Yksinäinen nainen keinohedelmöityksessä?

Paljon onnea Marketta! <3

Jolana: Hienoa että vanhemmille kertominen meni noin hyvin! Itselläni on isä enää elossa, ja oli toissaviikonloppuna käymässä luonani. Mietin moneen otteeseen että pitäisikö kertoa jo nyt tässä vaiheessa kun on yritys vasta meneillään. Ainakin toistaiseksi jätin kertomatta. Tosin jotenkin alitajuisesti olin kuitenkin jättänyt neularoskiksen makkarin lipaston päälle, jos hän olisi sen huomannut niin olisin varmaankin kertonut.

Ei tuottanut kolmas inssikään tulosta täällä. Lauantaina alkoi kp1. Sitten mennään kohti neljättä inssiä joka näillä näkymin on viimeinen ennen kuin siirrytään sitten muihin keinoihin. Siittiöitäkin on varattuna enää tuo yksi olki, varasin alunperin neljä siltä varalta että jo heti tärppäisi niin olisi mahdollisuus saada sisaruskin myöhemmin. Pitää kai laittaa lisää tilaukseen.

Jotenkin fiilis ollut viime viikkoina tosi allapäin oleva, välillä on päiviä (tänäänkin sellainen) kun tekisi vain mieli itkeä (mutta itkua ei kuitenkaan tule) ja jatkuvasti semmoinen olo että tämä ei tule kuitenkaan onnistumaan. Mulla on jotenkin aina ollut semmoinen ajatus että sitten joskus kun yritän saada lapsia niin se ei tulisi onnistumaan mitenkään helpolla. Ei mitään erityistä syytä miksi näin (suvun naiset tulee yleensä tosi helposti raskaaksi), mutta semmoinen tunne vain on aina ollut. Nyt sitten lähipiirissä on vielä paljon tuttavia raskaana tai juuri saaneet vauvan, niin sekään ei helpota yhtään. Noh, kyllä tämä tästä.
 
Mileana: Voi harmien harmi. Ehkä se seuraava kerta. Tai sitten ivf. Mutta suurimpi todennäköisyys on saada lapsi kuin olla saamatta. Se on varmasti keho itsessään viisas ja "valmistellut" Sinua negaan. Siis alakuloa ilmassa. Onneksi se menee ohi, vaikkakin harmistuttaa ja luo epävarmuutta. Pää pystyyn kanssasisko!

Jokos Iitukkaa polttelee?

On: Piti olla ultra inseminaatiopäivän varmistusta varten, mutta vaihtui lennossa itse iuiksi. Oli ovis juurikin tapahtumaisillaan eli itselläni ovis hirmu ajoissa (kp 11). Follikkeli oli 21,5 mm ja puolitoista tuntia myöhemmin 24 ja risat mm sekä follikkeli soikea (luhistumaisillaan). Limakalvo oli ihanteellinen: 3-kerroksinen ja yli 8,7mm paksu.

Epäilen asemissa iui:ssa sen taitamattomamman lääkärin missanneen ovikseni ja on ruiskittu liian myöhään. Yhden kerran oli jo karannut.

Eli piinailu starttasi taas. Jo neljännen kerran kakkosen kohdalla.
 
Jolana hienoa että kerroit, pieni askel taas eteenpäin

Voi Mileana niin surullinen sinun puolesta :cry: jospa seuraavalla kerralla tärppää(y)

Wannawalli onnea piinailuun(y)

Täällä on nyt pp9 menossa ja ei polttele vielä :D
Pregnyl näkyy testeissä sen 10 päivää joten on jotenkin ollut helpottunut olotila kun ei ole tarvinnut miettiä testailua kun ei kerta ole voinut. Samoin koiran äkillinen sairastuminen vei kyllä ajatukset tehokkaasti muualle. Koira voi nyt jo paremmin ja toipuu leikkauksestaan. Joten emäntä on tänään kerennyt sitten seurailemaan omaa olotilaansa :p:D
Ihmeen seesteinen fiilis ollut, sellainen "tulee mitä on tullakseen"-olotila. Oireita on tässä piinailussa ollut vähemmän kuin edellisessä tai sitten en ole vain kaiken stressin keskellä kerennyt huomaamaan.
No lauantaina selviää onko vai eikö :):ROFLMAO:
 
