Yksinhuoltajien tuet

Juttelinpa eilen kaverin kanssa, joka tarinoi vuosien takaisesta tiukasta kuukaudesta. Rahaa tuli koko kuukautena lapsilisineen ja elareineen just sen verran, et ois saanu vuokran maksettua, eikä penniäkään jää elämiseen. Toimeentulotukea sai 23 euroa ja joitain senttejä päälle. Mistähän pohjattomasta kaivosta ne yh:t sitä rahaa saavat, kun täällä palstallakin tiedetään että yksinhuoltajille maksetaan kaikki eikä itse tarvitse tehdä elantonsa eteen mitään?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 21:16 vieras kirjoitti:
mä saan ainakin vaan kodinhoidontuen, lapsilisät, elarin kunnalta, asumistuen mutta en mitään muuta!
Sama täällä ja rahat laskujen jälkeen on välillä aika vähissä mut silti saa nyt ainakin pojalle vaipat ja ruoat sekä vaatteet ostettua. Itellä onkin sit vähän niin ja näin. Tilanteen mukaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 09:06 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 21:16 vieras kirjoitti:
mä saan ainakin vaan kodinhoidontuen, lapsilisät, elarin kunnalta, asumistuen mutta en mitään muuta!
Sama täällä ja rahat laskujen jälkeen on välillä aika vähissä mut silti saa nyt ainakin pojalle vaipat ja ruoat sekä vaatteet ostettua. Itellä onkin sit vähän niin ja näin. Tilanteen mukaan.
peesailen teitä. lapsia kaksi.. mäkin haluaisin nähdä osan niistä rikkauksista joita mulla pitäisi vissiin olla kun olen yh.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 08:57 riikka83 kirjoitti:
Yhden lapsen yh ei "lyö" rahoiksi. Kun lapsia olisi enemmän niin silloin ei hätää. Kuulostaa karulta mutta niin se on.
Kun olin kahden lapsen yh, niin eipä silloinkaan kauheesti rahalla mällätty. Toimeen tultiin, mut ei mitenkään leveesti eletty.
 
Aivan... Ei ole muuta erilllistä yh-tukea kuin lapsilisän yh-korotus, kolmisen kymppiä. Muutenhan he saavat samat tuet kuin muutkin, toimeentulojensa mukaan.

Lisäksi ei yh ole mikään ammatti. Yleensä yh-äidit, kuin isätkin, käyvät töissä siinä missä kaikki muutkin. Yh-äitejäkin on aina työttömistä presidenttiin asti. Eli yleistyksillä puhuminen tekee keskustelusta turhan päiväisen.
 
useamman yh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 08:57 riikka83 kirjoitti:
Yhden lapsen yh ei "lyö" rahoiksi. Kun lapsia olisi enemmän niin silloin ei hätää. Kuulostaa karulta mutta niin se on.
toi ei ainakaan pidä meillä paikkaansa. Joka päivä pitää taistella että rahat riittää ruokaan ja vaatteisiin.

ei ole helppoa olla useamman lapsen yh ja opiskelija samalla kerralla.
voihin jotku lapsinlisät olla suuremmat mutta ottakaa huomioon että ruoka, vaate, harrastus yms. menojakin on varmana enemmän
 
jep
Kyllä ne tuet on ihan silkkaa huuhaata. Elatustuki/apu sekä lapsilisän yh-lisä ovat ainoat tuet, jotka on pelkästään yksinhuoltajille saatavilla. Muut tuet (asumistuki, toimeentulotuki, lapsilisä) ovat kaikille muillekin jaossa. Ja näistä yh-tukiaisistakin lapsilisän yh-lisä poistuu heti, jos talouteen muuttaa avokki asustelemaan, mikä on minusta suuri vääryys sekin.

Itse olin 3 lapsen yh 5 vuoden ajan, eikä sillä kyllä tiliä tehnyt. Jos perheessä olisi ollut toinen tienaava aikuinen, olisihan tilanne ollut aivan eri. Mutta pärjättiin silti ja paremmin kuin jos olisi ollut se toinen aikuinen, joka joi kaikki rahat ja teki vain laskuja lisää...
 
minäpä vaan
no miten sen ottaa... kyllä meillä tuo miehen ex mukavasti kolmen lapsen kustannuksella elelee.. päivääkään ei ikinä töitä viittiny tehdä... ja komeesti uudehkolla autolla ajellee ja kännykkä viimpan päälle(lapset kun muistavat aina mainitä äitin uudesta puhelimesta)ym... no lapset sit kulkevat kerjätyissä rytkyissä ym.. ja niin ilmanen hoitopaikka on lapsilla aina ollu kun ei jaksa on niin vaikeeta ( ei oo kuin patalaiskka ja röyhkeä)!! eli saapi päivät maata ihan rauhassa tekemäti mitään!!! ja sossu maksaa lasten harrastukset.. kun äiti ei muuten vie mihinkään!!eli jääpi siitä aika mukava summa itteensä mikä olisi tarkotettu lapsiin!! eli en yhtään ihmettele että on käsitystä että ollaan leveesti!! koska tässäkin tapauksessä mällää itteensä lasten rahat.. tiedän että on myös perheitä niiinkuin te ootte kirjotellu että on pennin venytystä.. tää on nyt se toinen puoli minkä mä tiedän ja tää kun valitettavan totta!!
 

Yhteistyössä