Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Sorry, kun olen ollut näin poissaoleva. Täti sitten tuli 10.3. ja toi mukanaan elämäni infernaalisimmat menkat, jotka kestivät 9 päivää!!! (Normaalisti 3-5). Tuon tason endokipuja ei ole sitten ennen ollutkaan. Kolme päivää jouduin olemaan töistäkin pois sen vuoksi. HCG-arvo oli 4, eli pieni kiinnittymisyritys. Kesti toipua pettymyksestä, mutta nytpä on kyydissä pakkasesta se ainukainen huurunenä. Toivotaan parempaa onnea sille. Maanantaina tehtiin PAS ja alkio oli 6 päivän ikäinen. En osaa laskea piinapäiviä, mutta virallinen testipäivä on ensi viikon perjantai.

Toivottavasti Wannavallin punktio on sujunut hyvin ja tullut hyvä munissaalis!

JohSarille kovasti peukkuja piinailuun!

Toivottavasti Sisko36:n kilpparilääkitys on alkanut toimimaan ja pääsisit myös aloittelemaan hoitoja!

Aurinko74, kenguruuhun ei tosiaan oteta tällä hetkellä lisää jäseniä. Ehdin päästä juuri viime hetkellä, ennen kuin sulkivat sen. Toivottavasti keksisivät nopeasti konstit, millä pystyisivät avaamaan sen jälleen uusille jäsenille.

Risupesälle voimia hoitoihin!

Ai niin, rahasta pakko mainita sen verran, kun tein hiljattain tarkan laskelman kaikista kuluista tähän mennessä: 7700 eur oli plakkarissa ennen viimeistä PAS-käyntiä, mistä sain 1400 euron laskun vielä lisäksi käteen. Nuo sisältää siis ihan kaiken.
 
Minä täältä taustalta huhuilen taas tsemppiä ihan hurjasti kaikille! :flower: Olette usein mielessäni! Toivon, että pian tälläkin palstalla saadaan kuulla myös useampia plussauutisia :)

Tulin tänne vinkkaamaan, että tämän päivän Hesarissa on torstai-liitteessä juttu naisista, jotka haluavat lapsen, mutta miestä ei löydy:
Tahdon lapsen, mies puuttuu - Elämä - Päivän lehti - Helsingin Sanomat

ON: täällä ei lapsirintamalla mitään uutta, keskustelut jatkuu, eikä mitään olennaista muutosta ole havaittavissa ainakaan toistaiseksi. Keskustelin myös isän ja isän puolison kanssa aikeistani hankkia lapsi mahdollisesti myöhemmin yksin. Hekin olivat hyvin kannustavia, ja kehottivat olemaan hukkaamatta aikaa jahkailuun (ovat lääkäri ja sairaanhoitaja, eli tietävät realiteetit). Vuoden loppuun vedetty aikaraja miehen kanssa kuulosti heistä hyvin fiksulta.

Mulla on facebookissa yksi tuttu, joka sai juuri lapsen. En tunne häntä hyvin, mutta fb:n perusteella jotenkin vaikuttaisi siltä, että hän olisi saattanut hankkia lapsen yksin. Ainakaan mitään miestä ei ole mainittu statuksissa, kuvissa tai kommenteissa kertaakaan. Tekisi mieli ottaa yhteyttä, mutta en tiedä kehtaanko puolitutulta lähteä utelemaan niin henkilökohtaisia asioita...
 
sisko36 niinpä.. siellä on kai vaan 3 lääkäriä joista valita, tai itseasias en tiedä voisko sitä edes valita, oon menny aina vaan sille jolle aika laitetaan. Nyt kun kolme kertaa oon nähny tän nykysen lääkärin niin kyllä se jotenkin aina on ollu sellanen suorapuheinen että töksäyttää niitä asioita ja selittää ne kiireiseen tahtiin.. vaikka onhan se toisaalta hyvä ettei kiertele ja kaartele ja jaarittele turhia, mutta jotenkin ehkä oon sellanen että kaipais lempeempää lähestymistä, eikä siitä kyllä liikaa empatiaa oo huokunu. No kai se on taas vaan ne henkilökemiat, joidenkin ihmisten kans on enemmän samalla aaltopituudella kun toisten.

