Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

Niin, minäkin olen tässä viime vuosina tullut siihen tulokseen, että kummasti sitä kuvitteli parikymppisenä olevansa aikuinen, mutta totuus on valjennut näin jälkikäteen eli ei sitä ehkä kuitenkaan ollut :)

Jotenkin elämään ja erityisesti itseensä osaa olla tällä iällä jo paljon tyytyväisempi kuin 10 vuotta sitten. Ja totta on myös tuokin, että lapsista osaa jotenkin nauttia paljon enemmän nyt, kuin silloin alle 30-v, jolloin meidänkin 2 vanhinta on hankittu.

Ja tuo kuopuksen syntymä jotenkin auttoi haivaitsemaan ihan erilailla myös noiden vanhempien lapsien merkityksen elämässä. Enkä minä tiedä sitten siitä, kun sanotaan, että jotenkin elämä olisi vapaampaa, kun lapset on jo isoja, sillä en minä ainakaan ole valmis jättämään tuollaista murkkuakaan itsekseen iltakausiksi omien harrastusten tai matkojen takia. Ja mihin sitä sitten normaalia työtä tekevä ihminen muutenkaan niin reissaisi, koska töissä on käytävä, että saa lainat maksettua. Ja lomilla voi reissata lastenkin kanssa.

Niin, että minun elämääni tämä lasten hankkiminen vielä toisella kierroksella 35v ja yli ei ainakaan ole vaikuttanut mitenkään negatiivisesti. Päinvastoin.

Mutta jokainen ajatelkoot miten tykkää. Tulihan niitä lapsia ennenkin niin kauan kuin oli tullakseen, eikä kukaan silloin varmaan sanonut, että yli 30v on liian vanha jo.
 
Ja onhan se niin että ne joille se "vapaus" on tärkeää niin lapsia parempi vaihtoehto on esim. akvaario. Kun nuo lapsetkin tuppaavat aikanaan lisääntymään, ja sitten tulee niitä lapsenlapsia (IHANAA!), ja minä ainakin toivon olevani hyvä mummo joka mielellään ottaa niitä lapsenlapsia yökyläilemään, ja jolle lapsenlapset mielellään tulevat. Meidän lapsilta kun puuttuvat tätä nykyä nuo mummot ja papat, ja se on hurjan sääli.

No joo. Jotenkin se aina tuntuu niin ihmeelliseltä että on niitä ihmisiä jotka ovat lapsia tehneet, ja sitten odottavat että kun ne äkkiä kasvaisivat. Itseä kyllä usein surettaa kuinka äkkiä kasvavat. Nyt elän unelmatilannetta kun lapsia löytyy joka ikäluokasta, mutta kun 2 isointa jo kohta lentävät pesästä :(

Asiasta kolmanteen: te jotka joudutte rautaa syömään, miten vatsanne kestää? Aloin syömään v.loppuna, ja aiemmissa raskauksissa aiheuttanut ummetusta mutta nyt vaikutus päinvastainen... Ei kivaa. Vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan jos jollain on :)
 
Lyydia, tyttäresi ikä päivitetty. Tulipa samalla päivitettyä omankin ikä, kun meidän esikoinen täytti Tapanina 11v. Taitaa meillä olla molemmilla sellainen joulunlapsi? Reppana, kun synttärit ja joulu on aina samaan syssyyn, niin ei saa lahjoja kuin kerran vuodessa.

Tuosta helppodesta ja ajankäytöstä vielä, että kyllä minulla on ainakin ollut alusta saakka selvää, että jos lapsia on, niin aikaahan niiden kanssa pitää käyttää. Eihän sellaista aikaa tulekaan ainakaan enne täysi-ikäisyyttä, että lapsi pärjäisi ihan kokonaan omin nokkineen. Toki joku pärjää ja joku ei, mutta kyllä luuen jokaisen siitä olevan hyvillään, jos vanhemmat on läsnä, kun tarvitsee.

