Yksinhuoltajuuden hakeminen - miten?

  • Viestiketjun aloittaja Vieraana
  • Ensimmäinen viesti
Vieraana
Lapsen isä ei halua olla elämässä mukana, joten ei pistä vastaan. Miten siis prosessi käyntiin? Ihan käytännön syistä haluan tätä, ei tarvitse miehen lupaa/nimeä pyytää jokaikiseen lappuun ym. Häntä kun ei tavoita kovin helposti (majailee missä sattuu, puhelinta ei tunnu osaavan käyttää ym.)
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun miestä ei tavoita, hän on tällä hetkellä eri puolella suomea eikä ole halukas tulemaan paikalle!
Sen voi tehdä niinki et sinä käyt oman kunnan lastenvalvojalla joka lähettää paperit miehen kunnan vastaavalle ja mies kirjottaa ne siellä. Ja usein sellaset jotka sanoo et ei tuu tollaseen menee kuiteki kun on virallinen taho kutsujana. Tai sitte jos ihan erimieltä niin kärjäoikeuteen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta kun miestä ei tavoita, hän on tällä hetkellä eri puolella suomea eikä ole halukas tulemaan paikalle!
Sen voi tehdä niinki et sinä käyt oman kunnan lastenvalvojalla joka lähettää paperit miehen kunnan vastaavalle ja mies kirjottaa ne siellä. Ja usein sellaset jotka sanoo et ei tuu tollaseen menee kuiteki kun on virallinen taho kutsujana. Tai sitte jos ihan erimieltä niin kärjäoikeuteen.
Ei ole kirjoilla ko. kunnassa
 
huuu
No ei ne lastenvalvojat tavoita, jos ei halua tulla tavoitetuksi.
Ota yhteys oikeusaputoimistoon, hae elarit ja yksinhuoltajuus sieltä, jos ei lastenvalvojan kautta onnistu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huuu:
No ei ne lastenvalvojat tavoita, jos ei halua tulla tavoitetuksi.
Ota yhteys oikeusaputoimistoon, hae elarit ja yksinhuoltajuus sieltä, jos ei lastenvalvojan kautta onnistu.
Elarit ei mua niinkään "kiinnosta", haluan vain yksinhuoltajuuden.
 
huuu
Kannattaisi kiinnostaa. Lapsi on sinun kanssa täysi-ikäiseksi.
Harrastukset, mahdolliset sairaudet jnejne, joskus vielä tarvitset rahaa, vaikka nyt juuri ei siltä tuntuisi. Tottakai ne kannattaa hakea samalla!!
 
vieras
mites tässä jutussä kävi? saitko yksinhuoltajuuden ja mitä kautta hait? Entä muiden kokemuksia samaisesta asiasta? Miten olet saanut yksinhuoltajuuden?
Meillä lapsen isä ei vastaa puheluihini, ei ota yhteyttä, ei ota lasta luokseen ymsyms..
 
mantelisuklaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mites tässä jutussä kävi? saitko yksinhuoltajuuden ja mitä kautta hait? Entä muiden kokemuksia samaisesta asiasta? Miten olet saanut yksinhuoltajuuden?
Meillä lapsen isä ei vastaa puheluihini, ei ota yhteyttä, ei ota lasta luokseen ymsyms..
No meillä kävi niin onnellisesti, että ex antoi suosiolla yksihuoltajuuden, kun perustelin asian just nuilla käytännön syillä. Tapaamisetkin on luonnistanu aina, vaikka aluksi koittikin venkoilla niiden kanssa. Mutta laitoin kovan kovaa vastaan heti alkumetreillä, niin ei venkoile enää. Ja vaikka tässäkin poikkeus vahvistaa säännön, niin tosiaan, kummasti auttaa kun miehet saa kutsun sinne lv:lle viranomaiselta itseltään. ;)
 
venus
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
jos haet yksinhuoltajuutta,otapa yhteys oikeusaputoimistoon..
Juu, olen samaa mieltä. Mulle sanoi lastenvalvoja ettei niitä yksinhuoltajuuksia nii vain jaella.... Lapsenisä oli myös suostuvainen asiaan, koska ei halunnut olla lapsen kanssa ollenkaan. Menin sitten oikeusaputomistoon josta asiat laitettiin eteenpäin ja kansliapäätöksenä tuli, kun isä ei vastusta ja oli ilmoittanut ettei lapsi kiinnosta. Eli siis saatte sen käräjäoikeudesta helpoiten, vaikka se oikeusapu tieten maksaa.
 
"kirsi"
Juu, olen samaa mieltä. Mulle sanoi lastenvalvoja ettei niitä yksinhuoltajuuksia nii vain jaella.... Lapsenisä oli myös suostuvainen asiaan, koska ei halunnut olla lapsen kanssa ollenkaan. Menin sitten oikeusaputomistoon josta asiat laitettiin eteenpäin ja kansliapäätöksenä tuli, kun isä ei vastusta ja oli ilmoittanut ettei lapsi kiinnosta. Eli siis saatte sen käräjäoikeudesta helpoiten, vaikka se oikeusapu tieten maksaa.
ei oikeus apu maksa mitään jos on huonot tulot.
 

Yhteistyössä