Yksinhuoltajia?

  • Viestiketjun aloittaja Millamaijaliina
  • Ensimmäinen viesti
Millamaijaliina
Keräännytään kaikki nuoret yksinhuoltajat tänne :) Olisi mukavaa vaihtaa´kokemuksia ja vinkkejä kuinka selvityä arjesta yms, jopa tavata muita teitä kanssa sisaria :D Itselläni kohta 4kk poika +minä 19vuotias äidin alku. :wave:
 
voi ei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 02:39 pitsa kirjoitti:
nykyään pil.lua annetaankin kaikille.

Sulta ei taida kukaan ottaa vaikka antaisitki.

Niin AP, itse en ole yh mutta oli pakko kommentoida edellistä! \|O Olen myös 19 eli vuosimallia -87 ja mies myös. On nyt vain armeijassa ja meidän vauva syntyy minä päivänä hyvänsä! :D Rv 39+4 menossa. Kiinnostais silti tietää mistä päin olet? Ja jos sulla on musta nikki niin laita tänne niin laitan yv:tä! :hug:
 
voi että
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 09:22 Täälä kirjoitti:
8 vuotias äiti ja 2 v pojan yh :LOL:

Ei tätäkään tyyppiä voi kuin sääliä.... :/ On se oikeasti tosi harmi ettei teillä ole omaa elämää ja pitää sitten kommentoida muiden.

Tälle kyseiselle 8v äidille voimia lapsensa hoitamiseen!
 
Täälä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 12:47 voi että kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 09:22 Täälä kirjoitti:
8 vuotias äiti ja 2 v pojan yh :LOL:

Ei tätäkään tyyppiä voi kuin sääliä.... :/ On se oikeasti tosi harmi ettei teillä ole omaa elämää ja pitää sitten kommentoida muiden.

Tälle kyseiselle 8v äidille voimia lapsensa hoitamiseen!
Otitko tosissas että 8 v on äiti :LOL: :LOL: Ei voi muuta sanoo teille lapsosille
 
Millamaijaliina
Ei voi muuta sanoa kun että #%)=&## älykääpiöt.
Yksinhuoltajat ne vahvimpia ihmisiä on mitä maa täällä päällänsä kantaa. Voi rehellisesti sanoa, että 60% suomen perheellisistä naisista salaa toivoo, että pääsisi eroon miehestä (kakkos lapsesta) kun jo valmiiksi on pienet lapset. Yksinhuoltajat ovat rohkeasti päättäneet ottaa askeleen vapauteen eikä elää kurjassa suhteessa. Parasta lapsillekkin on elää mielummin äidin kanssa kahdestaan, kuin riitelevässä perheessä, jossa vanhemmat eivät arvosta toisiansa.
Itse juuri valmistun ylioppilaaksi, ja olen ylpeä kun olen saanut hoidettua opiskeluni kunniakkaasti ja saanut elämääni jotain niin arvokasta kuin oman lapsen! Että siinäpä teille pureskeltavaa!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 22:29 Millamaijaliina kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa kun että #%)=&## älykääpiöt.
Yksinhuoltajat ne vahvimpia ihmisiä on mitä maa täällä päällänsä kantaa. Voi rehellisesti sanoa, että 60% suomen perheellisistä naisista salaa toivoo, että pääsisi eroon miehestä (kakkos lapsesta) kun jo valmiiksi on pienet lapset. Yksinhuoltajat ovat rohkeasti päättäneet ottaa askeleen vapauteen eikä elää kurjassa suhteessa. Parasta lapsillekkin on elää mielummin äidin kanssa kahdestaan, kuin riitelevässä perheessä, jossa vanhemmat eivät arvosta toisiansa.
Itse juuri valmistun ylioppilaaksi, ja olen ylpeä kun olen saanut hoidettua opiskeluni kunniakkaasti ja saanut elämääni jotain niin arvokasta kuin oman lapsen! Että siinäpä teille pureskeltavaa!

