Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Negaahan se eka kierros toi. Meillä on nyt yritys tauolla jonkin aikaa. Liikaa juhlia ja reissuja tiedossa. Lisäksi uusperheen lasten välit kiristää. Täytynee keskittyä niihin nyt hetkeksi. Minut voi siirtää taustalle. Luultavasti yritys jatkuu viimeistään syksyllä... huoh. Hirvee vauvakuume olis kyllä
 
Yli 35-vuotiaiden vauvakuumeilua :love:

- Maaria1980, 37v., yk 3 tai 8 (km), 1. lapsi
- taaperotx5, 34v., tilanne ?, 6. lapsi
- murmelii, 35v., yk 2, 3. lapsi
- Miri81, 36v., yk 2, 2. lapsi

- Miljamaaria, 34v., yk 7, 2. lapsi
- mussu81, 35v., yk 1, 4. lapsi


Taustalla:
- tänttähäärää, 34v., 6. lapsi

- Charlotte82, 34v., 3. lapsi

Plussanneet

- Hiekkasärkkä79, 37v, yk ?, 3.lapsi, + 1/2017
- Minnuli2011, 34v, yk 6, 2.lapsi, + 2/2017
- KatjaMarika, 35v, yk 2, 3.lapsi, + 2/2017
- Taaartsan, 35v, yk 2, 1.lapsi, + 4/2017
- Snowmamma82, 34v, yk 7, 4. lapsi, + 4/2017
- Tähti_1980, 36v, yk 2, 1. lapsi, +4-5/2017


Lyhenteitä:

yk = yrityskierto, tai ya = yritys alkanut
kp = kiertopäivä / kierron pituus
dpo = päiviä ovulaation jälkeen


Lisääkö pinoon haluavat itsensä tähän? Klikkaa Vastaa-nappia, poista alun ja lopun quotet ja lisää itsesi tänne. Tai laita ketjuun punaisella omat tiedot.
 
Viimeksi muokattu:
@Charlotte82 No voi että :( mutta järkevää hoitaa asiat kuntoon taas. Sitten paremmalla mielellä taas yrittämään syksyllä (y)

Omaa napaa: eka ovistesti tehty eilen. Ihan haalea oli, siis testiviiva. Epäilen, että virtsa oli liian laimeaa. Kastoin tikun vielä toisenkin kerran, kun ei ekalla yrittämällä lähtenyt nousemaan. Saisikohan niin tehdä?! No, aloitin jo kp 8 edellisen 24 päivän kierron mukaan, eiköhän tästä tule taas hieman pitempi kierto. Ei tässä vaiheessa pitäisi näkyäkään vielä mitään. No, mutta peitto heilumaan silti tänään.
 
Voi vitsi @Miri81 olishan plussa ollut ihan paras palkkio tumppaamisesta! :love: Harmi et mun kroppa oli eri mieltä :unsure: Jospa ensi kierrossa. Toivottavasti tämä kierto tuo sulle kivemman yllärin!

@Charlotte82 Tiedän tunteen, et olisi huono ajankohta tulla raskaaksi. Oikeasti mulla on sama tilanne, mun "saisi" raskautua oikeastaan vasta vuoden kuluttua :LOL: Mut toisaalta mä olen niin hidas sikiämään että vaikka nyt on yritetty jo puoli vuotta, voi olla että vasta ensi kesänä tärppää. Esikoista yrittäessä sain ekan plussan kahden vuoden yrittämisen jälkeen.

@Maaria1980 Ei kai se uusintadippi mitään haittaa, olen mäkin joskus kastanut vähän lisää. Ja noi mun halppistestit on ainakin sellaisia että niitä saa uittaa kauan. Aika tasaisia tuloksia on silti ainakin mulle antaneet. Tsemiä oviksen bongailuun!

Omaa napaa, kp32 ja dpo12. Ihania nämä pitkät kierrot :LOL: Normaalikierrolla söisin jo letroja! Olen hätähousuna testannut pari negaa, tänään en edes viitsinyt enää. Odotan vain menkkoja kuin kuuta nousevaa että saisin aloittaa letrot ja sit saakin alkaa jännätä onko niillä vastetta. Sit jos on, on kyl aika kovat odotukset ovikselle. Kyllä kesäkuussa voi tirahtaa tippa linssiin jos raskaustestissä on silloinkin sitkeäati vain se yksi viiva... Mutta ei mennä asioiden edelle, yksi murhe kerrallaan ;) Nyt kilpparikokeeseen!
 
