Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

Tässä vähän tietoa! Voit käydä vielä lukemassa lisää osoitteesta www.femeda.fi

Ultraäänitutkimuksella saadaan tietoa aivojen rakenteesta, sisäelimistä, luuston kehityksestä yms. Tavallisessa ultraäänitutkimuksessa sikiö nähdään kaksiulotteisena. Tälläista tutkimusta täydentää 4-ulotteinen tutkimus, jossa sikiön anatomia ja mahdolliset poikkeavuudet näkyvät selvemmin. Tutkimus sisältää väri- ja syke-Doppler-tutkimuksen sikiön sydämestä ( sydän echo), joka tarkentaa mahdollisten sydämen epämuodostumien diagnostiikkaa.


 
Se 4D on ultra jossa vauva näkyy kolmiulotteisena, elikäs siis siitä saa tarkemman ja paremman kuvan kuin normi ultrasta. Taitavat tuohon kalliiseen toimenpiteeseen ainakin joillakin läkäriasemilla antaa kuvat CD:llä ihan. Siitä näkyy myös sukupuoli tarkemmin ja varmammin kuin tavallisessa. Mut on se kallis silti :D
 
Hei,

Mulle sanottiin, että 4D:n voi tehdä missä vaiheetta raskautta tahansa. tehdään ilmeisesti sekä np-ultraa, että rakenneultraa. Ei mulle sanottu, että olisi liian myöhäistä rv 24, mihin mulla on nyt tuo tutkimus varattu.

En tosin ole vieläkään päättänyt menenkö vai en. Tuolla kuumeilupuolena pitävät tietty itsestään selvänä, että menen. Mutta on siinä kuitenkin aika iso raha kyseessä vain siitä ilosta, että näkee lapsen. Rakenneultra on mulle kuitenkin jo tehty tavallisella laitteella ja sen mukaan kaikki ok.

Ehtii onneksi miettiä vielä, kun ei sitä tarvitse perua kuin sitten ihan lähellä.

Selkää särkee ja työt meinaa hadistaa. Oispa tää päivä äkkiä ohi...
 
kolmonen
Hei, täällä pohditaan 4D-ultraa, olisihan se kiva mutta toisaalta olen nyt kiitollinen että np ja rakenneultrissa näytti kaikki olevan ok. Ajattelemme miehen kanssa että hyvä näin ja nyt ei murehtimiset ainakaan enää auta, jos joku olisikin pielessä se on kohdattava sitten aikanaan. Jännitin täällä vuoden vaihteessa töihin menoa, kuten arvelinkin ongelma oli enemmän omassa päässäni kuin työpaikalla, kukaan ei ole raskautta negatiivisesti ihmetellyt, pomokin suhtautui ihan neutraalisti. Sijaiseni on nimittäin tällä hetkellä muissa tehtävissä ja jatkaa ilmeisesti minun töitäni kun taas jään äippälomalle. Lapset puhuvat aika usein että "sitten kun vauva tulee" ja kuopus (n2,5v) on luvannut antaa vauvalle "vanhat sukkannsa, kun ne ei enää mahdu jalkaan", myös syöttötuoli kuulemma liikenee kun kuopus on jo"iso poika". Yhtaikaa sekä liikuttavaa että humoristista...Muuten ei töissä ollessa paljon ehdi raskautta ajatella, viikotkin ovat vähän hukasa, onneksi epeli kuitenkin ilmoittelee aika kivasti olemassaolostaan.

