Yksivuotishammastarkastus lapselle, joka ei pidä hampaidenpesusta

  • Viestiketjun aloittaja Helsinkimamma
  • Ensimmäinen viesti
Helsinkimamma
Eli tuollaiseen pitäisi mennä, mutta pelkään, että tulee turha reissu. Lapsi ei ole koskaan pitänyt hampaiden pesusta eikä näin ollen avaa helposti suutaan.

Onko kohtalotovereita ja miten reissu on sitten mennyt?
 
"viima"
Ei ole pakko avata suutaan. jutellaan vain yleisesti hampaiden huollosta. Meillä viel kaks veekin on sitä mieltä et kukaan ulkopuolinen ei hänen suuhunsa kurki.mut sain houkuteltua uudella hammasharjalla näyttämään et vieläkö siel joku puuttuu. Kunhan tiedät itse mitä hampaita siel on. ja meillä lapsi rakastaa hampaiden pesua. Annan harjan tahnalla käteen ja saa ihan itse pestä kui pesee, silloin vuos sitten. pikkuhljaa houkuttelin juurikin et äiti kattoo onko tullu hampaita jutulla hänet avaamaan suuta ja pesin itse paremmin. palkinnoks vitamiini, ksylitol ja d-vitamiini pastilli.
 
"outi"
Jaa no meidän hammaslääkäri täti oli vissiin aika natsi sitten, kun väkisin vaan katsoi hampaat lapselta, vaikka huusi ja rimpuili. Enpä yhtään ihmettele, että lapset myöhemmin pelkäävät hammaslääkäriä... Ja mäkin olin saanut etukäteen sen käsityksen, ettei väkisin tehdä mitään, joten olin itsekin aika järkyttynyt tuon käynnin jälkeen. Helsingissä siis tämä hammashoitola.
 
Tartteeko niitä ihan kunnolla kurkata? Meillä hammaslääkäri ihan vaan sormella tunnusteli ja pikkusen katto etuhampaita. Muuten kyseli syömisestä ja hampaidenhoidosta, käytetäänkö jo xylitoltuotteita jne.
 

Yhteistyössä