Varovaisesti liittyisin joukkoonne. En ole ihan koko ketjua vielä lukenut, mutta tämä tuntuisi oikealta paikalta.

Olen ensi kuussa 36 täyttävä uusioperheäiti. Perheeseen kuuluvat miehen -99 ja -08 pojat ja minun -03 ja -07 pojat, sekä -10 tyttö. Meidän lapsiluku piti olla täynnä ja yhteisen hankinta ei todellakaan ollut suunnitelmissa. Itse asiassa mies on kohta vuoden jonottanut sterilisaatiota... Jotain kuitenkin tapahtui. Viime joulukuussa lähisukuun syntyi vauva ja olemme paljon hoitaneet nyyttiä. Pikkuhiljaa kevään aikana mieheni on alkanut puhua omasta pikkuisesta. Minä olen varmaan koko ajan tiedostamatta vauvasta haaveillut, mutta en tohtinut edes ajatella koko asiaa.

Nyt kuitenkin vauvahaaveesta on puhuttu ääneen ja koska hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut, on haaveen toteuttamisyritys helppoa aloittaa :) Tästä kierrosta eteenpäin pikkuinen saa siis tulla jos on tullakseen.

Pelottaa ihan kamalasti, mutta samalla olen valtavan innoissani. Minulla on aivan ihana mies ja olen itse eron myötä kasvanut valtavasti ihmisenä. Aiemmat raskaudet ovat olleet suhteellisen helppoja, mutta henkisesti raskaita. Paljon olen noista peloista puolisolleni puhunut ja luotan siihen, että tällä kertaa meitä on kaksi odottamassa ja kuumeilemassa <3
 
@mussu81 tervetuloa ja lisäsin sinut listalle :) Laitoin että tjot 1 vai yk 1. Kumman laittaisin? Tjot siis tarkoittaa "tulee jos on tullakseen" ja yk on yrityskierto. Ajattelin vaan kun kirjoitit noin...

Omaa napaa: täällä alotin ovistikuttelut tiistaina (kp 8) ja perjantaina tuli ovisplussa. Eilen vielä tarkistelin, ja oli siis lähtenyt haalistumaan. Tänään ei tarvikaan testiä tehdä. Mulla on nyt kätevästi yhdet tikut jäljellä kahdesta eri ovistestimerkistä. Sitten voikin seuraavat ostaa siitä apteekista, mihin sattuu ennen ovista menemään. Hyvät tallettelut saatiin aikaiseksi, mutta limakalvo varmaan edelleenkin surkea km:n ja tyhjennyslääkkeiden jäljiltä, että tuskinpa tästä mitään tulee. Oon kyllä yrittänyt syödä E-vitamiinia (luontaistuotteena), paljon kalaa ja verilettuja. Sain teininä karseet menkat, kun söin veriruokia hb:n nostamiseksi... jos se toimisi taas.

Kirjoitin "3-kymppiset ensikertalaiset" -ketjuun pitkän jutun liittyen siihen, että saan lähetteen hoitoihin. Ei vaan suostu käsittämään eikä hyväksymään, että apu ois ilmeisesti tarpeen tässä :cry: Varmaan siksi, kun oon aina ollut ja oon edelleenkin todella terve.
 
@Maaria1980 toi on varmasti vaikeaa hyväksyä alkuun. Mut ehkä just tuo sun terveys ois tässä kohtaa iso hyöty! Ehkä te tarviitte vain jonkun pienen "tönäisyn" hoitojen kautta, että homma lähtis rullaamaan? Se voi olla ihan tosi pienestä kiinni varmaan jo meidän ikäisillää nää hommat. Ootteko päättäneet jo, että varailetteko aikaa? Ihan hirveästi voimia!! <3
 
@Miri81 , kiitos viestistäsi ja tsemppailusta! Juu, siis uuden soittoajan pyysin ensi keskiviikoksi ja ilmoitan sitten gynelle, että laittaa lähetteen eteenpäin hormonipoliklinikalle. Kuukauden kuluessa sieltä pitäisi tulla yhteydenotto ja ilmeisesti ehdotus ensikäynnin ajankohdasta. Vähän epäilen, että vasta kesätauon jälkeen sinne vasta päästään/joudutaan.