Voi kääääääk!!!
Nostelin tuossa parit multasäkit ja alavatsaan alkoi koskemaan :confused: voi mitä menin tekemään o_O nyt jos siellä olikin hyvä kiinnittymisen alku menossa niin meninkö pilaamaan sen.
Nyt soimaan täällä itseäni, stupid stupid :confused::(:mad:
 
Voi kääääääk!!!
Nostelin tuossa parit multasäkit ja alavatsaan alkoi koskemaan :confused: voi mitä menin tekemään o_O nyt jos siellä olikin hyvä kiinnittymisen alku menossa niin meninkö pilaamaan sen.
Nyt soimaan täällä itseäni, stupid stupid :confused::(:mad:
Eijei! Jos on kiinnittynyt niin ei kyllä irtoa multasäkeillä. Raskauden alussa vaan mömmöt vaarallisia (tai säteily yms rakenteeseen vaikuttava). Vasta myöhemmin voi liika rasitus, ponistelu, kolari yms yms. vaikuttaa. Nou hätä!
 
Ihana wannawalli (y) kyllähän minä itsekin tuon tiesin, mutta iski vaan niin kauhea epätoivo kun alkoi niin ikävästi alavatsaan tuntumaan.
Sitä kun on niin kauan odottanut ja toivonut niin ei haluaisi tehdä mitään sellaista joka vaarantaisi asiaa. Toisaalta sitä kyllä elää niinkuin aina ennenkin ja tekee asioita niinkuin ennenkin ja jälkeenpäin iskee tajuntaan että hei mitäs teit äsken :LOL:
No jännitys täällä vaan kasvaa mutta en kyllä testaa kuin vasta lauantaina :D
 
Voi kurjuus Iitukka :(
Kyllä täälläkin erilaista tulosta odotettiin sinulle. Ei näihin osaa oikein sanoa mitään mikä oikeasti piristäisi, mutta toivon sinulle oikein hyvää kesää ja onnea seuraavaan yritykseen syksyllä!

Toivottavasti Rapu-76 saa ylihuomenna iloisia uutisia. Ja wannawalli sitten vähän ajan päästä. Muita testiä odottavia ei tainnut nyt olla?

Kirjoitan enemmän joskus kun en ole kännykän varassa, en tykkää tällä kirjoittaa.
 
Jaksamista Iitukalle! Itse täällä puntaroin, että otanko siskolta lainaan rahaa ensimmäiseen hoitoon vai säästänkö ja maksan ensimmäisen hoidon jouluna itse. Nyt olisi ideaalisti aikaa käydä hoidossa, kun ei ole työtä häiritsemässä. Lisäksi olen tuntenut parin kuukauden ajan vihlontaa alavatsassa aina välillä: tiedä vaikka pukkaa endrometrioosia kun ikää on 37-vuotta. Kannattaisi siis aloittaa hoidot, kun se on vielä mahdollista.. Ensi viikolla alkaa menkat ja kesän ainoa mahdollisuus yritykseen, koska Väestöliitto on kiinni heinäkuun. Paljon sulattelua ja mietintää..
 
Onpas palstalla paljon kirjoituksia, vau! Onnea plussanneille ja jo äidiksi tulleille, ihania uutisia!

Olen pitänyt radiohiljaisuutta ja keskittynyt itsestäni huolehtimiseen kaiken työ-, opiskelu- ja raskautumisstressin keskellä. Pakastealkion siirtoa suunniteltiin lääkärin kanssa maalis-huhtikuulle, mutta itselleni tuli jossain kohtaa tunne ettei kuitenkaan aivan näin pian tammikuisen keskenmenon ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Odotin toukokuun kiertoon jolloin olin itse henkisesti valmis. PAS luomukiertoon meni hyvin, tukena oli vain PAS:n jälkeen Lugesteron 14 vuorokauden ajan. Ei olisi tarvinnut testiä välttämättä tehdä, oireet alkoivat ennen testin tekemistä. Pitihän se kuitenkin varmistaa ja plussa sieltä napsahti, kuten toivoinkin. Varhaisultra on varattu kuun loppupuolelle, jännää! Tällä kertaa otan iisisti, toivoen että päästään loppuun asti ja vuoden 2017 puolelle...

