YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

Moikka taas pitkästä aikaa, hiljaiseloa olen pitänyt kun ei ole ollut mitään raportoitavaa. Tilasin Clearbluen digitaalisen ovistestin ja tänään testailin sitten ensimmäisen kerran (kp 15/32), Clearbluen sivujen laskurilla laskin tuon päivän, jolloin kannattaa alkaa tikuttelemaan. Helppo oli tuo testi käyttää ja se tosiaan tehdään aamupissasta, ohjeessa lukee.

Mutta ei ovista tänään, jatketaan harjoituksia =)
 
Jännä että clearbluen digiovistestilläki pitää testata aamulla, en tiennytkään, mut en ole sitä kyl kokeillutkaan. Mulla on käytös tuo personaehkäisymonitori, jota käytän toisin päin oviksen metsästykseen. Siinä kans pitää testata aamulla.

Mut just nyt tässä kierrossa kävi niin, että eilen aamulla klo 6 personan tikku näytti minusta aika plussalta (monitori ei kuitenkaan noteerannut vielä plussaksi), sit käytin pregcheckin tikun samasta pissasta, tuli tosi vahva viiva,m ut kumminkin vielä nega. Tein sit eilen vielä klo 13 ja klo 18 pregcheckin ovistestit. Klo 13 oli vahva ovisplussa, ja klo 18 vielä tasavahvat viivat. Tänä aamuna persona tunnisti lopulta ovisplussan, mutta pregcheckin ovistesti oli aamulla jo hiuksenhienosti nega ja nyt iltapäivällä jo ihan selvä nega. Eli jos olisin testannut vain aamulla, niin pregcheckillä en kunnon plussaa olisi ehtinyt saada. Personahan taas periaatteessa näyttääkin nimenomaan ne mahdolliset ovispäivät, eli se näyttää ovista just tänään ja huomenna.

Tänään mulla onkin ollut ovisjuilintaa, joten ehkäpä se on tänään ollut. Sellaista selkeää oviskipukohtausta ei ole kyl ollut, joten toivon tosiaan, että ovis kumminkin tapahtui. On niin stressiä ollut nyt ja pelkään, että se siirtää ovista. Pitänee tänään vielä "varmistella" illalla, jos ovis olisikin vasta edessäpäin.

emmimarialla kyl kadehdittavan tasainen kierto. Mulla heittelee ovispäivä kp 11-14 välillä, eli kohtuu tasainen kierto kumminkin.
 
Viimeksi muokattu:
eva71 :hug:

Minulla on ollut noita David tikkuovistestejä ja en niillä oikein saanut ovista näkymään. Päätin etten hanki enää mitään, mutta tänään tuli postissa samanmerkkisiä puikko testejä. Yritän saada bongattua tuon tarkan ovisajankohdan, vaikka vahvoja tuntemuksia ajankohdasta on.
 
Noita Davidin tikkuovistestejähän tietty just tilasin Raskauskeijusta. :headwall: No kokeilen niitä sitten kuitenkin, kun tuli ostettua. Olisi pitänyt kysellä kokemuksia ennen kuin tilasin. Luulen, että ehkä viime kierrossa tunsin oviksen. Tunsin jo sängyssä maatessani silloin illalla vasemmalla puolella sellaisen voimakkaan nipsaisun juuri sinä päivänä, joka kalenterin mukaan luultavasti olisi ollut ovisajankohta. Saattoi se kyllä olla mitä vaan muutakin. Niitä limojen tutkailujakin viime kierrossa yritin, mutta ne on kyllä aika utopiaa minulle.
Koralli, mulla on myös stressiä töissä. Pitäisi vaan osata unohtaa ne työkiireet sinne työpaikalle, kun oven perässään sulkee. Oikeasti elämässä tärkeät asiathan ne on kotona: perhe, lapset ja esim. tämä vauvaprojekti. Hyvä neuvo, mutta enpä ainakaan itse osaa niin tehdä.

tääl taas kerrohan sitten kokemuksia niistä Davidin puikkotesteistä.
 
