Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Vaihteeksi taas päivitystä tänne.

Nyt on kp 17/25(29) ja dpo 5. Ei tässä vaiheessa varmaan mitään tuntemuksia pitäis ollakaan. Dpo 3 aamuna palelin ja ukon mielestä taas oli kuuma. Edellisenä päivänä oli liian hepponen takki päällä, mutta en ole tuon jälkeen huomannut vilustumisoireita. Samana päivänä selkä väsyi tai kipeytyi pitkällä kävelylenkillä, mutta taisi olla kävelemisessä se syy. Oon kyllä toiveikkaalla mielellä, vaikka saatiinkin vain yksi talletus.

@Hemuliz Onpa kyllä kurjaa :( Alkaa kyllä vähän vaikuttaa siltä, ettei se sun mies taida taipua.. mutta täällä kyllä pidetään peukkuja, jos kuitenkin lämpenisi vielä!

@Miri81 Voih :( Mutta tsemppiä ja kärsivällisyyttä jatkoon! Toipumisia!

@tänttähäärää Ootko jo ottanut yhteyttä tonne kunnalliselle? Vähän etukäteen kannattaa varmaan varata aika, ettei pitkity taas lisää.
Ja jostain luin, että yli 35-vuotiaiden kannattaisi jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen ruveta selvittelemään asioita. Ja tää luki ihan kunnon asiasivuilla eikä missään nettikeskusteluissa.

Oon kyllä itsekin vähän miettinyt milloin tuo olisi itsellä edessä. Joulukuun raskautuminen ja keskenmeno (ja sen pitkittyminen) pitää jotenkin ottaa huomioon, mutta kai ne hoitajat ja lääkärit osaa ton miettiä.

Ja vielä @Tähti_1980 , mä olin kyllä marraskuisissa pikkujouluissa tipattomalla linjalla ja ne oli vielä aiemmin ja siis aika lähellä ovista. Loppuillasta kukaan ei enää ihmetellytkään, tosin olin autolla. Alkuillastahan olisin voinut jotain ottaa, jos se olisi ollut vain tuosta autoilusta kiinni.
Voithan sä testin tehdä la-aamuna. Mä löysin apteekista sellaisen kasettitestin, jolla voi yhtä päivää ennen oletettuja menkkoja testata. Hcg-raja on 25 siinä ja toi oli vieläpä tosi halpa testi (3,90eur).
 
@Tähti_1980
Kävin kuukausi sitten papassa ja sielläkin sanottiin että odota kiltisti vuosi niin pääsee Kunnalliseen.
Mulla 5 lasta et kai se aatteli et vaan hätiköin kun todistutisti oon raskautunut. Nyt luulen et tuo ikä kyllä jo vaikuttaa ,sitä en tiä vaikuttiko tuo 11kk pillereiden syönti.Toisaalta kun myös uus mies eikä hänellä lapsia niin voi olla sperman laadussakin jotain.En tiedä.
Polttaako teidän muiden miehet? itse? Minä en polta mutta mies polttaa ja tupakointikin ylensä käsketään lopettaan.

Alkoholi: Ite en oo sitä lopettanut muutenkin ressaa niin on sitten kiva nollata. Kyllä sitä on alkoholistitkin raskautuneet :) Ite juon 2 kertaa kuukaudessa ylensä en mitään räkä kännejä kuha hissukseen juon pitkin ehtoota. 1-2 kertaa vuodessa menee sitten lapasesta. Nytkin meen huomenna ja sillon dpo 6. (Mietityttää että jos tärpännyt niin kiinnittyminen käsillä haittaako juominen) Toisaalta mullakin yk 7 menossa et jos ei yhtään sais elää niin olisin ihan pimpeli pom.

Tänään dpo 5 17/25-27
 
@Maaria1980 Me mennään kyllä niin samoissa dpo 5 17/25-27
Ja täälläkin yksillä talletuksilla.
(en usko et raskaana olisin kun ei paremmilla ja useimmillakaan talletuksilla onnistunut,nyt on tuo -1 talletus ainoa)

Oireita ei yhtikäs mitään
Mulla alkaa menkakivut ylensä viikko ennen menkkoja Et ne tulee kuvioihin viikonloppuna
 
Juu, yritin aamulla tänne kirjoitella, mutta sitten kun olin viestiäni lähettämässä, olikin kirjautuminen vanhentunut. Mun pitkä viesti katosi sitten bittiavaruuteen, turhauduin tietysti :mad: Mut uutta versiota ja vähän lyhyempää tällä kertaa.