Pitänee vielä gynelle kertoa viime vuoden hemoglobiiniongelmistani, jotka tosin ratkesivat rautatablettikuurilla. Ja jos huomenna tai tiistaina saisi varattua kunnalliselta puolelta lääkärin ja jos aikaa varatessa jo kyselisi, voisiko verikokeisiin päästä nopeammin/käymättä lääkärin juttusilla. On multa kilpirauhasarvotkin mitattu viime kesänä, joten niitä ei varmaankaan tarvitse ottaa uudestaan, paitsi jos nyt kuitenkin haluavat. Riippuen tosta kunnallisen puolen vastauksesta, voisin myös kysellä gyneltä mitä yksityisellä maksaisi noi verikokeet. Ja sellaisen kuin ferritiiniarvon haluaisin myös mittauttaa. Amh-verikoe (kertoo munasolujen määrästä) maksaa yksityisellä 94 euroa, niin sen mä ajattelin säästellä sinne hormonipoliklinikan hommiksi, haluaa ne sen kuitenkin ottaa heti ensimmäisenä (toivottavasti).

Gyne tosiaan silloin lääkärikäynnin aikaan piti nopeaa raskautumista hyvänä asiana (yk5). Harmi vaan päättyi keskenmenoon. Ja tällä hetkellä tuntuu, että toi keskenmeno sekottaa tätä hommaa. No, kierron pituus on suunnilleen sama ja ovikset vaikuttaisi tulevan normaalisti, mutta menkat on niukat, kun ne normaalisti on runsaat. Viime kerralla olivat ehkä vähän runsaammat kuin kahdet ekat. Ja toisaalta järki sanoo, että kolmet menkat km:n jälkeen on aika vähän, ja pitäis vaan antaa kropan vielä toipua.
 
@Maaria1980 kuulostaa tosi hyvältä ja perusteelliselta tuo sun suunnitelma!(y) Harmi kun näissäkin asioissa nuo lähetehommat KESTÄÄÄÄÄÄÄ.... Vauvakuumeiselle kuukausi on niin tolkuttoman pitkä aika:( Eli täysin ymmärrettävää myös se, että tuo kolme kiertoa km:n jälkeen tuntuu ikuisuudelta. Toivon, että saisitte kaikki ajat ja kokeet mahdollisimman pian :love:
 
Tervetuloa mukaan @mussu81 (y)

@Maaria1980 Ymmärrän kyllä että lähete voi nyt tuntua "tuomiolta" kun kuitenkaan varsinaista sairautta tai vikaa ei teissä kummassakaan ole todettu. Tuomio se ei kuitenkaan ole ja mun mielestä on aika mahtavaa että teilläpäin tatjotaan apua jo tässä vaiheessa eikä sitä pihdata. Täällähän pitää kulua yli vuosi ennen kuin pääsee tk-lääkärille ja siitä taas menee aina maksimiaika eli 3kk (ilman kesäsulkuja) ennen kuin pääsee ensikäynnille. Ovulaatioinduktio, jos siihen sitten loppuvuodesta päätyisitte, on vielä todella kevyt apukeino. Toki mun on helppo puhu koska olen käytännössä avusta riippuvainen, ikä + vaikea PCO = voi olla ettei edes tärppäisi enää ja jos tärppäisikin, menisi todennäköisesti kesken.

