Yli 1-vuotiaat, juovatko Neocatea vai Neocate Advancea?

Meidän poika täytti vuoden ja saatiin sairaalasta uusi resepti tohon Advanceen, sitten selviskin että se on paljon kallimpaa kun pelkkä Neocate, joka ei halpaa sekään. Onko se aina tapana että siirrytään tuohon Advanceen?
Olen vaan törmännyt siihen että kaikki lääkäritkään ei tiedä että yli 1-vuotiaille on olemassa toi Advance, viimeksi Jorvissa käydessä lääkäri ei tiennyt onko yli 1-vuotiaille eri tuote kun asiasta kysyin.
Eli voiskohan sitä vaan kuitenkin jatkaa tuolla Neocatella *pohtii*
 
Mun käsittääkseni ei ole tarkoitus, että kaikki Neocaten juojat siirtyvät Advance-versioon. Meillä oli aikaisemmin käytössä Neocate-perusversio ja sillä oltaisiin jatkettu lääkärin ohjeen mukaisesti jollei Nutri Soija olisi sopinut 1 v. eteenpäin.

Jotkut juo muita kuin Neocaten perusversiota esim. syystä että joku muu versio sopii paremmin kuin perusversio (eroja koostumuksessa) tai siksi että niissä yli 1-v versioista on joillekin hyvin suppella ruokavaliolla oleville allergikoille vieläkin enemmän hyötyä kuin perus-Neocatesta.

Eikö tosiaan mitenkään perusteltu sairaalasta muutosta reseptiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahmutar:
Mun käsittääkseni ei ole tarkoitus, että kaikki Neocaten juojat siirtyvät Advance-versioon. Meillä oli aikaisemmin käytössä Neocate-perusversio ja sillä oltaisiin jatkettu lääkärin ohjeen mukaisesti jollei Nutri Soija olisi sopinut 1 v. eteenpäin.

Jotkut juo muita kuin Neocaten perusversiota esim. syystä että joku muu versio sopii paremmin kuin perusversio (eroja koostumuksessa) tai siksi että niissä yli 1-v versioista on joillekin hyvin suppella ruokavaliolla oleville allergikoille vieläkin enemmän hyötyä kuin perus-Neocatesta.

Eikö tosiaan mitenkään perusteltu sairaalasta muutosta reseptiin?
Ei perusteltu. Tulin itse kysyneeksi että onko Neocatella eri valmiste yli 1-vuotiaalle kun siinä Neocate purkissa lukee että tarkoitettu alle 1-vuotiaille. Lääkäri sitten selvitti onko olemassa tuotetta erikseen yli 1-vuotiaille, ei siis tiennyt itsekään onko sellaista olemassa. Lähtiessä sain reseptin kouraan ja lääkäri sanoi että siirrytte tähän kunnes ollaan käytetty jo ostetet Neocatet. Rupesin vasta sitten kotona miettimään asiaa ja silloin selvisi vasta esim. tuo hinta.
 
Tulee sellainen olo, että lääkäri ei tosiaankaan itsekään taida tietää syvällisempiä perusteluja teidän tapauksessa (olisi kai kertonut...?)... muuta kuin se mikä purkkien kyljissä lukee iästä. Käytännössä tosiaan suurin osa Neocaten juojista jatkavat perusversiolla 1 v. jälkeenkin kokeneiden allergologien ohjauksessa, jotka ovat 100% varmasti tietoisia eri versioista.

 
Kiitos vastauksista. Soitan joka tapauksessa Jorviin ja tiedustelen lääkäriltä josko voimme jatkaa tuolla Neocatella, se on sopinut meille niin hyvin ettei olisi mielekästä sitä edes ruveta vaihtamaan vaikka eiköhän tuon advancekin sopisi. Hinta vaan on aika rasvanen jos tosiaan pakkauksesta tulee vaan 1,6 litraa ja maksaa n.15e orvauksen jälkeen.
 

Yhteistyössä