Itse muistan miten rankkaa oli siinä vaiheessa, kun muutin pois kotoa ja äiti ei enää halunnut mitenkään auttaa/neuvoa, vaikka olisi kysynyt. Ei se vanhemman tarve minusta siihen lakkaa, että muuttaa pois kotoa. Saatikka sitten 7-vuotiaana, kuten niin monessa paikassa nykyisin kuvitellaan.

Tosin, kyllä meidänkin koululaiset menee nykyisin yksin kotiin, kun ei siellä ketään ole. Onneksi niitä on kuitenkin kaksi, joten ei tarvitse nuoremman olla niin kauan yksinään.

Jotenkin tämä meidän yhteiskunta on vaan sellainen, että se ihannoi ajatusta lapsesta, joka mahdollisimman pian pärjää itsekseen. Sehän näkyy jo siinä miten haluttaisiin jo pienen vauvan osaavan nukkua itsekseen omassa sängyssä tai mieluusti omassa huoneessa. Joku osaa ja joku ei, eikä se ainakaan omien kokemusten valossa mitenkään vaikuta myöhempään omatoimisuuteen ja itsenäisyyteen. Minusta on ainakin tärkeää, että lapsella on mahdollisuus itsenäistyä ja opetella itse tekemään päätöksiä omaan tahtiinsa. Eikä niin, että väkipakolla pitäisi, kun on jo tietyn ikäinen.

Mutta onneksi näissä asioissa voi vielä toistaiseksi toimia siten, kun on kullekin perheelle paras :)
 
Meillä 16v pojalla (täyttää 17 kesällä) ei ole minkäänlaista ideaa sen suhteen ettäkö joskus pois kotoa muuttaisi. Sen sijaan 15v (kesällä 16) tytär aikoo syksyllä mennä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, ja asua viikot opiskelija-asuntolassa, ihan hirveä hinku itsenäistyä. Ja ensi kuussa 2v tyttö nukkuu yhä isin ja äidin välissä eikä haittaa pätkääkään. Aika ajoin olen kokeillut joko olisi kypsä omaan sänkyyn, mutta ei... Erilaisia ovat, saman perheenkin vesat. Ja toivon että jokaiselle heistä olen äiti jonka puoleen voi kääntyä, ja mielellään kääntyy, niin kauan kuin minussa henki pihisee. Se on minun elämäni tärkein tehtävä :)
 
Ilmoittaudun joukkoonne.
Olen tuolla haaveiden puolella muutaman sanan joskus kirjotellu, mutta nyt uskaltauduin tännekin kun eilen oli np-ultra ja siellä kaikki hyvin.

Ennestään meillä on juuri 2v täyttänyt poika ja nyt tämän mahassa kasvavan toukan LA on 19.7.


 
Hei Kuntsikka!

Minä sinua jo tässä kaipailinkin tuolla kuumeilupuolella joku aika sitten. Muistelen, että viimeksi kirjoittelit sinne, kun olit lähdössä johonkin reissuun.

Minä kävin rakenneultrassa viime viikolla ja siellä oli onneksi kaikki hyvin. Vähän on helpottaneet nuo pelot sen jälkeen.

Mitä sinulle kuuluu? Hyvä, että np-ultrassa kaikki ok. Minä en siinä edes käynyt, kun täällä meillä sitä ei saa ellei halua osallistua seuloihin ja niihin en halunnut. Rakenneultran perusteella kaikki on kuitenkin päällisin puolin hyvin, joten mitään hengenvaarallisen vakavaa tilaa lapsella ei ainakaan pitäisi olla.