@tänttähäärää Joo, mäkin mietin eilen, että me ollaan kyllä ihan samoissa :) Ja meilläkin on se ainoa talletus dpo -1, tosin se oli vasta -1/0 välisenä yönä. Kaikenlaisia raskausoireita tässä on bongaavinaan vähän väliä. Raskaustestikin mulla on valmiina, kun ostin kaksi silloin kun km:n jälkeen piti tehdä tarkistustesti. Vielä ei testi syyhytä, mutta katsotaan milloin se iskee :whistle: Dpo 6 vasta. Päivät tosiaan matelee.

Ja sori, en muistanut sun ikää. Siis kesällä vasta täytät 35. Mä täytän 37 ens viikolla. Semmonen kiva synttärilahja olis kiva saada ;) Saa nähdä, saanko jonkun ikäkriisin tässä vielä. Kuulostaa niin kamalan vanhalta.
 
Noniin, täällä voidaan unohtaa alkoholiin liittyvät huolet, täti tulla tupsahti. Kierto olikin 26 tällä kertaa. No, eipä auta kun ottaa ilon kautta ja siirtyä juhlien kautta yk 2:seen (vasta). Ensi viikolla lähden reissuunkin joten onhan se kiva tyttöjen kanssa pari skumppaa ottaa...

Jään siis odottelemaan teidän Plussaus-uutisia.
 
@Maaria1980 Onnea näin ennakkoon synttäreistä.Ja toivottavasti saat mitä parhaimman synde lahjan plussan merkeissä.

@Tähti_1980 zemppejä!!

Mulla on 35v ikäkriisi alkanut.edellisen kerran tuli kun täytin 30v Kattelen peilistä itteeni ja ryppyjäni ja totean että vanhuus silmäkulmatki alkanu jo roikkuun ei tästä puutu kun harmaat hiukset.

No dpo 7 19/25-(27)
Eilen tuli juotua 4 lonkeroa ilta oli ihana ja aamulla mies hemmotteli silitteli kauan ja keitti aamukaffeet.
Oireita eikä nippailuja eikä mitään oo ollut vielä havaittavissa.Valkovuoto lisääntynyt.
Ens viikon lapset mulla että hyvä että tuota touhua ni saan edes vähän ajatukset pois.

Tuhruttelua jään odotteleen sekun on nyt alkanut 3 viimisintä kertaa dpo 8,dpo 10 ja dpo12
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs palstalaisille? :)
@Tähti_1980 Harmitus! Ihanaa tyttöjen reissua, ota ilo siitä irti J

@tänttähäärää jotain uutta? Ja mites muut?

Täällä yk2 lopuillaan, eli kp 28/28-30. Ei mitään oireita, mitkä viittaisi siihen, että on tärpännyt. Nännit on arat, mutta se on ihan perus pms-oire. Kunnon menkkajomoja ei ollut, vain vähän vaimeasti eilen, mutta hieman epäilyttävän kivutonta on. Voi johtua ihan siitä, kun kuparikierukan kans tottui siihen, et kaikki kivut/nippailut tuntui paljon voimakkaammin, niin nyt vaan tuntuu ”oudolta” tää kivuttomuus. Et pitäisi varmaan olla vaan tyytyväinen.

Vain 1 oikea-aikainen talletus täälläkin (olettaen et ovis oli silloin kuin luulen, mähän en ole siis tikuttanut tai mitään)

Mulla ei ole edes r-testejä kotona. Hetken kävi mielessä, että pitäisikö tänään käydä ostamassa. Mutta sittenhän ne menkat varmasti alkaa. Milloin oikeasti uskaltaisi testata ekan kerran jos menkkoja ei kuulu. Kp 30/30 liian aikaisin?

Hyvää alkanutta huhtikuuta! Minua aprillattiin kahdesti eilen :D :D
 
Täällä mennään kpl 21/26-32. Ei oireita suuntaan eikä toiseen. Mulla on kahdessa edellisessä kierrossa alkanut migreeni 2 päivää ennen vuotoa. Ainakaan vielä ei oo sitä tullut. Tosin oletan että mahdolliset menkat alkais toivottavasti aikaisintaan sunnuntaina jolloin ois se kp28 jota kierto on aiemmin ollut.
Mä oon nyt päättänyt etten ostaa testejä kaappiin odottamaan. Joten ne siellä kuumottaa niin ajattelin että helpompaa kun reilusti ois myöhässä niin sitten vasta testaan.

Tsemppiä piinailijoille. Täällä on monta jotka jännäilee samoilla päivillä!
 
