Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Siellä kasvaa yksi 15mm munarakkula. Tänä aamuna aloitin ovulaation tikuttamisen. Meinasi unohtua, mutta onneksi sain sen verran tikistettyä jotta sain tehtyä testin. Ei tullu vielä hymy naamaa. Jos ensi keskiviikkoon mennessä ei tule niin uusi uä. Huomenna jos tulee niin sit on peli menetetty tältä kierrolta. Jännittää... :)
 
Risupesä: En mäkään huolestuisi lyhyestä kierrosta. :hug: Ihmisen kroppa kun toimii välillä eri tavalla...mullakin on lyhyitä kiertoja ollut välillä. Extralyhyt oli kun erosin miehestäni. Uskon, että stressitaso vaikuttaa asiaan kanssa, yms. fysiologiset asiat. Tuo nettiselailu on vaarallista, olen ite kanssa sen huomannut. Törmää kaikkiin juttuihin...

:hug: Nuo kateuden tunteet on ihan normaaleita. Olen lukenut lapsettomien kertomuksia sisältävän kirjan ja siellä tuli monessa tarinassa esille, miten negatiivisia tuntemuksia ihmiset tuntemat lapsettomana toisten onnesta. Se on ihan normaalia ja ymmärrettävää.

Johsar: Voisko vähän erikoisesti sanoa, että en toivo sulle plussaa ovistestiin tänään. Normaalistihan sitä plussaa aina toivotaan. Tsemppiä, että plussa pärähtää esim. vasta su-ma, eikös sillon ma-ti ois mitä paras ajankohta toimenpiteelle, jos siitä yhtään mitään ymmärrän. Täällä peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta!!:hug:

Mitäköhän aavattarelle kuuluu? :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: JohSar
Joo, tietäähän sen järjellisesti aateltuna että voi johtua ihan vaan siitä pitkäaikasesta kuurista ja ehkä ne aiemmat säännöllisyydet kuurien jälkeen on ollu pikemminkin tuuria.. mutta sitä on vaan oppinu pelkään kaikkee pahinta omalle kohdalle viime vuosien myötä.

Mitä noihin kateuteen, katkeruuteen jne. tulee, niin oon antanu itelleni vapauden tuntee miltä tuntuu enkä altista itteeni sellaselle mikä tuntuu liian vaikeelta, esim. että oisin nähny kavereita enää viime vuosina niiden raskausaikoina. Välillä on väsyneempiä ja välillä helpompia päiviä. Oon kokenu paremmaks etten tukahduta niitä ikäviä tunteita tai pakota tunteen mitään onnellisuuksia muiden puolesta jos sellasta ei muuten tuu.
Kävin just kylässä kaverilla jolla on kuukauden ikänen vauva ja toinen vähän isompi lapsi, kuitenkin alle kouluikänen. Ihmettelin ja olin itteeni aika tyytyväinen että jaksoin mennä sinne, pysyin hyvällä tuulella, pidin sitä vauvaa jopa sylissä eikä edes tuntunu kovin pahalta. Hirveemmältä se sillon kesällä tuntu kun se kerto siitä odotuksesta. Kyllähän mä ymmärrän ettei se niiden tai kenenkään vika oo kuitenkaan miks mulla on menny näin vaikeeks, ja turha siitä muille on kiukutella. Varsinkin toinen kaveri on osannu suhtautua aina tosi hienotunteisesti, kun tienny niistä hoidoista ja vuosien yrityksestä exän kans. Näistä tulevista hoidoista en nyt jotenkaan oo viitsiny muille kun lähimmille sukulaisille mainitakaan. Ehkä tähän koko touhuun on saanu etäisyyttä aika paljon nyt hoitotaukovuosina kun ei yleensä oo ollu mitään yritystäkään, saa nähdä mihin se menee sit kun hoidot alkaa ja jos/kun niitä negojakin taas alkaa tulla. Välillähän siellä kylässä nytkin kieltämättä tuli sellanen surullinen ja haikee olo kun näkee sen perheen kodin, yhteiselämää ym. ja tajuaa että mulla tuskin koskaan tulee oleen sellasta normaalia perhettä mitä sillä, varsinkin kun näki miten se mieskin leikki lapsen kans ja hoiti sitä vauvaa :( että miks muut saa kaiken tollasen niinkun itsestään muun elämän ohessa, mitä mä oon aina eniten halunnu, siis hyvä mies ja yhteisiä lapsia sen kans.... toisaalta yrittää karkottaa tälläset ikävät vatvomiset, kun ei haluis enää velloo näin hyödyttömiä yhtä masentuneena ja upota niihin synkkiin vesiin yhtä syvälle kun joskus aiemmin. Ei siinä tuu itelle kun entistä paskempi olo. Mutta kun elämässä ne kuuluisat nallekarkit ei jakaudu tasan niin onhan siihen jo jotenki tottunukin asennoituun että tässä mennään nyt ilman miestä ja kun saisin nyt "edes" niitä lapsiakin tai lapsen vielä.. sekin ois jo niin yllinkyllin!

