Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

forssassa on kaninäyttelyt sunnuntaina ja itse en sinne pääse niin vien yhdelle tutulle meidän pupun joka sen sitten sinne näyttelyihin vie.
meidän pupun ekat viralliset näyttelyt!
onko täällä muita jyrsijöiden tai kanien omistajia? =)
 
IHANAA kun pakkaset hellitti!!! Kun vielä hellittäisi tämä flunssakin... Yöt menee yskiessä kun en saa aikaiseksi soittaa neuvolaan että olisiko jotain yskänlääkettä mitä tässä tilassa oleva saisi ottaa... ONNEKSI ei kukaan muu ole täällä vielä tätä pöpöä saanut, vaikka olen niiskuttanut jo toista viikkoa! No, nyt kun manasin niin eiköhän lähde leviämään.

Mammapaitoja on tullut hankittua jo aika kunnioitettava pino. :whistle: Ja parit housut... Nyt ajattelin siirtyä rintsikkaosastolle ;) , nimim. Dolly Parton jää kohta kakkoseksi. Tämä onkin sitten viimeinen kerta kun tällä mammalla on RINNAT eikä ne lötsähtäneet nahkapussit mitkä sitten imetyksen jälkeen taas itsetuntoa alaspäin laskevar romahdusmaisesti :(

Ja tukivyön meinasin hankkia, onko kellään kokemuksia? On jo masu sen verran iso ja painava että turhan äkkiä alkaa sattumaan kun yrittää jotain liikunnallisempaa reippaasti touhuta, liekö tukivyöstä löytyisi vähän apua?

Eipä sitten muuta kuin hyviä vointeja ja kauniita talvipäiviä kaikille (meillä sataa lunta ja kun tosta ikkunasta kurkkaan niin on ihan postikorttimaisema :) )!
 
Mimosa
Hei kaikki!

Kertokaahan te, jotka olette olleet sokerirasituskokeessa, että kauankohan siinä menee?
Kävin gynellä, ja hän sanoi että rv 28 (parin viikon päästä) olis hyvä tehdä se. Syitä oli kuulemma kolme: ikä, se että kaksi ekaa keskostani olivat reilusti yli 3-kiloisia ja painoindeksini on kuulemma vähän yläkanttiin!!! Hmmm...
Olen saanut hyvin rajoitettua herkkujen syöntiä, nyt oli tullut painoa vain 230g/viikko. Mutta kyllä on ollut tuskaista, kun on tehnyt niin paljon mieli suklaata!
Sen kunniaksi sitten menin suoraan neuvolasta ostamaan ison suklaalevyn, ja pistelin sen poskenni ihan noin vain... :whistle:

Ensi viikolla menen äitiyspolin pelkopolille, vähän nolottaa, kun ei mua oikeasti pelota enää yhtään niin paljon kuin alkuraskaudessa.
Suurin pelkoni on ollut, että pakottavat synnyttämään alakautta, vaikka 10v. sitten hätäsektion jälkeen sanottiin, ettei voi enää synnyttää. Nyt olen kuullut, ettei se niin yksiselitteistä välttämättä olekaan. Katsovat kuulemma leikkauskertomuksesta millaisia viiltoja tehtiin, ja minunkin mielipidettäni kuunnellaan.
Mitäs mieltä te olisitte? Uskaltaako ottaa riskin (kohtuun tehty T-viilto) ja synnyttää, vai onko suunniteltu sektio kenties parempi?

Tää on muuten hyvää terapiaa kirjoittaa tänne. Olin pahuksen pahalla tuulella, nukuin huonosti, ja rähjäsin lapsille ja niiden kavereillekin koko päivän. Nyt huomaan olevani jo paljon paremmalla tuulella =)
Ehkä tästä vielä intoutuu ihan siivoamaankin tätä huushollia vähän...
Mies on tulossa risteilyltä kotiin illalla, yllättyy varmaan iloisesti, jos vaimokulta on siivonnut sillävälin.
Täytyy vähän nyt kehaista ukkokultaa, että on viime kuukaudet kiitettävästi hoitanut lähes kaikki kotityöt! :flower:
 
