska se vie taas voimia.

Kovasti olisi tekemistä ja paikkojen puunaamista. Katsotaan nyt jääkö mun aherrus laihaksi saaliiksi.

Hermolepoa. On syömistä, juomistakin jos tekee mieli. Laitoin juuri leivinuuniin tulen ja se paukkkuu ja rätisee rattoisasti. Koirat on tyytyväisinä nukkumassa lenkin jälkeen. Mikäs tässä ollessa?
nyyt jos kerran pari vuodessa noooiin nii net ainakaan käytä aikaas puunaamiseen vaan lepoon kyylä me miehet ainakin keksimme sen näin :)

Hyppäät vaikka älästi ympäri kämppää bätman viitta yllä niink uedelman minä ja morrison pätkässä :)
 
"Hanna"
Nautin, todella nautin! Oon sen sorttinen ihminen, että tarvitsen säännöllisesti aikaa olla yksin. Onneksi mieskin tietää sen ja ymmärtää, niin hän kerran kuussa pakkaa itsensä ja lapset autoon ja huristelee isälleen.

Viimeksi viime viikonlopun sain olla yksin. Nukuin aamuisin pitkään, söin aamupalan rauhassa, kävin kaupassa ilman kiirettä, tein sellaista ruokaa josta vain minä tykkään ja olin ja nautin olostani. Baareissa en käy lainkaan, joten krapulaa ja väsymystä ei tarvitse sitten potea. En siivoa tai järjestele paikkoja yksin ollessani, en halua tuhlata siihen aikaa.

Ja mulla on täällä meneillään yksi vanhasta uutta-projekti johon sain viime viikonloppuna paneutua ihan kympillä :) Mahtavaa!
 
Sun Itsenäisyyspäiväsihän kuulostaa just hyvältä! Nauti.
Minä olen yleensäkin yksin ja tykkään omasta erinomaisesta seurastani :D

Tänään tosin tulee 4-vuotias yökylään ja tykkään siitäkin. Tehdään yhdessä pipareita ja vanhempansa saa ehkä vähän rauhallisemman illan, koska lapsi on "aika vilkas" tapaus...
 
"piip"
Mulla on 1-2 kertaa vuodessa Yksin kotona -vkoloppu ja todellakin nautin. Etenkin kun pari kertaa ollu pääsiäisen itekseen, siinä ehtii yhden päivän löysäillä, toisen puuhailla, sit voi kutsua jo ystäviäkin kylään ja neljännen päivän voi toipua. :D

Ap:n leivinuunin porinat ja rauhallinen tunnelma kuulostavat ihanalta. :)
 
"oooooo"
Me vietetään itsenäisyyspäivää kahdestaan vauvan kanssa. Siivoilen hiljakseen mutta pääasiassa vain lataan akkuja. Kynttilät päällä, kaapit täynnä herkkuja illan pukumaratoonia varten, pyjamassa ja villasukissa aion hiihdellä koko päivän. Ulos pistäydyn vain navettaan mennesäni, pitää heittää vuohille lisää heinää ja katsoa ettei vesiämpäri ole päässyt jäähän. Se sitten kun vauva nukahtaa päiväunille.
Ihanaa olla näinkin yksin, arvostaa kyllä kun on yleensä vähintään kolme lasta jaloissa pyörimässä plus mies vielä siihen päälle.
 
jokumeistä
Siivouskin on kivaa kun ottaa samalla lasillisen tai kaksi punaviiniä. Vähän järjestelet paikkoja ja sitten istahdat telkkarin ääreen punaviinilasin ja juustojen kera katselemaan Linnan Juhlia.

Kun juhlat on katsottu niin laitat saunan lämpimäksi ja teet kaikki mahdolliset kivat hius-kasvo-naamiot ja hieronnat sun muut. Illalla luet vielä hetken kirjaa, pistät kännykän äänettömälle (miehelle toki viestiä että kännykkään ei sitte vastata ennen klo 12 huomenna aamulla) ja nukut niin pitkään kuin unta riittää.

Aamulla, tai aamupäivällä teet hyvän aamupalan, nautiskelet ja viet koiria pitkälle virkistävälle lenkille

Enkös saanut sen kuullostamaankin sangen mukavalta?
 

Yhteistyössä