JohSar, jännät päivät tulossa.... toivottavasti se ovis tulis nyt parhaaseen aikaan! :)
 
Viimeksi muokattu:
Heissan pitkästä aikaa! Nyt onkin paljon ehtinyt tapahtua. Punktio oli eilen ja neljän ison munarakkulan rinnalle olikin kasvanut kaksi pienempää. Saldona keräyksestä saatiin peräti 5 munasolua!!! Sitten jännäsin hedelmöityykö yksikään ja tänä aamuna soittivat labrasta, että peräti neljä on hedelmöittynyt :heart: Kaksi näyttäisi tässä vaiheessa olevan parempi laatuisia ja kaksi vähän huonompaa. Sanoivat, että realistisesti tuskin ihan jokaisen kanssa päästään siirtoon saakka. Mutta aivan huikea tulos tästä hoitokierrosta jo nyt! Alkuun ei ollut mitään tietoa, onko ylipäätään munasoluja ja jos, niin minkä laatuisia. Ja kun tähän asti elämää ei ole vielä koskaan todistettavasti yksikään munasolu hedelmöittynyt, niin pelkäsin jo, että ne suorastaan hyljeksivät miespuolisia sukusoluja :LOL: Maanantaina sitten soittavat klinikalta, ovatko lähteneet jakaantumaan ja silloin myös selviää mahdollinen siirtoaika. Jos siellä on (tietty ylipäätään yhtään hengissä) selkeästi yksi muita parempi, se siirretään maanantaina. Jos taas on useampi samantasoinen, niin niitä kasvatetaan keskiviikkoon saakka.

Mites JohSarin oviksen metsästys on edennyt? Hirmujännät paikat sinullakin! Peukkuja!
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36 ja eppula
Täällähän asiat ovat monella menneet pikavauhtia eteenpäin! Hienoa kuulla teidän prosessien edistymisistä :hug: Ihanaa Aavatar että sulla onnistui noin hyvin jo eka hoitokierros! Ja paljon lykkyä JohSarille, toivotaan että ajoitus osuu nappiin!

Risupesä, en mäkään huolestuisi kierron pituudesta, siihen tosiaan vaikuttaa niin moni asia ja toisaalta elimistöllä voi kestää useampikin kuukausi toipua endo-lääkkeistä. Mulla muistaakseni meni kolmisen kuukautta ennen kuin kierto normalisoitui.

Olin pitkällä lomalla, ihan fyysisestikin olin muutaman viikon matkoilla ja henkisesti otin lomaa etenkin tästä lapsiasiasta. Tuossa aiemmin ahdistuin kaikista rahajutuista ja omasta pärjäämisestä mahdollisen lapsen kanssa, ja muutenkin asiat tuntuivat kasautuvan, joten aikalisä ja etäisyyden otto tulivat kyllä tarpeeseen. Ja se auttoi :)

Jotenkin muutaman viime viikon aikana asiat vaan selkiytyivät, tai pikemminkin saivat ehkä oikeat mittasuhteet. Päätin ettei raha saa olla esteenä sille että yritän toteuttaa haaveeni, ennen kuin on liian myöhäistä. Vaikka sitten lainaan jos muu ei auta. Ja vaikka kuinka yrittäisin suunnitella niin töiden kannalta tuskin koskaan tulee hyvää hetkeä jäädä pois. Onhan tässä vielä kuitenkin yli 30 vuotta työuraa jäljellä niin tuskin kaikki voi olla tästä yhdestä työpaikasta kiinni. Ja ylipäätään, miksi en pärjäisi lapsen kanssa yksin siinä missä muutkin, eihän lapsen hoito ja kasvatus kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole, vaikka tosin joskus eräitä keskustelupalstoja lukiessa siltä on vähän vaikuttanut :D

Päätinkin siis, että nyt lopetan turhan miettimisen ja otan yhteyttä Väestöliittoon ja katson mitä siellä sanotaan. Eräs tuttavani oli ollut siellä hoidossa (vastaavassa tilanteessa) ja oli oikein tyytyväinen paikkaa. Kuulin kyllä myös että siellä voi olla toisinaan jonoa, joten jos siellä on pitkät jonot tai muuta vastaavaa niin sitten ehkä kokeilen Fertinovaa, joka teidän kokemusten mukaan vaikuttaa myös hyvältä paikalta.

