yksityiselle synnytystapa/kokoarvioon?

siinäpä se pohtimani asia juuri tulikin, elikkä onko joku käynyt omakustanteisesti yksityisellä teettämässä synnytystapa-arviota ja/tai vauvan painoarviota? kyllähän se neuvolalääkäri on joskus 37+ mutta osaako terveyskeskuslääkäri arvioida tilannetta mitenkä hyvin, ihan vain käsikopelolla? meillä kun ei ultraa ole koko tk:lla...joten jos joku on käynyt yksityisellä niin kertoisitko kokemuksestasi!
 
Moip!!! En ole vielä käynyt mutta varasin tänään yksityiselle ajan ensiviikon tiistaille,tuolloin viikkoja 35+3,kuulemma sopivasti. Täällä Oulussa ois tosiaan vaan 37viikolla olevalla lääkärikäynnillä käsikopelolla tunnusteltu vauvaa tyyliin eiköhän se ehkä mahdu mutta tuolla yksityisellä siis ultraa ja tutkii rööritkin tarkasti :D 40euroa maksaa ettei mitenkään kallis.
 
Kimppa
Ei käsikopelolla mitään tarkkaa arviota saa, mutta ei saa mun kokemusten mukaan ultrallakaan.

Mun molempia lapsia on ultrattu useampaan kertaan raskauden loppuvaiheessa perätilan vuoksi. Mittaavat siinä pään koon ja olikohan se nyt vauvan reisiluun pituuden. Niiden perusteella kone laskee painoarvion.

Arviot ovat minulla heittäneet molemmista lapsista satoja grammoja, toisella lähemmäs kilon, joten varauksella nekin kannattaa ottaa. Henkkoht en usko niihin juuri ollenkaan. Arviot ovat arvioita..

Mutta jos se huojentaa jollain tavalla mieltäsi, niin kaipa sitä kannattaa mennä. Onhan aina kiva nähdä vauva ultrasta :)
 
tup
Olin lähetteellä äitiyspolilla eilen synnytystapa/kokoarviossa. Ultralla mitattiin rintakehän, pään ja reisiluun mitat. Niiden mukaan kone laski painoarvion ja lääkäri väitti että virhemarginaali on vain 10 %. Tiedä sitten, useinhan kuulee että arvio heitti yli puoli kiloa.

Ja vaikka olin sairaalassa arviossa, lääkäri oli vastavalmistunut lisensiaatti. Lantion koosta ei osannut sanoa mitään, vain tyyliin "Nähdään sit synnytyksessä mahtuuko". Eli eipä siinä hullua hurskaammaksi tullut.

Tosin, huojensi mutta samalla huolestuttikin se, että vauva onkin vielä pieni vaikka luulin mahan koon perusteella nelikiloiseksi.
 

Yhteistyössä