Oon sun kanssa kyllä samaa mieltä!! Täälläkin monet valittaa että "mies on ¤%&## ja pitäisi jättää hänet mutta pelkään miten pärjäämme lasten kanssa..." Yh:t ovat varmasti vahvimpia ihmisiä joita tiedän! Oma äitini esimerkiksi. En voi kuin ihailla hänen voimiaan! Kasvatti kaksi lasta ihan yksin alusta loppuun ja hyviä lapsi tulikin! Voimia sinulle äläkä KOSKAAN välitä muiden puheista vaan elä elämääsi juuri kuten tahdot ja nauti jokaisesta hetkestä lapsesi kanssa!! :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 22:29 Millamaijaliina kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa kun että #%)=?# älykääpiöt.
Yksinhuoltajat ne vahvimpia ihmisiä on mitä maa täällä päällänsä kantaa. Voi rehellisesti sanoa, että 60% suomen perheellisistä naisista salaa toivoo, että pääsisi eroon miehestä (kakkos lapsesta) kun jo valmiiksi on pienet lapset. Yksinhuoltajat ovat rohkeasti päättäneet ottaa askeleen vapauteen eikä elää kurjassa suhteessa. Parasta lapsillekkin on elää mielummin äidin kanssa kahdestaan, kuin riitelevässä perheessä, jossa vanhemmat eivät arvosta toisiansa.
Itse juuri valmistun ylioppilaaksi, ja olen ylpeä kun olen saanut hoidettua opiskeluni kunniakkaasti ja saanut elämääni jotain niin arvokasta kuin oman lapsen! Että siinäpä teille pureskeltavaa!
:eek: Kyllä kuule siitä miehestä on apua joka asiassa että salaa varmaan itsekkin toivot että ois mies rinnalla :D
 
[
[/quote]

:eek: Kyllä kuule siitä miehestä on apua joka asiassa että salaa varmaan itsekkin toivot että ois mies rinnalla :D
[/quote]

Tämäkö perheellisen, onnellisessa parisuhteessa elävän puhetta??

Nykymaailmassa on niin paljon epävarmuutta. Kyllä minäkin mietin kaksi(kymmentäkaksi) kertaa mitä tehdä ex miehen kanssa. Se 5minuuttia jonka hän viikossa oli avuksi, hyödyksi ja niinkuin perheellisen kuuluu, niin ei vain minulle ja pojalle riittänyt. Parempi yksin. Nyt tosin olen jo "uuden miehen" kanssa kihloissa.. Joissakin tapauksissa mies paranee vaihtamalla.

Voimia ja :hug: kaikille yksinhuoltajille.
 
näinkin
olen lähes kolmekymppinen.sain ekan lapsen 18vee.yksin elin 5vuotta lapsen kanssa.pärjäilin hyvin lapsi saa rakkautta ja harrastaa kaiken näköstä.löysin toisen kumppanin.sain toisen lapsen.suhde ei kestänyt.en epäröinyt jättää.pärjään hyvin,lapset ei jää mistään paitsi.isä on tekemisissä,mutta pärjäämme paremmin ilman.vaikka isä on ihana lapsille,väkivaltaa meillä ei ollut koskaan,mutta oltiin vain liian erillaisia..kyl tottakai jokainen tarvii itelleen kumppanin,et voi olla kokonainen,mutta voi sitä lapsen kasvattaa yksinkin ja sitä pärjää.oikeesti!!tottakai sitä pitää jostain asioista luopuu,mutta jos vaikka on tuki verkko ni ei ole mitään hätää.ite olen täysin omillani ollut enimmäkseen.enkä kadu,koska miksi eläisin suhteessa mikä ei anna minulle mitään..tiedän,että sekin päivä tulee,että löydän minulle sopivan kumppanin.minulla on ystäviä,jotka elävät suhteessa vain lasten takia tai sen takia,kun miehellä on rahaa ja nainen täysin kouluttamaton.eikä sen takia ole eroa hakenut vaik valittavat aina suhteesta.ite en noita asioita ole koskaan pelännyt,joshaluat ni asiat kyllä järjestyy vaik alusssa tiukkaa on.lähen itekkin kouluun ja elämä loistaa!ehkä se on tämä kevät=)
 
Onko tullut mieleen, että yh:ksi voi jäädä, vaikka ei itse sitä haluakkaan?? Tai että ihan kaiken ikäisissä vanhemmissa löytyy yksinhuoltajia?