Onnea ja tsemppiä vielä kerran kaikille! Peukut ja varpaat on pystyssä teidän puolesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: eppula
Hienoa Paju, että ajatukset ovat kirkastuneet, tsemppiä! Tämä on tosi mielenkiintoinen ja vaiherikas elämänkokemus, kävi miten kävi. Onpahan ainakin sitten antanut unelmalleen mahdollisuuden toteutua ja yrittänyt kaikkensa. Ei sitten myöhemmin jää harmittamaan. Ja voin suositella myös Graviditasta, aivan ihanaa ja osaavaa väkeä siellä. Myös aikataulut tosi joustavat ja asioissa edetään vauhdilla.

Risupesä, samaa mieltä, ei yksittäisen kierron pituudesta kannata olla huolissaan. Syitä voi olla monia. Tsemppiä sinnekin ja toivottavasti pääset pian myös tositoimiin!
 
Vau! Hommat etenee monilla! Stressi ei ole hyväksi, eikä turha huolehtiminen! Asioilla on taipumus loksahtaa paikoilleen! Onnea päätöksellesi Paju_ ja tsemppiä!!!

Mielestäni teet ihan oikein risupesä. Myös negatiiviset tunteet pitää tuntea ja käydä läpi. Oisiko nyt rentoutumisen/irtioton paikka? Kuukautis kierto on käsittääkseni niin herkkä kaikenlaisille muutoksille...

Itselläni hymynaaman metsästys jatkuu!!!
 
Ihanaa kuulla Paju että sulla asiat selkiytyneet ja jatkat prosessia jälleen. Irtiotto on aina väillä hyvä asia. Omille ajatuksille pitää antaa tilaa.

Risupesä. Mä just juttelin yhden yli 60-v miehen kanssa vaikka hän ei mun taustaa tiedä hänen kertomuksestaan ymmärsin ettei tuo isättömyys sulje myöhempää täydellistä parisuhdetta pois lapselta ja itseltä. mehän olemme tämän prosessin myötä rakentamassa sitä täydellistä parisuhdetta.:flower: tsemppiä Risupesä :heart:

Avatar. Huippua et asiat etenee noin ihanasti....peukut ja varpaat pystyssä et jakautuvat normaalisti. Tsemppiä.:heart:

Johsar. Ihanaa että asiat etenevät hyvin. Tsemppiä oviksi bongailuun.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
IHANAA Johsar! Mä jo ajattelin kirjottaa et huhuu...=) mikäs tilanne.. Nyt sitten alkaa piinailut. Voi että täällä peukut ja varpaat pystyssä et plussa tulis. :heart: :heart:

Mulla näyttää siltä et gradun valmiiksi saaminen menee toukokuuhun itsestä riippumattomista syistä. Voi harmi..:O no mietin et kannattaisko inssin mennä paria viikkoa ennen loppurutistusta vai ei...huonontaakohan stressi tärppimahdollisuuksia paljonkin. Toisaalta jos ns. Hedelmöittyminen ois viikko ennen loppurutistusta en usko et tärppimahdollisuudet huonontuisivat juurikaan. Vai pitäiskö vaan odottaa valmistumista. Mut sit touko ja sesäkuus kaksi pakollista työmatkaa...hemmetti. Pohdin jo et pitäiskö sitä alottaa IVF suoraan...no mietitään ja jutellaan lääkärin kans. No nyt on verikokeessa käyty ja ma menen aukiolotutkimukseen. Se vähän jänskättää.
 
Voi kuinka jännää Johsar!! Ihan huimaa, että sulla on piinaviikot menossa! Minäkin pidän kaikki peukut pystyssä, että tärppäisi :)

Ja tsemppiä myös Sisko36:lle aukiolotutkimukseen :flower:

Mitäs Aavatar75:lle kuuluu? Pystyttiinkö siirto tekemään?
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36
Sisko36 ei kannata jännittää aukiolotutkimusta. Hieman kirpasee kun se laittaa sen katetrin. Jonkun verran turvotti samaan tyyliin kuin kuukautisten aikaan. Ei paha tutkimus mulla ainakaan. Samaan tyyliin turvottaa nytkin. Lähes hysteerisenä analysoin tuntemuksiani. Rauhoitu, rauhoitu, rauhoitu.... Ehkäpä kannattaa keskustella lääkärin kanssa...

