yksinhuoltajat minkä verran saatte

  • Viestiketjun aloittaja 220
  • Ensimmäinen viesti
Anu81
lapsilisä 136.60
päiväraha noin 630.00
elatus 118.00
asumistuki noin 250.00

yhteensä:1134.60? (noin)

lapsi2kk, ihan hyvin pärjätty mut vois mennä paremminkijn tietenki!

mites kysyjällä itse?
 
220
no tässä oikeestaan on vasta harkinta asteella jos tytön kans otettas ja lähettäs.
Mulla ois palkkatuloista käteenjäävä osuus n 1200e
lapsilisä yh-korotuksineen 120 (?) e
sit se joku kodinhoidontukivaimikälie kun lapsi ei oo kunnalises hoidossa mun töissä oloajan n 200e
ja sit se mahollinen elatusmaksu onko se jotain 120e se minimi jos nyt sen mukaan laskisin.

yritän tässä hahmottaa itelleni et tuleeko tytön kanssa konkurssi. joudutaan tästä suht tyhjin käsin lähtemään nimittäin, parisänky on ainoa huonekaluista joka meille mukaan lähtee. muut joutuukin sit ostamaan heti ensi alkuun.

tekis niin mieli lähteä, ei mitään tunteita toista kohtaan enää. mut en tod tiiä miks hannaan näin. tuntushan tuo vähän siltä että ihan hyvin tultas rahallisesti toimeen. täälläpäin menis vuokrakaksioon max 500e/kk ja muita laskuja ei puhelinlaskun lisäks juuri olekaan. että sinällään saisin kaikki huonekalut ym aika äkkiä hankittuakin.

potkikaa mua hanurille et älyisin lähtee tytön kans ommaan kottiin =)
 
anu81 harmailee
lapsilisä+yh korotus on sen 136.60 ja minimi elatus(ainakin mikä soskusta maksetaan?!) on 118.80...

voi sinua ystävä rakas jos se tuntuu oikeasti paremmalta vaihtoehdolta lähteä niin lähde! :hug:
pääasia että sinulla ja lapsella on hyvä olla..eikös? :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2005 klo 14:37 220 kirjoitti:
no tässä oikeestaan on vasta harkinta asteella jos tytön kans otettas ja lähettäs.
Mulla ois palkkatuloista käteenjäävä osuus n 1200e
lapsilisä yh-korotuksineen 120 (?) e
sit se joku kodinhoidontukivaimikälie kun lapsi ei oo kunnalises hoidossa mun töissä oloajan n 200e
ja sit se mahollinen elatusmaksu onko se jotain 120e se minimi jos nyt sen mukaan laskisin.

yritän tässä hahmottaa itelleni et tuleeko tytön kanssa konkurssi. joudutaan tästä suht tyhjin käsin lähtemään nimittäin, parisänky on ainoa huonekaluista joka meille mukaan lähtee. muut joutuukin sit ostamaan heti ensi alkuun.

tekis niin mieli lähteä, ei mitään tunteita toista kohtaan enää. mut en tod tiiä miks hannaan näin. tuntushan tuo vähän siltä että ihan hyvin tultas rahallisesti toimeen. täälläpäin menis vuokrakaksioon max 500e/kk ja muita laskuja ei puhelinlaskun lisäks juuri olekaan. että sinällään saisin kaikki huonekalut ym aika äkkiä hankittuakin.

potkikaa mua hanurille et älyisin lähtee tytön kans ommaan kottiin =)
ainahan se pelottaa miten rahallisesti tulee pärjäämään.
itse olen joku aika sitten eronnut.eniten pelotti just raha-asiat.en kuitenkaan nähnyt mitään syytä jatkaa suhdetta jossa en halua olla.kait mä jotenkin pääsen pv:stä toiseen eteenpäin.
voimia ja jaksamisia sulle :hug:
 
Saan lapsilisiä ja elatusmaksuja 600e/kk (saman kun vuokra+ kiinteät asumiskulut=vesi,sähkö,autopaikka ja saunavuoro).

Eläminen ja ruuat maksetaan sit mun palkasta brutto n.2000e/kk.Siitä menee tietysti verot ja lasten hoitomaksut heti päältä...Ei oo kauheesti rahaa,millä mällätä,mutta kaikki on saatu hankittua,mitä on tarvittu =)
 
jessi85
Oon tytön 7kk yh ja tulot on lapsilisä korotuksineen 136,60,
elatustuki 118,15, vanhempainraha veron jälkeen 309,70, asumistuki
370,23 ja sossun toimeentulotuki, josta jää vuoran jälkeen n.18e
eli yhteensä nämä käteen jäävät tulot vuokran jälkeen on 582,45
ja tiukkaa tekee..En tiedä oonko jotenki normaalia tuhlailevampi
vai pitäiskö ees tämmösellä summalla pärjätä täs kalliis maailmas..
 
Mulla kk:si palkka on noin 1600 euroa-verot,
Lapsilisää kahdesta lapsesta yksinhuoltaja korotuksineen, onko se sit jotain 280 euroa,
Elatustuki on molemmista se minimi eli 237,60.
Vuokra mein kaksios on 370 euroa plus vesi kulutuksen mukaan, mut ei se paljoa tee puoli vuosittain. Autopaikka on vuodes 12 euroa vaan.
Asumistukea saan vielä ainakin toistaiseksi 90 euroa.
Hoito ei varmaan tule pojista paljoa maksamaan mun tuloilla ja kun kerta olen yh:kin.
Laskuihin menee vähän rahaa ja kauppaan, olen yrittänyt että joka kuukausi pystyisin jonkin verran laittaan säästöön kanssa, edes muutaman satasen.
Äkkiä laskettuna tuloja kk on vajaa 1900 euroa ja siitä menot pois, niin puolet vois vielä kaiken jälkeen jäädä, riippuen kyllä kuukaudesta ja siitä kuinka paljon on menoja. Kesällä on taas juhlia, eli lahjoihin menee rahaa. Onneksi kesän olen töissä, niin ei ole niin paljoa menoja mitkä veisi rahaa.
 
Vusseli
lapsilisä 136.60
palkka verojen jälkeen n.1000 e/kk
elatus 118.00
asumistuki 285 e

yhteensä:1539 e

lapseni on 4,5 v,vaatteisiin ei nii paljoo me ku harrastamme kaverini kanssa kierrätystä,ja kirpputoreja tulee koluttua aika paljon,talvipuvut yms ostan sitten uusina.
Vuokraan menee joka kk se 630 e
puhelinlasku/nettilasku tulee joka toinen kk,kuten myös sähkölasku....kyllä tässä pärjätään vaikka aikamoista sentinvenytystä välillä onkin.
 
mamablues
Minulla on kaksi lasta (4v ja 3kk). Tulot on lapsilisät yht. 283,70e/kk, äitiyspäiväraha 304e/kk, elatustuki 236,30e/kk ja siihen vielä asumistuki n. 500e/kk (vuokra on 640e/kk). Loput saadaan sossusta. Tiukkaa on, mutta pärjätään. Vaikka rahat onkin tiukilla on kuitenkin parempi olla yksin lasten kanssa kuin huonossa liitossa.
 

Yhteistyössä