Mutta nyt lähden kaupan ja hoitopaikan kautta kotiin. Hyvää illan jatkoa!
 
heippa hei taas täältä!
Meillä oli pupu keksinyt yön aikana miten päästä "leikkikehästä" ulos ja oli sitten siellä toisella puolella jossa on seinän ja kehän välissä juuri hänen mentävä kolo :kieh:
no onnekis puput peruttaa niin sain sen pois sieltä, mutta mitä nyt! Mä olin jo tuplannut sen portin kun oli sen saanut jo ennestäänkin auki, mutta nyt täytyy triplata :LOL:
käyköhän sillä päivä pitkäksi :LOL:
kutteria on kaivamiseen laatikoita voi hajottaa puita mitä syödä. täytyy varmaan tänään hakea havun oksia on jotain uutta ja jotain vanhaa ja sininen on matto jota se on syönyt! :LOL:

mutta omaan ( . ) jännittää paljonko on painoa tullut, syönyt en ole paljon ylimääräistä, mutta oman puntarin mukan on tullut kuukaudessa 2kg! APUA!!! mä an halua että paino paljon nousee mutta mitä' tehdä...
 
Joo, nuo paino-ongelmat....

Kävin just aamulla vaa'alla ja sen mukaan paino on noussut 4,5 kg ajasta ennen raskautta. Saapa nähdä mitä sitten virallinen vaaka neuvolassa näyttää. En kyllä ole yhtään vahtinut syömisiäni joulun aikaan. Nyt onneksi mussuttaminen on jäänyt vähemmälle, kun ei täällä töissä pääse koko aikaa jääkaapille :whistle:

No, se on vaan sitten raskauden jälkeen oltava tiukkana. Ja toki nytkin, sillä eihän mitään ylimääräistä syömistä tarvita. Onneksi se kaikki painonnousu ei ole läskiä, sillä mulla ainakin on tuota turvotusta perinteisesti raskausaikana tullut enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Ja tuntuu olevan nytkin. Kädet ja sormet on niin jäykät, että kyllä huomaa turvotukset.

Olen yrittänyt pitää nuo turhat hiilihydraatit poissa, koska niiden vaikutus tuohon nesteen kertymiseen on kyllä ilmeinen, ainakin mulla. Ainoa mitä kaipaan niiden joukosta on leipä ja syönkin sitä jonkun verran, mutta yritän katsoa sitten kaupasta oikeaa täysjyväruisleipää tai näkkäriä. Täysjyväleivän löytäminen vaan meinaa olla kiven alla, sillä kaikissa leivissä tuntuu olevan niin paljon kaikkea muutakin kuin täysjyväjauhoja.

Tuo hiilihydraattien välttely on vaan mahdotonta, jos käy työpaikkaruokalassa, sillä sieltä on mahdoton löytää vaihtoehtoa, missä ei olisi perunaa/pastaa/riisiä. Eikä nuo riisit ja pastatkaan mitään, jos olisivat täysjyvää, mutta eihän sellaisia käytetä suurtalouskeittiöissä, koska ovat varmaankin hinnaltaan kalliimpaa. Eväitä siis..

No, se siitä.

Töissä oleminen vähän tökkii. Yksi työkaveri tuossa just maalaili piruja seinille, siitä miten tämäkin firma kohta vaihtaa omistajaa ja se on aina huolestuttavaa. Mitään hyväähän siitä ei voi koskaan seurata.

Mutta mitäpä tuonkaan asian murehtiminen sitten auttaa. Olin vaan jo unohtanut, että sehän kuuluu täällä tosiaan työnkuvaan.
 
Hei kaikki :wave:

Neuvola on takana ja kaikki hyvin. Sain sitten sokerirasitukseen ajan ensi kuun alkuun. Osasin jo odotella sitä :D . On tuo BMI senverran korkea ja edellisessä raskaudessa paastoarvo oli koholla ja olin dietillä loppuraskauden. Olenkin ollut tai sanotaanko että olen pyrkinyt olemaan nytkin jo kevyemmällä ruokavaliolla ettei paino nousis kovin :x . Ja eipä tuo olekkaan noussut, en ole vielä edes lähtölukemissa :D . Toivottavasti ei enää nousekkaan, pysyisi vaan samana.
Sf mitta menee siellä yläkäyrillä, niinkuin kaikissa muissakin raskauksissa mutta vauva on ollut kuitenkin ihan sopivan kokoinen neljän kilon molemminpuolin :D .

