Ylävatsakipu, apua!!

Mikä ihme mun mahassa voi olla, toissapäivänä alkoi ihan yht´äkkiä kova ylävatsakipu, joka kesti n.5min, sitten meni ohi. Kun tuo kipukohtaus tuli, tuntui, että oksettaa ja myös rintaan sattuu. Kipu on oikealla puolella. Nyt kipukohtauksia tulee n.5-10krt/pv ja muutoin ei juurikaan koske, JOS olen aivan paikallani. Mutta aina liikkuessa, kävellessä tms joka askel koskee. Pahiten sattuu, kun nousen istumasta/kumarrun alaspäin seisoma-asennosta. Myös rasitus pahentaa huomattavasti, esim. harjalla lakaiseminen tuottaa suurta tuskaa. Mistä voi olla kyse?
 
Mietin itekin noita kahta ekaa, mutta ainakaan perusnärästyksen oiretta ei tunnu ollenkaan. Ei siis nouse ruokatorveen mitään eikä polta. Kipu tuntuu pallean/kylkiluitten alapuolella ja siinä tuntumassa, säteilee myös alemmas ja selkään...
 
Jonttura
kuulostaa aikalailla sappikiviltä,meneppä lääkäriin maanantaina koska kun tulee sitten se oikein kova kohtaus ei pysty muuta kun makaamaan lattialla ja oksentamaan välillä...nim.merk. Kokemusta on,ei ollut kivaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Voikos nuo sappikivet tulla ihan tolleen vaan? Täytyy varata aika lääkärille :/ Mitäs niille sitten voi tehdä?
No mites ne muuten tulis kuin tolleen vaan :D Miulla alkoi ihan tyhjästä mutta mulla oli niin hyvä tuuri etten ehtinyt kuin kaksi kohtausta kärsiä kun jo pääsin leikkaukseen ja koko sappirakko poistettiin. Eipä ole sen koommin vaivannut. Mutta ne kohtaukset olikin sitten kahden päivän mittaisia... hyi olkoon :x
 

Yhteistyössä