Täällä testattu tänään dpo10 ja negahan se oli :( Aikaista vielä, ja jos noi eiliset ja ehkä jopa vielä viimeöiset kivut ym. johtuivat kiinnittymisestä, niin eihän tässä mitään voisi näkyäkään testissä, vai mitä? No, sanon silti hammaslääkärille, että saatan olla raskaana, mutta tuskin ohjelmassa mitään sellaista olisikaan, mihin tuo vaikuttaisi.
Jatkan pilvilinnojen rakentelua... Seuraava testi lauantaina, jos ei menkat ala ennen sitä, mitä en kyllä usko. Ovis sellaiseen aikaan, että vähintään 25 päivän kierto menossa.

@Taaartsan ootko testannut jo? Oot kyllä saattanut toiseen ketjuun kirjoittaa, mutten vielä lukenut kuin yhdestä uudet viestit. Harmi että jäi just yhdeltä päivältä väliin se sun sylkitesti. Voisithan sä jotain halpoja liuskoja ostaa, niin voisit niillä välillä tarkistella? Ellei sitten tärpännyt nyt :)

@tänttähäärää mulla on kerran ollut papaluokka 2. Puolen vuoden päästä kehotettiin käymään uudestaan, mutta mulla veny vuoteen ja silloin olikin kaikki hyvin. Tuliko siis kirjeenä ne tulokset, niin kai ne yleensä? Siinä puhuttiin jatkotutkimuksista? Ei kannata googlettaa, kuten toisessa ketjussa neuvottiin. Sitä rupeaa turhaan pelkäämään kaikkea.
 
@tänttähäärää Äkkiseltään tollaset uutiset vähän hätkähdyttää. Voitko sä soittaa sinne, missä koe otettiin, jos ne vois siellä selittää mitä se tarkoittaa? Ei varmaankaan googlettaa kannata...:eek:

@Maaria1980 Älä lannistu negasta! Maltti se taitaa olla tässä lajissa valttia, (ja paraskin sanomaan, kun itsehän hepuloin tätä omaa kiertoa jatkuvasti.) :X3:

Täällä menossa kp 30 / 28-30. Että ei näy menkkoja vieläkään. Tää on taatusti jotain universumin kettuilua, kierto venyy pitkäksi ja mä alan jo kuvitella että ois toivoa... kunnes NE sitten alkaa. o_O

Onkohan mulla joku tulehdus, kun vetistä valkovuotoa, vähän kellertävää (ei haise, alapäässä ollut myös ärsytystä)...?

R-testeihin en ole uskaltanut vielä koskea, koska negan lannistavuus ei kauheasti houkuttele. Yritän vaan nyt kärvistellä tässä hetken, jos menkat ei ala, niin sitten on pakko varmaan uittaa tikkua pissassa.
 
@Taaartsan Kävin tänään sairaalassa otettiin koepaloja.On kuulemma syövän esiaste. :( :( Nyt odotellaan koepalojen tulokset ja sitten menen loop hoitoon.

Vauvan yritys on kuulemma nyt pakko jättää jäähylle ja ajateltava omaa terveyttä.Harmittaa.Ikää kuitenkin että jokanen kuukausi on pois yrityksestä.Ja voi kuulemma mennä 6kk-1v

Ultralla näkyi että menkat alkamassa lähipäivinä eli ei tuottanut meidän viimeinen yritys vauvaa.
Se selvis myös että toinen munasarja terve toinen laiska. Eli kyllä ikä alkaa vaan tekeen muutoksia.(lääkäri itse sanoi)
 
@tänttähäärää Voi ei! :( Mutta onneksi se huomattiin ajoissa ja voidaan hoitaa kuntoon. Mites sun mies on asiaan reagoinut? Onhan tuo 6kk -1v aikamoinen odottelu. No, mutta tsemppiä!

@Taaartsan Sehän on lupaavaa, kun eivät ole vielä alkaneet (y) Onko ollut jotain erikoisia tuntemuksia, joita voisi raskausoireiksi laskea? Voihan tuo joku tulehdus kyllä olla, kun on ärsytystä.

Mä sain kaiveltua sellaisen taulukon, missä on hcg-hormonin viitearvoja eri raskausviikoilla. Joo, tajusin että tällä viikolla mulla voisi olla vain 0-5 mIU/ml, mikä ei kyllä todellakaan näy testeissä vielä. Menkoista on siis 3 viikkoa, tänään jopa ihan tasan :ROFLMAO: Hätähousu taisi vähän keulia.
 
Kaikille teille plussatuulia kevääseen.

En usko että osaan tältä palstalta heti vieroittaa itseni pois.Käyn lukeen teidän juttuja.Ja taustailen.Vaikka itellä ei nyt kirjoteltavaa tule.