Ja sitten aloitukseen, täällä on yksi yh, 21v ja tyttö 4v.
 
millamaijaliina
Hejs again..oli tässä väliä joten.
Sinä isukki, joka kaipasit yh:äideistä seuraa, täällä olisi ainakin eräs sellainen! :) ja myös sinä nuori äiti, (jonka viesti tässä yläpuolella) niin voitaisiin alkaa pitämään yhteyttä. Muuten mistä päin olette? :wave:
 
andii
ois kiva pitää tosiaan yhteyttä muihin yhiin, tuntuu ettei oo koskaan tavannu yhtä nuoria yh:tä. monella kaverilla on vauva mutta niillä on mies myös pysyny vierellä. me ollaan turun seudulta. :)
 
Sinikka
Musta on tulossa yksinhuoltaja, ja oonkin vasta 17, tosin jo 18 kun lapsen pitäs syntyä. Käyn töissä nytten ja säästän puolet joka palkasta tulevaa varten. Vanhemmilleni en vielä asiasta ole kertonut, mietityttää vähän se että miten ne tähän sitten suhtautuis, vaikka oma päätöksenihän se kuitenkin on, mutta eihän se kiva oo jos omat vanhemmat ei ainakaan heti iloitse sun puolesta. Mutta mutta, uskon että kaikki menee hyvin. Oon valmis kantamaan kaiken sen vastuun ja velvollisuuden mitä tästä lapsesta seuraa, olivat vanhemmat tukena tai ei :)
 
millamaijaliina
Hei taas!!
Itse yh ja kuopion seudulta :whistle:
Saa nähdä minne sitä tulevaisuudessa sitten muuttaa opiskelujen perässä. Hyvä tukiverkosto kannattaa kyllä hankkia, jos ja kun yh on/tulee olemaan, jaksaa sitten paremmin :)
 
tiedän
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 13:10 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 22:29 Millamaijaliina kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa kun että #%)=?# älykääpiöt.
Yksinhuoltajat ne vahvimpia ihmisiä on mitä maa täällä päällänsä kantaa. Voi rehellisesti sanoa, että 60% suomen perheellisistä naisista salaa toivoo, että pääsisi eroon miehestä (kakkos lapsesta) kun jo valmiiksi on pienet lapset. Yksinhuoltajat ovat rohkeasti päättäneet ottaa askeleen vapauteen eikä elää kurjassa suhteessa. Parasta lapsillekkin on elää mielummin äidin kanssa kahdestaan, kuin riitelevässä perheessä, jossa vanhemmat eivät arvosta toisiansa.
Itse juuri valmistun ylioppilaaksi, ja olen ylpeä kun olen saanut hoidettua opiskeluni kunniakkaasti ja saanut elämääni jotain niin arvokasta kuin oman lapsen! Että siinäpä teille pureskeltavaa!
:eek: Kyllä kuule siitä miehestä on apua joka asiassa että salaa varmaan itsekkin toivot että ois mies rinnalla :D

ei siitä miehestä ole välttämättä mitään apua.meidän ukosta ei ainakaan oo.
 
isukki
hei sitä kysyttiinki et mistä päin olen niin olen espoosta. ja 7v tytön isukki joka ollut yh jo yli 5v hanska78@hotmail.com jos kiinnostaa tutustua täältä päin olevat yh äidit. :hug:
 

Yhteistyössä