Eva :hug: Olen pahoillani että viiva ei vahvistunut. Teillä siis joku kävi kokeilemassa, mutta päätti ettei kuitenkaan vielä. Toivottavasti uudessa kierrossa hän päättää toisin.

Itsellä aikoinaan nelonen tärppäsi 20 tai 21 kierrolla...

Plussatuulia itse kullekin!

ps. tilasin huvikseni sylkiovistestin. Ei Donna-merkkinen, vaan joku toinen. Sitä nyt mielenkiinnolla analysoin aamuisin...
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa...
Eva :hug: Voi kun kurjaa. Tämä ei lohduta yhtään, tiedän, mutta jos oli noin käydäkseen, niin parempi että tulee heti.
Itse toivun edelleen keskenmenosta, sekä henkisesti että fyysisesti, vaikka siitä on jo aikaa monta viikkoa. Ei mennyt sen hoito ihan ohjekirjan mukaan ja on edelleen kesken. Varmaan menee vielä pari kuukautta ennen kuin pääsee yrittämään. Se tärppi tuli yk 20, joten saa nähdä, että tärppääkö joskus vielä uudelleen.
Kevät Jos vielä käyt täällä, niin haluan toivottaa kaikkea hyvää jatkossa. Toivotaan että tärppäisi nyt, kun yrittää hellittää kuumeilua.
Annemaarit Jos vielä käyt täällä, niin kirjoita kuulumisia. Toivottavasti sinulla ja vauvalla on kaikki hyvin.
 
Ei vieläkään ovista, kp 16/32.

Muistan lukeneeni, että ovistesti reagoisi raskauteenkin - miten se käytännössä toimii? Ajattelin vaan, että kun mulla on kovin metallinen maku suussa niin tällä hetkellä uskon, että se on enemmänkin mun vähähiilarisen ruokavalion syytä kuin raskauden ;)
 
Joskus alkukesästä minäkin googlasin ja hain tietoa ovistestistä raskaustestinä. Silloin siitä myös aktiivisesti keskusteltiin joissa tämänkin palstan ketjuissa. Joillakin o-testi näytää raskauden ennen r-testiä, joillakin samaan aikaan, joillakin ei ollenkaan. Päädyinpä sitten minäkin testailemaan o-testillä mahdollista raskautta ja huomasin, että mulla testiviiva tummenee menkkojen lähestyessä, vaikka raskautta ei tietääkseni ollut edes kiinnittymisyrityksenä. Muutaman testikerran jälkeen jätin o-testit siihen käyttöön mihin ne on tarkoitettukin. =) Mukavaa lauantaita kaikille!
 
Mulla ainakin raskaustestit on näyttänyt raskauden ensin. Sit ovistestillä tulee "ovisplussa" pari päivää sen jälkeen (eli tasavahvat viivat tai testiviiva tummempi). Noissa mun kemiallisissa raskauksissa kävi niin, että raskaustestit näytti plussaa, mut ovistestiin ei meinannu plussaa tulla, koska hcg:n määrä ei kai noussu tarpeeksi koholle. Yhdessä kemiallisessa sain jo ovistestiinkin plussan, mut niin vaan se täti kumminki sieltä tuli...mut siis joo, kyllä ovistestillä voi raskautta testata, itselläni tosin raskaustestit näyttää raskauden aiemmin. (kun tosiaan en pelkkään ovistestin pieneen viivan tummumiseen reagoi, monesti ennen menkkoja voi ovistestin viivat vähän tummeta)

Täällä nousi aamulämmöt, eli ovis tapahtui stressistä huolimatta. Hyvä niinkin, saapi edes piinailla.
 


Lauantai 4.9.2010

eva71...............7/26-28....yk 21
kurkkunaamio.....7/26.........yk 2
tääl taas...........8/25-28....yk 15
Onlydream........10/26-29....yk ?
Barbarella.........13/27-28....yk 10
Sinderella.........14/29.........yk 2
Koralli73...........14/25-28....yk 8
kikkara.............15/27-37....yk ?
ksylofon...........17/33........yk 1
emmimaria........17/29-30....yk 7
Jambo.............21/28.........yk 1
Lumihiutale......38/28-30....yk 1



Mukana myös:
KaijaJoo.............................
kevät71..............................
Helvi-10.............................
calumet.............................
äiti täältä jostain................
ZouZou .............................
Mahdotontako.....................
Rosmariini -74....................
Taikakuu............................
Tsuba................................
Janette74...........................
Mansku72..........................
elli72.................................
sisupastilli........................... pikaista paranemista :heart:
taavi166............................