Valoisaa odotusta kaikille t. Kolmonen, n22rv
 
Sunnuntaita kaikille, justiinsa kattelin että missähän asti mahdetaan olla, aika vaisua kirjoittelu :D Mulla ei vaan meinaa lähdön hetki koittaa rv41+1 menossa jo. Mut huomenna on käynnistys jos ei muuta ennen tapahdu. Klo 8 aamulla äitiyspolille ja sitten tippaan. Voisi mokoma tulla ihan ilman tuota "piiskaamista" mutta ei vaan taida haluta tänne tammikuun pakkasiin, tuolta lämpöisestä :D On vaan kävely melkoista vaappumista ollut jo pitkään ja yöllä hyppyyttää vuoroon vessassa vuoroon supistukset herättää taikka liitoskivut :/ No kohta herättää se vauva :D
 
Onnea vaan matkaan mitä ihmettä! Lienet jo päässyt tosi toimiin, kun tätä kirjoitan..

Mulla on flunssa. Eilen olin aikeissa kirjoittaa jotain, mutta kannettavan akku loppui just, enkä jaksanut kaivella virtakaapelia. Flunssasta huolimatta yritän olla ainakin osan päivää töissä. Mutta ajattelin kyllä iltapäivästä lähteä ajoissa ellen jo aikaisemmin.

Muuten ei ihmeitä. Aika menee nykyisin niin nopsaan, ettei meinaa pysyä itsekään kärryillä. Varmaan tää töissä oleminen sen tekee.
 
heippa hei! Ja mitä ihmettä taitaa toisaan ollut saada jo vauvan ulos! =)
pakkasta on kireää sellaista, mutta tätähän on nyt odotettu! =)

mulla on ylimääräinen neuvola käynti keksiviikkona kun mulla oli nyt sitten vähän paasto sokeriaarvot korkealla ja menen harjoittelee pistoksia ottaa itseltäni neuvolaan \|O
AUTS mä sitten pelkään neuloja! miten mä tästä selviä.
ärsyttää tosi paljon, yritin olla ruoka valiolla johon ei kuulu paljon sokeirt eikä rasvat yritin käydä lenkillä, mutta ei ei auttanut paasto oli korkealla hieman!
 
Maanantai-iltapäivää kaikille!

Toivottavasti mitä ihmeellä on mennyt kaikki hyvin synnytyksen suhteen!

Tänään kävin neuvolassa, nyt viikkoja 18+1, painoa ei ole vielä tullut yhtään lähtöpainosta, mikä tietysti on hyvä, koska kukapa noita ylimääräisiä kiloja kaipaisi :)

Vauvelin sydänäänet sykkivät 150 ja kaikki vaikutti muutenkin olevan hyvin. Odottelen ensi viikon keskiviikkoa, koska silloin pääsen näkemään vauvan rakenneultrassa.

Hyviä vointeja kaikille :flower:
 
Milloinhan saadaan kuulla kumman mitä ihmettä sai, tytön vai pojan? Varmaan parin päivän sisällä.

Me täällä sairastetaan. Ppojalla oli eilen kuumetta ja mulla ihan tolkuton räkätauti. Ollaan siis kotona tämä päivä. Myös kuopus, sillä tuntui aika omituiselta lähteä se raahaamaan hoitoon, kun olen itse kuitenkin kotona. Olkoonkin, että ulkoilut yms. voi jäädä, koska olen itse niin huonossa kunnossa.

Kumma, että heti on huono omatunto, jos jää kotiin. Vaikka on ihan oikea syykin. Sitä on vaan niin oppinut ajattelemaan, että ei ole sairas, jos ei ole kuumetta. Toisaalta, ei varmaan ole kiva työkavereiden kannalta mennä töihin tässä kunnossa, koska varmaan tarttuu kaikkiin toisiinkin.

Kertoilkaapa kuulumisia vähän. Täällä oli ainakin joku, en nyt muista kuka, jolla on melkein samat viikot kun mulla eli 22+ tällä hetkellä? Oisko ollut kolmonen? Olen niin flunssainen, etten jaksa tarkistaa tuolta etusivulta :snotty:

Mulla supistelee toisinaan jo aika kivasti. Siis harjoitussupistuksia, vaan eipä nekään kivalle tunnu, kun vatsa menee kivipalloksi. Ja selkä on ollut aika huonona viime aikoina. Töissä istuminen ei oikein tee selälle hyvää.