itse olen ollut sokerirasituskokeessa. ihmettelen sitä ettei ne antanut sulle neuvolasta sitä lappua missä kerrotaan kaikki! :eek:
jos meinaan tiedät koska sä sinne menet. labraan pitää olla päivä varattuna ja sinne pitää mennä aamusta heti ja syömättä ja juomatta ( vettä saa vähän juoda) kahteentoista tuntiin.
ensin ne antaa sulle sitä litkua noin puolen litran pullo jonka pitää juoda nopeasti. muista pyytää sitä mustaa se on parempaa. :)
ja sitten kun olet juonut sen litkun niin ne ottaa verikokeen vai oliko se toisin päin nyt en muista mutta sitten joudut istuskelemaan siellä odotustiloissa tunnin ja ne ottaa toisen verikokeen ja vielä tunti odotella ja kolmas verikoe ja sitten pääseekin jo lähtee pois. ja sinä aikana ei saa liikkua muuta kuin istua tai jos on mahdollisuus niin maata.

ainakin täällä' meillä päin käytäntö on näin! =)
 
kolmonen
Heippa pitkästä aikaa! Ei ole työ ja opiskelukiireiltä ollut aikaa surffailla. Minun laskettu aikani on 1.6, eli olen kai rv 23 (ollan kai sitten Klaavan kanssa suht samassa vaiheessa), ei ole töihinmenon jälkeen ehtinyt paljon viikkoja laskeskella. Kuulumiset muuten ihan ok mutta istuminen on jonkinlaisen iskias-hermon sekä liitoskipujen takia tuskaista. Onneksi töissäni voin liikkua niin paljon kun haluan, en varmaan pystyisi istumatyötä kauaa enää tekemään. Maha on jo omasta mielestä aikamoinen, en ole vielä siirtynyt äitiyshousuihin, alkaa melko pian kuitenkin olla ajankohtaista...Pienokainen potkii ja möyrii jo aika voimalla, usein tahti yltyy iltapäivisin ja iltaisin. Hemoglobiiniarvo pysyy lukemassa 116 vaikka yritän kovasti obsidania syödä, neuvolassa kuitenkin sanottiin että hyvä kun ei sentään laske... Mieliala on ihan hyvä, paitsi että kyllä liikutun aika helposti, ja eilen illalla sain jonkun ihme masis/pelkokohtauksen että mitä jos vauva päättääkin syntyä ihan liian aikaisin tms. Vanhempi poika 5v kyselee kovasti mitä siellä masussa tapahtuu ja miettii miten ultralaitteet sun muut toimivat(on yleensäkin vempaimista kiinnostunut). Tässä nyt tuli noita "oman navan" kuulumisia. Toivottavasti Klaava voi jo paremmin ja muutkin saavat nauttia raskauksistaan minkä voivat!
terveisin Kolmonen
 
Flunssa alkaa pikkuhiljaa hellittää ja antibiootit tuntuvat purreen poskiontelontulehdukseen. Töissä siis jälleen.

Mulla ei kyllä enää aikapäiviin ole muut housut menneet jalkaan kuin äitiyshousut. Mutta on tämä kyllä jo viides raskauskin eli varmaan aika äkkiä alkaa vatsa näkyä. On minusta jo tosi iso, vaikka vasta viikkoja noin 24. Mutta minkäs sille sitten mahtaa.

Lienee nuo edellisestä jääneet kilotkin tuossa lisänä. Mulla yleensä raskausaikanan nousee paino aika tavalla, mutta tippuukin sitten. Nyt vaan jäi siitä puolivälissä keskeytyneestä raskaudesta kaikki kilot sitten jäljelle :'( Tosi mukava sekin.

Mutta jospa niistä joskus vielä eroon pääsisi. Olen kyllä yrittänyt olla nyt aika tiukkana ja syödä kohtuullisesti.

Täällä on hirmuinen pakkanen taas. Vähän tympii. Sais jo tulla kevät. Alkaa olla kohta sellainen ongelma, ettei mitkään ulkohousut ja talvitakit mene enää kiinni. Mitäs sitten? Ei viitsis ihan varta vasten hommatakaan.
 
Huh, oltiin tiputtu sivulle 5...

Täällä on pakkanen hellittänyt! Reilun 10 enää, IHANAA!!! Pääsevät pikkuneiditkin tänään ulkoilemaan, ja kaikilla on paljon mukavampaa kun purkavat pahaa energiaansa ulkona ja ovat paljon rauhallisempia sitten sisällä :)

Tänään neuvola. Ei yhtään huvittaisi mennä. Meillä on ihan kiva neuvolatäti, mutta ei niin kiva ettäkö olisi kiva mennä jutustelemaan mukavia... Sama oli edellisessä raskaudessa, mutta sitä ennen asuttiin toisella paikkakunnalla ja siellä oli täti jotenkin niin samalla aaltopituudella itseni kanssa että oikein odotti niitä neuvolassa käyntejä. No, tekee toi matkakin osansa: 25 km joutuu köröttelemään yhteen suuntaan että pääsee katsomaan ne vaa'an musertavat lukemat :(

Tilasin tukivyön ja nyt odotan innolla että se tulee että josko se helpottaisi elämää yhtään. Jos nyt vielä pari kuukautta jaksaisi suht normaalisti hommia tehdä.

