Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Onnea @Taaartsan ! :)
Siirränkö sut sitten plussanneisiin saman tien, vai haluatko odotella vielä, että viiva vahvistuu? Ajattelin nimittäin tehdä uuden pinon/listan ja lisätä meidän uudet samalla kertaa.

Ja tervetuloa uusille @murmelii ja @Charlotte82 :)

Laitetaan nyt omat kuulumiset tältä päivältä. Kp 24/25 ja dpo 12. Nega testattu tiistaina. Eilen illalla olin tuntevinani jotain tissikipua, mutta nyt ei taas tunnu mitään. Ostan huomenna uuden testin ja lauantaina testaan, ellei nyt menkat yllätä jo ennen sitä. Eilen vähän jo mietin, että olisin käyny apteekissa, mutta ei vaan huvittanut.
 
Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua :love:

- Maaria1980, 37v, yk 2 tai 7 (km), 1. lapsi
- taaperotx5, 34v, tilanne ?, 6. lapsi
- Snowmamma82, 34v, yk 6 (km laskettuna), tytöt 08/05, 04/07 & 06/09
- Tähti_1980, 36v, yk 2, 1. lapsi
- Charlotte82, 34v, yk 1, 3. lapsi
- murmelii, 35v, hormonikierukan poisto 3/2017 (ok näin?), 3. lapsi



Taustalla:
- tänttähäärää, 34v, 6. lapsi

- Miri81, 36v, 2.lapsi


Plussanneet

- Hiekkasärkkä79, 37v, yk ?, 3.lapsi, + 1/2017
- Minnuli2011, 34v, yk 6, 2.lapsi, + 2/2017
- KatjaMarika, 35v, yk 2, 3.lapsi, + 2/2017
- Taaartsan, 35v, yk 2, 1.lapsi, + 4/2017


Lyhenteitä:

yk = yrityskierto, tai ya = yritys alkanut
kp = kiertopäivä / kierron pituus
dpo = päiviä ovulaation jälkeen


Lisääkö pinoon haluavat itsensä tähän? Klikkaa Vastaa-nappia, poista alun ja lopun quotet ja lisää itsesi tänne. Tai laita ketjuun punaisella omat tiedot niin mä lisään :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Taaartsan toihan on ihan selvä plussa!!! Onnea!!! :love:
Plussatuulia toivotaan myös muille!

ON: Menkkoja odotellessa.... kp25/25-32. Ei sen kummempia oireita mihinkään suuntaan. Ei migreeniä tms. ainakaan vielä. Eilen oli niitä menkkamaisia oireita ja olin ihan varma, että aamulla ne alkaa, mutta ei vielä ainakaan mitään. Kevyttä jomoilua selässä, ei muuta.
 
Voin jäädä listalle pyörimään vielä, katsotaan jos plussa vahvistuisi muutaman pvn sisällä. :)

Olen kyllä äimänkäkenä, kun ei ole ollut oikeastaan oireita mistä olisi voinut tätä plussaa päätellä. Perus pms-oireet tuntui olevan, nännit arat, mielialanvaihteluita jne :D Ei pahoinvointia, tissien tai alavatsan turvotusta. Kahvi maistuu niinkuin ennenkin.

Todellakin toivon, että tämä nyt tarttuu!! ;););) Plussia kehiin!
 
@Miri81 Kiitos :)
Ei lääkäri osannut sanoa kun ehkä n.6kk-1v
Riippuu kuinka äkkiä pääsee loop hoitoon meneekö 1vk vai voi mennä 3-4kk jonottaessa jos ei kiireellinen.
Ja loop hoidon jälkeen ei saa harrastaa seksiä n.4vk ja en tiä onko joku jälkitarkastus.
Nyt ei muuta kun vaan odottelua että koepalan tulokset saapuvat.

Menkat alkoivat just ajoillaan.Eli omiin kuukautisiinsa saa luottaa vaikja muu kroppa pelaa puoliteholla.
 
Täällä mennään kp26. Tässä vaiheessa on kahdessa edellisessä kierrossa ollut aivan jäätävä migreeni, jota ei vielä ainakaan ole tullut. Jotain pientä jomoa on, mutta ei mitään menkkamaista vielä. Yritän nyt malttaa odottaa testien kanssa vähintään alkuviikkoon.
 
@tänttähäärää Vanhempaan viestiisi kommentoin aluksi: ihanaa, että se sun miehesi on sun tukena siellä :) Ja toivottavasti ei tarvitse kauaa odottaa, että pääsee siihen hoitoon. Ja vois kuvitella, että on joku jälkitarkastus vielä.
Ja sitten tosta kierron pituudesta.. kiinnitin huomiota, kun meillä oli samat lukemat. Mulle selvis viime vuonna miten toi pituus lasketaan (tarvitsin ovistesteihin), kuukautisia edeltävä vanhan kierron päivä on se kierron pituus. Eli kun tänään sulla alkoi menkat ja eilen sulla oli kiertopäivä 24 niin kierron pituus on 24, ei 25.