No niin tämä rouva sitten sekosi ja tilaili netistä äitiysvaatteita :LOL: . En koskaan ole tehnyt niin. Muutenkin olen ostellut harkitusti ko vaatteita koska niitä tarvitaan niin vähän aikaa. Mikähän homonipiikki oikein yllätti :whistle: ;) . No katotaan onko ne edes sopivia :LOL: . Voihan ne kyllä palauttaa jos siltä tuntuu.

Otin kantaa noihin hiustenvärjäys puuhiin ja värjäilenhän minä hiuksia.

Ajatelkaa, laskin tuossa että vajaan kolmen kuukauden päästä jään äippälomalle. Juuri ennen pääsiäistä. Aivan uskomaton juttu. Vastahan sitä huokailtiin sitä kuinka alkutekijöissä sitä ollaan. Niin se aika vierähtää.

No nämäpä tässä

Terkuin HissunMyy =)
 
Tämäkin rouva on innostunut tilailemaan netistä äitiysvaatteita! Ja on muuten ensimmäinen raskaus jossa niitä hankin OLLENKAAN! Nytpä en sitten ole muuta käyttänytkään, ja ihmettelen suuresti kuinka kaikki edelliset raskaudet olen ilman pärjännyt... ;) Oikeasti nautin siitä kun housut ovat MUKAVAT päällä, ja paidat eivät näytä teltoilta. Ja kun tämä on viimeinen raskauteni niin aion kaikin puolin nauttia tästä täysin rinnoin! (Mistä tulikin mieleeni että on se KAMALAA kun on viimeistä kertaa RINNAT!!! Loput vuosikymmenet sitten kasailen niitä velttoja roikkuvia nahkapusseja supertopattuihin ja supertuettuihin liiveihin :( )

Ihanaa kun on taas valosampaa!!! Nyt kun vielä vähän sataisi lunta niin tulisi vielä valoisamman olosta! Pakkanen kyllä tuntuu kamalalta; meillä oli -11 kun vein aamulla hevoset ulos ja voi luoja että tuntui kylmältä!

Juu ja viime yöhön asti kuvittelin että magnesium oikeasti poistaa koko levottomien jalkojen ongelman. Vaan eipä sitä nyt ihan ihmeitä näköjään kannata odottaa. :( Että jokohan ne valvotut yöt sitten alkoivat. Tosin helpolla tässä nyt edelleen pääsen jos ainoat raskausvaivat ovat närästys ja levottomat jalat, mutta pitäähän sitä aina jostain valittaa. ;)
 
heippa! Ja pakkasta myös täältä. Aamulla meilläkin -10 ja oli KYLMÄ :LOL:
oltiin tänään flikan kanssa uimahallissa ja kivaa oli. yritämme käydä kerran viikossa!
neuvolassa oltiiin eilen ja hyvin kaikki. painoa lähtöpainoon nähden miinus 200g! JIHUU!!! :LOL:
ensi vikkolle sain ajan sokeirrasitustestiin :kieh: miten mä saan sen litkua alas??? :kieh:
 
Iltaa kaikki :wave:

Täälläkin on pakkasta ollut oikein reippaasti. Tään aamuna kun heräsin seitsemältä niin lukema oli -18 astetta :D . Nyt en tiedä lukemia kun olen töissä mutta varmaan sellaiset -10 luultavasti.

Omaa ( . ), ei juuri kummoisia. Yöt on jotenkin niin rauhattomia :/ . Uni on niin herkässä että jokaiseen pikku risaukseenkin herään \|O . Sitten kun aamulla pitäis herätä niin armoton väsymys on päällä \|O .

Rupesin ompelemaan kuopukselle toppapukua kun ei oikein löytynyt kaupoista sopivaa. Saapahan ainakin sellaisen mitä muilla ei ole. Ihan mukavalta taas tuntuu ompelu. Aina ei viitsi.

Tosi hiljaista täällä työpaikalla, ei ketään :whistle: .