Aurinkoista kesää ja plussatuulia!
 
  • Tykkää
Reactions: pallero79
Ihailen kyllä tuota Iitukan positiivista asennetta, vaikka nega tullut. Olen itse aika herkästi iloitseva, herkästi apatiaan valuva ja herkästi hermostuva, vaikka lasten kanssa hermoni ovatkin hyvät niin muissa asioissa sitten ei, olen niin iloinen ettei tarvinnut kokea ollenkaan negaa, koska olisin varmaan ollut jossain apatiassa. Tuntuu että juuri nyt tällä yhdeksännellä raskausviikolla varsinkin nuo tunteet on aika pinnassa ja mm. tulistun tyhmistä asioista ja kun en osaa oikein puhua tunteista niin sitten kukaan ei tiedä mikä mulle edes tuli :censored::D No ehkä kun fyysisiä raskausoireita ei ole niin on sitten näitä henkisiä myllerryksiä vähän :D Minulla on tapana lukea joka viikko minkälaiseksi alkio on nyt kehittynyt, nyt kuulemma mansikan kokoinen :) Neuvolan ensikäyntikin oli ja hyvin meni, kysymyslappuja siellä kyllä sai täytellä. Seuraava käynti ja ultrakin on jo varattu vaikka heinäkuulla ovat vasta. Tällä viikolla verikokeisiin ja hammastarkastukseen.

May80: Todella hienoa kuulla sinusta, tuolla jokunen sivu sitten vähän mietinkin mitä sinne kuuluu kun ei ollut viestejä tullut pitkään aikaan palstalle. Mutta kannatti odottaa kuulumisia, kun noin hienoja uutisia siellä! Onnea tosi paljon plussasta! :love: Tosi ihanaa kun on joku muukin täällä plussannut. Ja tuo on mukava ja kannustava myös kuulla, että plussa tuli pas:ista, itsekin kun olen miettinyt kun niitä alkioita jäi pakkaseen, että mitä niiden kanssa joskus tekee, kolmen vuoden säilytys niille on maksettu nyt ainakin. Rapu-76:lla oli myös pas ja ilmeisesti maanantaina saa testata, joten toivotaan sinne myös hurjasti tsemppiä ja että olisi plussa nyt tullut!
 
Onnea May80! :)

Kiitos Jolana :)
Tiedä tuosta positiivisuudesta, oli nimittäin lauantai aamuna aikamoinen shokki kun testi näyttikin negaa, olin nimittäin niin varma että raskaana olen. Jos en olisi ollut istumassa niin olis kyllä jalat lähtenyt alta niin kovasti järkytyin tuloksesta :cry::cry:
Nyt on sitten siipi hieman maassa mutta onneksi pääsin töihin tänään niin saa jotain muuta ajateltavaa.
Kummallista tässä on vielä se että menkat ei ole vielä alkaneet :eek:. En tiedä mikä pitkittää nyt niiden alkamista, mutta kaipa ne joskus alkaa.
Ärsyttävää!!!! :mad:
 
Ärsyttää, ahdistaa, itkettää! Viime keskiviikosta asti jo pientä menkkakipuilun tyyppistä ja sitä kesti loppuviikon. Menkkoja odotin alkavaksi, muttei niitä kuulunut. Maanantaina tein testin, ja se nega. Klinikalla soittelin, ja siinä sitten sovittiin suunnitteluaika jo perjantaille. Kesätauon jälkeen alkaa toinen hoitokierros piikittelyineen kun pakkaseen ei jäänyt mitään. Mulla menkat alko sit just, eli taas veny kierto pari päivää pidemmäs.
 
Ärsyttää, ahdistaa, itkettää! Viime keskiviikosta asti jo pientä menkkakipuilun tyyppistä ja sitä kesti loppuviikon. Menkkoja odotin alkavaksi, muttei niitä kuulunut. Maanantaina tein testin, ja se nega. Klinikalla soittelin, ja siinä sitten sovittiin suunnitteluaika jo perjantaille. Kesätauon jälkeen alkaa toinen hoitokierros piikittelyineen kun pakkaseen ei jäänyt mitään. Mulla menkat alko sit just, eli taas veny kierto pari päivää pidemmäs.
Voi ei .. Miksei tänne nyt tule plussia? Jaksamista Sinulle.
 