Sit omaa napaa: kauppareissulla kävin ostamassa raskaustestin. Oon jo pari kertaa jossain ketjussa höpöttänyt jotain tästä edullisesta (kiinalaisesta) kasettitestistä. Yliopiston apteekki markkinoi omalla nimellään. Hcg-raja olikin 20 mIU/ml. Piti ihan tarkistaa mikä se tiistaisessa testissä oli, ja siinä se tosiaan oli 25. Eipä kyllä haittaa, huomenaamuna teen sitten ton testin ja huomenna siis menkkojen pitäisi alkaa. Jännää :X3:

Niin, mulla ei yleensä ennen menkkoja ole mitään juilimista mahassa, mutta nyt on ollut. Muistaakseni joulu-tammikuussa, kun plussasin, oli just tällaista, että koko ajan tuntui siltä että menkat alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
@tänttähäärää

Juu, ovulaation ja menkkojen alkamisen välinen aika eli luteaalivaihe ei saisi mennä hirveän lyhyeksi, koska sitten munasolu ei ehdi kiinnittyä. Mutta voihan olla, ettei ovis olekaan sitten ihan keskellä kiertoa, vaan tulee aikaisin ja luteaalivaihe pysyy pitempänä.

Toivottavasti ei lyhene tästä kovin pian, meillä kummallakaan. Oli mulla syksyllä yksi 23-päiväinen kierto, mutta jäi onneksi ainoaksi. Tuli parin päivän heittoja molempiin suuntiin heti, kun alettiin yrittään. Epäilen, että mulla oli kemiallinen raskauskin jossain vaiheessa tai sitten jännitin ja menkat myöhästyi :( Mene ja tiedä...

Niin muuten, siirsin sut taustalle tuohon listaviestiin. Mitä tietoja siellä saa olla näkyvissä? Ja laitanko lasten määrän vai pidetäänkö tuo sama vai jätetäänkö kokonaan pois? Yrityskierron otin jo omin lupineni pois.
 
@Maaria1980 Tuo on ihan hyvä just noin.Kiitos.Kauheeta kun ei osaa olla täältä pois kun niin monta kuukautta täällä ollut.

Toivottavasti vaan pääsisi pian jatkamaan.

Heh Nyt hokasin että mulla on ollut ovis aina dpo 12 eli juurikin puolivälissä kun kierto sen 24pv. No kaikkee oppii kun vanhaksi tulee :)
Kerran tuli dpo 14 ja sillon kierto 26
 
Tsemppiä @Maaria1980 ja @Snowmamma82 jännäilyihin, ja kaikille muillekin positiivista huhtikuista energiaa :)

https://uppaa.fi/image/hLm
Tikkuun pissitty taas. Kuvassa vas.puoleinen tikku tältä aamulta, eli viiva näyttää vahvistuneen :love:

Olikohan se greippimehu nyt tähän syyllinen. Vedin meinaan sitä ennen ovista (en tosin kyllä ihan kierron alusta asti), selvästi oli "liukkaampaa" mitä normaalisti, kun sitä alkoi lipittelemään :LOL: Mitään oireita ei hirveästi vielä ole. Nännit on vähän arat, ja tuntuu että on "pitkät päällä" koko ajan :ROFLMAO: Pikkusen on alavatsaa nipistellyt, mutta ei muuta havaittavaa.

Oon edelleen ihan kuutamolla; jotenkin ei meinaa vaan ymmärtää, että mä oon oikeasti raskaana :confused::D Olin ihan valmistautunut siihen, et pitää ovistikut ottaa kehiin, ja sitten marssia X ajan päästä verikokeisiin jne. Nyt sitten vaan sormet ja varpaat pystyyn, ettei tää osoittaudu tuulimunaksi tms. kamalaa.

Näillä palstoilla kyllä oppii paljon uutta naisen kehon toiminnasta. Tosiaan kaikki dpo:t, ja luteaalivaiheet jne (y)

Onks kellään muuten vinkata jotain plussanneiden ketjua (en oo ite jaksanut kaivella) joko suoraa linkkiä tai otsikkoa millä osaisin etsiä...

Sorry omanapa-päivitys :geek:
 
Kiitos tsempeistä, mutta negahan täällä tuli :cry: Testin tein jo yöllä, kun maha oli niin kummallisesti sekaisin enkä pystynyt olemaan pissaamatta, kun pytylle menin.

Niin, mikä testi sulla @Taaartsan on käytössä tai kuinka herkkiä noi on? Mulla oli tämänpäiväisessä 20 mIU/ml rajana, millä näyttää. Kai siihen ois haamu tullut, jos hormonia olisi edes vähän? Tammikuussa kun plussasin, tein ekan testin vasta noin viikko sen jälkeen kun menkat ois pitänyt alkaa. Muistelisin, että siinä hcg-raja oli 40 tai ehkä jopa 50. Testiviiva ei ihan yhtä tumma ollut kuin kontrolliviiva mutta lähes.

