YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

Koralli, onpas jännittävä tilanne! Sulla on vielä monta päivää aikaa saada haamujen esiäiti muuttumaan vahvaksi plussaksi. Nyt peukut pystyyn siulle!

Nyt kun miulla on noita testejä, niin on alkanu aikamoinen polte että pitäs päästä testaamaan... Ensi viikolla oli aikomus vasta testata.. mutta... jokojokojoko huomisaamuna :saint:
 
Emmimaria: mulla ei kyl oikeesti ole hermoja olla testaamatta, mutta ennakoin tätä tilannetta enkä ole ostanut testejä kaappiin... yritän siis venyttää vielä muutaman päivän... ja tosiaan tästä tajuttomasta ällötys kuvotuksesta huolimatta en jotenkin nyt vaan osaa ajatella että siellä testissä olis plussa... Mutta toisaalta kai se teoriassa olis jotenkin oudosti mahdollista ja onhan tää kyl kummallista et tää kuvotus ei mee pois kuin hetkeksi ja sit taas yököttää... :x
Plussamyrsky sulle testailuun!!!:heart:
 
Täällä on kyllä nyt selvästi plussanhumua ilmassa... haamuviivoja ja lupaavia oireita. =)
Testasitko Koralli tänä aamuna, oliko viiva vahvistunut?

Mun ovistestin paksuin viiva tuli eilen aamulla, tänään testissä ei sitten enää kuin haaleista haalein haamu. Eli olisiko mulla tänään DPO1, vai onko se DPO 0, miten se lasketaan? Tästä se oireiden tarkkailu taas sitten alkaa.
 
kurkkunaamio, jos sulla eilen oli ovisplussa, on sulla tänään dpo 0. Nyt vaan täsmäiskut kehiin tänään ;) Siis tänään on oletettu ovispäivä!

Korallin testitulosta odottelen minäkin.Toivottavasti viiva on vahvistunut.

Mie heräsin kuudelta kupla otsassa ja puoliunisena raahauduin kylppäriin testiliuska kädessä. Testiajan viime sekunneilla liuskaan näytti tulevan kaikkien haamujen äiti minullekin... mutta se haamuäiti hävisi testi kuivumisen myötä eikä sitä enää näy vaikka kuinka kääntelee ja vääntelee ja eri valoissa yrittää katsella... :(
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti, ku ollaan lähdössä ulos. Testasin aamulla herkällä liuskalla ja aika samanlainen haaleista haalein haamu tuli. Kuivuttuaan kyl tuli sit esiin ihan ok. Enpä osaa sanoa vielä onko vahvistunut, kai se on vaan pakko jatkaa testaamista.

Kovasti plussatuulta muillekin!!
 
Koralli: Täälläkin pidetään peukkuja jotta viiva vahvistuisi.
Jambo: Plussatuulia. Tuo on hyvä keino olla ostamatta testejä. Itsekin tahdon testailla jo silloin, kun viivat ei vielä edes voi näkyä.
ON: Minäkin testailin niillä davidin puikkotesteillä ja sain oviksen näkymään 13 ja 14 päivän kohdilla. Kuvittelin omaa ovisaikaani hieman aiemmaksi, mutta kiva kun tuli tuohonkin varmistus. Mietin sitä onko terojen aloittaminen liian aikaista, kun oivs tulee näin myöhään ja ne terot aloitetaan jo kp 15.
 


Maanantai 13.9.2010

eva71................16/26-28....yk 21
kurkkunaamio......16/26.........yk 2 - DPO 1
tääl taas............17/25-28....yk 15 - DPO 3
Onlydream..........19/26-29....yk ?
Barbarella...........22/27-28....yk 10 - DPO 7
Koralli73.............23/25-28....yk 8 - DPO 11
kikkara...............24/27-37....yk ?
ksylofon.............26/33........yk 1
emmimaria..........26/29-30....yk 7 - DPO 12
nooraneeamaria...29/34........yk ?
Jambo...............30/28.........yk 1


Mukana myös:
Sinderella..........................
Lumihiutale........................
KaijaJoo.............................
kevät71..............................
Helvi-10.............................
calumet.............................
äiti täältä jostain................
ZouZou .............................
Mahdotontako.....................
Rosmariini -74....................
Taikakuu............................
Tsuba................................
Janette74...........................
Mansku72..........................
elli72.................................
sisupastilli........................... pikaista paranemista :heart:
taavi166............................

