yksin odottavia äitejä, joilla raskaus vasta alkumetreillä

hei eli palstaystäviä ja miksei ihan ystävä ystäviäkin vailla olisin, onko täällä ketään joka saamassa ensi vuoden alussa tai tämän vuoden lopussa vaavia ja odottaa sitä yksin..??
mie olen 28 vuotta ja vauveli saanut alkunsa hedelmöityshoidoista eli inseminaatiolla, olisi kiva jutella samassa tilanteessa, syystä tai toisesta, olevien kanssa =)

itsellä pitkän pitkä suhde takana ja sen jälkeen maailmaa tuli nähtyä aikasta paljon, nyt halu asettua paikoilleen ja kun sitä oikeaa ei ole kohdalle toistamiseen sattunut niin nyt olen tässä tilanteessa, onnellinen yltiörohkea odottaja, jolla raskaus ihan alussa vasta...

joskus vielä toivon että elämääni kuuluu ihana mies, nyt kuitenkin on vauvan aika ja olisi kiva vaihtaa kuulumisia jos joku muukin odottaa pikkuista yksin.. =)


 
Kaipaisin ehkä juuri sinun neuvoasi pitkään pähkäilleessäni asiassa...Minulla neljä lasta,joiden isästä erosin puolitoista vuotta sitten.Uutta parisuhdetta ei ole vastaan kävellyt,tosin väkisin en ole mitään etsinytkään.Olisin kuitenkin halunnut vielä yhden lapsen,vaikka toki olen kiitollinen näistä neljästäkin.Se vaan nyt on niin,että kohta alkaa ikä tulla ikävästi vastaan ja biologinen kello tikittää uhkaavasti.Parisuhdehan on mahdollinen hautaan asti,mutta näitä lapsia ei naisihmiselle loputtomiin suoda =)

Olen miettinyt ja kelannut pääni lähes puhki sekä jonkin verran ottanut selvää asioista.Jonkin aikaa olen jo ollut täysin varma ja pysynyt päätöksessäni saada lapsi yksin.Raskaus on aina riski,mutta voihan täällä jäädä vaikka auton alle jo huomenna.Olen myös kelannut sitä,olisivatko lapseni eriarvoisia,kun neljällä on isä jota tapaavat ja yhdellä sitten ei.Itsekkyyttä olen myös tutkaillut sydämessäni,mutta onhan se niinkin että on ihan yhtä itsekästä olla ilman lasta kuin saada lapsi,päätökset kun lähtee aina itsestä.

Pikkuisen olen jo säästellyt ja minua askarruttaakin paljonko koko helahoito tulee maksamaan,eli lääkärikäynti ja kokeet ja haastattelu ja itse inseminaatio,saisinko edes hoitoja koska en ole lapseton,minnepäin pitäisi nokka suunnata,kun kaupungissani on kyllä yksi klinikka mutta käsittääkseni siellä hoidetaan vain pareja?Helsinkiin?Missään yöelämässä en halua suhata,liian vaarallista,enkä halua muutenkaan mitään ihmissuhdesotkuja ja kiemuroita,kun elämä juuri nyt tasaista ja mallillaan :headwall: Eikä taida olla ketään tuttuakaan,joka toimisi luovuttajana,tosin en ole hankettani kauheasti ääneen mainostanutkaan,ja siinähän se kahden ihmisen soppa taas olisikin :headwall:

Niin että tietoa pliis...Pari kuukautta on ollut tämä asia jäissä,kun iski päälle muuttorytinä,mutta hyvä niin,sillä olen huomannut olevani edelleen samaa mieltä eli olen täysin varma =) Kuukauden päästä asutaan uudessa kämpässä ja ikääkin rapsahti justiinsa mittariin 34 ! Eli ei tässä kauhean kauan viitsisi vitkastella.Ja jos en tätä nyt tee,kadun karvaasti sitten myöhemmin...eri asia on sitten,onnistuuko,onhan se suuri ihme,että lykästänyt on jo neljä kertaa =)
 
Täällä yksi yksin odottava, alkuvuoden vauva olisi mullekin tiedossa. Laitan sulle jennuli yv:n. :)

Myös mullepäin voi yksinodottajat kirjoitella. Kaverini ovat kaikki onnellisesti pariutuneita, joten juttuseura on tervetullutta.
 
hei kaikki.. voi vitsi, mä jätin avaamatta tämän ketjun kun tuntui että tähän tullut vastauksia, mutta nyt oli tullut, tosi kiva juttu, vastaan yv:n niille jotka sitä laittoi...
ihanaa kun ilmaannuitte¨ =)
lapsialiuta kurkkaa ihmeessä ketju lapsettomuuspuolella ja sellainen kuin yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä. siellä porukka lomailemassa, mutta se on hyvä ketju..
siihen en osaa vastata että vaikuttaa hoidon saantiin se että jo on lapsia, luulisin että ei, yksin lasta hankkiessa joudut jokatapauksessa käymään yksityisellä. mehän ei saada kela-korvauksia, koska kyseessä ei ole sairaus.
kannattaa myös käydä katsomassa vaikka fertinovan sivuilla, sieltä löytyy hinnasto, ja muuta tietoa paljon.
yksi hoitokerta maksaa päälle 600 euroa ja sen lisäksi verikokeet, psykologilla käynti, ultraus pari päivää ennen hoitoa jne. mulla meni kahteen hoitoon n. 2000 euroa, mutta mulle tehtiin torvien aukiolo tutkimus, joka oli melko kallis. vitkastella ei tosiaan kannata, mulla oli hyvä tuuri että odotin ensikäynti aikaa 2 kk mutta sen jälkeen ei jonottaa tarvi eli kolmen kk sisällä olin saanut jo kaksi hoitoa, välillä jonoa voi olla ensikäynnille jopa useita kk eli se kannattaa ainakin varata, se on maksuton ja siellä kartoitetaan sun tilanne.
mutta kysele ihmeessä lisää jos siltä tuntuu =)

saataisko me keskustelua tähän ketjuunkin vai vaihdellaanko kuulumisia yv tai yksityisesti..??
täällä menossa nyt rv9+2...
 

Yhteistyössä