Eipä tässä muuta

Terkuin HissunMyy
 
täällä on varmaan kaikki lumen vallassa :LOL:
me ainakin oltiin tosi kauan ulkona ja rakennetliin keiju maailmaa pihalle. lumesta rakennetttiin mini kaupunki : kauppoja, kirkko, kummintustalo, leikkipuisto, puutarhaa ja tietysti keijujen talo.
ihanaa kun on tuulut lunta! Saisi nyt pysyä kevääseen saakka!
 
Huomenia!

Täällä Keski-Suomessakin on vihdoin lunta. Tosin, kieltämättä kävi aamulla mielessä autoa lumihangesta kaivaessa, että tätäkö sitä nyt sitten on niin kaivannut :whistle:

Saapa vaan nähdä kauanko lumet pysyy, kun huomiselle on luvattu taas vaihteeksi vesisadetta. Sen verran runsaasti sitä kyllä satoi, että ei tuon luulisi kovin äkkiä lähtevän.

Töissä olokin alkaa jo maistua työltä. Tai niinhän se on kyllä ollut alusta saakka. Ei jotenkin osaa motivoitua, kun on kuitenkin vaan kolmisen kuukautta, kun tämä taas loppuu joksikin aikaa. Ehtiihän siinäkin vaikka mitä, mutta jotenkin vaan tuntuu niin tyhjänpäiväiseltä nämä hommat täällä. Itse ei oikein osaa innostua ja on siksi vaikea ymmärtää toistenkaan intoa.

Toivoisin, että kaikki jo hoksaisi tämän vatsan, mutta kukaan ei yhtä lukuun ottamatta ole huomannut. Olisipa vaan ohi sitten sekin keskustelu. Pitänee ilmoittaa sähköpostitse parille sopivan suulaalle henkilölle, niin eiköhän se siitä ;)

Täällä palstalla on muuten kovasti keskusteltu suomalaisen neuvolajärjestelmän hyvyydestä/huonoudesta. Mitäpä olette mieltä? Minua lähinnä haittaa tuo, että noita ultratutkimuksia saa niin eri määrän eri kunnissa. Itse en ole saanut ensimmäistäkään ilmaiseksi, sillä kotikunnallani ei ultralaitetta ole ja kaikista joutuu niin ollen maksamaan polimaksun verran. Eikä täällä normaalioloissa saakaan muita kuin tuon alkuraskauden ultran. Tietysti np-ultran, jos haluaa seuloihin. Itse kävin sairaalassa rakenneultrassa, mutta se johtui siitä koetusta keskiraskauden km:stä.

Minulla on kyllä sellainen käsitys, ettei nämä erot ole neuvolan syytä vaan kunnan päättäjien eli mihin haluavat terveydenhuollon rahat laittaa.

Mutta toisaalta, normaali raskaus ei minusta kyllä vaadikaan niin erityisen paljon mitään seurantaa. Tärkeää on päästä silloin, jos apua oikeasti tarvitee tai on jotain syytä huoleen.

Asioista voi tietysti olla monta mieltä. Vaikka totuuden nimissä lienee sanottava, ettei suomalainen terveydenhuoltojärjestelmä enää pärjänne kansainvälisissä vertailuissa niin hyvin kuin joskus vuosikymmenet sitten. Lama aiheutti kaikenlaista säästöä ja muut maat lienee myös parantaneet järjestelmiään. En silti vaihtaisi tätä sellaiseen, että pitää olla jokin vakuutus tai sairaskassan jäsenyys, että saa hoitoa. Siihen ei kuitenkaan tule kaikilla ihmisillä koskaan olemaan varaa. Ja sehän on jo kansanterveydellinen riski varsinkin tartuntatautien suhteen ellei jokainen pääse hoitoon tarvitessaan.
 