Mitä muille kuuluu?
 
En määkään kivun puolesta jännittäs aukiolotutkimusta, enemmänhän siinä se on jännittäny onko auki.. mulla se on tehty peräti 3 kertaa, toinen kerta tosin nukutuksessa laparoskopian ohessa. Tässä kumpaankaan ei menny nesteet, mutta koska kirurgi sano että johtimet näytti kuitenkin ulospäin terveeltä ja saattaa olla että joskus kohtu kramppaa jotenkin niin ettei nesteet mee sen takia niin en sit jotenkaan uskonu että kumpikin ois tukossa ja vaadin vielä uuden tutkimuksen. Ja niinhän ne nesteet sitten meni kun menikin taas helposti molemmista läpi! Ei se mulla oo tuntunu muuten juur miltään kun että jotain jännän viileen tuntusta virtaa siellä ja korkeintaan mahassa vähän kuukautistyyppistä jomotusta.

Peukut pystyssä JohSarille!!

Aavatar75, uutisia?? =)

Mulla täyttää tänään "esikoinen" (muitahan ei vielä ookaan) 17 vuotta :heart: ihan uskomatonta että siitä synnytyssalireissusta on jo niin kauan kun sen muistaa kuitenkin vieläkin melkein kun eilisen. No kai jotkut päivät elämässä jää vaan paremmin mieleen kun toiset :D
 
Heipsan! Nyt kun eka inssi takana niin ymmäilin yhteen mitä mulla on menny klinikalle. Sain summaksi 1474,30 johon sperma 1550, eli yhteensä 3024,30.Tuohon hintaan sisältyy kaksi häntää. Jos tarvii lisää niin se on 275 euroa häntä... Tähän kaiketi lisätään vielä ovulaatio testit, vitamiinit yms yms... Että näin mulla.
 
Huh, aikamoisia hintoja jo pelkästä inssistä!! :eek: Missä sä olitkaan hoidossa JohSar, jos haluat kertoa? Oliko sulla jotain stimulaatiolääkkeitä vai ihan luomusti? Miten noi siittiötkin on noin järkyttävän hintasia? Katoin esim. tuolta Ovumian sivulta että inssi ois 515-687 ja siihen sisätyis 2-3 ultraa. Siittiöt on 737/hoito. Mitä nuo "hännät" tarkottaa, jotain siittiöannoksia vai?
 
Olen hoidossa Fertinovalla Helsingissä. Nyt mennään ihan luomusti. Häntä tarkoittaa yhtä sperma annosta. Yksi häntä maksaa 275 euroa. 1000 euroa pulitin tanskaan sille spermapankille joka oli kertaluontoinen. Vastaisuudessa maksan ainoastaan hännistä. Tuolla 1000 eurolla ne kattaa menoja joita tulee luovutuksessa mm. infektio verinäytteitä. Eikö myös lahjoittaja saa jonkun rahallisen korvauksen? Näin mulle selitettiin. Suurin osa on noita tutkimuksia... Labraa, ultraa, se aukiolo tutkimus ja psykologin käynti. Eilen meni ainoastaan 292 euroa. Tuo hinnasto ei oikein kunnolla avautunut. Nyt kun luen kuittejani sielä eritelty paljon pikku menoja.
 
Ahaa, okei.. :) ajattelinkin että siinä on varmaan joku kertamaksujuttu.. Suomessahan lahjottajille ei makseta palkkioita, mutta tietenkään mitään ei joudu itse maksaankaan, esim. matkakulut käsittääkseni korvataan.
Niin juu, tuleehan siitä sitten sen verran varmaan helpostikin jos ne alkututkimuksetkin laskee mukaan.
 
Kiitokset kaikille rohkaisusta. Eli ihan hirmuisesti ei tarvitse pelätä...hyvä näin. Neuvoivat ottamaan kaksi 500g panadolia ennen tutkimusta.

Mulla mennyt nyt vajaa 300 euroa, jossa ensikäynti ja labrat yksityisellä. Työterveyden puolella olisin halunnut ottaa labrat mutten halua mitään uteluita joten marssin toiseen paikkaan. Nyt sitten tulee aukiolotutkimus ja psykologin käynti seuraavaksi.

