YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

Onnittelut Siiri ovisplussasta. Nyt vaan se mies äkkiä kotiin :kieh:

Jospa minunkin eiliset kipuni olivatkin vasta ovista. Myöhään olisi, mutta mistäpä sitä tietää jos siellä vaikka kuplaansa unohtunut höpsähtänyt munis yritti tunkea ulos. No sai olla kyllä aika viriili simppanen jos sitä höperöä joku ehti vielä kolkuttelemaan. Meillä ollut kaikenlaista pikkujouluilua, muuta iltamenoa ja uupumusta, eli peittojen pöllyttelystä on jo jonkin aikaa.

Meillä ei etelärannikolla lunta ole yhtään. Ihan mustaa ja viime yönäkin satoi vettä myrskyämällä. Voi plääh.

Pinkkis (joka vieläkin viivyttelee kauppoihin lähtöä)
 
Noniin, nyt on jouluostokset tehty ja koti odottaa kiillottajaa :whistle: Tämä on muuten elämäni ensimmäinen joulu, kun en ole aattoon asti töissä. Tuntuu jotenkin kummalliselta olla vaan kotona ja rauhoittua jouluun. :flower: <-- noita olen ollut myymässä jouluisin

Vieläkin tuijottelen tuota ovisplussatikkua... en nimittäin ole koskaan saanut nion vahvaa viivaa aikaiseksi, joten olen varmaan lakannut testailun liian aikaisin. Ja eikös se niin mennyt että ovisplussasta about 24 h niin ovulaatio tapahtuu, eli mehän keritään kyllä erinomaisesti tämä käyttämään hyödyksi...

Jouluntuoksuista aikaa kaikille. Alan väsään pipariglögimanteliliköörikakkua :saint:
 
Joulua! Kyllä on kuulkaa viime päivät menneet joulumyllerryksessä, ja niin menee vielä huominenkin. Kaupoissa on pyöritty, siellä on yhtä hullunmyllyä, kotona siivoustasiivousta. Mutta aivan jouluhörhönä nautin tästäkin :heart: Sitten jouluaattona kaikki seisahtuu kuin seinään, istutaan joulupöytään, jaetaan lahjat, tuijotetaan kuusenkynttilöitä... Kaikki krumeluurit olla täytyy, muuten ei joulu ole joulu. Kuin ihmeen kaupalla saatiin lumetkin maahan, yöllä oli pehmeää pumpulituppoa tiputellut :)

Ovisaikaan asianmukaisesti peitot pöllysivät. Ovisviiva piirtyi tikkuun, vaikka luulin että hoitojen jälkeinen kuukausi olisi ovuloimaton. No, kuka prkl noista tietää |O Mujnasarjoissa ihme jytinää vielä ovisajan jälkeenkin, ilmeisesti hoidot aiheutti jälkijäristyksiä. Toivottavasti siellä ei kysta rymistele. Siiri onittelut paksusta ovisplussasta :heart: On ne ihania, nekin... =) Herranjee, tuo pipariglögi... ööööö... kuulostaa ihan uskomattomalta, nam!!! :p

Kaikille yhteisesti toivotan ihanaa, rauhallista joulunaikaa....! Jos ei tule sitä ennen piipahdeltua...Kuka tietää..

 
Pohja:
1 pkt Sunnuntai -piparkakkutaikinaa tai sama määrä itse tehtyä piparitaikinaa

Kostutukseen:
punaista glögiä (voi terästää manteliliköörillä)

Täyte:
8 kpl liivatelehtiä
½ dl mantelilikööriä
4 dl kuohukermaa
1 prk maitorahkaa
200 g Keiju Vanilja-tuorejuustoa
vajaa 1 prk luumumarmeladia
2 tl vanilliinisokeria
(tarvittaessa sokeria)

Kiille:
3 dl punaista glögiä
1 dl hyytelösokeria

Kaulitse piparkakkutaikina noin 5 mm paksuiseksi levyksi leivinpaperin päälle. Ota irtopohjavuokan reunuksella pohjan kokoinen pala taikinaa, ja pienemmällä muotilla koristeita kakun reunaan. Jätä kakkupohjan reuna paikalleen paistamisen ajaksi, niin taikina ei leviä reunoilta liian suureksi. Paista 200 asteessa kypsäksi ja jäähdytä piparit.