ON: Yöllä alkoi menkat! :love: Pääsin lopulta uuteen kiertoon, tervetuloa yk7 :) Varasin heti gynen ensi viikon perjantaille ja nyt keskiviikkona aloitan letrot (y) Nyt vaan toivotaan että ne oikeasti auttaa! On toiveet tosi korkealla ja on aika murskaava pettymys jos munasolu ei kasva ja irtoa edes lääkkeillä avustettuna. Se tarkoittaisi että pitäisi odottaa 9 kuukautta tietäen ettei voi tulla raskaaksi ilman apua :notworthy: Pitäkää peukkuja!
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Loistavaa @Miljamaaria !! Todellakin pidetään aivan hullut peukut!!(y)(y)(y)

@Maaria1980 kiitos tiedosta! Ihana kuulla, ettei ole kriisiä, vaan kerrankin päinvastoin:love:

On: tänäaamuna selkeämpi ovisplussa. Testaan silti iltapäivällä ja huomenaamunakin, että tiedän, missä mennään. Nyt on kahelta aamulta tasavahvat, niin haluun nähdä, koska se ovis oikeesti oikeen on o_O
 
@Maaria1980 tarkoitus oli kyllä tjottailla, mutta pari päivää sitten huomasin laskevani kiertopäiviä isännän työvuorolista kädessä, että se siitä "katellaan miten käy" -asenteesta :whistle:

Olen yllättänyt itseni useampaan kertaan surffailemassa äitiysvaatteita ja vauvatarvikkeita netistä. Samaan aikaan on tosi hölmistynyt olo, kun muutaman kuukauden sisällä olisi pitänyt tulla se strerilisaatioaika... Entä jos se olisikin tullut aiemmin, lähete kuitenkin on tehty jo viime heinäkuussa. No tästä syystä niiden kanssa on varmaan riittävän pitkä harkinta-aika. Nyt en malta pysyä nahoissani kun ajattelen että ehkä sittenkin vielä kerran saan olla raskaana, synnyttää (no sitä en ehkä odota ihan NIIN innolla), tuoksutella vauvan tuoksua ja tehdä sen kaiken aivan ihanan ja rakkaan miehen kanssa :love:
Aiemmat raskaudet on alkaneet yk1, yk3 ja yk6, eli jos sama sarja jatkuu niin nyt se on kai sitten yk12 kun tärppää... Toisaalta isäehdokas on välillä vaihtunut, joten puhtaalta pöydältä lähdetään.

@Miljamaaria kovasti paljon pidän peukkuja (y)
 
Mä löysin viime yönä täältä seitsemän vuoden takaisen ketjun tuon kuopuksen kuumeilusta. Siinä hurahti monta tuntia muistellessa :ROFLMAO: Neiti saikin alkunsa yk 5 (muistelin, että 6), kierrosta jossa vällyjen väliin päästiin eksän kanssa tasan yhden kerran. Eipä yhtään ainakaan laantunut tämä kuume siinä lukiessa. Olen muutenkin aika hätähousu, joten vaikka kuinka päätin, että koska tämä on nyt sitten ihan aikuisten oikeasti se viimeinen kerta, niin tällä kertaa en hätiköi vaan nautin myös tästä odottamisen odottamisesta... No ei kyllä onnistunut... Greippimehua, oviksen kuulostelua, kiertopäivien laskeskelua, punaviiniä kiinnittymisen edistämiseen... Ja tää on vasta eka kierto :LOL::D:D:giggle:
Että näin tänään, kierron puoliväli häämöttää (12/29).
 
@mussu81 Kuulostaa jollain tavalla vähän tutulta tuo :LOL: Tai siis kun mäkin olen jo vuoden sisään tehnyt surutyön siitä etten enää koskaan tule äidiksi ja tuo kullannuppu 3v jää ainoaksi silmäteräksi. Ja nyt sitten napsin jo lääkkeitä ovulaation piristämiseksi :LOL: Harmi et kierto on hieman sekava ja lääkkeet tuhoaa lopunkin ennustettavuuden joten veikkaa ja voita milloin ovis on - jos sitä edes tulee.

Mitenkäs @murmelii ? Oloja? Pian on jo sellaiset dpo:t että testissä voisi näkyä haamu :ninja: Milloin aiot testata vai odotteletko coolisti menkkojen myöhästymistä?