Johsarille plussaa toivon täällä koko sydämestäni. :heart:

Mitäköhän Aavattarelle kuuluu?:flower:
 
Kiitos kaikille kysymästä, so far so good. Täällä yritetään elellä stressaamatta ja levollisin mielin (!?). Päästiin siirtoon - yksi neljästä hedelmöityneestä munasolusta oli kehittynyt ns. blastoksi ja se siirrettiin. Kolme muuta olivat hitaampia ja niiden viljelyä jatkettiin vielä vuorokausi. Siirtoa seuraavana päivänä labrasta soitettiin ja ilmoitettiin, että yksi oli päässyt pakkaseen, kaksi liian hidasta roskiin. Nyt ei voi muuta, kuin odottaa ja laitella Lugesteron-lääkettä aamuin illoin alakautta. Virallinen testi otetaan verikokeella maanantaina 10.3. (pp 16). Ajattelin kuitenkin hakea apteekista pari kotitestiä ja aloitella testaamisen jo pari päivää aiemmin... Helpompi sitten ottaa vastaan virallinen, lopullinen testitulos, jos on jo vähän saanut viitteitä kotitesteillä. Voisi olla muuten liian kovaa shokkihoitoa maanantaina töissä, kun ilmoittavat testin tuloksen!

Mites JohSar - tuntemuksia ;) ?
 
  • Tykkää
Reactions: eppula ja Corona77
Tuntemuksia? Oikealla alavatsalla samanlaista tuntemusta kuin ovulaation aikaan. Sanovat että on liian aikaista mulla oireilla mutta uni maittaa. Toissa yönä nukuin 13 tunnin yö unet ja päälle yhet päikkärit. Nyt suht hereillä 10 tunnin yö unilla, mutta oisi nukuttanu vielä. Pitäisi malttaa viikko vielä ennen kuin testaan. Peukut pystyyn!!!
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36 ja eppula
Oi miten jännät paikat kummallakin Johsar ja Aavatar!! Pidän täysillä peukkuja täällä teidän puolesta. Plussapuhureita kummallekin. :heart:

Johsar. Tuo väsyttäminen on lupaava oire...:hug:
Aavatar. Ihanaa että siirtoon päästiin ja pakkaseenkin saatiin vielä munasolu. Mäkin ostaisin noita kotitestejä sun tilanteessa. En kyllä malttaisi odottaa virallista testausta mitenkään muuten. Mäkin olen muuten tota lugesteron lääkettä syönyt mutta suunkautta.

ON. Tänään kävin aukiolotutkimuksessa. Auki ovat ja 14mm johtofollikkelikin oli kasvamassa. Vähän tutkimus nappaisi muttei pahasti. Otin ennakolta kaksi panadollia jotka lievittävät kipua. Onneksi minkään valtakunnan tukoksia ei ollut. Huh. Mutta kilppariarvoni oli hieman koholla...siihen ei normaalisti puututtaisi mut kuulemma nyt sitä halutaan vähän alemmaksi. Eli syön siihen lääkettä. Tosin nykyhetken stressin arvioitiin vaikuttavan mutta hoitojen onnistumisen kannalta parempi saada sitä alas. Psykologin käynti on maaliskuun jälkipuoliskolla eli tässä nyt aikaa odotella sitä.
Valmistumisrutistus menee toukokuulle joten en tiedä kannattaako hoitoja aloittaa ennen sitä....|O mutta kyllä se tästä. Pikkuhiljaa. :heart:
 
Voih! kun aika menee niin hitaasti... Nyt kun toivoisi pitkää työputkea niin että ei kerkeisi ajatella ja pohtia asiaa. Mutta EI... Nyt hieman löysemmät viikot ja ne kiireiset viikot on vasta edessä. Ehkäpä tämä on vaan hyväksi, että nyt ottaa rauhallisesti...
 
:hug::heart:
Johsar: Täällä peukut ja varpaat pystyssä, että plussa tulisi!!! Voi että kun on jännät ajat sinulla! Toivotaan parasta. Olen samaa mieltä, että löysät ajat ovat hyvät sen puolesta, ettei tule stressattua niin kovasti asian suhteen. Toki sitä ehtii ajattelemaan, mutta kokemuksesta ei tuo kamala työstressikään hyväksi ole. Näin on siis tarkoitettu...
Tsemppiä Sinulle!!! Plussatuulia täältä puhaltelen kovasti!!!
:flower:
 
  • Tykkää
Reactions: JohSar
Katselin tuossa et Aavattarella on tänään ollut virallinen verikoe päivä. :hug: toivottavasti olisi plussa tullut!!!

Entäs Johsar? Mitenkäs siellä? :hug: plussatuulia sinulle kovasti!
:hug:
Tsemppiä ja plussatuulia tähän ketjuun hurjasti kaikille!:hug::heart:
 

Yhteistyössä