Uskon kans että se kilpirauhasarvo saattaa olla kunnossa, vaikka oireita oiskin. Mullakin ikäänkun välillä siihen (vajaatoimintaan) sopivia oireita vaikka sit se arvo onkin ollu hyvä. Että mistä lie sitten johtunu. No väsymys kenties ainakin siitä ettei varsinkaan viikolla aina nuku tarpeeks :D

Aavatar75 :hug: on se karua kun itekin välillä miettii niitä summia mitä tähän menee ja tulos on tuntematon, ei tiedä että onko sitä "voittookaan" lopulta luvassa vai onko kaikki siellä kankkulan kaivossa.. Joo, endosta ei koskaan tiedä miten se reagoi, mulla ne hoitojen jälkeiset vuodot on ollu siedettävissä, miljoona kertaa pahempi sitten ollu se henkinen tuska... Tehtiinkö sulla lyhyellä vai pitkällä kaavalla? Mulla ollu aina pitkällä, niin en tiä miten sitten lyhyellä kävis. En nyt halua latistaa tms. mut eikös tuo hcg-arvo voi olla millon tahansa 10 tai alle?
Oliko pakkassiirretty siis blasto vai? Kaikki peukut pystyssä nyt siihen seuraavaan testiin!! =)

eppula Kiitos linkistä, pitääpä lukasta!
 
Aavatar. Olipas mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa!!! Todella harmi että tärppiä ei käynyt mut kiinnittymisyritys on positiivinen uutinen. Nyt peukut pystyssä että pikkuinen tarraa tarrasukkien kera kiinni lujasti. Onnea ja tsemppiä piinailuun.:heart:

Joo...jos tää kilppariarvosta oiskin kiinni olisin jo kauan sit ollu testauttamas arvoni...mut ei kuulkaa täs odotellaan gradun valmistumista ennen. Lääkäri ei alota hoitoja ennen...eli täällä roikun toukokuulle ainakin ehkä jopa elokuul ennen kun yritykseen päästään. No täs alotin himoliikunnat kunnon kohentamiseksi... Kiinteytys ja muutama kilo pois tavoitteena...mä niin haluisin päästä jo yrittämään. Mut ei ni ei...sapettaa.

Mukava kuulla sinustakin Eppula. :heart:

Plussia kovasti toivon teille...piristäisi onnistumiset omaakin oloa ja loisi uskoa ettei tämä ole mahdotonta.

Tsemppiä meille kaikille ja plussatuulia ja tarrasukkia!!
 
Hei!

Olen tätä ketjua seurannut on-off useamman vuoden ja viikottaisesti nyt vuoden alusta. Välttelin tänne kirjoittelua tähän asti, koska tämä on kuitenkin avoin palsta ja viestit tulevat jäämään tänne vuosiksi. Aihe tuntui henkilökohtaiselta näin julkisessa ympäristössä puhuttavaksi, mikä on hitusen hassua ottaen huomioon miten paljon erilaisia ajatuksia ja rohkeutta olen itse vuosien saatossa saanut tästä viestiketjusta. Mutta Kenguruun ollessa yhä kiinni uusille jäsenille on vain taivuttava siihen, että jos haluan puhua tästä muiden samaa läpikäyvien kanssa niin tämä on paras kanava siihen. :)

No, omat ajatukseni ovat lopultakin kypsyneet siihen, että aloitin oman projektini helmikuun alussa. Ensikäynti ja kaksi pakollista psykologin keskustelua takana, huomenna ensimmäinen inseminaatio. Koska olen "vasta" 29v eikä alkututkimusten perusteella nähtävissä mitään ongelmia, on nämä ensimmäiset inssit sovittu tehtäväksi luonnolliseen kiertoon ilman lääkitystä. Inssin onnistumismahdollisuudet taitavat kuitenkin olla vain 10-20% luokkaa? Psykologi ainakin kehotti muistamaan sen, että inseminaatiolla on alhainen onnistumisprosentti. Neljään yritykseen olen nyt henkisesti (ja klinkan kanssa) näin alkuun varautunut.