Plussanneet

:heart: 2010 :heart:

Chilipapu. . . . . . . . . . . . . . . . . elokuu
Annemaarit. . . . . . . . . . . . . . . .kesäkuu
Rae34. . . . . . . . . . . . . . . . . . . toukokuu
Onnellinenx5. . . . . . . . . . . . . . . toukokuu
happihyppy. . . . . . . . . . . . . . . .toukokuu
Pimpula. . . . . . . . . . . . . . . . . . .huhtikuu
Minnihiiri68. . . . . . . . . . . . . . . . .huhtikuu
Jääräpää. . . . . . . . . . . . . . . . . .maaliskuu
Lumi-Marja. . . . . . . . . . . . . . . . .maaliskuu
viivi74. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .helmikuu
Poni06. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .tammikuu
Puskajussi. . . . . . . . . . . . . . . . . tammikuu

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti. . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
SMSM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marraskuu
amati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
Minotchkin. . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Oliivitar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Tiktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
Erjamari. . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
PK- haaveilija= äiti vm70. . . . . . . Heinäkuu
piipiäinen coitus interruptus. . . . . Kesäkuu
Destiny. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Helmikuu

:heart: Syntyneet :heart:

Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö
Sinderella 17.08. 2009 tyttö
Mansku72 10.07.2009 tyttö
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö
Mantana 30.01.2009 poika

Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Teidän kaikkien innoittamana päädyin surffailemaan verkkokauppojen testisivustoilla :D vielä sain hillittyä itseni, mutta, mutta...
Sinderella: miltä ne sylkiovistestit vaikuttaa???
ON: mahaa on juilinut koko viikon ja sen seurauksena olen kuvitellut kaikkea kummalista... :whistle: ja tuo nippailuhan ei siis voi johtua työstressin aiheuttamasta liiallisesta kahvinjuonnista ei ;)
 
Helvi kyllä mä aina välillä käyn täällä lukemassa kuulumisianne, tulihan täällä niin pitkään oltua ettei oikein poiskaan osaa olla. Todella ikävää, että sulla keskenmenon hoito vieläkin kesken :hug: Ainakin itsellä aikanaan km:n jälkeen tuntui, että ei pysty aloittamaan kunnolla henkistä toipumista niin kauan kuin tuo fyysinen puoli vielä kesken. Kovasti jaksamista sulle ja uskotaan, että seuraavaksi tärppää nopemmin ja menee myös loppuun asti!

Eva pahoittelut myös sulle :hug: ja tsemppiä kovasti seuraavaan inssiin!

Täällä uskomatonta kyllä jo rv 14+jotain menossa. Joten jos mä olen tänne asti päässyt, niin kyllä se on mahdollista teillekin. Mullahan parin vuoden takaisen keskenmenon jälkeen meni 15 kk ennen seuraavaa plussaa ja sekin päättyi alkuunsa. Ja sen jälkeen odoteltiin taas reilu puoli vuotta ennen tätä plussaa. Ja kun ikääkin tuli tänä vuonna 39, niin kyllä sitä monta kertaa matkan varrella on epätoivo iskenyt ja koko yritys tuntunut toivottomalta.

Joten tsemppiä hurjasti teille kaikille ja muistakaa, että pitkästä yrityksestä huolimatta se tärppi voi joku päivä yllättää, ei kannata luopua toivosta vaikka välillä toivottomalta näyttäisikin!
 
Eilen oli tulossa anoppi ja appiukko käymään ja just ennen kuin he tulivat huomasin, että olin jättänyt ovistestipussin ja käyttöohjeen levälleen ruokapöydälle, kun olin sitä lueskellut. :D Onneksi kerkesin korjata pois ennen kuin tulivat, en olisi tosiaankaan halunnut heidän kanssaan alkaa keskustella tästä aiheesta. Ei olla siis mitenkään vihjattu kenellekään, että meillä on yritys päällä.