Laita irtopohjavuokan pohjaosan päälle leivinpaperi ja purista reuna kiinni pohjaan. Laita piparipohja vuokan pohjalle ja kostuta. Laita liivatteet likoamaan kylmään veteen. Vaahdota kuohukerma. Vatkaa toisessa kulhossa rahka, tuorejuusto, vanilliinisokeri ja luumumarmeladi sekaisin. Kiehauta mantelilikööri kattilassa ja lisää siihen puristetut liivatteet. Sekoita tasaiseksi ja kaada seos ohuena nauhana rahka-tuorejuustoseokseen samalla vatkaten. Nostele kermavaahto varovasti sekaan ja kaada täyte tasaisesti piparipohjalle. Tasoita pinta, peitä foliolla ja nosta kylmään hyytymään. Anna seistä kylmässä vähintään 4 h

Kuumenna glögi kattilassa (tiivisteestä tehdystä vahvasta glögistä tulee kauniimman värinen). Lisää hyytelösokeri ja sekoita. Anna kiehahtaa koko ajan sekoittaen. Kun liemi on vähän jäähtynyt, kaada se varovasti lusikan avulla kakun pinnalle. Nosta taas kylmään hyytymään. Koristele ennen tarjoilua esim kermavaahdolla ja pipareilla.



Ei ole minun ohjeeni, netistä jonkun blogista pongattu, mutta on NIIN sairaan hyvää...
 
Hyvää ja rauhallista joulua! Lapset tuossa koristelee kuusta ja puuro+kinkku näin ensalkuun odottaa syöjäänsä :D Haudoilla ja mummoilla käydään sitten illemmalla ja pukki kolkuttekee ovilla jtn kuuden-seitsemän aikaan... Ovis aika oliskin just sopivasti menossa :) No tappeluksihan tuo kuusen koristelu meinaa mennä kun neiti ei saa laittaa montaa palloa samaan oksaan :( :wave:
 
Täällä vaavin syöttöjen välissä käymässä. Oikein Hyvää Joulupäivää kaikille!

Meillä ei meinaa röhäyskä mulla ja 2-vuotiaalla antaa millään periksi. Kurja tauti ollu, kun niin sitkeää flunssaa. Nuha ja yskä pahimpia. Muuten ok! =)
 
Heippa

Neeanäiti toivottavasti teillä flunssa helpottaisi pian :hug:

Täällä koko Joulu mennyt kuumetaudissa, ollaan koko perhe oltu 37-39 asteen kuumeessa, onneks on nopeeta et kestää päivän verran tuo korkea kuume paitsi itselläni jo toista päivää et tänään mennyt lepäillessä koko päivä kun heti kun on ylhäällä tuntuu et huippaa :ashamed: Kovaa yskää lisäks kaikilla ja nenä vuotaa vähäsen :snotty:
Ja eikös se tätiikin löytänyt paikalle et mulle saa siiri päivittää kp 2/30 huomiselle :'(

Huomiselle kaikille mukavaa Tapaninpäivää :wave:
 

Muutamaa kadonnutta lammasta kaipailen...
Vai onko minulta mennyt jotain ihan ohi, sekään ei olisi mikään ihme.

Annemaarit.............................37/24-28
touhu tenava..........................47/27-30
AinoEmilia................................49/ 31-34

Vatsa täynnä jouluruokaa, glögikakku oli hyvää vaikkei pinta hyytynytkään, taisin ostaa väärää hyytelösokeria.

Omat kierron päivät ovat odottavat, menee yli uuden vuoden ennenko voi alkaa jännäilemään.

Ketäs me tässä välissä jännitettäis? Olis NIIN kiva saada taas jotain tikkukuvia nähtäville ;)
 


Pakko vielä vähän leikkiä näiden kuvien kanssa. On nimittäin tuon kinkun jäljiltä juuri tuollainen olo :)

Meidän lähipiiriin on muuten tullut kaksi vauvaa eilen... ja molemmat melko pitkän odotuksen jälkeen. Ei paljon parempaa joululahjaa voisi saada.
 