Jolana: maanantaina olisi se 2 viikkoa iuistä. Ajattelin odottaa keskiviikkoon, jolloin menkkojen pitäisi alkaa.

Ihmeellistä kun jotenkin luulen olevani raskaana ilman mitään oireita tai tosipohjaa tälle oletukselle. Iuissähän on vain noin 10-20% mahis/kerta (jos kuukkelointi on totuus) ja vieläpä kaksi ivf takana ilman plussaa, jossa hedelmöittyneet, blastokysteiksi saakka valikoidut valioyksilöt on asetettu kohtuun. Että olisi se melko epätodennäköistä.. Katsotaan :)
 
Voi rapu niin pahoillani :cry: ja "tiedän tunteen", samoilla mennään täällä :cry::cry:

Menkat alkoi tänään ja klinikalle soitettu. Pidän kesän taukoa ja jatkan sitten elokuussa. Taidan kesällä keskittyä lomailuun ja kunnon kohotukseen. Vaikka en ole mitenkään rapakuntoinen niin jotenkin tuntuu että tämä stressi näistä hoidoista on saanut kropan sekaisin ja ihan "tukkoon" joten keskityn nyt treenaamiseen.

Mitenkäs teillä joille on tehty ivf niin paljon ne lääkkeet tuli maksamaan yhteensä? Eikös ne ole aika kalliit ja niistä ei kertynyt sitä kelan lääkekattoa?
 
Pahottelut negoista :( mut seuraavaan yritykseen sit uusin voimin!
Iitukka76, mulla lääkkeet on maksanu aina useamman satasen, että on tullu jo yhdestä hoidosta se katto täyteen. Ja kyllä se katto ainakin mulla on päteny näissäkin hoidoissa. Joistain lääkkeistä ei saa kela-alennuksia eikä siis kerrytä kattookaan, esim. luget ja gonapeptyl. Mutta kaikista kalliimmista eli fsh-piikeistä on tullu! Myös synarelasta, jos pitkä kaava tehdään.

Onnea Marketta82 tytöstä ja muillekin kellä asiat edenny hyvään suuntaan!
 
Voi vitsit, kyllä näihin nää pettymykset kuuluu. Aina mietin itse, että sitten kun sen lapsen saa, se kompensoi kaikki negaitkut tuhatkertaisesti. Tsemppiä meille!

Iitukka: Kaivoin viimeisimmän YA:n kuitin, jossa näkyy lääkeostokertymä. Kaksi ivf takana, mutta kuiteissa vain siis yksi (tämän vuoden puolella, edellinen marraskuussa) ja yksi pas. Kuitissa komeilee 3489€ :whistle:. Ja en siis saanut Kela-korvauksia.
 
Kiitoksia vastauksista:)

No oho Wannawalli kylläpä on ollut kunnon menoerä sinulla :confused:

Taitaa olla yksilöllistä että kuinka paljon menee lääkkeisiin. Riippuu varmaan niin lääkkeistä ja siitä millä kaavalla mennään ja onko jotain fyysistä ongelmaa raskautumisessa esim. endo tai jokin muu vastaava että täytyy käyttää lääkkeitä enemmän, kai!?

Miettimistä minulla että mihin riittää säästöt ja kerkiäisinkö saada rahaa kasaan enemmän ennen elokuuta :rolleyes:.
No kaikki selviää aikanaan :).
 
Joo ja eka mukulahan oli lääkekustannuksiltaan vain sen vuoden katon eli olikohan 615 vai 650€ ja jokaiselta ylimenevältä lääkkeitä 1,50€.

Siksi tuossa aiemmin hieman märisin, että miten voi näin vaihdella hinnat.

Eka lääkäri kirjoitti Kela-korvauksilla, toinen ei ja nykyinen taas korvauksilla.. Villiä menoa näissä arvonnoissa.
 

Yhteistyössä