yleistäkin, et isä kylvettää pikkuvauvan?

Usein olen tuttavapiirissä törmännyt sellaseen, et isä kylvettää vauvat, koska äiti pelkää, et pudottaa vauvan veteen, tai jotenkin saa sen hörppäämään vettä ja hukkumaan. Ainakin viidessä eri perheessä on vauvan kylvetys aina isän homma ja kahessa muussakin aina kuin mahollista. Mä en edes tajunnut pelätä ku vauvaa kylvetin.. :ashamed:

Mutta se oli kyllä oikeasti huvittavaa, kun ystäväni ensi kertaa kun rupesi vauvaa kylvettämään, kokeili kerran, kiljahteli useammankin kerran ja huusi sit miehensä, et tää vauvahan hukkuu..Siitäpitäen ollut aina sopivasti lenkillä tai jossain ihan muualla, kun vauvaa kylvetetään. Mihinkä se nyt siittä käsivarsilta hukkuis. Mutta pelko tuokin.
 
viaras
Meillä isä kylvetti aina molemmat muksut kun olivat ihan vauvoja. Ei siksi, että mä oisin pelänny hukuttavani ne tms vaan ihan siksi et siinä oli mulle hetken lepo tauko etenkin tuon kakkosen aikana kun se roikku tississä oikeestaan aina paitsi kylvyssä ollessa, melkein nukkukin tissi suussa.
Eli meillä johtui äitin laiskuudesta :)
 
Keittiönoita
Nyt kun kysyit...useimmissa tuntemissani perheissä isä kylvettää vauvan. Ja se on justiinxsa sitä, mitä Lentokalakint uossa sanoi, isällä on edes jokin tehtävä vauvan hoidossa.
 
Joka toinen kerta on miehen kylvetys vuoro ja joka toinen minun.
Eikä johdu mistään peloista tai muusta, mutta ollaampahan jaettu tuokin homma tasapuolisesti ettei tarvitse kummankaan napista kun "aina joutuu tekemään".
 
täällä myös
meillä kanssa isukki kylvettää vauvan ja aikasemminkin jo kylvetti esikoisen, ei ole pelko kysymys meilläkään vaan siten saa isukin hyvin osallistumaan vauvan hoitoon:)
 
En ole koskaan pelännyt vauvan kylvettämistä. Synnärillä jo hoitsut pyysi isin ekaan kylvetykseen ja siitä tuli sittemmin tapa. Isin ja vauvan oma hetki. Meillä muutoinkin isi ollut vauvanhoidossa paljon mukana ja ihan omasta halustaan :heart:
 
No meilläkin tuo mies noiden vauvojen kylvetykset yleensä hoitanut, kun mie oon tuon imettämisen "päässyt" hoitamaan, niin on ollut sitten isilläkin tyttöjen kanssa oma juttunsa. :)
Tällä hetkellä ne tosin on vähän mun harteilla kun tuolla miehellä menee vapaa-aika remonttia tehdessä. Mutta eipä se mitään, esikoinen kovasti auttelee pikkusiskon kylvettämisessä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Meillä myös isä kylvetti useimmin, ihan siitä syystä että halusi kylvettää ja osallistua vauvan hoitoon :) .
samma här! musta on kiva et imettely on ikäänkuin mun hommaa ;) ja kylvetys isän hommaa... en määkään pelkää lasta hukuttavani tms. mutta miehest on kiva että isäl ja pojallakin on oma yhteinen hetkensä =) se sopii mulle hyvin.
 
meillä kans isä on kylvettyny aina kaikki vauvat :D
se on ollu aina semmonen isin ja vauvan yhteinen hetki :heart: ja vieläki muksut käy isin kans aina suihkussa&saunassa jos on mahollista (eli jos isä ei oo töissä tai jossain) :)
 
vieras
En ole koskaan kyllä törmännyt tuohon, että äiti pelkäisi hukuttavansa lapsen. Tuo sinun kaverisi tapaus on ollut varmasti yksi harva, joka on pelännyt, mutta muuten ei varmaan ole syynä tuollainen noissa sinunkaan tuntemissasi perheissä. Minunkin kokemuksen mukaan kyllä sen takia kylvettää miehet, että isä saisi hoitaa pientä vauvaa jollain saralla, kun yleensä se on äiti joka ihan vastasyntyneelle on se välttämättömin.
 
Josko se sit tuttavaperheissäkin olisi ihan puhetta vaan, että ei uskaltaisi, jotta mies tuntisis ittensä tarpeelliseksi ja saisi hyvän mielen.. :D Paitsi tuon yhden ystäväni kohdalla, se ihan oikeasti pelkää, että jos se vauva saa hörpättyä sitä vettä, niin se hukkuu. Ei pysty edes katselemaan ilman jatkuvaa aietta napata lapsi pois "hukkumasta". Mitenhän sitten, kun laps haluaa uimaan.. :whistle:
 

Yhteistyössä