Siiri :wave: kyllä mä jossain välissä ilmoittelin menkkojen alkamisesta, nyt siis menossa jo kp 12 ja ovisaikoja elellään näin jouluna :D Tikuttaa en ole nyt jaksanut, kun melkein koko joulu toisten nurkissa (siis miehen ja omien vanhempien) roikutaan, mutta yritetään tässä sen verran peittoja heilutella, että mahiksia raskautumiseen olis.

Täällä ainakin pikkukakkosen haaveilijan joulu mennyt sairastellessa, paranemisia teille. Meillä myös poika ollut kipeenä aatonaatosta lähtien. Eilen jaksoi onneksi aika hyvin, mutta tämä päivä mennyt kurkkukipua itkeskellessä :'(

Kohta täytyykin tuonne pojan viereen mennä, tahtoo aina kipeenä äitin vieressä nukkua. Toivottavasti yö menee ilman itkeskelyä, mutta onneksi näin jouluna saa itsekin päikkäreitä nukuttua.

Oikein ihanaa joulunaikaa teille kaikille!
 
Hyvää Tapaninpäivän iltaa kaikille!

Me olemme kotiutuneet sukulaiskierrokseltamme..ihana oli joulu, mutta tuntuupas taas mukavalta olla ihan vaan kotona omissa oloissaan. Ainakin voisi pikkuhiljaa siirtyä syömään jotain muuta kuin jouluruokia :x


Ihan tarkkaa kp:tä en tällä hetkellä edes muista!!?? Mulla taitaa olla vähän sama tilanne kun Siirillä...Uuden Vuoden yli pitänee malttaa jännäillä. Ellei sitten täti sitä ennen paikalle kurvaa. Pah. No ootellaan...

Tulkaapas kertomaan Joulukuulumisia!

Pinkkis :xmas:
 
Yöllä iski äkillinen rintatulehdus. Kuumetta 37,6 vauva ollut tosi levoton illasta asti. Nyt vasta nukahti. Olin äidin luona enkä lypsänyt rintaa tänään kun aamulla. Imetin kyllä tiuhaan, mutta ei ole auttanut, ehkä saanut kylmää. Menen suihkuun helpottamaan oloa. Kaamea palelu. Yritän imettää tiheästi jospa helpottaisi, lypsin jo äsken rinnan. Öitä!
 
Neeanäidin rintamukselle paranemista. Ikävä on tuo tulehdus. Oon kerran sen kokenu.

Täälläki kotiuduttiin reissusta eilen. Hyvin meni mökkeily, ykkönen oli kahteen otteeseen suksilla rinteessä. Me muut riehuttiin pulkkamäessä.
 
Neeanäiti tuohon rintatulehdukseen. Lämmin kaulaliina rintojen ympärillä on paras lääke lämpimän suihkun jälkeen. Minä jouduin kesähelteellä käyttämään villahuivia bikiniyläosan päällä :) taisi olla mahtava näky.....

Nauttikaa vapaista niillä jota sitä vielä on. Ihanasti katkaisee tämä joulu tuon äärettömän kiirus rumban.

Mimmimamma
 
Hei!
Vieläkö on tilaa yhdelle melkein nelikymppiselle, joka vauvakuumeilee? Ikää minulla on parin viikon päästä 39v, miehellä vähän enemmän. Edellisestä avioliitostani mulla on kaksi teini-ikäistä lasta ja nyt sitten tästä uudesta liitosta parivuotias tytär. Vielä tekisi mieli saada joukon jatkoksi neljäs lapsi...Yritystä saattaa vähän hidastaa paitsi minun ja mieheni ikä, myös reuma, johon sairastuin viimeisimmän synnytyksen jälkeen.

Yrityskierto on muistaakseni tällä hetkellä kolmas, nyt eletään kp 21/30. Ovista tikutin elämäni ensimmäistä kertaa tässä kierrossa. Selkeän haamun sain jo kp 11, mutta sen jälkeen en mitään. Oireiden perusteella ovis olisi ollut n. kp 14, eli aiemmin kuin yleensä. On toi ovistikkujen tulkinta sellaista oraakkelin hommaa, että kovin monta kuukautta en haluaisi siihen tuhlata!