Aiotteko muut ottaa äitiyspakkauksen vai rahan? Itse olen 6 kertaa pakkauksen ottanut, ja nyt sitten päädyin rahaan. Ensinnäkin kun noita vauvanvaatteita on ihan valtavasti, ja yleensä on jäänyt se pakkauksen toppapuku pitämättä kun ei ole ollut kuitenkaan niin hurrrjan nätti; on sitten tullut ostettua itse kuitenkin. Ruokakauppaan tai laskuihinhan se rahakin varmaan menee; pitäisi saada ihan käteen se että menisi sitten sen kanssa shoppailemaan vaaville.

Sellaista tänne, hyviä vointeja kaikille!
 
Mimosa
Hei taas!

Kävin tänään äitiyspolilla, ja kuulin, että tämäkin vauva todennäköisesti syntyy ennen aikojaan!
Lääkäri veikkaili 35-viikkoista, jollaisia kaksi ekaakin olivat.
Se olis sitten huhtikuun alussa!
Eikä tarvitse leikata kuulemma, kohdun paineita mittaillaan synnytyksen aikana. Eli nyt lopetan sen miettimisen, että pitääkö leikata vai ei, ja kumpi olis parempi.
Ja yritän sisäistää ajatuksen, että mun kroppaa ei kai sitten vaan ole luotu kantamaan lasta täydet 40 viikkoa. Hyvä sekin, jos pääsee rv 35 asti, silloin on asiat jo aika hyvin.
:)
Lääkäri muuten kysyi myös olenko harkinnut sterilisaatiota, se voitais tehdä heti synnytyksen jälkeisenä päivänä, tai jos leikkaukseen kuitenkin joudutaan, niin siinä samassa. Tyks on kuulemma niitä harvoja sairaaloita, joissa steriloidaan synnytyksen yhteydessä. Muualla kuulemma katsotaan, ettei nainen ole oikeassa mielentilassa päättämään sellaisesta.
Enpä ollut tosissani harkinnut, mutta kyllä se nyt tuntuu ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta. Ollaan kuitenkin päätetty, että lapsiluku on nyt täynnä. Sitten ei tarvitsisi enää miettiä ehkäisyä.
Onkos täällä muuten ketään, jolle olis joskus laitettu klipsit, ja sitten purettu toimenpide jälkeenpäin? Ihan uteliaisuuttani kyselen! ;)
Mukavaa viikonjatkoa teille kaikille! Voidaan paksusti!
 
Multakin eilen neuvolatäti kysyi että olenko ajatellut sterilisaatiota; Seinäjoella tehdään kuulemma myös synnytyksen yhteydessä. Hetkellisesti innostuin, mutta kun ei se täti sitten osannut kertoa millä tavalla ne Seinäjoella sen tekevät (on kuulemma useita tapoja?), mutta että nukutuksessa kuitenkin, niin enpä nyt sitten tiedä haluanko sitä nukutusta ja jotain viiltoja heti synnytyksen jälkeen. Olisi kiva olla skarppina ja päästä nauttimaan vauvasta täysillä ihan ensi hetkestä asti. Ja toisen kautta taas siinä samallahan se hoituisi, eikä tosiaan tarvitsisi enää ehkäisyä miettiä... No, onneksi on vielä muutama kuukausi aikaa pähkäillä, ja helpompi toki miettiäkin sitten kun tietää asiasta enemmän.

Painossa oltiinkin sitten siirrytty eri kymmenluvulle \|O , ja hemoglobiini 112. Mutta enpä ole ottanut kuin yhden matrifolinin päivässä, joten ei muuta kuin tuplaan annoksen niin eiköhän se siitä nouse. Ja kuukauden kuluttua ultraan katsomaan olisiko istukka vaihtanut paikkaa vai aletaanko suunnittelemaan leikkausta. (Innolla odotan ultraa senkin takia että saan vihdoin tietää kumpi on tulossa ;) , malttamaton kun olen)

Lunta sataa ja pakkasta alle 10, ihan kiva keli! Taidetaankin pienten tyttöjen kanssa lähteä ulos :)
 
äiti4
Huomenta kaikille!

