ylävatsakipu joka painottuu oikealle?

sitä toivon, on vaan inhottava kun kipu on joka päivä....ja saattaa kestää neljäkin tuntia. :| :ashamed: olen kertaalleen jo puhunut neuvolassa asiasta lääkärille, ei ottanut oikein mitään kantaa. :/
 
Minulla oli tuota samaa kipua ja neuvolassa epäilivät sappikiviä. Ylävatsa ultrattiin. Kiviä ei löytynyt, mutta oireetkin oli ultraan mennessä jo loppuneet. Epäili, että on voinut olla pieni kivi, joka on itsestään lähtenyt tai sitten soraa, joka ei näy ultrassa. Mulla auttoi oireiden loppumiseen kun jätin omenan, salmiakin ja lakritisin ja suolakurkun pois. Noi ruoka-aineet on aika yksilöllisiä, joten testaamalla selviää mitkä aiheuttaa sappioireita. Mulla oli tuota kipua yli kahden viikon ajan joka ainut päivä. Tuskaista oli. Joskus rennie hieman helpotti (vaikkei siis ollut närästystä). Kannattaa kokeilla. Voimia ja jaksamaista ja ota ihmeessä asia uudestaan puheeksi neuvolassa.

Kukka80 rv 24+1
 
Minulla on samantyyppistä ollut sekä esikoisesta että tästä raskaudesta ja laitan ihan vain ummetuksen piikkiin. Raskaampi ruoka ja heti reagoi. Samoin vatsalaukku eli närästys tulee jo varhaisessa vaiheessa. Inhottavaa, mutta menee ohi kyllä viimeistään, kun muksu maailmassa.
 
raskaudesta johtuvaksi minäkin tätä toivon...panadol ja vasemmall kyljellään olo auttaa... :| viikkoja nyt 22+1

minulla on kyllä ollut samanlaista kipua jo aikaisemmin ja kerran ultrattu eikä mitään löytynyt, mutta tästä on jo vuosia aikaa...
 
sappikiviin viittaavaa ei löytynyt...synnytysalista määräsivät tätä....oksensin alkuraskaudessa noin 10 vk ja lääkäei epäili mahan/suolen ärtyneen kun nyt sitten olen syönyt...onko tietoa lääkken raskaudenaikaisesta käytöstä?
 
Niin mulla kans vähän saman tyylistä vaivaa.
Erona vaan se että kipu tuntuu lähinnä kylkiluiden päällä olevissa lihaksissa, sekä suoraan muutaman sormen leveyden oikean rinnan alapuolelta alkavaksi. Välillä on vihlovan tuntuista ja sormin tunnustellen pystyy rajaamaan alueen melko suureksi. Hengittäessä ei kuitenkaan satu eikä ruokailujenkaan jälkeen oireet mitenkään lisäänny.
Oisko vaan masun kasvamisesta johtuvaa lihaskipua vai jotain muuta?
 

Yhteistyössä