Ylävatsan puutuminen

Onko kenelläkään tällaista hassua puutumisen tunnetta ylävatsan kohdalla, juuri rintojen alla?

Itse huomasin eilen tällaisen oireen ensimmäistä kertaa ja tänään tuntuu sama asia vaivaavan. Tätä näyttää ilmenevän istuessa pidemmän aikaa paikoillaan. Tuntuu kyllä todella hassulta! En ole kyllä elämässäni koskaan kohdannut vatsan puutumista!

Mutta tuskin kuitenkaan mitään vakavampaa? Osaako joku antaa mitään fysiologista syytä tälle?
 
Hei, mulla on ihan sama! Myös esikoista odottaessa oli samanlaista, enkä ole kyllä kuullut ikinä aiemmin että kenelläkään muulla olisi samaa :) Nyt alkoi puutumaan jo rv25 tienoilla ja nyt 32 viikolla on päivittäistä kun tulee istuttua tietokoneella pöydän ääressä.
Vatsa puutuu lähinnä oikealta puolelta rinnan alta, ja siinä vauvan jalat yleensä on. En usko että se mitenkään vaarallista on, vaikken ainakaan itse keksikään että mistä se johtuu.
 
Mulla on ollu ylävatsa oudosti tunnoton melkein koko raskauden ajan. Nyt on menossa viikko 35 ja sama jatkuu edelleen. Eilen laitoin melko painavan klemmari/nasta-laatikon ylävatsan päälle, eikä se tuntunu miltään :D Kerro sit karma mistä se johtuu, jos saat selville :)
 
Minulla oli myös odotusaikana sitä; varmaan 25 rvkolta lähtien. Mulla sanottiin et syy vois olla heijastekipu, joko jostain vatsanalueen venymisestä/vauva vie tilaa sisäelimilta tms. tai sitten ihan selkärangasta. Ja mulla ainakin vanha selän tapaturma oireili raskausajan ja mitä pahempi se oli sitä enemmän ylävatsa kipuili. Mulla siis ei ollut tunnottomuutta, mutta sellaista pistelyä kuten joskus on kädessä tms. kun se on ollut puutunut.
 
Mulla ollu kans ihan samaa, tavallaan tuossa rintalastan korkeudella,oikealla puolella. Varsinkin jos oikealla kylellään makaa niin puutuu tosi helposti. rv 23+1 nyt, ja n. viikon ollut kyseinen "vaiva". Toivotaan että vaaratonta, ehkä siellä vaan sisäelimet lytistyy pikku asukkaan tieltä :D
 

Yhteistyössä