Plussanneet

:heart: 2010 :heart:

Chilipapu. . . . . . . . . . . . . . . . . elokuu
Annemaarit. . . . . . . . . . . . . . . .kesäkuu
Rae34. . . . . . . . . . . . . . . . . . . toukokuu
Onnellinenx5. . . . . . . . . . . . . . . toukokuu
happihyppy. . . . . . . . . . . . . . . .toukokuu
Pimpula. . . . . . . . . . . . . . . . . . .huhtikuu
Minnihiiri68. . . . . . . . . . . . . . . . .huhtikuu
Jääräpää. . . . . . . . . . . . . . . . . .maaliskuu
Lumi-Marja. . . . . . . . . . . . . . . . .maaliskuu
viivi74. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .helmikuu
Poni06. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .tammikuu
Puskajussi. . . . . . . . . . . . . . . . . tammikuu

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti. . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
SMSM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marraskuu
amati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
Minotchkin. . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Oliivitar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Tiktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
Erjamari. . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
PK- haaveilija= äiti vm70. . . . . . . Heinäkuu
piipiäinen coitus interruptus. . . . . Kesäkuu
Destiny. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Helmikuu

:heart: Syntyneet :heart:

Poni06 24.8.2010 poika
Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö
Sinderella 17.08. 2009 tyttö
Mansku72 10.07.2009 tyttö
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö
Mantana 30.01.2009 poika


Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
tääl taas merkkasin sulle nyt dpo 3, se pitänee suunnilleen paikkansa, jos siis tikutit plussan kp 13-14. Teroluttien ei pitäs sotkea ovista, varsinkin jos se on tuloillaan, joten ei haittaa vaikka ne aloittaa noin (tai vaikka pari päivää ennenkin ovista). Lugesteronit on sit toinen juttu, ne voi haitatakin ovista, jos ne aloittaa liian aikaisin.

Mulla on noita herkkiä liuskoja, joilla täs vielä testailen. Eilen sain siis päivällä myös tavisclearbluella haamun. Ajattelin säästää toisen CB:n ja käytän sen dpo 13 aamulla. Oon usein CB:llä just sinä dpo:na testannu nois kemiallisis ja viime raskaudessa, joten sen tuloksen perusteella voipi tehdä vähä vertailua.

Mulla on aika skeptinen olo tän raskauden suhteen. Välillä toivo nousee ja sit taas palautan itteni maan pinnalle. Noh, kattellaan kuin käy.
 
Koralli: mul on sulle varpaatkin pystyssä että nyt pikkuinen tarraa lujasti kiinni! Jättimäinen paketti tarrasukkia ja vauvaliimaa!!!

On: oireet katos eilen illalla yhtäkkiä :confused: ja tuntui hetken jopa normaalilta. Nyt alkoi taas etoa ja krampata mahasta mutta tätiä ei näy eikä kuulu... Taidanpa illalla suunnata huomaamattomasti apteekinhyllylle, toivottavasti mun reissusta ei tule ihan yhtä teatraalinen kuin emmimarialla ;) Mun tuurilla siellä on kumminkin samaan aikaan ihan koko kylä!

Plussatuulia kaikille!!!
 
Oi, Koralli73:lla on jännät paikat :D Mä vielä odottelen, milloin sais alkaa testata. Prismasta lähti mukaan Pregcheckin liuskatestipaketti, ihan ohimennen... On mulla kaapissa Clearbluen digitestikin, mutta en halua sitä "haaskata" liian aikaiseen testailuun, varmistelen sillä sitten. Nyt menossa kp 26/32. Ajattelin, että torstaina teen ekan testin. Menkkojen pitäisi alkaa su-ma, jos ovat tulollaan.

Onko kellään tietoa tuon Pregcheckin herkkyydestä - pakkauksesta tai googlaamalla en löytänyt.

