Yläkäyrällä vauva- onko tullut minkäkokoisia vauvoja?

Nyt menossa rv 31 ja käyrän mukaan yläkäyrällä mennän kasvussa. Olen vieläpä pitkä ihminen (177cm), joten pelkään että vauvasta tulee jättikokoinen.... :snotty: ;)

Onko kokemuksia ja voiko tuosta jotain ennustaa?
 
Niin tarkoitatko sf-mittaa, että on yläkäyrällä...? Ja pelkäät vauvasta tulevan iso..?

Sen verran voin sanoa, että kohdun mitalla ei ole kuulemma mitään tekemistä vauvan koon kanssa.. Tai kaiketi toki siinä vaiheessa saattaa olla, jos mahaa ei ole nimeksikään, niin ei vauvakaan voi oikein olla 5-kiloinen.. :LOL:

Olen kaksi lasta saanut ja molemmista mahani on kulkenut todella yläkäyrällä ja reilusti ylikin jopa.. Mittoja en juuri nyt muista. Molemmat vauvat olivat hieman vajaa nelikiloisia.. Nyt odotan normaalien masumittojen kanssa todella suurta vauvaa ultran arvioiden mukaan ja olen äitiyspolilla seurannassa, luultavasti neljän vkon päästä käynnistetään..

Että semmottista.. Ehkä sinulla ei ole suurta huoleen.. Sen näkee kuitenkin lopullisesti vasta synnytyksessä, kuinka suuri/ pieni vauva on..

Jonna rv 33+3

 
Molemmat muksut menny yläkäyrän yläpuolella. Esikoinen 4000g/50cm, kakkonen 3920g/50cm.

Toisilla taas syntyy ihan "normaali" :D kokosia vauvoja vaikka menee yläkäyrillä =) Kai se on kiinni ihan vauvan asennoista ja lapsiveden määrästäkin.. Vaikea sanoa =)
 
viivitin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 20:10 Jonnakar kirjoitti:
Sen verran voin sanoa, että kohdun mitalla ei ole kuulemma mitään tekemistä vauvan koon kanssa.. Tai kaiketi toki siinä vaiheessa saattaa olla, jos mahaa ei ole nimeksikään, niin ei vauvakaan voi oikein olla 5-kiloinen.. :LOL:


Jonna rv 33+3
Tähän on pakko kommentoida sen verran että tolla sf-mitalla ei ole mitään tekemistä mahan koon kanssa, vauvan koon kanssa voi ollakin. mulla maha oli rehellisesti sanottuna pienin mitä oon koskaan nähnyt, siis en tarkota kuinka laiha oon tms. vaan kumpu oli niin pieni että sen olis pystynyt peittää helpostikin loppuun asti. Sf-mitta meni kokoajan yläkäyrän yläpuolella ja vauvakin oli sitten syntyessään yli 4 kiloinen. =)
 
yläkäyrän yläpuolella mentiin koko ajan ja välillä reippaastikin, äitiyspolillakin veikattiin kahteen kolmeen eri kertaan vauvan olevan noin 4,5 kilonen vähintään, mutta kas kas, olikin vain 3580g ja 51cm.....eipä nuo paljoakaan kerro, vaikka painoarvio tehtäisiin ultrallakin!
 
Sartsa32 harmaana
Mulla kaksi lasta ja molemmat menneet yläkäyrillä mutta ihan normaalikokoiset vauvat syntyneet. Eka 3680gr ja toka 3200gr.

Ei sf-mitta näytä aina vauvan kokoa, riippuu monesta asiasta mm. äidin koosta, lapsiveden määrästä jne.

:flower:
 
hei, yläkäyrillä olen aina odotellut:
1. 3870g ja 52 cm
2. 4480 g ja 55cm
3. 3990g ja 53cm
siinäpä olivat tulokset. Mielestäni vauvan koko ei myöskään vaikuta synnytksen vaikeuteen. Itelläni isoin on ollut helpoin.
 
Kaikissa kuudessa raskaudessa sf-mitta aina kulkenut yläkäyrillä ja silti meidän lapset ovat painaneet syntyessään vain 2,7 kg- 3,3 kg. Itse olen melko pienikokoinen ja lapsivettä on aina ollut reilunpuoleisesti.
 
pakko tähän on nyt kommentoida sen verran että vaikka vauva painais 4500 g niin se ei tarkota että synnytys ois vaikea. tuo painohan voi tulla siitäkin kuinka pitkä vauva on. eli jos on 55 senttiä, niin se painohan tulee siitä.

sanon vaan että se pään ympäryshän kertoo aika paljon.. sanokaapa mikäs teillä on ollut lapsen päänympärys.. ottakaas äitiyskortit esiin ja kertokaa.

mulla oli esikon päänympärys 34.5 cm
ja kuopuksen 35cm
 
Esikoista oottaessa meni puolen välin jälkeen koko loppuraskauden ajan sf-mitta yläkäyrän yläpuolella, ja olen vieläpä pieni ihminen. Kaikki tuttavat kuitenki päivittelivät että ompa sulla pieni maha!! ;) Ja itestä se tuntu niin valtavalta. Tytön mitat syntyessään rv.39+5 3660g 50cm
 
Mulla sf-mitta meni yläkäyrällä myös koko raskauden. Lapsi syntyi rv42+1 käynnistettynä, kokoa oli 4665g ja 55cm, lapsivettä oli enää tosi vähän. En edes huomannut missän vaiheessa et sitä olis tullu, ei edes synnytyksessä. Lapsi syntyi normaalisti, ilman apuja. Olen itse 174cm ja oma pituus kuulema auttoi synnytyksessä ja lapsen ulos mahtumisessa.
 
Juu ei piä aina paikkansa.. Mulla meni yläkäyrien mukaan ja painoarvio semmoset 4,5 kg ja kaikki luuli et iso tulee.. mut neiti oliki 2640 g ja 46,5 et ei mikkään jättivauva.. Mun kaverilla taas meni alakäyrillä ja sillä olikin sitten vauva 4370... et ei aina pijä paikkansa..
 

Yhteistyössä