ON: Kp3 ja tänään syöty eka letro :love: Aloitin tänään myös metformiinin. Mustahan tulee pian kunnon pillerinisti! :ROFLMAO: Olin persiilleni lentää kun katsoin purkista että noita metuja olisi kahden viikon päästä tarkoitus vetää KOLME nappia päivässä! :eek: Aluksi nyt 2 tabua päivässä ettei tulisi niin hirveitä mahakipuja. Lisäksi letrot 1 tabletti päivässä kp3-7. Ja ovikseen sit vielä irrotuspiikki :ROFLMAO: Luojan kiitos lopetin tupakkalääkkeet jo... uskon et saan nauttia laajasta oirekirjosta ilman sitä pahoinvointia ja sekavuuttakin. Kaikkea sitä ihminen tekee tullakseen raskaaksi :D

Muoks. Ai niin @Maaria1980 ! Kierto vaihtui eli mulle saa päivittää yk7 :)
 
Täällä dpo 8 eikä oloja mihinkään suuntaan.. iltaisin varsinkin turvottaa mut ei kyllä mitään muuta.. esikoisesta oon saanu haamun dpo 11 että ainakin sinne saakka jos oottelis, tai ehkä su/ma.. saas nähä
 
Moikka vaan taas!

Listaviestiin päivitelty Miljamaarialle yk7 ja @mussu81 :lle päädyin laittamaan yk1. Ei tuo ihan tjot-meininkiä taida olla ;) Ja sori, kun taas tulee pitkä viesti.

Pidetään peukkuja, että tärppäsi, @murmelii :)

Pidetään peukkuja, @Miljamaaria (y) Ihmettelen vaan sitä, että etkös sä voi syödä useammassakin kierrossa noita? Ymmärsin, että tää ois eka kierto noilla. Käytkö siis yksityisellä tällä hetkellä? Ja sitten julkiselle 9 kuukauden päästä? Onko ne tosiaan niin tarkkoja tosta rajasta? Tuleehan sulla 35 vuoden iän rajapyykkikin vastaan ennen sitä. Nehän kehottaa yli 35-vuotiaita menemään jatkotutkimuksiin jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen.

Niin, vaikuttaa ehkä kuitenkin siltä, että varmuuden vuoksi gyne laittoi mulle lähetteen (laittoi siis eilen, halusin itse vielä harkita ja kysyä mieheltäkin). Viime viikolla se siis sanoi, että 39 vuotta pidetään yläikärajana hoidoille julkisella puolella. Eilen kysyin uudella soittoajalla, tarkoittaako tuo, että juuri 40 täyttänyt ei apuja enää saa vai että 39 täyttänyt ei niitä saa. Vastauksesta päätellen tuo ei sittenkään ole mikään selvä raja, vaan katsotaan tapauskohtaisesti. Nyt mä oon jo ruvennut pelkäämään, että jos ne ei suostukaan ottamaan mua sinne. Älytöntä sekin. Ja siis kiitos tosi paljon teille @Miri81 ja Miljamaaria, kun tsemppailitte ja lohdutitte mua näissä läheteahdistuksissani

Mikäs oli sun päätelmä oviksen ajankohdasta, Miri81?

Mä taas aloin sunnuntaina epäilemään, että mun ovis olikin vasta silloin, kun silloin oli kaikista kosteinta. Ovisplussa tuli pe-alkuillan testistä, ja ajattelin, että lauantaina olis ovis. Toispuoleisia kipuja en havainnut, enkä mä ole oviskipuja aiemminkaan havainnut. Keskenmenon jälkeen parina kiertona tuntui, mutta arvelen että se kuuluu asiaan. Muutkin km:n jälkeen kuumeilevissa ovat puhuneet tuollaisesta. Itseasiassa mulla tuntui viikonloppuna kipua keskellä mahaa, en edes muista kumpana päivänä.

Saatiin kaksi aika hyvää talletusta, myöhempi joko dpo -2 tai -1, riippuen siitä, milloin se ovis nyt sitten oli. Tällä hetkellä oon ihan varma, että sittenkin vasta sunnuntaina, jolloin nuo ei kyllä niin hyvät talletukset olleet. Mut jos sieltä joku kestävä siittiö ois selviytynyt ;) Dpo nyt siis joko 4 tai 5. Ei tässä vaiheessa mitään oireita pitäis kai ollakaan. Valkovuotoa tulee edelleen, mutta kyllä se ovis oli jo viikonloppuna, vaikka sitäkin aloin jo alkuviikosta epäilemään. No, edelleen on olo, että ei tärpännyt, kun se limakalvo on varmaan edelleenkin liian ohut.
 

Yhteistyössä