Varovaisen optimistisesti eteenpäin..
 
eppula, kiitos linkistä..ajankohtaista useille meille.

Nippusipuli, tervetuloa ja onnea huomiselle.

Aavatar, mulla kolmeen iui:in tarkka luku 3999,08€ kaikkinensa. Kaksi luonnolliseen ja kolmas lääketuella.

Letrozoleista vielä, ovat joo rintasyöpälääke. Minulla pitäisi kaikki olla paremmin kuin hyvin. Sanoivat, että se joskus kiihdyttää omaa munasoluntuotantoa. Oli kuulemma huomattu, että moni rintasyöpäpotilas tuli vahingossa raskaaksi.

Itse en viitsinyt jäädä odottelemaan useampia iui:tä ja tyytyväinen olen päätökseen. Lasku tullee olemaan 3500€:n paikkeilla, ehkä enemmänkin sekä lääkkeet. Voin kertoa kun selvillä varmaan maanantaina.

Pakko hehkuttaa, että punktio oli helppo! Ei tuntunut juuri missään ja kaikki tekemäni varotoimet turhia. No, nyt on jääkaappi täynnä :LOL:. Parempi näin.

Auttakaapa kokeneemmat seuraavassa: punktiossa saatiin tyhjättyä 7/6 follikkelia ja munasoluja löytyi 7/6 eli hyvä. Tänään kun soitin klinikalle, sain kuulla, että vain 7 oli hedelmöirtynyt eli laskeskelin 53,8%. Onko tämä normaalia? Huomenna saan kuulla hieman lisää miksi näin. Onkohan tällaisessa mahdollista saada yhtään blastokystia :ashamed:?
 
Nippusipuli. Tervetuloa joukkoon ja onnea huomiselle.:heart:

Niin ja Eppula kiitos linkistä. Luin jutun myös. Oli hyvä.

Wannawalli. Ihanaa että punktio meni hyvin. Tuohon kysymykseesi en osaa vastata mitään valitettavasti. Nyt toivotaan taikapäiviä kuten itse asian ilmaisut aikaisemmin. Tsemppiä!!!

No kilpparikoe siis takana...jos ei ole laskenut sitten lääkitystä nostetaan. No tosiaan kun täs ei pääse tositoimiin on pakko tyytyä odottamaan. Mutta valmistaudun tosiaan kaikin mahdollisin tavoin mitä vaan keksin. Raskausvitamiineja ostin tänään. Gelee royaleita on kaapissa...tosin en tie uskallankohan niitä syödä lainkaan mut on suhteen jäljiltä jäänyt. Onko teillä mitään vitamiineja käytössä?

Risupesä. Mul vähän samoja kokemuksia lääkäristä mutta mua ei haitannut sen kiire suuremmin siis aukiolotutkimuksessa. Tuli olo että en ainakaan maksa turhasta jaarittelusta. Isosti tsemppiä sullekin!!!

Plussatuulia!!:heart:
 
Tervetuloo Nippusipuli munkin puolesta, ja toivotaan että onnistuu!