Oltiinpas pudottu taas kauas!

Eilen käväisin sitten rakenneultrassa ja kaikki vaikutti olevan hyvin! Poika tulossa :heart: niin kuin osasin vähän odottaakkin, kun noita poikia on jo ennestään siunaantunut meidän perheeseen :)

Päivän jatkoja!
 
Tähän meidän pinoon pitäisi saada lisää porukkaa, niin olisi vähän enemmän keskustelua. Itse ei jaksa/ehdi nykyisin juuri kuin kerran päivässä käydä jotain laittamassa.

Silloin, kun olin kotona, tuli netissä roikuttua ihan liikaakin. Nyt taas, kun olen töissä, ei huvita enää illalla juuri koneeseen koskea, kun saa siitä töissä ihan tarpeekseen. Ja täällä ei taas oikein ehdi.

Mulla olis ensi viikolla se 4D-ultra. Siellä varmaan selviää sitten sukupuolikin, mikä onkin mulle uutta, koska aiemmin en ole koskaan edes halunnut tietää. Nyt haluaisin sen tietää lähinnä tuon pojan takia, joka odottaa niin kovasti pikkuveljeä (tai itse asiassa on varma, että tyttöhän se kuitenkin on ja on jo etukäteen siitä pettynyt). Pystyisi sitten paremmin valmistelemaan, jos tulokas oikeasti onkin tyttö.

Oletteko jo uskaltaneet miettiä nimiä tulevalle lapselle? Mulla oli sellainen haave, että tämän viimeisen nimi voisi alkaa A:lla kuten omakin nimeni. Esikoisen nimi sattumoisin alkaa samalla kirjaimella kuin mieheni. Ajatus karahti kuitenkin kiville, sillä en millään pysty keksimään sellaista A:lla alkavaan pojan nimeä, mistä tykkäisin. Tytön suhteen ei sen sijaan ole mitään ongelmaa.

Meillä vielä vähän vastustaa tuo ruotsinkielinen sukunimi, joten ihan mitään Aapoa ei siihen oikein viitsi yhdistää.

Ehdotuksia?

Hyvää lumisadepäivää kaikille! Ilmoittelisipa Mitä ihmettä jo pikkuhiljaa kuulumisia..
 
Klaava: Onpa VAIKEA keksiä A-nimellä kivaa pojan nimeä!!! Anton, Antto... Meillä on molempien nimet mietittynä (=minä olen miettinyt, kuten meillä käytäntönä ollut. Mies sitten hyväksyy...), ja pojan nimi oli sikäli helppo että en todellakaan keksinyt kuin yhden nimen mistä todella tykkään, vaikka kaikki kirjaimet käytettävissä... Tytöllehän keksisi vaikka mitä!

Mulle on tullult jonkun asteinen nettiriippuvuus nyt raskausaikana; paljon en koneella sinänsä aikaa vietä, mutta joka päivä on kuitenkin käytävä... Ja ihan totta olisi kiva kun tämä meidän piiri kasvaisi niin olisi enemmän täälläkin luettavaa :) , välillä kun käy katsomassa muiden kuulumisia niin huomaa että itse on tullut viimeksi kirjoiteltua :( .

Minun siippani kävi viime viikolla töiden puolesta Virossa (tutustumis+koulutusmatka, kovin oli vähemmän virallisen näköistä porukkaa kun tilataksilla pihaan pyyhkäisivät tuliaisia jättämään ennen kuin jatkoivat vielä muutamaksi tunniksi), ja toi mulle (joka kärsin jonkun asteisesta suklaa-addiktista) 5 laivakokoista fazerin sinistä ja paketin dajm-patukoita ja dajm-pussin. Ei hyvä homma laisinkaan. Närpin patukoita lapsilta salaa kaiken päivää ja illalla syöksyn nukkumaan heti kun lapset saan maate etten sortuisi niihin levyihin jotka tuolta kaapista huutavat mulla "syö minut, syö minut...". Kohta varmaan näen suklaa-aiheisia painajaisia... Ois vaan niin tavattoman mukavaa tulla laitokselta kotiin SUHT normaalin kokoisena ;)

No nyt alkaakin se ainut tv-sarja johon olen koukussa: Elämä käsissä. Heippa!
 