Raskausoireita tietenkin tässä vaiheessa kiertoa pukkaa reippaasti, mutta en niiden varaan halua mitään laskea. Menkka- ja raskausoireet kun on ainakin mulla niin samanlaiset. Perjantaina me lähdetään viikoksi etelään, ehkä sitä ennen jo voisi herkällä testillä testailla, että tietää että voiko matkalla nautiskella viiniä. Matkalaukkuun en aio raskaustestejä pakata, rajansa se on masokismillakin...

Hyvää joulun ajan jatkoa kaikille! =)
 
Hei taas pitkästä aikaa! Toivottavasti teillä kaikilla on ollut oikein ihana ja rauhallinen Joulu!
Meillä oli vieraita, pukki kävi ja kaikki tehtiin hyvin perinteiseen tapaan eli oli tosi ihana Joulu. Ainoana miinuksena on ollut se, että vähän puolikuntosena olemme jokainen ollut, flunssan kourissa. Täti kolkuttelee jo ovella; menkkajomotukset ovat astuneet kuvioihin tuttuun tapaansa...näinä päivinä pitäisi alkaa...aavistus siis vielä toivoa jäljellä. Huomenissa lähdemme astuttamaan koiraa. Toivottavasti edes se onnistuu
:LOL: :LOL:
Tervetuloa remmiin Destiny. Mukavaa, että valitsit tämän pinon. Niin ja mukavaa matkaa teille sinne etelän lämpöön!
Meillä oli herätessä 10 astetta miinusta. Oli ihanaa käydä lenkillä, kun lumi narskui kenkien alla. =)
Nyt täytyy antaa lapsukaisille vähän jotain purtavaa ja sitten suunnataan terveyskeskukseen taasen kuuria hakemaan. Sinne meiltä matkaa 50km eli sellainen mukava sunnuntaiajelu tiedossa. Angiinalta näyttää pienimmän kurkku :(
Keskimmäinen myös kurkkua valittelee ja kuumetta on se 39 joten hänet samalla myös tutkitutamme.
Kaiklle oikein mukavaa loppu vuotta ja Onnellista ja hedelmällistä uutta vuotta!!!
Terkuin: Kikkara
 
Heippa kaikille ja tervetuloa tänne kuumeilemaan Destiny

Joulut vietetty ja huomenna taas työpäivä edessä. Hyvin on kyllä päässyt arjesta irti tässä viiden päivän vapaaputkessa. Poika jäi vielä mummolaan lomailemaan, haetaan sitten alkuviikosta kotiin.

Toivottavasti Neeanäitin rintatulehdus on jo helpottanut. Itse en ole tuota onneksi kokenut.

kikkara tervehtymisiä teidän lapsille ja koiralle plussapuhuria :LOL:
 
Tervetuloa Destiny! Kiva saada uutta porukkaa kuumeilemaan...olemme aika hiljaisia olleetkin viime aikoina :/

Kirjoitit Destiny, että sinulla menkka-ja raskausoireet ovat aina olleet kovin samanlaiset. Saako udella aavistitko plussakierroissasi sitten jostakin asian kuitenkin ennen testiä? Itse tuskailen joka kuukausi asteeltaan vaihtelevien oireiden kanssa ja aina ne ovat vaan pms-oireita, vaikka kelpaisivat mainiosti myös raskausoireiksi jos niin haluaisi tulkita...Oon tässä yli vuoden aikana oppinut ainakin sen ettei kannata käydä lueskelemassa raskausoirepinoja kun jokatapauksessa sitten rymisee pilvilinnoista alas :LOL:

Minä täällä lomailen vielä muutaman päivän. Nyt on hiukan hölmistynyt olo...pitäisikö sitä ryhtyä johonkin "hyödylliseen" vai jatkaako suklaarasian ja kirjan kanssa rentoilua :D

Toivottavasti Neeanäiti voi jo paremmin! :flower:

Pinkkis
 
Nonni. Lomalainen on päivittänyt listan. Uusi vuosi sieltä tulla kolkuttelee...

Edelleen huhuilen erilaisten testikuvien perään. Kukas meistä seuraavaksi testailee?

Pinkki69..................................26/26-30
Siiri S.......................................26/27-34
Ebony......................................30/28-30
kikkara....................................31/28-31

Minä en ainakaan, kun oviksen pongasin vasta päivillä 19-20 eli taas on pitkä kierto tulossa.

Kaunista maanantaipäivää tytsit.
 

Yhteistyössä