Wannawalli, no huh, kyllä on insseilläkin hintaa :( mut mitäpä tässä ei nyt yrittäs...kun palkinto voi olla se mikä on.
Mulla kans 2 punktioo (1. ja 3.) on menny kivuttomasti, tai niin että se pahin oli se kanyylin laitto käsivarteen ja ne puudutteet vähän kerkes nipistään. Sen jälkeen ei huomannu tosiaan mitään, ja kun ne oli jo kerätty niin suunnilleen mietti että "joko pian alotetaan?" :D 2.ssa ei ilmeisesti ne puudutteet menny oikeeseen kohtaan, jotenkin mahaakin jouduttiin paineleen kun munasarja oli huonossa asennossa ja vaan vääntelehdin siinä tuskassa, jouduin pyytään lisää kipulääkettä ja exäkin pyörtyi (!) sitä kattellessa, mut ei siitä sen enempää..
Yleisellä tasolla en osaa tosta määrästä sanoa, itellä on hedelmöittyny ihan hyvin (1 hodossa) mut kato on käyny jatkoviljelyssä. Follien määriä en muista mut 1. hoidossa 13 solua, 10 hedelmöittynyttä, 9 alkioo, siirtoon 2 "rupua" eikä 7 jatkoviljellystä mitään pakkaseen. 2. hoidossa vastaavat luvut 12 solua, 7 hed., 6 alkioo, 2 hyvälaatusta siirtoon, 2 hyvää pakkaseen, 2 jatkoviljeltyä kuoli. Eli heikommalla hedelmöitymismäärällä alkioiden laatu oli parempaa.
3. hoito, 31 solua :rolleyes:, joista 5 raakoja ja nyt aletaan pelaan niillä 26:lla. Sekin kyl pelottaa kun niitä oli noin paljon niin usein sillon laatu kärsii ja sit vielä jouduttiin pakastaan.
En tiedä auttoko nää tiedot nyt yhtään, mutta niinhän sitä sanotaan että ykskin elinkykynen riittää ;) sullahan voi niiden hedelmöittyneiden laatu olla vaikka kuinka hyvä, eli ei mikään mahdottomuus että blastojakin tulis!

sisko36 Mulla se lääkäri on muistanu joka käynnin lopuks kysyä monivitamiineista ja että oonhan mä jatkanu niitä edelleen.. alotin siis jo lokakuussa. Lisäks aattelin ottaa lisäannosta E-vitamiinia (saattaa estää endon myrkkyjä) ja loppukierrolle magnesiumia (vähentää lihassupistuksia). Lisäks kaapissa on erilaisista B-vitamiineista koostettuja poretabletteja joilla "lääkitsin" sitä kanivanhusta kun hermostoo yritettiin vahvistaa. En muista oliko näistä raskauden yrityksessä jotain muutakin hyötyä. Napsin ne loput sieltä pois nyt kuitenkin, kun tuskin haittaakaan on.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Risupesä. Juu, siksi siirryinkin insseihin, että on paremmat onnistumisprossat ja iui.t maksavat itsellisille hunajaa monta kertaa tehtynä. Varsinkin kun kahdesti kolmesta ovis ehti tapahtua ennen iui.ta. Samantyyppisiä asioita biologikin selitti. 13 saatiin (kuulemma hyvä, että joka follikkelissa ms.), 4 oli raakoja ja 8:9 oli hedelmöittynyt, sekin kuulemma hyvä. Yhdessä näistä 8:sta oli ollut kiteytymä, joten se pois pelistä eli ei-hyvä. Tänään kaikki olivat jatkaneet jakautumista ja olivat kuulemma 1-tasoisia eli tosi hyviä, hyvä.

Hui kun Sinulla on ollut monta rautaa tulessa, mahtava munissaalis nyt kolmannella.

Aivan kaikille iloista ja rentouttavaa viikonloppua!
 
7 1-luokkasta alkioohan on ihan huikeen hyvä tulos! Oisin ite todella tyytyväinen jos saisin niistä 26:sta 7 top-pisteistä, tai edes hyvää..

Menee nyt vähän pilkun hässinnäks :ashamed: mutta tuo inssihän = inseminaatio/iui, tarkoitit varmaankin ivf (tai icsi)-hoitoa ;)

Hyvät viikonloput kaikille täältäkin! :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Mukaan heittäytyy pirkanmaalainen vuosimallia -79. Takana on 6v kestänyt parisuhde ja miehen "taivuttelu" perheen perustamiseen, huonoin tuloksin. Nyt siis pitkäaikaisen haaveen eteen tehdään todella töitä, lapsettomuus ahdistaa päivä päivältä enemmän.

Millä klinikalla Tampereella olette käyneet?
 
Tervetuloa Nippusipuli ja Pauliina1979! :wave: Onnea hoitoon Nippusipuli!