Epskeps kurkkimassa
Heippa vaan! Uskaltauduinpa tänne kurkkimaan teitä.. Vai Klaava miettii A:lla alkavaa pojan nimeä. No mulle tuli heti mieleen Antonin lisäksi Alex tai Alexander jos tykkää pidemmistä nimistä tai "käännettynä" versiona Axel :) Sitten Aaron, August, Anders, jos ruotsalaistyyppistä nimeä etsiskelet.

Mä noita nimiä olen pyöritellyt jo pitkään päässäni. Esikoisenkin nimi oli valittuna jo kauan ennen kuin hän sai edes alkunsa.. :ashamed: ? :whistle: :)

Hyviä vointeja kaikille vaan kovasti!! Toivottavasti saan pian palata ihan "virallisesti" teidän joukkoonne. :)
 
Epsulle kiitos nimiehdotuksista. Taitaa tuo Anders olla ainoa, joka yhtään miellyttää, mutta siitäkin tulee sukunimen kanssa melko vaikea yhdistelmä.

Meinaa näiden keskisuomalaisten kielet olla solmussa ihan pelkän sukunimenkin kanssa toisinaan :whistle:

Tosiasiassa varmaan käy niin, että jos sattuu poika tulla, niin nimensä saa isoisältään ja se sitten alkaakin kirjaimella F eli onpahan vaan vielä eksoottisempi :) Mutta ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeänsä.

Sotkeennuin tuolla Mitäs nyt -palstalla kiistelyyn taaperoimetyksestä. Itsekin joskus aikanaan kuvittelin, etten kyllä enää yli 1-v ikäistä lasta imetä, mutta niinpä vaan kävi, että kuopus lopetti rinnalla käynnin syksyllä, kun oli jo 2-v täynnä. Tosin, silloinkin piti vähän painostaa, muttei enää paljon.

Ja jotenkin koko homma ei kyllä tuntunut yhtään kummalta. Onhan tuollainen 2-vuotias vielä aika pieni. Ja kun ei tutti tms. koskaan kelvannut, niin ilmeisesti oli sitten niin tärkeää vielä tuolloinkin käydä rinnalla.

Ymmärrän hyvin, ettei kaikille tällainen sovi, mutta sitä en ymmärrä, että joku pitää sitä jotenkin perverssinä. Eihän imettämiseen liity mitään seksuaalista mikä tekisi siitä jotenkin pervoa. Ainakaan minun käsitysten mukaan. Ja sitä paitsi, harvemmin sitä lasta voi pakolla imettää ellei se itse sitä halua.

No, se siitä.

Toivotaan, että Epsu pääsee pikaseen tälle palstalle takaisin. Ja kaikki muutkin tuolta kuumeilupuolelta...

Täällä on todellinen tuisku tänään. Viime yö meni valvoessa, koska esikoinen tuli oopperaharjoituksistaan vasta puoli yhden aikaan ja sen jälkeen vatsan asukas piti sellaista mykkäkkä, etten oikein saanut nukuttua. Toivottavasti ensi yö menee paremmin.

Onneksi on perjantai ja edessä viikonloppu.

Mulla on enää 10 viikkoa (miinus talviloma miinus pääsiäinen) töitä ja sitten äitiysvapaa alkaa (jos nyt saisin ajallaan nuo KELAn paperit vietyä). Tuntuu jotenkin mukavalta ajatukselta, vaikka vasta tänne töihin palasin.

Mutta tää on niin tätä. Kummalliseksi mennyt systeemit.
 
Mimosa
Hei Klaava,
kyllä mun mielestä voit ihan hyvin yhdistää ruotsinkieliseen sukunimeen supisuomalaisen etunimen, jos löytyy joku "ylitse muiden".
Asumme paikkakunnalla, jossa ruotsinkieli on valtakielenä.
Täällä ei nimestä tiedä yhtään, kuka on minkäkin kielinen, täysin suomalaisen nimen omaava voi olla ummikko ruotsinkielinen, ja päinvastoin. Ja sitten on sekoituksia.
Olen töissä asiakaspalvelussa, ja yleistä onkin tervehtiä "päivää-god dag", johon vastapuoli vastaa omimmalla kielellään, kun nimestä ei tosiaankaan voi tietää asiointikieltä.
Meillä on isän äidinkieli ruotsi, josta syystä halusimme antaa lapsille ruotsinkieliset etunimet, sukunimi on tuiki tavallinen suomalainen. Miehellänikin on ruotsalainen etunimi ja siis suomalainen sukunimi.