Omia oireita sitä taas miettii ja pohtii: jatkuva näläntunne (on kyllä mulla myös PMS-oire), tissit tuntuu omituisilta, tavallaan kihelmöiviltä. Valkovuoto puuttuu, yleensä sitä on oviksesta menkkoihin. Ota tässä nyt sitten rennosti kun koko ajan kuulostelee itseään :kieh:
 
ksylofoni, minä olen ollut pregcheckien suurkuluttaja, mutta herkkyydestä en ole löytänyt muuta tietoa kuin että jostakin keskustelupalstalta luin jonkun kysyneen valmistajalta herkkyydestä ja se olisi 25. Ei siis herkimmästä päästä, mutta toisaalta googlamalla sain tietoa, että monilla on haamuttanut jo ihan hyvissä ajoin. Edullisen hinnan lisäksi nuo ovat osoittautuneet luotettaviksi testeiksi eli ei ole tullut vääriä plussia eikä hämäännystä aiheuttavia viivanpaikkoja.

Onnea Jambolle testinostoon ja testaukseen... se on varmaan se Murphyn laki, että apteekissa tai kaupassa tulee tuttu vastaan just raskaustestien kohdalla tai viimeistään kassalla... nimim. kokemusta on :LOL:

Minä testasin aamulla selkeääkin selkeämmän negan. Pari tuntia sen jälkeen tuli vähän tuhrua, joten tää kierto lienee tässä, enkä meinaa testata huomisaamuna tai tuskin edes tässä kierrossa.
 
Jambo kävi sitten r-testiostoksilla... ensin sai kailottaa koko apteekin kuullen että mistäs NIITÄ testejä löytyis (ainakin 5 ihmistä toljotteli mua sen jälkeen hymyillen) ja sitten erehdyin menemään toiseen puotiin heti perään ja eikö siellä pärähtänyt kaikki hälyt päälle apteekin pussista, jota sitten kassalla tongittiin että mitäs sinne olisi ylimääräistä sujahtanut...:LOL: että se siitä hienovaraisesta ei-teatraalisesta reissusta apteekin hyllylle :LOL::LOL::LOL:
Nyt pitäis kait uskaltautua testaamaan... ehkä jos huomenna? :confused:
 
Jambo, sulla vielä teatraalisempi suoritus ku mulla.... :LOL: Plussatuulia huomiselle aamulle!

Aamulla jo luulin että tää menkkoja enteilevä rintojen jomotus ois jo hellittämässä... mutta mitä vielä! En muista että ois näin tuskallista jumppatuntia ollut ikinä kuin tänään illalla oli. Särky oli aikamoista ja askeleet meni ihan sekas ku sai varoa koko ajan.

Eilen illalla koin aikamoisen säikähdyksen suihkuun mennessä kun huomasin rinnoissa jotaki mikä sit osoittautui epämääräisen näköiseksi nesteeksi mitä tuli rinnoista. Sitä tuli molemmista, joten googlettamalla saadun tiedon mukaan ei siksi pitäisi olla vakavaa. Voip olla toki raskausoire, mutta testi puhui kyllä aamulla niin karua negaa kieltä, että ei negampi ois voinu enää olla. Ennemmin veikkaan jotenki liittyvän hormonitoimintaan. Onko kenelläkään teistä kokemusta tällaisesta? Tänään tuota nestettä ei enää ole tullut, mutta silti asia mietityttää.
 
Jambon testinhakureissu oli hillittömän hauskaa luettavaa. :LOL:

Mä kävin kans apteekis. Sieltä oli apteekin täti tulos jo neuvomaan, mut ku näki minne osastolle suuntasin niin heläytti naurun ja totesi, että mä tiedänki vissiin mitä tulin hakemaan, minä vaan virnistelin takas :D

Hain apteekin oman testin huomisaamua ajatellen. Päivän liuskatestissä oli mun mielestä hivenen tummempi viiva, tai sit vaan kuvittelen...katsotaan mitä apteekin testi huomenna sanoo..

Kovia menkkajomotuksia ollut kyl tämän illan. Toisaalta karmea väsy ja vilu. Lämpökäyrä vaan nousi tänä aamuna, joten toistaiseksi näyttää hyvältä. Kun nyt vaan saisi kunnon plussan testiin...ei jaksais enää haaleita haamuja.