Minä en osaa ottaa kantaa IVF juttuihin... Mutta toivottelen onnea ja pidän peukkua pystyssä että hoidot onnistuu ja etten ole joulukuussa synnärillä yksikseni.

Aikeissa on vetää yhteen mitä on menny rahaa ja paljonko olen kelalta saanu, mutta en ole ihan vielä saanut aikaiseksi.

Hyvää viikonlopun jatkoja!!!
 
Tuosta alkioiden määrästä. Mulle tehtiin -08 ivf.Silloin saatiin 9 follikkelista 7 munista joista 4 hedelmöittyi normaalisti. Kaksi uuvahti kesken. Viidentenä eli siirtopäivänä toinen jäljellä olevista osoitti myös kasvun hiipumista. Molemmat siirrettiin ja toinen tarrasi kiinni. Se tuolla nyt rakentelee legoilla.
Vuotta myöhemmin lähdin uusintaan, tavoitteena pikkusisarus. Silloin saaliina oli viisi munista joista kaikki hedelmöittyivät normaalisti. Kaksi jatkoi taas siirtoon saakka, toinen hieman hitaampana. Jälleen yksi tarrasi matkaan mukaan. Tällä hetkellä hän tekee veljeään hulluksi varastamalla niitä legoja :stick:.

Eli siis, huonoistakin lähtökohdista voi saada parhaan palkinnon !
 
Sain ynnättyä yhteen mitä on klinikalle menny. Yhteensä on menny 3441 euroa 30 senttiä. Ensikäynti, labrat, aukiolo tutkimus, suunnittelu käynti ja psykologi 1057 euroa 30 senttiä. Sperma oikeudet + 2 häntää 1550 euroa. 2 inseminaatiota 843 euroa. Lisänä tietty vitamiinit, ovulaatio testit x 3 ja raskaustestit joita nyt tällä kertaa menny jo muutama. Ihan vaan varmistaakseni että olen edelleen raskaana.
 
Ihanaa Johsar!!! Ihan mahtavaa! Suuret onnittelut!!!:heart::flower:

Mulle tuli kilppariverikokeen tulos. Arvo oli laskenut 6,5 siten et nyt se oli 4,5.
Nippanappa raja-arvoissa mut laskenut kumminkin. Pitää soitella klinikalle ja kysyä mitä tehdään mut alaspäin se ainakin menee....JIHUU!!!

Johsar olen niin onnellinen sun puolestasi. Ihanaa!!!
 
  • Tykkää
Reactions: JohSar
Tuntuiko JohSar tämä kerta jotenkin erilaiselta kuin se ensimmäinen yritys? Ts. tuliko ennen plussaamista mitään tuntemuksia siihen suuntaan, että nyt saattais tärpätä?

Olin kyllä eilen koko päivän niin innoissani sun uutisesta! Paitsi että olen tosi iloinen sun puolestasi, se antoi toivoa myös meille muille: ehkä meillä kaikilla vielä joku päivä on oma tuhiseva vauva sylissä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: sisko36 ja JohSar
Kyllä tuntui. Lähdin koko yritykseen eri tavalla. Olin tarkka mitä söin, otin vitamiineja ja tietoisesti rentoutin itseäni. Panostin ihan eritavalla itseeni kuin ekaan. Kun odotin että pääsen testaamaan niin en osannu arvata. Sen haluu nähä siitä tikusta. Epävarmuus meinaa vieläkin vaivata kun ei se kovin tunnu vielä missään. Nämä oireet mitä nyt on niin on samanlaisia kuin odotan kuukautisia alkavaksi. Jotka ei ole alkaneet.

Klinikalla kysyivät että haluanko tulla labraan, mutta minun kohdalla tuo kotitesti on todella luotettava. Eli nyt odotellaan 3 viikoa ja ekaa ultraa.

Edellisestä unohdin mainita, että labroista, aukiolo tutkimuksesta ja 2 ekasta lääkärikäynnistä sain takaisin kelalta 145 euroa.

Nyt on tulossa viikon tauko. Lähden mökille rentoutumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: eppula ja sisko36

Yhteistyössä