Poikani toinen nimi on muuten Anton. Muita A-nimiä tulee mieleen esim. Albin (tiedän parikin pikkupoikaa), Arttu, Asmo (tämänkin niminen on muksujen koulussa), Aatu, Atte, Alex.
Itse pidän Axelista ja Andersista.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
Heissan, täällä ollaan kotosalla vauvelin kanssa tai no ollaan oltu jo jonkun aikaa ei vaan ehdi oikein koneella istumaan tai jos ehtii niin palsta jumittaa eikä pääse kirjottamaan. No, meille syntyi poika vauva 22.01.07 kirkkaana pakkas päivänä. Käynnistettiin aamulla ensin kalvojen puhkaisulla jos olisi alkanut itsestään supistaa, mutta eipä halunnut poika tulla, joten tunni pääästä laitettiin tippa ja johan alkoi tapahtua. Puolilta päivn jo supisti kovaa ja vauva syntyi klo 15.22. Kookas oli niinkuin oli arviokin, joka muuten ei heitänyt kuin muutaman garamman (siis arvio) 53 cm ja 4140g. Kaikki meini siis hyvin ja sutjakkaasti, eikä tullut kuin pari tikkiäkään.
kotiuduttiin jo parin pv päästä ja nyt on eka nauvolakin käyty, täällä ei tee terkka kotikäyntiä vaan neuvolaan mennään ekalle käynnille. Vauvalle oli jo tullut painoa melkein 600g laiokselta lähtö painosta lisää joten hyvin syö ja usein :D
Täällä siis haistellaan vauvan tuoksua ja kohta puoliin aloitetaan ulkoilukin jos ei tuo pakkanen tuosta kiristy. Onnellista odotusta muille :D
 
kolmonen
Moikka, mulla olis omien laskujen mukaan 12v töitä jäljellä ja siitä lasketaan vielä hiihtoloma ja pääsiäinen pois. Hiihtolomalla, 20.2 on neuvola jolloin saan kelan paperit...

Ollaan miehen kanssa tultu siihen tulokseen ettei oteta äitiyspakkausta kun noita vauvanvaatteita on aika lailla, voitaisiin sitten ostaa vaaville vaikka oma sitteri jota kummallakaan veljistä ei ole ollut. Saisi tulokas sitten seurata siitä meininkiä ja saisi jotakin uutta, omaa ja hyödyllistä. Kuopukselle ostettiin sateenvarjorattaat, ei ihan riittänyt rahat mutta auttoivat kuitenkin.

Vietetään kuopuksen kanssa sunnuntai-iltapäivää kaksistaan kun esikoinen on miehen kanssa synttärikutsuilla sekä luistelemassa.

Hyvää päivän jatkoa ja alkavaa viikkoa kaikille!
T. Kolmonen
 
Onnea Mitä ihmettä! On täällä jo odotettukin, että jotain kuuluisi..

Täällä ei ihmeitä. Pakkasviikko tulossa. Niin, ja keskiviikkona olis e 4D-ultra. Vähän mua jännittää... Pelottaa taas, että jos siinä tarkemmassa tutkimuksessa selviääkin joku vika. Kyllä ihminen on hölmö :ashamed: . Kerran kuitenkin kaikki rakenteet jo katsottu.

No, sittenpä saanee ainakin parempaa pohjaa noille nimipohdiskeluille, jos/kun näkee tyttö vai poikako siellä vatsassa potkii.

Älkää paleltuko!
 
Iiris
Täällä myös yksi :wave: äippä ilmoittatutuu mukaan.

Olen 40 vuotias ja odotan neljättä lastamme.
Laskettu aika on 2.5.2007.

Akkavalta talossamme tulee pysymään, sillä odotan tyttöä.
Eli tässä tuleva neljän tytön äiti. :D

Raskaus sujunut hyvin lukuunottamatta alkuraskauden pahoinvointia.
 
Tervetuloa Iiris! Laitoin sun tiedot tuonne listaan, mutta huomasin just, että kirjoitin tietystin nimen yhdellä i:llä.. No, pitää korjata joskus.

Täällä pakkanen paukkuu. Isommat lapset olis aikeissa lähteä miehen kanssa laskettelemaan. Saapa nähdä miten tarkenee, mutta pääseehän sieltä pois jos ei tarkene.

 

Yhteistyössä