On kyllä sekavat fiilikset, toisaalta ei vaan suostu tajuamaan, että ei tärpännyt ja toisaalta on ihan maansa myynyt. Alkais nyt ne menkat sitten, edes huomenna.

Sori tästä masisteluviestistä! Nyt painun suihkuun, että saan tämän itkemisen jälkeen itsestäni ihmisen näköisen ja voi mennä tanssimaan!
 
Niin ne menkat sitten alkoi tänään :cry: Ihan ajallaan, mikä on kai ihan hyvä, kun on vasta toiset kuukautiset keskenmenon jälkeen. Miksiköhän sitä piti niin suuret odotukset tähän kiertoon ladata :(

Päivittelin listaviestiä, omat jutut päivitin ja Miri81:n lisäsin myös taustalle.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka vaan kaikille!

Täällä on ollut jo huomattavasti parempi fiilis tänään. Nyt vaan toivotaan, että tuo ukko parantuisi tässä viikon sisällä, niin päästään tämä kierto hyödyntämään. Sen verran malttamaton olen, ettei todellakaan huvittaisi jättää yhtäkään kiertoa väliin.

Ei ole näkynyt sulta, @Snowmamma82 , päivityksiä tänään. Onko migreeni alkanut vai menkat alkaneet ihan suoraan vai kenties jotain muuta vähän kivempaa...? Mutta etkös sä meinannu huomenna testata?

Täällä on nähtävästi hieman kivuliaammat menkat tälläkin kertaa. Tosin nyt vaan pää ollut kipeä, oon ottanut pari parasetamoliakin, kun yleensä ei tarvi ottaa kuin yksi jos sitäkään.

Sitten @Charlotte82 ehtiikö ne ovistestit tulemaan, että voit tässä kierrossa käyttää niitä? Mä oon ihan apteekista ostanut niitä, ja pitääkin käydä hakemassa lisää. Joku 3 tai 4 jäi jäljelle, mutta se ei taida välttämättä riittää.

Ja @murmelii , kyselit mikä päivä kierrosta voisi olla menossa. Jatkuiko se vuoto vai jäikö vaan vähäiseksi? Jos jatkui, niin veikkaisin, että silloin oli kp1. Tosin mulla ei ole mitään kokemusta hormonikierukoista. Mutta luulin, että kierukat pitää ottaa kuukautisten aikana pois, eikö näin ollut sulla, @Taaartsan , kuparikierukan kanssa? Ehkä syy on juuri tuo, että saattaa tulla ylimääräisiä vuotoja? Vai onkohan ihan eri systeemit riippuen siitä minkätyyppinen kierukka on kyseessä?
 
@Maaria1980 Kierukka asennutetaan lääkärillä kohtuun, ja sitä ei sieltä omin toimin saa kyllä pois :D Kierukoiden ehkäisytehot on pitkiä, eli tyyliin useampia vuosia. Vekotin on ja pysyy siis pitkään siellä paikallaan.

Kuparikierukassa ei ole hormoneja, sen sijaan sitten hormonikierukassa taas on. Tyypillisesti kuparikierukka juuri lisää vuotoja ja & kipuja, eli jos on valmiiks runsaat kuukautiset, niin silloin se ei ole välttämättä hyvä vaihtoehto. Itellä oli niukka vuoto, niin pystyin ottamaan.
 
@Taaartsan siis mä kysyin murmeliin kysymyksen vuoksi.

Tarkoitin sitä, että kun kuparikierukka otetaan pois, niin pitääkö se poistotoimenpide ajoittaa kuukautisten aikaan vai käykö, että otetaan pois ihan milloin vaan kierron suhteen? Oliko nyt tarpeeksi selkeä kysymys?
Ja lisäkysymyksenä se, että tehdäänkö hormonikierukankin poisto kuukautisten aikaan? Mutta sitä sä tuskin tiedätkään, kun sulla oli se kuparikierukka.

Sori vaan, suutuin kyllä vähän, kun noin tyhmäksi mua kuvittelet. Kai nyt kaikki yläasteen käyneet tietää, että lääkäri laittaa kierukan paikoilleen ja ottaa sen pois. Jos mulla ei ois just menkat päällä, niin epäilisin olevani raskaana, kun kiihdyin nollasta sataan murtosekunneissa :ROFLMAO:
 
Kp 29/25-32. Ei migreeniä, ei oireita. Välillä jotain jomoja. Muutama ihmeellinen repäisykipu on ollut. Tänään en ehdi testaamaan enkä edes testikaupoille. Keskimmäisen lapsen synttärihulinaa ois koko illan tiedossa. Eli katsellaan nyt. En uskalla herätellä mitään toiveita, ettei tuu pettymystä...
 

Yhteistyössä