@Maaria1980 Mies on ollut ihanasti tukena ja vaikka tiedän että haluaa kovasti lasta sanoi että mun terveys on tärkein,laitetaan mut kuntoon ja jatketaan uudella puhdilla.Ja muutenkin rauhottelee mua kun itse stressaan.
 
@tänttähäärää Ompa ikävä kuulla uutisiasi. Onneksi esiaste kuitenkin huomattiin ajoissa! Vaikka vauvahaave siirtyy, on se kuitenkin vielä mahdollinen. Paljon jaksamista kaiken keskelle!

@Maaria1980 ja @Taaartsan teille paljon plussatuulia! Nyt onkin jännät päivät käsillä. :)

ON: Itse lähden huomenna kavereiden kanssa reissuun ja huomasin, että ovulaatio saattaa osua tähän päälle. :( Otan varmaan ovistikut mukaan ja kärsin siellä hyödyntämättömästä kuukaudesta... JOS kävisi hirveä säkä ja ovis olisi myöhään, osuisi pääsiäisen pupuilumahikset juuri oikeaan aikaan. Sormet ristiin sille vaihtoehdolle...
 
Uusi vauvakuumeilija liittyy joukkoon. Ikää kohta 35 joten tää pino tuntui omalle. ☺
Pillerit lopetin viime kuun lopussa. Kp1 oli 1.4. Ajatuksena oli, että tulee jos on tullakseen, mutta itseni tuntien projekti pyörähtää täysiä käyntiin kuitenkin.
Lapsia mulla on 2 ja miehellä 1. Eka yhteinen haaveissa. Kyl tää ikä vähän mietityttää, että miten mahtaa tärppi enää käydä...
 
Tärppihaaveet saa varmaan tästä kierrosta unohtaa. Selkää juilii ja mahaa myös. Migreeniä ei vielä näy mutta kai sekin pukkaa huomenna päälle. Hieman harmittaa kun selkeitä menkkaoireita pukkaa. Loppuviikosta siis tätiä odotellen.
 
@tänttähäärää On kyllä kurjia uutisia :( Ihan hirmusti voimia ❤ osasiko lääkäri sanoa mitään aikataulua hoitoon? Mun ystävälle on tehty tuo hoito ja sen jälkeen hän on onnellisesti raskautunut ja synnyttänyt kahdesti :) Toivotaan, että saat homman pian pois alta ja mukavampia asioita taas näköpiiriin ❤
 
Heippa kaikille!

Uusi kuumeilija ilmoittautuu..
Tammikuussa täytin 35v ja haaveissa kolmas lapsi, kaksi tyttöä löytyy ennestään..

Hormonikierukka poistettiin 23.3 ja seuraavana päivänä alkoi kaikkien aikojen runsain vuoto jota kesti pari päivää ja siihen päälle pari päivää vähäisempää vuotoa.. aattelin sillon että ne oli menkat mutta nyt kun muistelen niin lääkäri sanoi kierukkaa poistaessa että kierto näyttäisi olevan puolivälissä eli menkat alkais parin viikon päästä (nyt mennyt poistosta pari viikkoa) ja tänään sitten yhdellä vessareissulla tulikin verta ja ajattelin että nyt ne sit alkoi ja että oliko se poiston jälkeinen joku runsaampi tyhjennysvuoto..

Edelliset menkat alkoi 27.2 eli nyt on sit joko kp38, kp13 tai kp1.. kärsimätön kun on niin haluis heti päästä tosi toimiin ja ärsyttää kun en yhtään tiedä mikä noista on nyt menossa..

onko kokemusta kierukan poiston jälkeisistä tyhjennysvuodoista/menkoista/kierron palautumisesta tai lähtiskö joku arvailemaan mikä kuulostais järkevimmältä kiertopäivältä?

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille! Lueskelen ja tutustelen tarinoihin tarkemmin jahka saan tytöt nukkumaan..
 
Tervetuloa uudet! :)

Mulla oli kuulkaas erikoinen päivä eilen:

PLUSSA! Eilen oli siis kp 31 eikä aamulla ollu menkat alkaneet. Kaivelin testin, pissasin, ja ei menny kauaa kun tuli kaks viivaa..............!!

Mä en ymmärrä tätä. Mä olin valmistautunut siihen, et välttämättä ekaan puoleen vuoteen ei tapahdu mitään.......:confused::D:confused:

Ja sitten rupesi hävettämään, että miten tää kävi näin äkkiä, kun jotkut vääntää vuositolkulla sitä plussaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Charlotte82

Yhteistyössä