Kiva kuulla jo odottavaisen Annemaaritin kuulumisia, että pitkä yritys on nyt jo noin pitkällä.

Olisikohan missään tilastoa tai vastaavaa tietoa, kuinka kauan tällaisella yli 35-vuotiaalla (itse olen 37) keskimäärin raskautumiseen menee aikaa, kun kaikkialla sanotaan vain, että raskautumisen mahdollisuus vaikeutuu 35-ikävuodesta eteenpäin, mutta öööö... kuinka paljon? Tässä kohtaa voisi huokaista, että voi kun olisi vähän nuorempi... mutta toisaalta olen ihan tyytyväinen omaan ikääni.
 
kurkkunaamio, mietin just samaa tänä aamuna... että miten paljon tää ikä vaikeuttaa raskautumista. Olen ollut viime viikkoina harvinaisen levollisella mielellä ja ajatellut että tulee jos on tullakseen. Olen yrittänyt keskittää ajatuksia kaikkeen muuhun ja mm. aloittanut zumban harrastamisen. Noh, se levollisuus kaikkosi - toivottavasti vaan väliaikaisesti - tänä aamuna, kun lehdestä syntyneet-palstalta luin että entinen koulukaveri on saanut vauvan muutama päivä sitten. Toisaalta meillä on yritystä vasta viime kevättalvesta, joten ihan nolottaa valittaa asiasta, kun lukee esim. Annemaaritin pitkästä yrityksestä.
 
Mä kysyin gyneltä sitä hedelmällisyyden laskemista iän myötä, mutta sain vain ympäripyöreän vastauksen, että hedelmällisyys alkaa laskea kolmenkympin jälkeen mutta koska olen aikaisemminkin tullut suht helposti raskaaksi, niin hän oli toiveikkailla mielin, että nytkin voi niin tapahtua. Faktatietoa en ole löytänyt, ehkä en osannut oikeita sanoja googleen laittaa.

Ovista olen yrittänyt ahkerasti testata, nyt menossa jo kp 18/32 ja negatiivista on näyttänyt to-la. Tänään en testaillut ollenkaan vaan olen kuvitellut itselleni raskausoireita :whistle: Mies on ylioptimistinen, että tärppää heti (tulossa meidän ensimmäinen yhteinen lapsi), mutta mä olen vähän varovaisempi. Yritän kyllä olla hössöttämättä liikaa tästä yrityksestä ja keskittyä muihin asioihin =)
 
HEIPS! Ilmoittaudun mukaan, jos vaan vielä mahtuu:) Mä tässä haaveillen neljännestä, aktiivisesti ei olla yritetty koska, miehen reissuluonteisentyön vuoksi se on ainakin hyvin haastavaa, jos ei sitten mahdotonta.Ehkäisyä ei olla käytetty vissiin pariin vuoteen, mutta kuten sanottu ajoituskaan ei kyllä usein ole kohdallaan:) Nyt olis aika lähellä, joten jännään kovasti, menossa siis kp 22/34..
 


Maanantai 6.9.2010

eva71.................9/26-28....yk 21
kurkkunaamio.......9/26.........yk 2
tääl taas............10/25-28....yk 15
Onlydream..........12/26-29....yk ?
Barbarella...........15/27-28....yk 10 - DPO 0
Sinderella...........16/29.........yk 2
Koralli73.............16/25-28....yk 8 - DPO 4
kikkara...............17/27-37....yk ?
ksylofon.............19/33........yk 1
emmimaria..........19/29-30....yk 7
nooraneeamaria...22/34........yk ?
Jambo...............23/28.........yk 1
Lumihiutale.........40/28-30....yk 1



Mukana myös:
KaijaJoo.............................
kevät71..............................
Helvi-10.............................
calumet.............................
äiti täältä jostain................
ZouZou .............................
Mahdotontako.....................
Rosmariini -74....................
Taikakuu............................
Tsuba................................
Janette74...........................
Mansku72..........................
elli72.................................
sisupastilli........................... pikaista paranemista :heart:
taavi166............................