Sellaista täällä. Toivottavasti huomenna olis olo jo parempi, niin pääsis töihin.
 

Ei sitä muistakkaan miten raskaus vaikuttaa mielialaan ja kaikkeen ennenkuin sen taas pitkästä aikaa kokee. Tuntuu että silloin reilu 10vuotta nuorempana ei osannut edes ajatellla että kaikki ei menisi hyvin, nyt se on usein mielessä ja huomista neuvolaakin odotan kuin kuuta nousevaa. Osittain kaikki johtuu nyt varmasti siitäkin että pieni kummityttömme nukkui poissa viikko sitten, hän oli vaikeasti sairas mutta silti sitä on vaikea ymmärtää että hän on poissa. Sen jälkeen olen öisin alkanut heräilemään ja miettimään onko vauvalla kaikki hyvin. Ensi viikon perjantaina rakenneultra ja sitäkin odottelen, terveydenhoitajalta äsken kysyinkin töissä voisiko kirjoittaa siihen sairaslomapäivän minulle kun seuraavana päivänä on hautajaisetkin. Lupasi kirjoittaa, tiedän että edellinen yö kuitenkin tulee nukuttua huonosti ultrankin takia ja sitten on jo muut asiat mielessä.
Nyt alkaa kyllä vatsa sen verran kasvaa että kohta ehkä joku huomaa raskauteni. Lähin työkaveri joka tietää muutenkin sanoi että huomaa kun tietää mutta ei huomais jos ei ymmärtäis silleen katsoa.
Jotenkin haikeissa tunnelmissa täällä eteenpäin, onneksi viikkoja tulee koko ajan lisää ja pelko siltä osin helpottaa pikkuhiljaa. Minulla on nyt kyllä sekin että noitten kolmen aikaisemman aikana en ole koskaan vuotanut, nyt 15 viikolla vuosin ihan kunnolla ja ultrassa selvisi että on eteisistukka. Sekin jännittää vaikka ihan hyvin voi mennäkkin.
 
Heissan :wave:

Pakkasta pidellään :snotty: . Eilen oli -26 astetta iltapäivällä auringonlaskun jälkeen ja tänään on noin -15 ehkä, olen töissä ja täällä ei ole mittaria.

Tänne ei muuta. Kiva yllätys oli se että työnantaja maksaa parin kuukauden ajalta palkkaa äitiysloman aikana :D . Se ulottuu tuonne kesäkuun alkuun. Ettäs aika hyvä. Nyt pitäisi viedä päivärahalaput kelalle kun tuli tuokin asia selväksi.
Olen koko päivän aivastellut ja nenä on tukossa :snotty: . Toivottavasti en tule kipeäksi :/ .

Vauva liikkuu tosi hyvin ja parin viikon päästä on sokerirasitus ja neuvola. Maha on tullut jo tosi paljon esille. Paino on pysynyt kurissa onneksi.

Tässäpä kiihkeimmät

Terkuin HissunMyy
 
Terkkuja täältä nuhanenien valtakunnasta :snotty:

Sain eilen antibiootit poskiontelontulehdukseen. Kiva. Sairaslomalla loppuviikko. Väsyttää...

Sinne 4D-ultraan ajateltiin sitten kuitenkin miehen kanssa mennä, vaikka on kallis ja osin turhakin tutkimus, koska rakenteet on jo perinteisellä menetelmällä katsottu. No, itsepä tuo maksetaan, joten ei liene pois keltään.

Aika olis parin viikon kuluttua.

Kunpa paranis äkkiä tää tauti. Ärsyttää, kun ei jaksa tehdä mitään. Huomenna pidetään kuopuksen kanssa kotipäivä eli ei tartte aamulla lähteä mihinkään. Jippii.

Jokohan Mitä ihmettä on kotiutunut? On varmaan muuta tekemistä kuin roikkua palstoilla ;)
 

Yhteistyössä