Heissan täältä hiljaiselta työpaikalta :LOL:

Täällä ei kummempia. Nyt oottelen että posti toisi lappuset millä voisi käydä hakemassa postista uudet mammavaatteet :D .
Niin tuosta neuvolajärjestelmästä hmm.... Meilläpäin on ainakin tähänasti pärjännyt hyvin. Yksi ilmainen ultra, ei edes polimaksua. Mutta tuosta neuvolalääkärin asenteesta en oikein tykkää, on sellainen ylimielinen ja ankara :/ ja vielä on kovakourainen. Ajattelinkin että tilaisin yksityiselle ajan tähän seuraavaan lääkärin tarkastukseen.
Sitten sellainen jännä juttu kun aina tähän asti on mulle tehty alkuraskaudessa sisätutkimus, mutta nyt ei ole. Se johtuu siitä kun olin käynyt kaksi kertaa ultrassa yksityisellä ennen neuvolan lääkärin tarkastusta. Minä kysyin siellä np-ultrassa että teetkö sisätutkimukse nyt ettei tartte mennä tk:n lääkärille. No gyne kysyi että miksi? Sitten se selitti että sisätutkimusta ei tartte tehdä jos ei ole ollut erikoisia oireita esim. supisteluja tms. Tulehdus vaara vain nousee kun turhaan ronkitaan.
Nyt sitten pitäisi jotenkin keplotella tästäkin tarkastuksesta pois :kieh: :LOL: . Täytyy soittaa neuvolaan kysyä onko tarpeellista kun raskaus on edennyt normaalisti ja ei ole ollut supisteluja. Kyllä sitä alapäätä keritään ronkkia sitten synnytyksessä ihan tarpeeksi :LOL: .
Sitten vasta lähempänä laskettua-aikaa voisi tarkastaa tilanteen missä mennään.

Tulipa taas vuodatusta :D

Terkuin HissunMyy
 
Mulla neuvolat jo takanpäin... Yliajalla mennään 40+2 Tänään käväisin äitiyspolilla koko/käynnitysarviota varten. Olis jo ollut tipalle auki, mut päätettiin viikolla odottaa. Siis jos ei luomuna tuu niin ens ma käynnistellään. Aivan järkyt liitoskivut, eipä paljon tuu ulkoiltua kun ei koivet nouse. Tänään tosin sellaine vanhempi kätilö neuvo et kotona kannattaa kokeilla takaperin kävelyä, villasukat jalassa hiissata niin ei joudu koukistamaan jalkoja niin paljon. sitä on nyt sitten harjoiteltu ja uskomatonta, mut auttaa kun tuo kvely on yhtä piinaa :/ Asutaanki viel rivaris teitty kahdessa kerroksessa ja noi raput ne vasta onkin :/ No onneksi jo voiton puolella :D Pitäkääs peukkuja et tulis luomuna :D
 
Täällä sitä kärvistellään oikein kunnon flunssan kourissa. :( Eikä meinannut tämän mamman huumorintaju riittää kun juuri tänään nyt sitten tuli jo viime viikolla odotetut reilut 2000 kg heinää pihaan. No, sainpahan vähäksi aikaa kammettua ruhoni ylös sängyn pohjalta ;)

Mulle on tullut uusi himo, paha sellainen (ja epäilemättä painossa aika pikapuolin näkyvä... :( ): toscakakku!!! Olen toki aiemminkin tykännyt, mutta nyt siis himoitsen. Jääkaappikylmää sellaista. Olen nyt joka toinen päivä sellaisen pyöräyttänyt, ja yrittänyt mahdollisimman paljon itselleni palasia ryövätä. ONNEKSI meitä on niin monta että ihan kauhean paljon en onnistu yhdestä kakusta itselleni saamaan vaikka kuinka yritän juonia ja piilotella... :whistle:

Nyt taidan kömpiä takaisin sänkyyn kirjan pariin, josko jaksaisi huomenna taas aamulla nousta nenä punaisena ylös.
 
Heips! Onkohan mitä ihmettä jo päässyt tositoimiin?

Minä sitten repäisin ja varasin ajan 4D-ultraan, kun juuri on sellainen toiminta aloittanut Jyväskylässä Suomen terveystalossa. Hinta on kyllä suolainen, sillä KELAn korvauksen jälkeen jää maksettavaa 167 euroa. Huh. No, ehtiihän sen vielä perua, jos tullaankin miehen kanssa sellaiseen tulokseen, että on liian kallista.

