yksinhuoltajuudesta

Meillä on lapsen isän kanssa yhteishuoltajuus, mutta nyt olen tarkan harkinnan jälkeen tullut siihen tulokseen,että parempi minun hakea yksinhuoltajuutta. Lapsen isä on alkoholisti, ja hänen naisystävänsä kaameammasta päästä. Joko alkoholisteja tai pahimmassa tapauksessa narkkareita!!! :ashamed: Miestä ei pahemmin kiinnosta nähdä lastaan, joka on vasta 3kk!!!! seurusteltiin 5vuotta, ennenku miehelle tuli jokin ihme kriisi, joka vei mennessään. Oksettaa ajatuskin, että pitäisi antaa tyttö hänen hoidettavaksi..ja niidin naikkosten!!! Millä todistan miehen kykenettömyyden hoitaa lastaan, ja miten saan hankittua itselleni tuon yksinhuoltajuuden? Mies ei tappelematta siihen suostu takuulla.
 
enkelien lapsi
kyllä on hankala tilanne, tiedän sen kokemuksesta. Itse joudun vielä takuulla taistelemaan huoltajuudesta, mutta joudun menemään oikeuteen asti, sen tiedän. Lastenvalvojan luona kannattaa käydä puhumassa ja jos isä ryhtyy hankalaksi, jää oikeus ainoaksi vaihtoehdoksi. Itse yritän parhaillani hankkia todisteita isän kykenemättömyydestä huoltajaksi...ainakin valvottuja tapaamisia voit vaatia, jos et huoltajuutta saa kokonaan itsellesi. Ja kun lapsi on vielä noin pieni, ei yön yli vierailut tule kysymykseenkään. Ihmeitä voi tapahtua kun lapsi kasvaa.
 
mandiz
Meillä sama tilanne..oikeuteen mennään todennäköisesti..exä:n uusi narkkari..joten ei kiitos..luulin yhteishuoltajuuden toimivan mutta eipä vaan toimi..isä ei kiinnostunut pojastaan kuin pakollisesti kerran parissa viikossa..sääli pojan kannalta..isä muutti pois samana päivänä kun poika täytti 3..oli pojalle pienoinen pettymys.. :'(
 
alannah
Sillo ku aikoinaan erosin tyttöni (4v) isästä, vanhempani sanoivat, et yksinhuoltajuus pitää hankkia mutta mut kuitenki puhuttiin sossussa yli ympäri ja menin laittamaan allekirjoituksen. Ny meillä on yhteishuoltajuus mutta tyttöni asuu virallisesti mun luona ja hoidan nykyisen mieheni kans tyttöäni. Huoltajuus on mulla mutta tyttöni kyll näkee joka toinen viikon loppu isäänsä jota on enempi alkanu kutsuun nimellä ja nykyistä mistäni isäksi. Tuo on kyll sinänsä mietityttäny mua mutta kuitenki se on nii aivan sama miksi kutsukoot omaa isäänsä.
 

Yhteistyössä