Plussatuulta Jambolle ja muillekin! :heart:
 


Tiistai 14.9.2010

eva71................17/26-28....yk 21
kurkkunaamio......17/26.........yk 2 - DPO 2
tääl taas............18/25-28....yk 15 - DPO 4
Onlydream..........20/26-29....yk ?
Barbarella...........23/27-28....yk 10 - DPO 8
Koralli73.............24/25-28....yk 8 - DPO 12
kikkara...............25/27-37....yk ?
ksylofon.............27/32........yk 1
emmimaria..........27/29-30....yk 7 - DPO 13
nooraneeamaria...30/34........yk ?
Jambo...............31/28.........yk 1


Mukana myös:
Sinderella..........................
Lumihiutale........................
KaijaJoo.............................
kevät71..............................
Helvi-10.............................
calumet.............................
äiti täältä jostain................
ZouZou .............................
Mahdotontako.....................
Rosmariini -74....................
Taikakuu............................
Tsuba................................
Janette74...........................
Mansku72..........................
elli72.................................
sisupastilli........................... pikaista paranemista :heart:
taavi166............................

Plussanneet

:heart: 2010 :heart:

Chilipapu. . . . . . . . . . . . . . . . . elokuu
Annemaarit. . . . . . . . . . . . . . . .kesäkuu
Rae34. . . . . . . . . . . . . . . . . . . toukokuu
Onnellinenx5. . . . . . . . . . . . . . . toukokuu
happihyppy. . . . . . . . . . . . . . . .toukokuu
Pimpula. . . . . . . . . . . . . . . . . . .huhtikuu
Minnihiiri68. . . . . . . . . . . . . . . . .huhtikuu
Jääräpää. . . . . . . . . . . . . . . . . .maaliskuu
Lumi-Marja. . . . . . . . . . . . . . . . .maaliskuu
viivi74. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .helmikuu
Poni06. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .tammikuu
Puskajussi. . . . . . . . . . . . . . . . . tammikuu

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti. . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
SMSM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marraskuu
amati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
Minotchkin. . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Oliivitar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Tiktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
Erjamari. . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
PK- haaveilija= äiti vm70. . . . . . . Heinäkuu
piipiäinen coitus interruptus. . . . . Kesäkuu
Destiny. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Helmikuu

:heart: Syntyneet :heart:

Poni06 24.8.2010 poika
Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö
Sinderella 17.08. 2009 tyttö
Mansku72 10.07.2009 tyttö
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö
Mantana 30.01.2009 poika


Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Jambollahan varsin mielenkiintoinen apteekkireissu ;)

Malttamattomana testasin, tänä aamuna kp 27/32 ja puhdas nega. Kärsimättömästä luonteesta saa nyt kärsiä kun ei millään haluaisi odottaa viikonloppuun :whistle: Käytössä oli Pregcheckin liuskatesti.
 
Jambo, oletkos testannut? Entä Korallii?

Kiitos tuon nesteentulon rinnoista, olen nyt saanut työterveyshuollon kautta lähetteen labraan eli tarkoitus on pieni verenkuva ja kilppariarvot tutkia. Kun työnantaja on kunnallinen, niin ihan totuutta ei voinut kertoa miksi labraan haluan vaan piti vähän sepustaa tarinaa :saint:

Eilen illalla sit laitoin myös tiedustelun yksityiselle lääkäriasemalle että onko miten jonoja gynelle. Tänä aamuna jo reilusti ennen kasia sieltä täti soitti ja tarjosi ajan kahden viikon päähän! Eikä edes muuten kysynyt, että miksi haluan lääkärille aikaa... =) Mut siis tarkoitus on tutkituttaa että onko kaikki ok, kun edellisestä gynekäynnistä on 2,5 vuotta. Ja samalla jos saisin jotakin selitystä tuolle rinnoista tulleelle ällön keltaiselle nesteelle.
 
HEI kaikille ja paljon paljon plussaonnea testejä suunnitteleville:) Mun ei taida maksaa vaivaa ees ostaa testiä, sen verran on olo niinkuin aina ennen menkkoja:( Rinnat on kipeet ja välillä alavatsa/selkä mut muuten aika ok.Ja on ilmaantunut menkkaoireista ainakin jatkuva nälkä ja pientä siivousvimmaakin iskemässä, tosin se tulee tarpeeseen.Eli odotellaan....
 
Ai nii, näin mä muuten unta viime yönä, että mulla oli pieni tyttövauva ja mä olin NIIN ONNELLINEN.. josko se ois vaikka enneuni..ai miten nii toivo korkealla?:whistle:Jos ei kuitenkaan pinna kestä odottaa, niin koskakohan voisi testata ja millä testillä?
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille kuumeilijoille, ajattelin tulla kertomaan teille kuulumisia: siis nyt mennään viikolla 23+5, kaksosia odotellaan loppuvuodelle, saikulla olen ollut jo viikosta 15 asti, aika käy pitkäksi kotona, isot pojat koulussa ja eskarissa päivät.