Jotenkin vaan tuntuu, että kun tämä erittäin suurella todennäköisyydellä on meidän viimeinen lapsi, niin jos nyt sitten tämän kerran. Olen kuitenkin töissä eli palkkaakin tulee, joten jospa sen nyt hennoisi. Ei sitä ihan sillä äitiysavustuksella taida rahoittaa, muttei jää paljoa vaillekaan ...

Onko kellään kokemuksia tai aikomuksia mennä ko. tutkimukseen?

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok. Paino oli kyllä noussut liikaa, mutta se nyt oli odotettavissakin, kun oli tämä joulu just tässä käyntien välissä. Nyt pitää yrittää skarpata asian suhteen. Neuvolassa oli harjoittelija, mutta ihan ok, sillä tällä harjoittelijalla oli itsellänkin 6 lasta ja pohjakoulutuksena sairaanhoitaja. Vaikka ei sillä, useinhan nuo harjoittelijat jaksaa jutella ja tutkia oikein kunnolla. Ainoa asia on vaan se, että välttämättä asiantuntemusta ei niin hirveästi ole.

Töissä ei vieläkään ole tullut mitään kommenttia. Yksi täti tuosta naapurikäytävältä olli kaveriltani viimein pari päivää sitten kysynyt, että onko vai eikö. Mutten ole häntä sen jälkeen nähnyt.

Työasiat vähän harmittaa, kun meinaa mennä vähän hankalaksi näin loppumetrillä. Esseestäkin puuttuu vielä 6 sivua. Plääh. Tietää ainakin mitä illalla kotona tekee, ellei sitten ehdi täällä jossain välissä kirjoittaa. Kuuteen sivuun saa kyllä keksiä jonkin verran tuota asiaa....

Eli täällä kaikki ok. Toivottavasti myös muilla.
 
Hei kaikille! Enpä ole tänne juurikaan kirjoitellut, vaikka taustalla olen ollut joka päivä lueskelemassa teidän kuulumisia!

KLAAVA: Minä olen menossa 4d ultraan maaliskuun alussa, silloin viikkoja 24+2. Täällä pääkaupunkiseudulla jää maksettavaksi n. 140 euroa kela korvauksen jälkeen, onhan se kallista, mutta minulla myös viimeinen raskaus, joten ajattelin että olisi kiva käydä kerran elämässään kokemassa tuokin!

Kävin eilen englanninkielisillä sivuilla katsomassa 4d ultra kuvia ja täytyy sanoa ettei selvemmin voi vauvaa kyllä nähdä, sukupuolikin näkyi todella hyvin kuvissa.

Täällä voidaan ihan hyvin ja odottelen rakenneultraan menoa 31.1.

Hyviä vointeja kaikille!

Äiti4 17+3
 
Hiessan, täällä vielä ollaan yhtenä kappaleena, ei vaan meinaa vauveli älytä itekseen alkaa tuleen :/ olisin kyllä jo niiiiin valmis lähtöön :D Mutta ens maanantaina laitetaan tippa jos ei enne sitä ole tullut luomuna. Tosin kaikki kolme edellistä on käynnistetty viikolla 42+jotakin, että ei kai tämäkään täältä omia aikojaan tule. Maanantaina on tosin vasta 41+3, mut oli 15.1 ma koko arvio polilla 4.100g joten koko ja vaikeet liitoskivut niin ei tarvi ootta sinne 42 vk asti. Ois ne laittaneet jo viime käynillä tippaan jos olis vaatinu, mut elättelen toivoa luomu synnytyksestä :D
Katselin tuota 4D mainosta tämän päivän paikallislehdestä, aikas on suolainen hinta Klaava jos noin paljon maksettavaa jää :eek: Mut onhan se kai hintansa väärti.
Aurinkoista päivää kaikille :D
 

Yhteistyössä