Plussanneet

:heart: 2010 :heart:

Chilipapu. . . . . . . . . . . . . . . . . elokuu
Annemaarit. . . . . . . . . . . . . . . .kesäkuu
Rae34. . . . . . . . . . . . . . . . . . . toukokuu
Onnellinenx5. . . . . . . . . . . . . . . toukokuu
happihyppy. . . . . . . . . . . . . . . .toukokuu
Pimpula. . . . . . . . . . . . . . . . . . .huhtikuu
Minnihiiri68. . . . . . . . . . . . . . . . .huhtikuu
Jääräpää. . . . . . . . . . . . . . . . . .maaliskuu
Lumi-Marja. . . . . . . . . . . . . . . . .maaliskuu
viivi74. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .helmikuu
Poni06. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .tammikuu
Puskajussi. . . . . . . . . . . . . . . . . tammikuu

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti. . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
SMSM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marraskuu
amati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
Minotchkin. . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Oliivitar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Tiktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
Erjamari. . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
PK- haaveilija= äiti vm70. . . . . . . Heinäkuu
piipiäinen coitus interruptus. . . . . Kesäkuu
Destiny. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Helmikuu

:heart: Syntyneet :heart:

Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö
Sinderella 17.08. 2009 tyttö
Mansku72 10.07.2009 tyttö
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö
Mantana 30.01.2009 poika

Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Nooraneeamaria :wave:

Chilipapulle oikein onnellista odotusta!!!

Lumihiutaleella onkin listassa jo hurrrjat lukemat????

on: massu on aivan kamalan kipeä! Au au au au! Sen siitä saa kun stressittää ja juo litratolkulla kahvia :headwall:
 
Chilipapu, onnea hyvistä ultrakuulumisista ja ihanaa odotusaikaa! =)

Nooraneeamaria, tervetuloa!

ON: eilen ja tänään todella vahvat ovisplussat tikkuihin ja varmistettu vielä digitestillä, tuloksena hymynaama. :D Nyt illalla on vatsaa nippaillut, oliskohan se ovis tänään? Peittoja on heiluteltu nyt jtp-taktiikalla, katsotaan tuleeko tulosta.

Luin pari kuukautta sitten toiselta palstalta että E-vitamiini voisi auttaa raskautumisessa. Minähän heti niitä tietysti ostamaan ja samalla apteekkarin suosituksesta lisäsin myös D-vitamiinit mukaan. Nyt syön päivittäin noita, Raskaus Multi-Tabsia, Omega-7 tyrniöljykapseleita (pitäisi olla hyväksi limakalvoille) ja vielä kalaöljyä. Plussaa ei näillä rohdoilla ole vielä näkynyt mutta mietin että olisiko jotain kuitenkin, sillä mulla on ovislimat n. kolminkertaistuneet entiseen verrattuna sen jälkeen kun rupesin noita popsimaan. Onko teillä muilla mitään kokemuksia siitä, olisiko vitamiineilla tai muilla vaikutuksia joko raskautumiseen tai muuten?

Mulla on muuten 9 kg nyt tippunut sillä vhh-ruokavaliolla, vähänkö olen onnellinen!!!! =)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloheilutukse Nooraneeamarialle :wave: Meillä kuumeillaan kolmatta naperoa.

Ja ihanaa kuulla, että Chilipapun pikkuisella kaikki hyvin.

Tein tänään elämäni ekan ovistestin, koska ohjeessa käskettiin jo 9. päivänä aloittaa testaus, kun 26 päivän kierto, vaikka oma järki sanoi, että vielä liian aikaista. Pelkkä testiviivahan siihen tuli. Nyt on tämä taktiikka, ettei pöllytellä peittoja liian aikaisin, vaan säästellään ja pihtaillaan simppoja. Jos noi tikut ei tunnu näyttävän ovista niin arvioin sen kalenterin perusteella. Mutta jos tikuista ei näy mitään, niin sitten mulla kyllä iskee huoli, ettei ovista ole ollenkaan. Tää huoli liittyy just siihen mun pohdintaan, että kuinkakohan paljon oma hedelmällisyys on jo laskenut.
 

Yhteistyössä