Supistelua on herkästi, eikä voimat kamalasti anna tehdä mitään suurempia urakoita kotona vaikka hommaahan olisi.

Kohta täytyy ruveta miettimään joululahjoja lapsille, sillä musta ei ole enää marraskuulla kiertelemään kauppoja :D onneksi nettipuodit on sitä varten. Oletus olisi että nämä lapsukaiset syntyisivät marras-joulukuun liepeillä, siis ihan kohta, apua!

Ensi viikolla on taas ultra, siellähän mä käyn nyt kerta kuussa ainakin + neuvolakäynnit, eli lähes jtvko jossain näytillä. Toinen vauvoista on poika ja toinen jäi vielä viimeksi avoimeksi, josko se selviäisi ensiviikolla. :D

Tsemppiä teille kuumeilijat ja plussatuulia puhaltelen teille kaikille sekä ihanaa syksyä, nautitaan ruskasta :)

t. pimpula74+ karhunpennut 23+5
 
Olipas kiva kuulla Pimpulan kuulumisia! :heart: Ja iik ja wau, kaksoset! :eek: Siinä se perhe kasvaakin rytinällä, kun tulee kaksoset taloon. Onneks teillä on muut lapset jo vähän isompia. Oishan ne kaksoset kyl ihanat saada itekin :rolleyes:

Tässä tämän aamun testitulos Apteekin omalla:

http://i191.photobucket.com/albums/z146/Koralli73/P1100380.jpg

Voisihan se viiva vahvempikin olla. Enpä tiiä, pitää nyt yrittää malttaa mielensä ja oottaa. Sen verran ne kemialliset on mielessä, että miehelleki vaan aamulla testin näytin ja hänkin vaan nyökkäs. Enpä itekää hyppiny ilosta. Kumpiki tietää, että tämä on niin jo niin monesti täs käyty läpi ettei hurrata voi ennen kuin tulee vahvempi viiva testiin.

nooaneeamarialla ihana uni =)

emmimaria hyvä, että pääset tutkimuksiin. Nesteen tulo rinnoista voi johtua esim. korkeasta prolaktiiniarvosta. Ja jos prolaktiiniarvot on koholla, niin se voi vaikeuttaa raskautumista (niin kuin imetys vaikeuttaa raskautta). Eli toivottavasti saat tuohon kans lähetteen, että tutkittais prolaktiiniarvot.

Testasitko Jambo tänään?
 
Kyllähän tuossa Korallin testissä tosiaan ihan selvästi haalea viiva näkyy. Peukutuksia kovasti, että vahvistuisi. Hyvinhän se vielä voi siitä tummentua, kun on sen verran aikaista vielä kuitenkin.

Jotenkin käy kumminkin mielessä noista emmimarian oireista, että jos kuitenkin olisitkin raskaana? Voisiko olla kuitenkin toiveita...? Kannattanee ainakin tehdä uusi raskaustesti, jos ei menkat ala.

Ja Jambo pitää meitä vielä jännityksessä... :kieh:
 
kurkkunaamio, kyllä mullakin kävi mielessä testin tekeminen, mutta vatsalla on nyt kyllä niiiiiin menkkatuntemuksia että eiköhän se täti sieltä oo tulossa huomenna tai torstaina.

Koralli, siun testissä on ihan selkeä viiva :heart:

Tuo prolaktiini oli ensimmäinen asia mitä google mulle löysi kun aloin etsiä tietoa. Mulla vaan ei oo kuukautishäiriöitä, ovulaatio tapahtunee lähes aina... tai ainakin ovisplussan oon saanu joka kuukausi silloin kun olen testannut ja lämmöt nousee oviksen jälkeen. Nestettä tuli vaan yhtenä iltana eli en koskaan aiemmin ole huomannut eikä nyt sen jälkeen vaikka olen tarkkaillut tilannetta. Netistä luin, että väsymys ja stressi voi nostaa myös arvoja... mutta en sitten tiedä miten paljon. Työterveyshuollon kautta on varmaan turha yrittää saada lähetettä labraan... vaikkakin väsymykseen vedoten pääsen kilpparitutkimukseen ja tuon prolaktiinin yksi oire voi olla väsymys.
 

Yhteistyössä