Yleinen oletus että isovanhemmat sairasta lasta?

  • Viestiketjun aloittaja hiippi
  • Ensimmäinen viesti
hiippi
Onko yleinen oletus että jos isovanhemmat asuvat lähella eivätkä ole työelämässä ni et he hoitavat lasta ku hän sairastuu (siis jotta vanhemmat pääsee töihin)?

Kävin työpaikallani ja eräs tuttu kysyi lapseni isovanhemmista. Sanoin että vieressä asuvat ja pian töideni alun jälkeen toinen jää eläkkeelle ja n. vuoden päästä sitten toinen. Tämä tuttu totesi että sehän on hyvä kun lapsikin menee hoitoon ni iskee kaikki taudit.

Olenko outo jos haluan itse (tai mies) hoitaa lapseni jos hän sairastuu?
 
En tiedä oletko outo. Kyllä minä voin kipeän lapsen isovanhemmille laittaa, jos se on ok. Toisen työn luonne on sellainen, että on välillä kotosalla päivisin, ja nytkin toinen lapsista on siellä kun on puolikuntoinen. En välttämättä olisi kehdannut pyytää vapaata sen takia, kun ei ole kauhean kipeä.
 
"alma"
Jos työ on vastuullista/ kiinnostavaa /sellaista, missä rästiin jääneet työt hoitaa itse, niin useimmat haluavat välttää poissaoloja mahdollisimman paljon.
Tietenkin, jos tilanne on sellainen, ettei noista poissaoloista kukaan kärsi, on kynnys kotiinjäämiselle matala.
 
"niin"
Kyllä meilläkin kun yksi isovanhemmista (oli vielä miehen isäpuoli) oli lomautettuna hoiti poikaamme kun tämä sairasti. Oli ihan itsestään selvää että vaari ottaa pojan ettei meidän vanhempien tarvitse olla poissa töistä tämän takia. Totta se on, ettei työnantaja voi vaatia tätä, mutta eihän sitä palkallista vapaata lapsen sairauden takia saa kun 3 päivää. Joten jos lapsi sairastelee enemmän on suuri etu kun läheltä löytyy joku joka tätä hoitaa, jottei vanhempien tarvitse ottaa palkatonta.

Miksi haluat välttämättä itse hoitaa kun lapsi sairastaa. Eikö lapset ole yhtä hyvässä hoidossa isovanhempien luona?
 
"aloittaja"
[QUOTE="niin";27685251]

Miksi haluat välttämättä itse hoitaa kun lapsi sairastaa. Eikö lapset ole yhtä hyvässä hoidossa isovanhempien luona?[/QUOTE]

En osaa sanoa.. Ehkä se mielestäni kuuluu mun tehtäviini äitinä (sekä miehen isänä). Mielummin annan sitten isovanhemmille tilaisuuden olla lapsen kanssa ku hän on terve ja viettää mukavan vapaapäivän hoidosta.
Omani jonka kohdalle tätä ajattelen on vasta juuri ja juuri 3v. joten ehkä sitten 1-2 vuoden päästä voisin ajatella toisin :)
Tuntuu että pieni potilas tarvitsee juuri niitä omia vanhempia etenki sairastaessa.
 
Meillä miehen isällä sellainen työ että on välillä kotona. Mutta ei tulisi mieleenkään laittaa tyttöä sinne silloin kun on kipeimmillään, koska kuitenkin kaipaa äitiä tai isää siihen lähelle turvaksi. Mutta sitten, kun on näitä toipilaspäiviä eli ei ihan terve, mutta ei kuitenkaan kovin kipeä, eikä uskalla vielä päiväkotiin laittaa, niin ollaan pyydetty vaari avuksi.
 

Yhteistyössä